miksi ei synny.. :(

Äityli-->83

Hei kaikki mammat!
Kuinkas voitte??
Täällä aika kohtalaisesti...
ison masun kanssa...
hyvä ku housut saa enään ite jalkaa..

SF-mittakki on jo yli käyrän... 36,5
laskettu AIKA oli jo aika sitten...
6 päivää baby myöhässä..
liikkeet on todellakin vähentyny...
ihan säikähtää ku pökkiäkki yrittää niin ei meinaa liikkua...
On tää rankkaa.. päivät tuntuu niin pitkiltä..
Ens perjantaina sitte vissii päästää käynnistykseee jos ei nyt mitää pian rupee tapahtuu..
Tässä vaiheessa rupee jo odotus tuntumaan turhalta ku ei pienokainen näytä mitää merkkejä tulostansa..
pistäkääpäs nyt muutkin mammat viestiä joilla on tai on ollu yli aikaa... kuinka kauan ja onko päässy käynnistyksee???
Toivon kyllä koko sydämestäni että tää vaavi tulis ihan itse:)
hyviä vointeja kaikille mammoille..
ei muutaku päivä kerrallaa..
nii hyvä tulee:)

16

2773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henne.

Itselläni ensimmäinen raskaus meni 13 päivää yli. Seuraavana päivänä olisi käynnistetty, mutta pikkuinen ajoitti tulonsa hyvin=)

Tuosta liikkeiden vähenemisestä..Kannattaa ottaa yhteys neuvolaan jos ei meinaa liikkeitä tuntua..

• -minttu-

...mitä Henne. kirjoitti, että seuraavana päivänä olisi ollut käynnistys, mutta pienokainen päätti sitten kuitenkin viime hetkellä syntyä. Ajattelin vaan, kun oon lukenut aika monta tuollaista samanlaista juttua. :)

• kanssa...
        -minttu- kirjoitti:

...mitä Henne. kirjoitti, että seuraavana päivänä olisi ollut käynnistys, mutta pienokainen päätti sitten kuitenkin viime hetkellä syntyä. Ajattelin vaan, kun oon lukenut aika monta tuollaista samanlaista juttua. :)

aamulla olisi ollut meno sairaalaan käynnistykseen mutta päättikin syntyä itekseen aamuyöllä. Mulla ei ollut supistuksia vaan kun alkoi tapahtumaan niin tapahtui oikein rytinällä!

• -minttu-
        kanssa... kirjoitti:

aamulla olisi ollut meno sairaalaan käynnistykseen mutta päättikin syntyä itekseen aamuyöllä. Mulla ei ollut supistuksia vaan kun alkoi tapahtumaan niin tapahtui oikein rytinällä!

Toisaalta kiva kuulla paljon tuollaisia kertomuksia, että vauva on kuitenkin ihan viime tipassa päättänyt tulla ilman keinotekoista apua maailmaan. :) Helpottaa vähän omaakin oloa, kun mulla on nyt rv. 39 menossa eikä merkkiäkään synnytyksen lähenemisestä...

• tuo jo

anna merkkiä sillä että liikkeet on vähentyny

• vähentymisestä.......

kirjoitin tuohon aikaisemmin että olisi ollut meno aamulla käynnistykseen jne. Mulla liikkeet koveni vaan loppua kohti. Pari viimistä päivää tuntui että vauva taitaakin tulla muuta kautta pihalle :) Vatsa heilui ihan hulluna, teki ihan kipeää. Mun mielestä pari viikkoa ennen synnytystä alkoi liikkua aktiivisemmin. Niin ja yöllä kun alkoi supistamaan niin silloin vauva vasta melskasikin...

• henki

Minulla laskettu aika oli 6.9. Turvotus on aika pahana. (liikkuvana ihmisenä turvotuksen kanssa olo tosi tukala. Viime yönä en saanu sormia edes nyrkkiin.) Migreeni myös riesana. Tosin päivääkään en vaihtaisi, tätä lasta on todella hartaasti toivottu meidän perheeseen. Mulle on annettu synnärillä homeopatista hoitoa(yritetty saada supistuksia aikaiseksi) ei vielä mitään erikoista ole tapahtunut. Maanantaina menen taas hoitoihin. Ehkä myös antavat käynnistys päivän.Luulen, että meille on tulossa poika ku ei näytä olevan kiire maailmaan. ÄITYLI-83 ilmoittelehan itsestäsi milloin pikkuinen syntyy.

• MsBlondy

Mulla oli tosiaan laskettuaika 7.9. Mitään ei kuulu... Alkaa oleen aikamoista ajantappamista tää jo. Tiistaina olis lääkärille aika, ehkä sillon keskustellaan mahdollisesta käynnistyksestä tai jotain... Tuntuu kun olisi kiree vanne tai vyö tossa häpykummun yläpuolella, ahdistavaa.

• realniina

Tiedäthän, että laskettu aika on vain arvio.....

Kyllä se sieltä tulee ajallaan....

Ja eiköhän ne viimeistään silloin 42 0 viikolla ryhdy käynnistämään, kun menee yliaikaiseksi.

Joten malttia vaan...

