307 :n jäätyy..

Kake

Kolme kk. sitten meille tullut uusi 307 1.6 GR 5 ov, on pirun kylmä auto. Sivulasit on olleet jäässä viikkoja.Tuulilasi sulaa kyllä n.puoliksi. Takalasin lämmitin sulattaa kyllä lasin mutta ei siitä näe ulos kun se pölyttyy ensi kilometreillä.
Autossa on ilmastointi,,ainakin se maksettiin kun ostettiin,,muuten sen toiminnasta ei kyllä tiedä, ei ainakaan mitään apua ole huurtumisen estoon.
Autosta ei kertakaikkiaan näe risteyksissä muuten kuin avaamalla sivuikkunoita, nekään ei tahdo avautua kun ovat jäässä..ja kun molemmat avaa ja on -30 !!
Pitäis sitä kai auton myyjilläkin olla rehellisyyttä.(-vai tarviiko ?) Jos kerran autolla ei voi ajaa turvallisesti kuin kesällä, se pitäis myös kertoa. -pitäähän talokaupoissakin kertoa selvät käyttöön vaikuttavat virheet. Mites lienee sekin kuluttajansuoja ? ei taida koskee autoja..
Uusi auto hankittiin että vaimo ja poika (7 v) ajais turvallisemmin !! Lähteä pitää joka päivä.
-nyt pelottaa..ja harmittaa..

23

7024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MATTI -MUTTERI

      onko sisäilman kierrätys päällä?tarkista!

    • 206gti

      ohjekirjaa, ihan noin muuten vaan, saataa joskus
      auttaa.

    • Peugeot 405 SRI

      MASKINPEITTO PAKOLLISEKSI

      Ensiksi katso tosiaan että onko sulla sisäilmankierto päällä (ota pois jos on). Sitten kipität huomenna lähinpään Peugeot liikkeeseen ja ostat maskinpeiton. Siis sellaisen muoviläpyskän joka sopii puskurin alaosan ilmanottoaukon peitoksi.

      Maskinpeitosta on kolme hyötyä:
      1. Autosta tulee lämpimämpi
      2. Tieloska yms. ei sotke moottoritilaa niin paljoa
      3. POLTTOAINEEN KULUTUS PUTOAA (joten maskinpeitto loppujen lopuksi maksaa itsensä takaisin.)

      Lisäksi ainakin 306, 405 ja 406 malleissa joskus ilmenevä huohotinputken jäätyminen siirtyy historiaan.

      JOS EI MASKINPEITTOKAAN AUTA LÄMPIÄVYYTEEN NIIN MENE AUTOLIIKKEESEEN JOSTA OSTIT MENOPELISI JA SANOT ETTÄ AUTO PITÄÄ SAADA LÄMPIMÄKSI TAI KULUTTAJA-ASIAMIES OTTAA TEIHIN YHTEYTTÄ.

    • PEUGEOT

      Tämä palsta ei autoasi saa välttämättä lämpimäksi. Sitten on tietysti autoliike josta ostit autosi mutta jos nekään eivät saa niin
      mene sitten osoitteeseen http://www.peugeot.fi/

      Sieltä klikkaa @ merkkiä oikeasta yläreunasta ja anna palautetta maahantuojalle. Saattaapi olla että maahantuojaa (Maan Auto Oy) kiinnostaa ko. asia varsinkin jos mainitset sanan "Kuluttaja-asiamies".

    • 307 Wagon 1.6

      Mitähän tämä sinun viestisi tarkoittaa? Onkohan tämä niitä tällä palstalla usein esiintyneitä 307 parjauskampanjaan kuuluvia juttuja, joita varmaan huolestuneet kilpailijat provoilevat.

