Heippa!
Olen hoitovapaalla ja ajattelin samalla hakea aikuiskoulutuspuolelle sosionomi kouluun. Opiskelu olisi ns. monimuotopiskelua noin 6-11 pv kuukaudessa. Saako tälläiseen opiskeluun minkäänlaista tukea?
Saako mitään opintotukea?
6
1095
Vastaukset
- tukea
Mutta sinä et saa, koska olet hoitovapaalla. Jos et hoitovapaata tarvitsekaan, palaa takaisin töihin! Ihmeellistä toimintaa tuollainen. Sano itsesi irti firmasta, jossa pidät itselläsi paikkaa. Työttömänä sitten saat opintotukea mainitsemaasi koulutukseen.
- Lepponen
Kyllä mä hoitovapaata tarvitsen koska hoidan lapset kotona. Saan vaan mummojen ja tietysti isänkin apuja silloin kouluiltoina. Mietin vaan kun tuo kodinhoidontuki on niin järjettömän pieni jotta onko sitä oikeutettua mihinkään muuhun...
Mitä nykyisestä työpaikasta irtisanomiseen tulee niin en ihan uskalla kuitenkaan sillä eipä mitään vakituista ole tarjolla...haluaisin vaa tulevaisuuden varalle käydä koulun ja näin lasten hoidon lomassa tälläinen monimuotokoulutus olisi mahdollisuus sillä täysipäiväiseksi opiskelijaksi heittäytyminen ei ole enään mulle mahdollista.
Tästäpä tulikin mieleeni että voiko työnantajallani olla sanottavaa jos hoitovapaalla suoritan sosionomi opintoja? Eli opiskelua olisi se 1-2 pv viikossa. Oon vähän semmosessa kinkkisessä tilanteessa että alan vaihdos kiinnostaa kovasti mutta en vaan näin perheellisenä vielä tässä vaiheessa uskalla itseäni irtisanoa... - aikuiskoulutustuki
Lepponen kirjoitti:
Kyllä mä hoitovapaata tarvitsen koska hoidan lapset kotona. Saan vaan mummojen ja tietysti isänkin apuja silloin kouluiltoina. Mietin vaan kun tuo kodinhoidontuki on niin järjettömän pieni jotta onko sitä oikeutettua mihinkään muuhun...
Mitä nykyisestä työpaikasta irtisanomiseen tulee niin en ihan uskalla kuitenkaan sillä eipä mitään vakituista ole tarjolla...haluaisin vaa tulevaisuuden varalle käydä koulun ja näin lasten hoidon lomassa tälläinen monimuotokoulutus olisi mahdollisuus sillä täysipäiväiseksi opiskelijaksi heittäytyminen ei ole enään mulle mahdollista.
Tästäpä tulikin mieleeni että voiko työnantajallani olla sanottavaa jos hoitovapaalla suoritan sosionomi opintoja? Eli opiskelua olisi se 1-2 pv viikossa. Oon vähän semmosessa kinkkisessä tilanteessa että alan vaihdos kiinnostaa kovasti mutta en vaan näin perheellisenä vielä tässä vaiheessa uskalla itseäni irtisanoa...Aikuisella on mahdollisuus hakea koulutus vapaata työstä jossa on ollut yli vuoden.Koulutustuki on tietääkseni 500e kuussa 20% palkasta.Koulutus ala saa olla ihan mikä vain.Työnantaja joutuu siihen myös suostumaan.En tiedä onko koulusi hyväksyttävä tuohon tukeen ja vanhempainraha joka tapauksessa jäisi pois.Irtisanoa itseäsi ei sinun tarvitse koulutuksen takia.
- lissu
opintotuen saamiseen tarvitaan tietty tuntimäärä viikossa ohjattua opetusta. Olisiko ollut 25 h/viikko. Esim. Iltalukioonkaan ei saa opintotukea.
Tuskin kuitenkaan kannattaa kuitenkiin opiskelua sen takia jättää. Ethän saisi sen enempää rahaa hoitovapaalla ollessasi. - ...
En tiedä onko kuinka pahasti asiat muuttuneet, mutta opintovapaata ei ole työnantajan pakko myöntää mikäli työtilanne ei sitä salli. Mielestäni työnantajalle ei kuulu se mikäli suoritat opintoja ollessasi hoitovapaalla!
- menee
Opintovapaata on annettava. Työnantaja voi sitä kerran siirtää, mutta sitten sitä on annettava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403067- 802831
- 1862444
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362165- 191483
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241