Olemme rakennuttamassa omakotitaloa ja nyt pitäisi päättää pintamateriaalit. Lattiaan olimme ajatelleet laminaattia. Kosteat tilat, keittiö ja tuulikaappi kuitenkin laattaa.
Olen seurannut laminaattikeskustelua tällä palstalla ja huomaan että on tosiaan olemassa joku tai joitakin henkilöitä jotka tuntuvat ihan periaatteessa olevan henkeen ja vereen laminaattia vastaan.
Kaikki laminaattikommentit luettuani vain yksi ainoa asia jäi mietityttämään ja huolestuttamaan; onko laminaattilattia sähköinen??
Vastatkaa te joilla on kokemusta laminaatista, ja jos on tai ei ole ollut sähköinen, niin minkä käyttöluokan laminaatista silloin on kyse. Tämä siksi että eräs henkilö sanoi halvan laminaatin olevan sähköinen mutta että kalliimpi ja käyttöluokaltaan 31 tai 32 laminaatti ei olisi sähköinen.
Te henkeen ja vereen laminaatinvastustajat älkää vaivautuko koska haluan asiallisia kommentteja!
Kiitokset etukäteen!
Onko laminaatti sähköinen?
13
4345
Vastaukset
- kaverin-tuttu
Ainakaan meillä ei olla huomattu sähköisyyttä, vaikka onkin halpalaminaatti kovuusluokitus muistaakseni 23.
Meillä on ollut laminaatti jo yli 5 vuotta käytössä ja vaikka perheessämme on iso koira niin silti pinta on yhä siisti kuin uutena. - Ei laminaattia
Ainakin minulla kallein laminaatti mitä neljävuotta sitten sai on talvella niin sähköinen että esim. mattoja ei uskalla rullata ja viedä tuulettumaan kun iskut on niin kovia. En enää laittaisi laminaattia vaan parketin. Sitten se vielä on kauhean kova jalalle.
- huuha
Parkettiko ei olisi sähköinen? nimittäin kaikki lakalla tai muovilla käsitellyt pinnat tahtovat olla sähköisiä.
- mieltä
huuha kirjoitti:
Parkettiko ei olisi sähköinen? nimittäin kaikki lakalla tai muovilla käsitellyt pinnat tahtovat olla sähköisiä.
Täysin samaa mieltä. Meillä tuo olohuoneen matto oikein räiskyy ja rätisee, kun talvella rullaa mattoa lattialta. Lattia on lakattua pyökkiparkettia. Taitaa olla enempi matosta kuin lattiasta kiinni.
- pettynyt
Asensimme monta vuotta sitten silloiseen vuokra-asuntoomme suhteellisen edullisen laminaatin. Laminaatti oli meille silloin ihan uusi asia, ei ymmärretty muuta kuin että se oli edullinen siihen tarkoitukseen. Lattia oli kuitenkin kylmä, kopiseva ja sähköinen. Ei siitä mitään sähköiskuja saanut, mutta kaikki hieno pöly tarrautui lattian pintaan. Lattia oli siis aina pölyisen näköinen. Staattista sähköä? Kopisevuus ei sinänsä haittaa, jos vaikka parketti kopisee, mutta laminaatin kopina on terävää, kimakkaa, enemmän häiritsevää. Lisäksi lattiaan jäivät paljaalla jalalla kävellen jäljet.
Tässä nyt tuli enemmän huonoja kuin hyviä puolia. En ole fanaattinen laminaatin vastustaja, mutta se ei vaan vastannut meidän odotuksia. Luulin, että se olisi ollut enemmän samantyyppistä kuin parketti. Ei siinä meidän mielestämme ollut mitään muuta hyvää kuin edullisuus. Ja kun huonot puolet on kerran kokenut, en näe mitään syytä miksi enää laminaattia laittaisin.- hoitovirhe.
Hieno pöly tarrautui.. = Liian märkä siivousmenetelmä ja/tai liikaa pesuainetta.
Eli lattiaan kiinnittyneet pesuainejäämät lika sen lattian harmaaksi tekevät.
Turha väittää muuta, sillä lauseesi "Lisäksi lattiaan jäivät paljaalla jalalla kävellen jäljet" paljastaa kaiken.
Laminaatti kopisee, jos se on asennettu tyhjän päälle. Jos pohjat on kunnossa ja laminaatin alla alusmateriaali, niin ei kopise.
Vaan voi se sähköisyys saattaa olla tottakin. Tässä toimistolla saan talvella aivan hillittömiä sähköiskuja, vaan voi se olla tästä tuolistakin kiinni. Lattiat oli laminaattia entiesssä kodissakin, eikä siellä ollut mitään ongelmaa.. - tapellut itsekkin harmauden...
hoitovirhe. kirjoitti:
Hieno pöly tarrautui.. = Liian märkä siivousmenetelmä ja/tai liikaa pesuainetta.
Eli lattiaan kiinnittyneet pesuainejäämät lika sen lattian harmaaksi tekevät.
Turha väittää muuta, sillä lauseesi "Lisäksi lattiaan jäivät paljaalla jalalla kävellen jäljet" paljastaa kaiken.