      Minulla on sama auto, Wagonina, eli lämmitettävää tilaa on noin kolmannes enemmän. Eikä minulla ole ikinä sivulasit jäässä, ei vaikka pakkasta oli tänään yli -30 c. Eli mitä ihmettä sulla on sun autosi kanssa (tai sitten sulla ei edes ole 307:kaa). Ymmärtääkseni niin 307 töpöperän kuin farkun etuosa on tekniikkaa myöten aivan sama, eli autoissamme (?) on sama lämmityslaitteen kenno. Pistäpä lämmöt vähäksi aikaa täysille, kolmosnopeus, sulje kojelaudan keskellä olevat ohjaamoon puhaltavat suuttimet, pistä puhalluksen jako kello yhdeksään (tuulilasille ja jalkatilaan), ja jos ei kohta ole lämmin niin osta 20 e maski keulaan. Kone lämpiää nopeammin ja maski säästää sen 20 e bensassa sinulle parin talven aikana takaisin.

      Ps. Meillä on töissä yhdellä 307 SW lasikatolla, ja sekin on ihan lämmin auto, lasikattoa voi pitää auki parinkymmenen asteen pakkasilla.

      • kake

        Kiitos vihjeistä,ehkäpä näistä "kikoista" ja myyntiliikkeestä tai maahantuojalta(kunhan ehtisin auton sinne toimittaa) löytyy konstit että pösölläkin pärjätään,,ainakin jotenkin.
        -ja tuleehan kevät ja ilmatkin lauhtuu...


      • Patonginpurijoiden vitsi

        Itselläni on alla 307 SW Hdi, erehdyin hankkimaan toukokuussa ja jos olisin tiennyt mihin kädet lykkään niin olisin jättänyt autonvaihdon sikseen.

        Aiemmin ajelin 406 2.0:lla, ongelmia ei lämmön suhteen ollut yli 30 asteen pakkasillakaan.

        Mikä sitten mättää? Luetellaanpa muutama asia:
        - yli 15 asteen pakkasilla lämpö ei yksinkertaisesti riitä. Ei auta maskinpeitot eikä suuttimien suuntaukset. Ikkunat on jäässä, päätä palelee ja varpaita uhkaa kuolio
        - yli 20 asteen pakkasella alusta on mallia racing; ei millinkään joustoa, ajaessa tuntuu että koko keksintö hajoaa justiinsa.
        - Lohkolämmitintä jos erehtyy pitämään kiinni tunnin tai enemmän, luulee lämpömittari että kone keittää. Koneen sammuttaminen ja n. 10 minuutin odotus auttaa.

        Siinä tärkeimmät, auto on hankittu käyttöä varten ja nyt on seisonut maanantaista lähtien pihassa. Ei uskalla/tarkene ajaa. Jos tarvitset auton joka toimii Suomen oloissa, ei 307 ole Sinua varten.

        Tuntuu aivan käsittämättömältä, että Suomessa myydään uusia autoja joiden talviominaisuudet ovat tällaiset. Yksi päätös on varmistunut, vihonviimeinen baskeripäiden kosto on tullut hankittua. Pitänee palata Toyotaan, kesäkelillä mukavuus kärsii mutta pääseepähän töihin joka päivä omalla autolla.


      • kake
        Patonginpurijoiden vitsi kirjoitti:

        Itselläni on alla 307 SW Hdi, erehdyin hankkimaan toukokuussa ja jos olisin tiennyt mihin kädet lykkään niin olisin jättänyt autonvaihdon sikseen.

        Aiemmin ajelin 406 2.0:lla, ongelmia ei lämmön suhteen ollut yli 30 asteen pakkasillakaan.

        Mikä sitten mättää? Luetellaanpa muutama asia:
        - yli 15 asteen pakkasilla lämpö ei yksinkertaisesti riitä. Ei auta maskinpeitot eikä suuttimien suuntaukset. Ikkunat on jäässä, päätä palelee ja varpaita uhkaa kuolio
        - yli 20 asteen pakkasella alusta on mallia racing; ei millinkään joustoa, ajaessa tuntuu että koko keksintö hajoaa justiinsa.
        - Lohkolämmitintä jos erehtyy pitämään kiinni tunnin tai enemmän, luulee lämpömittari että kone keittää. Koneen sammuttaminen ja n. 10 minuutin odotus auttaa.

