Kokemuksia: Flipper 515 HT ja 535 HT

Jugee

Olen katsellut Flipperin 515 ja 535 HT veneitä. Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksista ja ajo-ominaisuuksissa 60 hv mottorilla ko. venemalleista. Myös kommentit muista vähän yli 5 m HT -veneistä on tervetulleita.

Lisäksi kaipailen mielipiteitä yli 20 vanhan veneen ostamisessa, mitä riskiä siihen liittyy ja kannattaako ostaa, sillä uudempiakin on saatavissa.

Kiitos etukäteen kommenteista

7

12754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flipper 535

Mikä kiinnostaa?

Sen voin sanoa suoraan , että ei ole mikään kovan kelin vene, mutta muuten ok. Sänky on hyvä kahdelle hengelle.

• Minulle sopiva

Kokemusta on aikaisemmasta 510 mallista(12vuotta) jossa oli 60 hv moottori ( Yamaha). Tehot riitti yli tarpeenkin yleensä kuljimme 4 hengen porukalla . Vene oli tukeva ja liuku ominaisuuksiltaan hyvä.
      Nykyinen veneeni on Flipper 515 ja siinä on nelitahti 50 hv Yamahan kone,tähän pakettiin olen ollut tyytyväinen myöskin. Tässä kokoluokassa ei suuresti ole vaihtoehtoja ja kovankelin ominaisuuksia jos halutaan niin sillon pitää katsella 1..2m pitempää ja raskaampaa venettä.
      Varsin hyvä vaihtoehto tämä 515.

• Jugee

Mikä mahtaa olla Flipperin polttoaineenkulutus ko. koneella ja millaisia nopeuksia vene kulkee?

• Minulle sopiva
        Jugee kirjoitti:

Mikä mahtaa olla Flipperin polttoaineenkulutus ko. koneella ja millaisia nopeuksia vene kulkee?

Liukuu kahden hekilön kuormalla vielä 3800krs jota voi myös käyttää matkantekoon. Matka nopeutena olen käytänyt 4300 krs jolla nopeus mittarin mukaan noin 24 s. Kulutus kymmenen litran lähellä tällä nopudella. Kone on niin uusi etten ole vielä huippuja kokeillut mutta arvio siinä 28-30 paikkeilla.Koneen trimmi lisää vauhtia mukavasti ja kone on nostettu noin 4cn ylös, kaviaatiolevy pohjan alakohdan tasalla.
        Testeissä ajettu Buster L veneellä Yamahalle kierroshuiput 5700krs ja nopeus 30.3s. Minusta huiput ei ole niin tärkeitä kuin leppoisa matkavauhti joka 515:llä on kertomassani.

• iloinen delfiini
        Jugee kirjoitti:

Mulla on 535 HT ja 4t 60 EFI Mercury.
        Nopeudet mitattu GPS:llä: 3000 rpm 10.5 kn, 3500 15,5 kn, 4000 19,5 kn, 4500 22,5 kn, 5000 25 kn ja täysillä 5800 rpm :llä 30,5 kn. tyhjäkäynnillä menee 4,5-4,7 km/h tyynessä. Pintaan lähtee 3200 kierroksella. Edellinen kone veneessä oli 2t 80 hv elpto mercury jolla huiput oli 34,5 solmua ja kulutus tuplasti enemmän. Vanhalla koneella (140kg) oli myös paha laukkaamaan, se ongelma lähes hävisi tällä 30 kg keveämmällä koneella.

Kulutuksesta ei tarkkaa tulosta, mutta jos ei pidä yli 4000 kierrosta niin n. 10 litraa menee tunnissa.

Kovassa tuulessa tosiaan on melko ryskytystä , mutta nätillä kelillä menee tasaisesti kuin Maybach konsanaan.

• Jopon mopo

Kyllä yli 20v veneen uskaltaa huoletta ostaa ja kannattaakin ostaa. Yleinen kunto ja siisteys kertoo paljon siitä, millaisella pidolla vene on ollut. Lasikuituvene kestää ja hyviä veneitä tehtiin jo 70-luvulla. Monikäyttö ja sisustus on ne kohdat, missä on tapahtunut kehitystä vuosien saatossa. Yli 20v perämoottori on "romurautaa" ja toimivalle 60hv perämoottorille voi laskea arvoksi

• meskus

Mulla on 535 ht ja 120hv.Kulkee 43.6 solmua 19 teräspotkurilla ja ois menny kovempaakin mut kierroksenrajoitin puuttui peliin eli jyrkempää nousua niin kyllä kerkeää. Itse kuiten ajan sillä aina n.25-30 kn ja silloin kuluttaa jotain 15-20l/h.Vene on muuten myytävänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4260
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      153
      1799
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1258
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1056
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      823
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe