En halua isäksi

mies22

Onko isyys pakko tunnustaa? Ja miten se käytännössä tapahtuu? Ex-muijalle olen jo tehnyt selväksi etten ryhdy isäksi tahtoani vasten.

56

9655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

      vittu näin on kun pannaan ilman ehkäisyä.
      mutta tehkää dna oletko varma että se äpärä on sinun.
      helvetin kakarat leikitte vaaralisella asialla.
      siinä meni nuorelta mieheltä tulevaisuus. entinen ämmä kiristää lapsen kautta ja uudella kumppanilla menee hermot.
      muista että et vaan 18v vaan elämän loppuun jodut olla mukana lapsen elämässä esim: sairastaminen,koulu,ristiäiset,rippi,..........
      mitä teet kun lapsi on siinä iässä että haluaa nädä joka toinen päivä??? ehkäsy petti heh heh

      • Juhawqqq

        Sitä lasta tarvi koskaan nähdä, vitun idiootti.


    • ...........

      ..että asiahan ei ole enää sun päätäntävallassas. Ja onneks olkoon, susta tulee isä =)! Ja isyyden sä JOUDUT tunnustaan jos äippä niin haluua, ei sulta mitään kysellä. Viedään vaan elatusmaksut ja jos et maksa, menee sulta luottotiedot!

      Oisko kantsinu hiukka tarkempi olla ton ehkäsyn kanssa!

    • että.

      on aika itsekästä lapsella rahastusta siltä muijaltasi alkaa vaatimaan kertakaikkiaan vastahakoiselta mieheltä maksuja ja tunnustuksia. Elatustukea voi saada kunnalta.
      Pakko ei ole kuin kuolla.

      • ..........

        on vaatia naista tekemään abortti jos ei ole itse kyennyt hoitamaan ehkäisyä. Ja jos on sen naisen kontolle jättänyt niin turha vikistä jälkeenpäin. Lapsikin tietää ettei ole 100% ehkäisyä olemassakaan. Naisen sisällähän se pieni lapsenalku on. Ja jos mies on niin tyhmä, ettei huolehdi kunnolla ehkäisystä, on turha tulla valittamaan, että joutuu elareita maksamaan.

        Jos on valmis seksiin, on valmis kantamaan vastuuta siitä, mihin se seksi voi johtaa!


      • että keppiä

        voi heilutella tuolla kylillä mitä lystää ja yhteiskunta maksaa viulut?! Voit olla mikä mulkvist tahansa, mutta ei ole veronmaksajien velvollisuus elättää kenenkään äpäröitä. Sitä saa mitä tilaa, jos ajatelee mulkulla.


    • ajatella aivoilla

      eikä sillä sukupuolielimellä.... Nyt jos ex on päättänyt lapsen pitää, sinä et sille mitään voi. Et myöskään sille, että jos hän elatusapua vaatii, sut viedään isyystesteihin vaikka väkisin. Jos ja kun se sinun lapseksi todetaan, sinä olet velvollinen maksamaan elatusapua, halusit tai et. Jos ja kun et voi, niin rästit kerääntyy ja ne peritään sit, kun joskus töihin meet. Ei auta itku markkinoilla.

      Se, ootko mukana lapsesi elämässä, on sinun vallassasi, mutta jos kiellät lapsesi ja se jonain päivänä aikuisena ilmestyy ovesi taakse, mitä selität lapselle tai niille tulevan kumppanisi kanssa hankituille halutuille lapsille, että kuinka olet isä yhdelle, muttet toiselle...

      Ehkäisystähän ei ole kukaan tänä päivänä koskaan kuullutkaan, että eihän sellasta olisi voinut etukäteen ajatella!

      • mies22

        Lähinnä olin kiinnostunut siitä, että miten isyystesti ja tunnustaminen käytännössä tapahtuu ja onko se pakollista tilanteessani. En tiedä vielä vaatiiko ex-tyttöystävä minua mihinkään, koska ei hänen kanssaan voi asiallista keskustelua käydä. Olen ehdottanut aborttia mutta siihen hän ei suostu. Vaikea tilanne, ja onhan se tietysti omaa syytänikin kun ehkäisy unohtui.

        En ollut kiinnostunut moraalisaarnoista, mutta koska täältä ei muuta saa niin antaa olla. En aio ryhtyä isäksi ja se on oma päätökseni ja vastaan siitä itse! Jos selviää, että olen biologinen isä (niin kuin epäilemättä on) niin sitten maksan mitä tarvitaan mutta muuta vastuuta en ota. Se on muijan ongelma mitä selittelee kenellekään.

        M.O.T.


      • tarkottaa
        mies22 kirjoitti:

        Lähinnä olin kiinnostunut siitä, että miten isyystesti ja tunnustaminen käytännössä tapahtuu ja onko se pakollista tilanteessani. En tiedä vielä vaatiiko ex-tyttöystävä minua mihinkään, koska ei hänen kanssaan voi asiallista keskustelua käydä. Olen ehdottanut aborttia mutta siihen hän ei suostu. Vaikea tilanne, ja onhan se tietysti omaa syytänikin kun ehkäisy unohtui.

        En ollut kiinnostunut moraalisaarnoista, mutta koska täältä ei muuta saa niin antaa olla. En aio ryhtyä isäksi ja se on oma päätökseni ja vastaan siitä itse! Jos selviää, että olen biologinen isä (niin kuin epäilemättä on) niin sitten maksan mitä tarvitaan mutta muuta vastuuta en ota. Se on muijan ongelma mitä selittelee kenellekään.

        M.O.T.

        tässä..?


      • vnuiyg
        tarkottaa kirjoitti:

        tässä..?

        tämän kohdalla se tarkoittaa ' Mies On Tyhmä '


      • ...HOLD ON
        vnuiyg kirjoitti:

        tämän kohdalla se tarkoittaa ' Mies On Tyhmä '

        Mitä vittua te rökitätte tuota ketjun aloittajaa!? Tuskin hän on raiskannut sitä naista? Eiköhän molemmilla pidä olla sen verran järkeä ja vastuuta, että jos ei toinen niin sitten toinen pitää huolta ehkäisystä. Tai sit se on molempien voivoi.. tosin itse olen joskus nuorempana huomannut, että naiset ei saa suutaan auki, vaan sit jälkeenpäin kyselevät että oletko noin rento tyyppi että et välitä?? Olen varmaan ollu itsekin joskus siinä tilanteessa mutta ei vaan itänyt.

        Kyllä ainakin itse ajattelin silloin että nainen osaa sanoa jos ehkäisyyn on tarvetta - kyllä pr...e se kuuluu MOLEMMILLE SE VASTUU JO SIINÄ VAIHEESSA!!Ajattelen edelleen noin!!

        Vaikuttaa siltä että VAIN naiset löysivät tämän ketjun ja nyt on hyvä tilaisuus RÖKITTÄÄ YHTÄ TYHMÄÄ?!?!?!? niinKÖ??

        EN OLE SOVINISTI!!
        Tästä tähän...(lainaus eräästä viihdeohjelmasta)


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        mies22 kirjoitti:

        Lähinnä olin kiinnostunut siitä, että miten isyystesti ja tunnustaminen käytännössä tapahtuu ja onko se pakollista tilanteessani. En tiedä vielä vaatiiko ex-tyttöystävä minua mihinkään, koska ei hänen kanssaan voi asiallista keskustelua käydä. Olen ehdottanut aborttia mutta siihen hän ei suostu. Vaikea tilanne, ja onhan se tietysti omaa syytänikin kun ehkäisy unohtui.

        En ollut kiinnostunut moraalisaarnoista, mutta koska täältä ei muuta saa niin antaa olla. En aio ryhtyä isäksi ja se on oma päätökseni ja vastaan siitä itse! Jos selviää, että olen biologinen isä (niin kuin epäilemättä on) niin sitten maksan mitä tarvitaan mutta muuta vastuuta en ota. Se on muijan ongelma mitä selittelee kenellekään.

        M.O.T.

        Vastuu kuuluu molemmille. Jos kerta naisella on miehen tahtoa vasten oikeus pitää lapsi niin silloin MYÖS MIEHELLÄ on oikeus kieltäytyä lapsen isänä olemisesta!


      • tapahtuu niin
        mies22 kirjoitti:

        Lähinnä olin kiinnostunut siitä, että miten isyystesti ja tunnustaminen käytännössä tapahtuu ja onko se pakollista tilanteessani. En tiedä vielä vaatiiko ex-tyttöystävä minua mihinkään, koska ei hänen kanssaan voi asiallista keskustelua käydä. Olen ehdottanut aborttia mutta siihen hän ei suostu. Vaikea tilanne, ja onhan se tietysti omaa syytänikin kun ehkäisy unohtui.

        En ollut kiinnostunut moraalisaarnoista, mutta koska täältä ei muuta saa niin antaa olla. En aio ryhtyä isäksi ja se on oma päätökseni ja vastaan siitä itse! Jos selviää, että olen biologinen isä (niin kuin epäilemättä on) niin sitten maksan mitä tarvitaan mutta muuta vastuuta en ota. Se on muijan ongelma mitä selittelee kenellekään.

        M.O.T.

        että lastenvalvoja kutsuu sinut luokseen ja voit tunnustaa isyytesi kirjallisesti. tilanteesi kuulostaa kuitenkin siltä, ettei se kohdallasi mene yksinkertaisinta tietä. lastenvalvoja kuitenkin voi passittaa sinut dna-testiin, jos äiti sitä haluaa - jos et mene, polliisit kyllä saattelevat. ja mikäli osoittaudut isäksi, vastuu kuuluu sinulle. tässä prosessissa ajetaan ensisijaisesti lapsen etua. voimia sinulle, ehkäpä sinusta olisi sittenkin isäksi..?


      • täysin
        ...HOLD ON kirjoitti:

        Mitä vittua te rökitätte tuota ketjun aloittajaa!? Tuskin hän on raiskannut sitä naista? Eiköhän molemmilla pidä olla sen verran järkeä ja vastuuta, että jos ei toinen niin sitten toinen pitää huolta ehkäisystä. Tai sit se on molempien voivoi.. tosin itse olen joskus nuorempana huomannut, että naiset ei saa suutaan auki, vaan sit jälkeenpäin kyselevät että oletko noin rento tyyppi että et välitä?? Olen varmaan ollu itsekin joskus siinä tilanteessa mutta ei vaan itänyt.

        Kyllä ainakin itse ajattelin silloin että nainen osaa sanoa jos ehkäisyyn on tarvetta - kyllä pr...e se kuuluu MOLEMMILLE SE VASTUU JO SIINÄ VAIHEESSA!!Ajattelen edelleen noin!!

        Vaikuttaa siltä että VAIN naiset löysivät tämän ketjun ja nyt on hyvä tilaisuus RÖKITTÄÄ YHTÄ TYHMÄÄ?!?!?!? niinKÖ??

        EN OLE SOVINISTI!!
        Tästä tähän...(lainaus eräästä viihdeohjelmasta)

        samaa mieltä kanssasi...ketjun aloittaja vain kysyi ja sai " turpiin " saman tien...(on se nii väärin ees kysyä mitää).


      • on täys
        tapahtuu niin kirjoitti:

        että lastenvalvoja kutsuu sinut luokseen ja voit tunnustaa isyytesi kirjallisesti. tilanteesi kuulostaa kuitenkin siltä, ettei se kohdallasi mene yksinkertaisinta tietä. lastenvalvoja kuitenkin voi passittaa sinut dna-testiin, jos äiti sitä haluaa - jos et mene, polliisit kyllä saattelevat. ja mikäli osoittaudut isäksi, vastuu kuuluu sinulle. tässä prosessissa ajetaan ensisijaisesti lapsen etua. voimia sinulle, ehkäpä sinusta olisi sittenkin isäksi..?

        vee pää ni en sen muksun isäks rupeis..täytyy sentää katsoa kene kaa lapsii tekee. yhen illan jutut on iha toine asia.


      • kyllähän
        mies22 kirjoitti:

        Lähinnä olin kiinnostunut siitä, että miten isyystesti ja tunnustaminen käytännössä tapahtuu ja onko se pakollista tilanteessani. En tiedä vielä vaatiiko ex-tyttöystävä minua mihinkään, koska ei hänen kanssaan voi asiallista keskustelua käydä. Olen ehdottanut aborttia mutta siihen hän ei suostu. Vaikea tilanne, ja onhan se tietysti omaa syytänikin kun ehkäisy unohtui.

        En ollut kiinnostunut moraalisaarnoista, mutta koska täältä ei muuta saa niin antaa olla. En aio ryhtyä isäksi ja se on oma päätökseni ja vastaan siitä itse! Jos selviää, että olen biologinen isä (niin kuin epäilemättä on) niin sitten maksan mitä tarvitaan mutta muuta vastuuta en ota. Se on muijan ongelma mitä selittelee kenellekään.

        M.O.T.

        se lopulta pakko on. Ei sinun ole pakko tunnustaa isyyttä, voit kyllä kiistää isyyden, mutta silloin voit joutua isyystestiin. elikkä teiltä otetaan verikokeet ja vauvalta sylkinäyte. Tähän sinun on pakko mennä, jos et mene vapaaehtoisesti, voidaan sinut siihen velvoittaa oikeuden määräyksellä.
        Jos tiedät, että lapsi on sinun, helpommalla pääset, kun tunnustat isyyden ja sitten sovitte mahdollisesta yhteishuoltajuudesta tai yksinhuoltajuudesta. jos teillä on tasan puoliksi huoltajuus ja lapsi yhtä paljon molempien luona, niin ei sinun silloin tarvitse maksaa elatusmaksuja.

        Ei tämmösessä tilanteessa auta, kuin ottaa vastuu teoistaa ja kantaa vaan vastuu seurauksista. Sitä se aikuisuus on.


      • jjhjh
        ...HOLD ON kirjoitti:

        Mitä vittua te rökitätte tuota ketjun aloittajaa!? Tuskin hän on raiskannut sitä naista? Eiköhän molemmilla pidä olla sen verran järkeä ja vastuuta, että jos ei toinen niin sitten toinen pitää huolta ehkäisystä. Tai sit se on molempien voivoi.. tosin itse olen joskus nuorempana huomannut, että naiset ei saa suutaan auki, vaan sit jälkeenpäin kyselevät että oletko noin rento tyyppi että et välitä?? Olen varmaan ollu itsekin joskus siinä tilanteessa mutta ei vaan itänyt.

        Kyllä ainakin itse ajattelin silloin että nainen osaa sanoa jos ehkäisyyn on tarvetta - kyllä pr...e se kuuluu MOLEMMILLE SE VASTUU JO SIINÄ VAIHEESSA!!Ajattelen edelleen noin!!

        Vaikuttaa siltä että VAIN naiset löysivät tämän ketjun ja nyt on hyvä tilaisuus RÖKITTÄÄ YHTÄ TYHMÄÄ?!?!?!? niinKÖ??

        EN OLE SOVINISTI!!
        Tästä tähän...(lainaus eräästä viihdeohjelmasta)

        lastahan tässä eniten rankaistaan....hänkö sen ansaitsee??


      • ei...
        mies22 kirjoitti:

        Lähinnä olin kiinnostunut siitä, että miten isyystesti ja tunnustaminen käytännössä tapahtuu ja onko se pakollista tilanteessani. En tiedä vielä vaatiiko ex-tyttöystävä minua mihinkään, koska ei hänen kanssaan voi asiallista keskustelua käydä. Olen ehdottanut aborttia mutta siihen hän ei suostu. Vaikea tilanne, ja onhan se tietysti omaa syytänikin kun ehkäisy unohtui.

        En ollut kiinnostunut moraalisaarnoista, mutta koska täältä ei muuta saa niin antaa olla. En aio ryhtyä isäksi ja se on oma päätökseni ja vastaan siitä itse! Jos selviää, että olen biologinen isä (niin kuin epäilemättä on) niin sitten maksan mitä tarvitaan mutta muuta vastuuta en ota. Se on muijan ongelma mitä selittelee kenellekään.

        M.O.T.

        ... välttämättä tarvita, jos olette varmoja isyydestäsi.
        silloin käytte yhdessä vain tunnustamassa isyyden ,( sorry mut en nyt muista mikä se henkilö on viralliselta nimikkeeltään.) se kuitenkin kyselee tarvittavat kysymykset (aika tyhmiäkin) ja siinä se homma sitte on, jos olitte samaa mieltä asioista.

        "isäksi" sinun ei tietenkään oo pakko suostuu, jos se tuntuu ihan mahdottomalta vaihtoehdolta.

        mutta voi olla kuitenkin aika vaikee unohtaa olevansa kuitenkin isä.
        mieti tarkkaan, ootko valmis hylkäämään lapses lopullisesti. nyt se varmaan on helpoin ratkaisu, mut onko se paras pitemmän päälle, mene ja tiedä?
        itsehäs sitä valinnat elämässään tekee.


      • Nainen67
        ...HOLD ON kirjoitti:

        Mitä vittua te rökitätte tuota ketjun aloittajaa!? Tuskin hän on raiskannut sitä naista? Eiköhän molemmilla pidä olla sen verran järkeä ja vastuuta, että jos ei toinen niin sitten toinen pitää huolta ehkäisystä. Tai sit se on molempien voivoi.. tosin itse olen joskus nuorempana huomannut, että naiset ei saa suutaan auki, vaan sit jälkeenpäin kyselevät että oletko noin rento tyyppi että et välitä?? Olen varmaan ollu itsekin joskus siinä tilanteessa mutta ei vaan itänyt.

        Kyllä ainakin itse ajattelin silloin että nainen osaa sanoa jos ehkäisyyn on tarvetta - kyllä pr...e se kuuluu MOLEMMILLE SE VASTUU JO SIINÄ VAIHEESSA!!Ajattelen edelleen noin!!

        Vaikuttaa siltä että VAIN naiset löysivät tämän ketjun ja nyt on hyvä tilaisuus RÖKITTÄÄ YHTÄ TYHMÄÄ?!?!?!? niinKÖ??

        EN OLE SOVINISTI!!
        Tästä tähän...(lainaus eräästä viihdeohjelmasta)

        Olen nainen ja kanssasi ihan samaa mieltä. Ei minusta naisella ole oikeutta tehdä miehestä isää vasten hänen tahtoaan. Tiedän tapauksen, jossa nainen huijasi miestä, sanoi, että ei voi tulla raskaaksi ja kuinkas kävikään..Seksissä kumpainenkin on vastuussa ehkäisystä, ei sitä voi lykätä pelkästään miehen vastuulle. Ja mitä teet, jos nainen sanoo, että kaikki on ok..

        Itse naisena en edes haluaisi lapselleni vastentahtoista isää. Kasvattaisin hänet yksin enkä vaatisi häneltä mitään. Ottaisin hänestä täyden vastuun, sillä minä olen aikuinen ja olen vastuussa omista tekemisistäni. Ei lapsenkaan kannalta ole hyväksi sotkea elämään sellaista ihmistä, joka ei ole täysillä mukana. Se vain sekoittaisi lapsen maailmaa. Tuollaiset naiset eivät ole kasvaneet vielä aikuisiksi, jotka kiristävät miehiä ja huijaavat heitä.


      • nainen22v
        mies22 kirjoitti:

        Lähinnä olin kiinnostunut siitä, että miten isyystesti ja tunnustaminen käytännössä tapahtuu ja onko se pakollista tilanteessani. En tiedä vielä vaatiiko ex-tyttöystävä minua mihinkään, koska ei hänen kanssaan voi asiallista keskustelua käydä. Olen ehdottanut aborttia mutta siihen hän ei suostu. Vaikea tilanne, ja onhan se tietysti omaa syytänikin kun ehkäisy unohtui.

        En ollut kiinnostunut moraalisaarnoista, mutta koska täältä ei muuta saa niin antaa olla. En aio ryhtyä isäksi ja se on oma päätökseni ja vastaan siitä itse! Jos selviää, että olen biologinen isä (niin kuin epäilemättä on) niin sitten maksan mitä tarvitaan mutta muuta vastuuta en ota. Se on muijan ongelma mitä selittelee kenellekään.

        M.O.T.