        Siinä tärkeimmät, auto on hankittu käyttöä varten ja nyt on seisonut maanantaista lähtien pihassa. Ei uskalla/tarkene ajaa. Jos tarvitset auton joka toimii Suomen oloissa, ei 307 ole Sinua varten.

        Tuntuu aivan käsittämättömältä, että Suomessa myydään uusia autoja joiden talviominaisuudet ovat tällaiset. Yksi päätös on varmistunut, vihonviimeinen baskeripäiden kosto on tullut hankittua. Pitänee palata Toyotaan, kesäkelillä mukavuus kärsii mutta pääseepähän töihin joka päivä omalla autolla.

        joo,,valitettavasti on kovin tuttuja tunteita.
        -kaikki mitä luettelet,,van etpä jarrujen kiljuntaa muista mainitakkaan,,
        Tähän kun vielä lisätään että huijattuna ei huvita juuri nuo yhteydenotot "maahantuojaan tai kauppiaaseen" - soitosta häikäisysuojantaus "Helpp" numeroon ei ollut mitään apua,,hinaamaan ois kyllä tulleet,,oli - 35 !!


      • Patongista vielä
        kake kirjoitti:

        joo,,valitettavasti on kovin tuttuja tunteita.
        -kaikki mitä luettelet,,van etpä jarrujen kiljuntaa muista mainitakkaan,,
        Tähän kun vielä lisätään että huijattuna ei huvita juuri nuo yhteydenotot "maahantuojaan tai kauppiaaseen" - soitosta häikäisysuojantaus "Helpp" numeroon ei ollut mitään apua,,hinaamaan ois kyllä tulleet,,oli - 35 !!

        Tosiaan, jarruista unohdin mainita. Pakkasella vinkuu ja nollakelissä/kostealla muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen jarruun koskiessa jumalaton rohina.

        Jarruista olikin tuolla aiemmin neuvo, voimakkaita jarrutuksia niin vinkuminen loppuu. Totta, apu on vain kovin lyhytaikainen, päivän pari.

        Mitäpäs minä täällä valitan, kaupastahan saa sellaisia autoja jotka on tehty kestämään lämmintä/viileää/kylmää/helevetin kylmää ja kuivaa/kosteaa/märkää/lumista. Ja nyt tarkkana: Niitä vehkeitä ei myydä Automaassa...

        Ihan totta epäilijät; kyseinen patonginpala (307 sw hdi) on jatkoa tällaiseen listaan:

        1xGolf
        2xCorolla
        4xCarina
        1xAvensis
        1x406

        Lisäksi perheessä on ollut:

        1xAscona
        3xVolvo 240
        1xEscort
        1x106
        1x206 (edelleen vaimolla...)

        Kaikista edellämainituista on kokemusta talvella, ainoastaan -86 mallin Escort oli huonompi talviauto kuin 307, sekin vain sen hiivatun huohotinputken vuoksi.

        Olenkohan minä jotenkin katkera...? Taidan olla, kusetetuksi joutuminen synnyttää sellaisia tunteita.


      • Peugeot 405 SRI
        Patongista vielä kirjoitti:

        Tosiaan, jarruista unohdin mainita. Pakkasella vinkuu ja nollakelissä/kostealla muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen jarruun koskiessa jumalaton rohina.

        Jarruista olikin tuolla aiemmin neuvo, voimakkaita jarrutuksia niin vinkuminen loppuu. Totta, apu on vain kovin lyhytaikainen, päivän pari.

        Mitäpäs minä täällä valitan, kaupastahan saa sellaisia autoja jotka on tehty kestämään lämmintä/viileää/kylmää/helevetin kylmää ja kuivaa/kosteaa/märkää/lumista. Ja nyt tarkkana: Niitä vehkeitä ei myydä Automaassa...

        Ihan totta epäilijät; kyseinen patonginpala (307 sw hdi) on jatkoa tällaiseen listaan:

        1xGolf
        2xCorolla
        4xCarina
        1xAvensis
        1x406

        Lisäksi perheessä on ollut:

        1xAscona
        3xVolvo 240
        1xEscort
        1x106
        1x206 (edelleen vaimolla...)

        Kaikista edellämainituista on kokemusta talvella, ainoastaan -86 mallin Escort oli huonompi talviauto kuin 307, sekin vain sen hiivatun huohotinputken vuoksi.

        Olenkohan minä jotenkin katkera...? Taidan olla, kusetetuksi joutuminen synnyttää sellaisia tunteita.

        Et sinä ehkä nyt katkeralta kuullosta, hullulta pikemminkin. Sillä 406 on yksi parhaista talviautoista joita on tehty ja sinä kuullostat siltä että "niitä vehkeitä ei myydä Automaassa".
        Väität jopa itse omistaneesi ko. auton (jota suuresti epäilen).

        Kuule niitä myydään ja paljon. Esim. tämä surullisen kylmä "myyntimenestys" mazda6 möi vain 5kpl enemmän nyt joulukuussa kuin "ikäloppu" Peugeot 406.

        mazda6 111kpl
        Peugeot 406 106kpl

        Jos on joskus omistanut 405:n tai 406:n niin ei koskaan hauku ranskalaisia (yleistämällä) huonoiksi talviautoiksi.

        Lisäksi PSA konsernin uusin iso sedan eli Citroen C5 on yksi tämän hetken lämpimimmistä autoista!


      • kolmenollaseiska
        Peugeot 405 SRI kirjoitti:

        Et sinä ehkä nyt katkeralta kuullosta, hullulta pikemminkin. Sillä 406 on yksi parhaista talviautoista joita on tehty ja sinä kuullostat siltä että "niitä vehkeitä ei myydä Automaassa".
        Väität jopa itse omistaneesi ko. auton (jota suuresti epäilen).

        Kuule niitä myydään ja paljon. Esim. tämä surullisen kylmä "myyntimenestys" mazda6 möi vain 5kpl enemmän nyt joulukuussa kuin "ikäloppu" Peugeot 406.

        mazda6 111kpl
        Peugeot 406 106kpl

        Jos on joskus omistanut 405:n tai 406:n niin ei koskaan hauku ranskalaisia (yleistämällä) huonoiksi talviautoiksi.

        Lisäksi PSA konsernin uusin iso sedan eli Citroen C5 on yksi tämän hetken lämpimimmistä autoista!

        Enpä tiedä 406 tai 405 ,,mitä nittä lieneekin.
        -ei ole koskaan ollut , taksissa olen joskus istunut (humalassa) ja ihan lämmin oli..
        Nyt on 307 1,6 muutaman kuukauden ollut.
        aiemmin :
        WW kuplasta se alkoi v 1967
        Mosse Elite
        Ford taunus 1,6 ja sitten 17 M (mainio auto)
        100 A pari kpl
        120 A (Datsuneita nämä)
        Nissanit
        Cerry 1,5 ja Sunny 1,6 ja BLuebird 1,6
        -ihan kelpo kamppeita
        Sitten on nyt Saab 900 vm -89
        Ja tietysti tämä uusi 307 !
        Kaikista aiemmista on tullut lämpölaitteesta
        lämpimämpää ilmaa kuin pösöstä, josta tulee vain haaleeta vaikka miten säätäis ja tukkis keulaa.
        - no WW.kupla vm -63 en niin tarkkaan muista,,lasit oli siinäkin kyllä aina jäässä.
        Jarrut ei missään ole niin kirskuneet kuin uudessa 307:samme. Elitessä kyllä kun ajoi tulvavettä pitkin pohjamaalla niin jarrut puolsi ja rummut kitisi ensijarrutuksissa.
        Saabilla sitä ajellaan lasit kirkkaana ja kädet ja jalat lämpimänä vaikka on 14v ja 400 tuhatta.
        -eikä saatana huuda jarrut !!!!


      • Se nyt vaan on kylmä
        Peugeot 405 SRI kirjoitti:

        Et sinä ehkä nyt katkeralta kuullosta, hullulta pikemminkin. Sillä 406 on yksi parhaista talviautoista joita on tehty ja sinä kuullostat siltä että "niitä vehkeitä ei myydä Automaassa".
        Väität jopa itse omistaneesi ko. auton (jota suuresti epäilen).

        Kuule niitä myydään ja paljon. Esim. tämä surullisen kylmä "myyntimenestys" mazda6 möi vain 5kpl enemmän nyt joulukuussa kuin "ikäloppu" Peugeot 406.

        mazda6 111kpl
        Peugeot 406 106kpl

        Jos on joskus omistanut 405:n tai 406:n niin ei koskaan hauku ranskalaisia (yleistämällä) huonoiksi talviautoiksi.

        Lisäksi PSA konsernin uusin iso sedan eli Citroen C5 on yksi tämän hetken lämpimimmistä autoista!

        mutta lapset kyllä sanoo että oletko sinä isä tyhmä kun pakastimella meitä kuskaat...

        Ehkäpä yleistin hieman liikaa kun menin kaikki pösöt haukkumaan. Tottahan se on että 406(2.0 l:n bensakoneella ja automaatti-ilmastoinnilla) on ihan lämmin auto. Mutta ei se kyllä parhaita talviautoja ole, lämmitys kun ei ole se ainoa asia joka tekee autosta kelvollisen pohjolan oloihin. Jos autoa on valmistettu jo yli 5 vuotta eikä vieläkään osata tehdä sellaisia jarruja jotka eivät jäädy talvella, ei se anna hyvää kuvaa laadusta.

        Mutta lähinnä purkaukseni koski 307 sw:ta. Se vaan nyt on kylmä auto, sille ei mahda mitään.

        Miksi se on niin kylmä? Tässä muutama syy joita (hullussa) päässäni olen pyöritellyt:
        -moottorin liian hyvä hyötysuhde, hukkalämpöä ei synny
        -lämmityslaitteen mitoitus on epäonnistunut
        -ilmankierto ei ole riittävää (suuttimien sijoitus ja suunta persiillään)
        -polttoainekäyttöinen lisälämmitin ("webasto") pitäisi olla vakiovaruste

        Entäpä muut syyt, kitinät, jarrut yms:
        -auto on tehty kustannussyistä muovista, se on kuitenkin "pikkuauto" verrattuna esim. 406:een
        -jarrujen rakenne on liian avoin
        -vähintään 95 % ko. autoista myydään alueille joissa jäätä on vain viskilasissa, ts. valmistajaa ei kiinnosta marginaalimarkkinoiden asiakkaat. Tilannehan on sama lähes kaikilla merkeillä mutta tavoitteet ovat erilaiset (95 %:n vai 100 %:n asiakastyytyväisyystavoite)

        Siinä tällä kertaa.

        Meinasi unohtua, nuo myyntitilastot voivat hieman vääristää maailmankuvaa jos ei mieti asiaa riittävän pitkälle. Kuinkahan paljon asiaan voisi vaikuttaa se, että Mazdalle on kysyntää enemmän kuin maahantuoja osasi alkuvuodesta aavistaa. Tällöinhän käy niin ettei autoja saada maahan joten on pakko myydä eioota.

        Vielä lopuksi kiinnitti huomiota eräs asia. Nimimerkistä päätellen sitä ajellaan vanhalla 405:lla ja kehutaan kokemuksen? syvällä rintaäänellä 406:sta ja C5:sta...


      • Ilkka
        Patonginpurijoiden vitsi kirjoitti:

        Itselläni on alla 307 SW Hdi, erehdyin hankkimaan toukokuussa ja jos olisin tiennyt mihin kädet lykkään niin olisin jättänyt autonvaihdon sikseen.

        Aiemmin ajelin 406 2.0:lla, ongelmia ei lämmön suhteen ollut yli 30 asteen pakkasillakaan.

        Mikä sitten mättää? Luetellaanpa muutama asia:
        - yli 15 asteen pakkasilla lämpö ei yksinkertaisesti riitä. Ei auta maskinpeitot eikä suuttimien suuntaukset. Ikkunat on jäässä, päätä palelee ja varpaita uhkaa kuolio
        - yli 20 asteen pakkasella alusta on mallia racing; ei millinkään joustoa, ajaessa tuntuu että koko keksintö hajoaa justiinsa.
        - Lohkolämmitintä jos erehtyy pitämään kiinni tunnin tai enemmän, luulee lämpömittari että kone keittää. Koneen sammuttaminen ja n. 10 minuutin odotus auttaa.

        Siinä tärkeimmät, auto on hankittu käyttöä varten ja nyt on seisonut maanantaista lähtien pihassa. Ei uskalla/tarkene ajaa. Jos tarvitset auton joka toimii Suomen oloissa, ei 307 ole Sinua varten.

        Tuntuu aivan käsittämättömältä, että Suomessa myydään uusia autoja joiden talviominaisuudet ovat tällaiset. Yksi päätös on varmistunut, vihonviimeinen baskeripäiden kosto on tullut hankittua. Pitänee palata Toyotaan, kesäkelillä mukavuus kärsii mutta pääseepähän töihin joka päivä omalla autolla.

        Kysy peugeotin jälleenmyyjältä saisiko autoon erilaisen termostaatin, outoa jos kenno on alimitoitettu autoon... 405/406/306 kenno on paremminkin ylimitoitettu, olo on kuin saunassa :)


      • SWetisti

        Kyllä tuon lasikaton kirkkaaksi saa, mutta kyllä se hohkaa kylmää tämmöisillä pakkasilla, että ei siinä järkeä ole. Kyllä minuakin oikeasti harmittaa, että muuten mukava auto on menty pilaamaan liian pienellä lämmityslaitteen kennolla. Eikä PSA-yhtymä varmaan paljoa piittaa Maan-auton reklamaatioista, koska Suomeen myydään pököjä yhtä paljon vuodessa kuin Lyoniin kuukaudessa...

        Totuuden nimessä autohan nyt ei ole mikään ihan jääkaappi, mutta lämpeää hitaasti eikä sitä kuumaksi saa. Takaikkunat ovat huurussa, jos takana istuu joku yli -10 pakkasilla. Kyllä minulla on sivuikkunat ja tuulilasi pysynyt kirkkaina koko ajan.

        On tässä kieltämättä vähän tunne, kuin olisi palannut autoilussa 70-luvulle ja oli juuri saanut kortin ja perheen 128 Hiivatti tuli minun käyttööni. Lämpöä (heh) tihkusi muutamasta suuttimesta kojelaudasta ja takapenkkiläisiä varten oli pakkasilla huopa...


      • 307sw
        SWetisti kirjoitti:

        Kyllä tuon lasikaton kirkkaaksi saa, mutta kyllä se hohkaa kylmää tämmöisillä pakkasilla, että ei siinä järkeä ole. Kyllä minuakin oikeasti harmittaa, että muuten mukava auto on menty pilaamaan liian pienellä lämmityslaitteen kennolla. Eikä PSA-yhtymä varmaan paljoa piittaa Maan-auton reklamaatioista, koska Suomeen myydään pököjä yhtä paljon vuodessa kuin Lyoniin kuukaudessa...

        Totuuden nimessä autohan nyt ei ole mikään ihan jääkaappi, mutta lämpeää hitaasti eikä sitä kuumaksi saa. Takaikkunat ovat huurussa, jos takana istuu joku yli -10 pakkasilla. Kyllä minulla on sivuikkunat ja tuulilasi pysynyt kirkkaina koko ajan.

        On tässä kieltämättä vähän tunne, kuin olisi palannut autoilussa 70-luvulle ja oli juuri saanut kortin ja perheen 128 Hiivatti tuli minun käyttööni. Lämpöä (heh) tihkusi muutamasta suuttimesta kojelaudasta ja takapenkkiläisiä varten oli pakkasilla huopa...