Laminaatti kopisee, jos se on asennettu tyhjän päälle. Jos pohjat on kunnossa ja laminaatin alla alusmateriaali, niin ei kopise.
Vaan voi se sähköisyys saattaa olla tottakin. Tässä toimistolla saan talvella aivan hillittömiä sähköiskuja, vaan voi se olla tästä tuolistakin kiinni. Lattiat oli laminaattia entiesssä kodissakin, eikä siellä ollut mitään ongelmaa..Laminaattilattiasta en isommin kommentoi koska itsellä ei ko. materiaalia ole.. mutta se harmaus ja pölyn näköisyys on pois saatavissa ja sen jälkeen pois pidettävissäkin.. kunhan ette käytä mitään saippuapohjaista pesuainetta. aineiden nimet eivät oikein jää mieleen mutta muistelisin että siisto optimal niminen aine ainakin.. parhaan tiedon saatte kun käytte jossain siivousaineita myyvässä liikkeessä niitä löytyy joka kaupungista ja sitten vaan huolellinen pesu lattialle ja ylläpitosiivoukseen saippuaton pesuaine
- Juuri asentanut
Korvasin kokolattiamaton laminaatilla, lujuusluokitus 32, paksuus 8mm. Olen hyvin tyytyväinen, että kauan suunnittelemani remontti tuli viimein tehdyksi.
Sähköisyyttä en ole osanut edes ajatella enkä olet sitä huomannut. Laadukkaimmista laminaateista näyttää olevan saatavilla hyvin yksityoskohtaista tietoa erilaisista ominaisuuksista. Kenties sähköisyydestäkin puhutaan jotain?
Vasta pidemmän käyttökokemuksen jälkeen osaan kertoa tarkemmin, mutta tähän asti olen hyvin tyytyväinen. - määkin
Lattialämmitys tekee laminaatista sähköisen, varsinkin talvella. Pölyä kertyy tosi helposti ja puuvilla-/villamatot rätisee kun niitä rullaa lattialta.
- Elina
Tiedätkö onko eroa siinä onko vesikiertoinen lattialämmitys vaiko sähkövastuksella toimiva lattialämmitys?
- juurikaan eroa
Elina kirjoitti:
Tiedätkö onko eroa siinä onko vesikiertoinen lattialämmitys vaiko sähkövastuksella toimiva lattialämmitys?
ja toki voi olla eroja mitä teet pyyhitkö kuivalla mopilla, käytätkö villasukkia, keinokuitu mattoja, ja niin edelleen .kuitenkin normaali käytössä et sähköisyyttä huomaa kuin ehkä mattoja rullatessa? (ei omia kokemuksia matto säkäreistä johtuuko mattomateriaalistamme)jollet sitten satu olemaan sähköyliherkkä ihminen mutta se on jo muutenkin huomioitava rakennus vaiheessa. joku haukkui että kerää pölyä melestäni kuitenkin parempi niin jos kerää
eipähän leiju muualla ja siivoaminen auttaa pölyisyyteen yleensä muutenkin. voit siis nukkua yösi rauhassa ja jatkaa suunnittelua turvallisin mielin . enemmän sähköiskuja varmasti saat jatkossakin kaikenlaisista ovista veikkaisin.
- kokemukseni
Omat kokemukseni laminaatista ovat puolen vuoden ajalta ja kyllä syvästi kadun valintaani. Laminaatin valitsin sen edullisemman hinnan takia vrt. vastaava"kuosinen" parketti, ja kestävyyden takia.
Minulla on tummempi lattia ja siinä todellakin näkyy kaikki pöly - mikä sinänsä oli ihan ennalta tiedostettu. Talvella, jos minulla on paksummat sukat jalassa, saan mm. keittiössä pieniä sähköiskuja hanasta, ja kerran kumipohjaisilla kengillä avasin parvekkeen ovea, sain mahtavan tällin. Lattiaa olen yrittänyt pestä erittäin nihkeällä, ja pesuainetta on ollut vain tujaus pesuvedessä, niin silti pesujäljet näkyvät lattiassa. Nyt lauantaina sain myös todeta pienen, painavan lukon tiputtua lattialle, että iskunkestävyyskin oli pelkkää puhetta...
Kehottaisin kyllä vakavasti harkitsemaan parkettia, koska kyllä se pitemmän päälle on laadukkaampaa ja aitoa. Omat kokemukseni ovat tietenkin "halpis" laminaatista, mutta kyllä aion vaihtaa lattiani parkettiin, heti kun vain mahdollisuus tulee.- laminaattilat
Meillä laminaatissa (perus halpis laminaatti) ei ole sänköisyyttä havaittu. Pesujäljet jää laminaattiin jos käyttää liian nikeää liinaa. Iskunkestävyyttä on löytynyt, meillä on koira joka on luikastellut laminaatilla kynsineen kerran jos toisenkin, eikä mitään naarmuja näkyvissä.
Laminaattimme on espanjalaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937838
- 403752
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021886- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321053Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281003Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10750Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749