• dillinvarsi

Ensimmäisessä raskaudessani kävin äippäpolilla seurannassa viikolta 32 eteenpäin, koska "vauva voi syntyä vaikka tänään". No, lasketun ajan ohitettuani onnellisesti, pääsin yliaikaisseurantaan. Viimeisinä päivinä 41 4 eteenpäin kävin joka päivä seurannassa ja aina puhuttiin, että huomenna käynnistetään. Vauvalla näytti kaikki olevan hyvin ja lapsivettä hyvin. Sairaala oli täysi, joten aina siirrettiin. Sain homeopaattista hoitoa ja vyöhyketerapiaa käynnistyspäivää edeltävänä päivänä eli 41 6. Yöllä alkoi synntys ja ilman käynnistystä syntyi täydellinen pieni vauva täysin valmiina tähän maailmaan. Huom, vauva ei vaikuttanut yhtään yliaikaiselta, ei iholla mitään merkkejä liiasta lillumisesta yms. Söi hyvin ja valvoi kaksi ensimmäistä vuorokautta putkeen.
      Minulle oli rankkaa henkisesti odottaa ja pelätä pahinta, joten ymmärrän sinua hyvin. Toivotan paljon onnea synnytykseen! Kyllä vauva tulee viimeistään 42 0!

• vaikuttanut

No ei varmastikaan vaikuttanut, koska ei ollut yliaikainen....

• termistä
        vaikuttanut kirjoitti:

No ei varmastikaan vaikuttanut, koska ei ollut yliaikainen....

vielä...Kuinka moni raskaus täällä suomen maassa menee yli 42 viikon.En tiedä yhtäkään silti neuvolassa käydään YLIAIKAISKONTROLLISSA viikon 40 jälkeen...Kyllä on omituista...Ja ärsyttävää pilkunnus***sta...

• realniina
        termistä kirjoitti:

vielä...Kuinka moni raskaus täällä suomen maassa menee yli 42 viikon.En tiedä yhtäkään silti neuvolassa käydään YLIAIKAISKONTROLLISSA viikon 40 jälkeen...Kyllä on omituista...Ja ärsyttävää pilkunnus***sta...

Alle 5 % synnytyksistä menee sen yliaikaisuuden puolelle eli 42 0 viikolle ja siitä eteenpäin.

Yliaikaisuuskontrollilla ja yliaikaisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään.

Ovat kaksi eri asiaa.

• minun

versio...
      menin polille näytille kun oltiin 10 päivää yli lasketunajan. päättivät sitten et käynnistetään kun lapsivettä oli vähänlaisesti ja verenpaineet korkeella valkuaista virtsassa.
      laittoivat niitä nappeja sisään mut eipäs ne vaikuttanutkaan yhtään. seuraavana päivänä sama homma. mitään ei tapahtunu. sit kolmentena päivänä lekuri teki ronskin sisäkopelon ja otettiin suunkautta samoja nappeja tuplana.
      eipä onnistunu sekään... rupes itelleä olee jo hermot menny ja mieli maassa.
      neljäntenä päivänä sain tipan käteeni ja sen ansiosta rupes tulee jo muutamia supistuksia.. mutta kun tippa loppu ni loppu supparitki...
      mulla ei siis synnytys käynnistyny olenkaan millään keinolla.
      viidentenä päivänä ne sit luovutti ja leikkas tytön ulos.
      eli tyttö synty 42 2.

• Aikku..

Kyllä nämä viimeiset päivät menevät niin tuskaisen hitaasti!!! Viikon päästä maanantaina kai käynnistellään jos ei ennemmin tule. Huomenna neuvola aika ja varmaan varaillaan oysiin käynnistysaikaa. Vauva vaan möyrii masussa eikä edelleenkään annan merkkiäkään siitä että tahtoisi jo maailmaa nähdä.
      Voihan tämä kuulostaa aika hullulta niistä joilla raskaus vielä alussa/puolivälissä, ettei me viimisten viikojen meniät muka jakseta odottaa kauempaa, mutta odottakaas kun olette itse samassa tilanteessa! Johan alkaa käydä aika pitkäksi, yöt unettomiksi ja päivät tylsiksi!

Viime yönä heräsin neljän aikaan, eikä väsyttänyt enää ollenkaan! Päivisin ei jaksa enää siivota kokoaikaa, ja illat menee peilin edessä kytätessä että onko masu yhtään laskeutunut alemmaksi. Mies ei jaksa enää kuunnella ruikutusta siitä että vauva saisi jo tulla, hyvähän sen on sanoa että kohta se tulee..

Plääh! Ei auta kuin jaksaa odottaa..

-Terv. kärsimätön rv.40 6

• 41+0

Moikka vaan kaikki! Juu, tässä ollaan nyt tasan 41 vkoa... Ensimmäinen tuli 41 1, joten toivon nyt hartaasti että lähtis käyntiin heti alkuviikosta. Rasittavaa odottamista. Toisaalta olen yrittänyt nauttiakin tästä ajasta, mutta kun olis yhdet häät ensi lauantaina, ja niihin olis kiva päästä. Että mieluiten saisi syntyä alkuviikosta... Muuten vinkkinä niin löysin netistä seuraavaa: voi painella ristiselkää ja pakaroiden sivuja kipua lievittääkseen. Nukuin heti seuraavan yön paljon paremmin kun eivät jalat puutuneet kuten aikaisemmin! Jotain akupisteitä ne vissiin ovat! Tsemppiä vaan kaikille "yliaikaisille"!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4363
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2006
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      61
      1667
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1353
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      913
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      889
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe