Mitä eroa on puukattiloilla:
yläpalo, alapalo ja käänteispalo
Puukattila
7
1759
Vastaukset
Saadaan lämmintävettä aikaiseksi.
Yläpalo halvin,hyötysuhde huonoin eli puun polttoon
Ala palo hyvä hyötysuhde missä saadaan jo savukaasuja palamaan hyvin
Käänteispalo hyötysuhde paras jossa imurin avulla saadaan savukaasut palamaan keraamisessa palopesässä loistavasti.kallein
Itselläni on käänteispalo kattila ja voin suositella jos on varaa laittaa jonnin verran enemmän kuin alapalo kattilaan,itse en suosittele ostaa yläpaloa ollenkaan.
tossa saat selville eroja http://www.motiva.fi/fi/kuluttajat/pientalonlammitysjarjestelmat/lammonkehitysmuuttaaenergianlammoksi/hake-pilke-jahalkokattilat.html- on paras
keppe kirjoitti:
alapalo on savunpössäyttelijä,käänteispalon arinat tilataan kiinasta.
- ........
on paras kirjoitti:
alapalo on savunpössäyttelijä,käänteispalon arinat tilataan kiinasta.
Meikäläisellä on Veda 35 käänteispalo-kattila ja kyllä tuon arinatiilen varmasti valaa vaikka itse, valumassaa myy lakan betoni 25 kg säkeissä.On kyllä melkoisen paksua tiiltä, joten kestoikää lienee vuosia.
Ihan loistava kattila, tehoa löytyy, iso tulipesä, helppohoitoinen ja eipä juuri sauhua tule piipusta, vaikka pannu täydellä teholla käy.En tosiaakaan ostaisi yläpalokattila ja kohta ne ovat historiaa, koskapa eivät täytä uusia päästömääräyksiä. - ovat
........ kirjoitti:
Meikäläisellä on Veda 35 käänteispalo-kattila ja kyllä tuon arinatiilen varmasti valaa vaikka itse, valumassaa myy lakan betoni 25 kg säkeissä.On kyllä melkoisen paksua tiiltä, joten kestoikää lienee vuosia.
Ihan loistava kattila, tehoa löytyy, iso tulipesä, helppohoitoinen ja eipä juuri sauhua tule piipusta, vaikka pannu täydellä teholla käy.En tosiaakaan ostaisi yläpalokattila ja kohta ne ovat historiaa, koskapa eivät täytä uusia päästömääräyksiä.vanhat ja uudet päästömääräykset ja kuka niitä valvoo.
- .......
ovat kirjoitti:
vanhat ja uudet päästömääräykset ja kuka niitä valvoo.
Kyllä näistä EU.n uusista direktiiveistä ennakkotietoa on ollut mediassa, tiedä sitten milloin tulevat voimaan. Kun tulevat voimaan, on uusien asennettavien kattiloiden täytettvä tietyt normit ja luulempa, että silloin yläpalokattilat siirtyvät historiaan. Jos haluaa säästää, niin parempi toimia nyt, jos aikoo vielä yläpalokattilaa asentaa.
- merkittävin
ero on lämmitystyön määrässä.Alapalokattiloissa on suurin varastopesä,joka palaa alhaalta.Karkeasti suhde on että yhtä alapalopesällistä kohden käänteispalokattilaan lisätään puita kerran ja yläpaloon 2-3 kertaa.Tämä siis Vakolan kattilatestin mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116958- 125906
- 78694
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483