        Ei minun sw ainakaan kylmä ole, onko poikkeus? Lämpenee n. vartissa, sitten automaatti-ilmastointiin 28 astetta, ikkunanappia painallus ja sitten puhallinta yksi pykälä alaspäin niin ei huuda kuin hyeena. Ja lämpöä riittää, eikä ole viimasuojaa kun oli myyty loppuun. Enkä hae. Jos heittää öljyt pihalle, niin sitten heittää, sen jälkeen se on takuun ongelma ja sitten se laitetaan kuntoon, siitä osaan pitää huolen.

        Mutta kuten sanottu, ikkunat pysyy auki ja lämpöä riittää. Ja lasikatto on näkyvissä, en ole vielä koskaan sitä sulkenut. Lämmin ilma poistaa kylmän hohdon nopeasti ja katto on jopa sulanut. Pitäkää vaan ilma kierrossa ja tuuletin asennossa 3½.


    • Rapeat ranskalaiset

      Yks asia joka ainakin mulla auttoi ( Volvo 440 ) oli kun siihen vaihdettiin korkeammassa lämpötilassa kytkeytyvä termostaatti. Taisi olla 88 asteesta 92 asteeseen. Pikku homma ja halpa osa.

    • koki

      Voi voi kakea kun kake ei ilmeisesti osaa käyttää uuden autonsa lämmityslaitetta. Kannattaisi varmaan lukea käyttöohjakirjasta miten sitä käytetään.

      • juuri...

        just..kuten ennen autokatsastuksessa, vika onkin miehessä,,ei autossa. Siis kuten pösön talviominaisuuksissa palataan -70 luvulle, palataan myös ajattelussa, tottakai.
        -myötätuntoa kakelle.


      • kake
        juuri... kirjoitti:

        just..kuten ennen autokatsastuksessa, vika onkin miehessä,,ei autossa. Siis kuten pösön talviominaisuuksissa palataan -70 luvulle, palataan myös ajattelussa, tottakai.
        -myötätuntoa kakelle.

        aivan,kyllähän sitä sieltä apuja löytyy..muistellaan 60-70 luvulta. Vaihdetaan termarit kuumempiin,tukitaan keulaa,lisätään eristeitä auton etuosaan, sanomalehdet mattojen alle,vaihdetaan kuiviin viikoittain,(esim hesarin puolikas).
        Samoin talvella talvivaatteet päälle kun autoilaan. -pääsi vain unohtumaan.
        Vieläköhän löytyy mistään niitä nesteitä joilla lasit sai pysymään auki jonkun aikaa,,
        Sitten vielä siihen valtavan tuulilasin alaosan lumenkerääjään jotain konsteja,,voi harmi,sitä ei kyllä ollut 60-70 luvun autoissa.
        KIITOS kuitenkin kaikille jotka ovat mua neuvoneet tai lohduttaneet


    • Anonyymi

      nyt rupesi 307 mulla lämpenemään kun laitoin ladan kuparikennon t haaralla vesiletkusta sisälle ja pc puhallin. ennen lasit jäässä nyt ei. ois pitänyt tehdä silloin kun ostin tämän eli vuonna 2003😄

    • Anonyymi

      Pösö on todella rimpula vekotin, onnetonta kuraa kuluttajille.💩💩💩

      • Anonyymi

        todellakin, itsekkin jo kiduttanut tällä vehkeellä kohta 20 vuotta🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        todellakin, itsekkin jo kiduttanut tällä vehkeellä kohta 20 vuotta🤣

        Sama homma, ajanut 16 vuotta samalla pösöllä, on ollut taloudellista kidutusta kun ei ole rahaa mennyt arvonalennukseen eikä mihinkään ylimääräisiin korjauksiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      94
      4666
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3153
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2212
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1368
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1122
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      114
      1002
    Aihe