        Et siis halua ottaa vastaan lastasi?
        miksi et?
        Sinulla on parasta sitten vain koettaa kestää , nimittäin jos ja kun lapsesi on SINUN omaa lihaa ja vertasi, meinaatko tosiaan päästä "noin vain", pakenemaan kun koira veräjästä!?

        Mieti vähän, asennetta sun ainakin on muutettava, kun lapsi kysymyksessä, ei mikään tavara/lelu, mitä vois ostaa tai ottaa vastaan jos sillä hetkellä viitsii.
        Vitsi, että jsk tuollaiset miehet todellisiksi miehiksi edes kasvaisivat!
        Sinäkin olet jo sentään 22v, vai??

        Huhhuh...


      • ymmärrettävää
        nainen22v kirjoitti:

        Et siis halua ottaa vastaan lastasi?
        miksi et?
        Sinulla on parasta sitten vain koettaa kestää , nimittäin jos ja kun lapsesi on SINUN omaa lihaa ja vertasi, meinaatko tosiaan päästä "noin vain", pakenemaan kun koira veräjästä!?

        Mieti vähän, asennetta sun ainakin on muutettava, kun lapsi kysymyksessä, ei mikään tavara/lelu, mitä vois ostaa tai ottaa vastaan jos sillä hetkellä viitsii.
        Vitsi, että jsk tuollaiset miehet todellisiksi miehiksi edes kasvaisivat!
        Sinäkin olet jo sentään 22v, vai??

        Huhhuh...

        Silloin ei kiljuva akka paljoa voi isäksi myöskään pakottaa vastoin miehen selvää tahtoa. Noin nuorella miehellä on oikeus elää vapaata elämää tietysti ehkäisystä huolehtien.


      • Juhawqqq
        nainen22v kirjoitti:

        Et siis halua ottaa vastaan lastasi?
        miksi et?
        Sinulla on parasta sitten vain koettaa kestää , nimittäin jos ja kun lapsesi on SINUN omaa lihaa ja vertasi, meinaatko tosiaan päästä "noin vain", pakenemaan kun koira veräjästä!?

        Mieti vähän, asennetta sun ainakin on muutettava, kun lapsi kysymyksessä, ei mikään tavara/lelu, mitä vois ostaa tai ottaa vastaan jos sillä hetkellä viitsii.
        Vitsi, että jsk tuollaiset miehet todellisiksi miehiksi edes kasvaisivat!
        Sinäkin olet jo sentään 22v, vai??

        Huhhuh...

        Vittu sä olet sekaisin. Ei saatana.


    • isäänsä

      kaikki tahtovat tietää kuka heidän isänsä on. Niin tahtoo aikoinaan myös sun lapsesi olitpa sitä lasta halunnut tai et. Sieltä siis syntyy pieni ihminen, joka on kiinnostunut myös susta ja jossa on osa sua. Siinä mielessä sulla on velvollisuus sitä tavata ja toisaalta myös sen elatusta kustantaa. Ajattelepa jos itse olisi ollut oman äitisi "huoripoika" jota isä ei olisi halunnut tavata eikä elättää...

      • se on

        ja on lasta kohtaan suurta vääryyttä ja mielestäni henkistä väkivaltaa, jos kieltää lapsensa. Eli ei tunnusta lasta omakseen. Syytönhän lapsi on syntymäänsä ja lapsella on oikeus molempiin vanhempiin. Riippumatta siitä pitääkö yhteyttä tiivisti tai ei ollenkaan.
        Lapsen terveen identiteetin kehittymisen kannalta
        lapsi tarvitsee vähintään tiedon molemmista vanhemmistaan. Luusereita sellaiset isät ovat, jotka häipyvät lapsensa elämästä "tekonsa tehtyään" eli siitettyään lapsen. Vastuunkanto on miehessä "kauneinta" ja arvokasta ja miehen paras ominaisuus. Ne on hyvä muistaa.


      • miehen
        se on kirjoitti:

        ja on lasta kohtaan suurta vääryyttä ja mielestäni henkistä väkivaltaa, jos kieltää lapsensa. Eli ei tunnusta lasta omakseen. Syytönhän lapsi on syntymäänsä ja lapsella on oikeus molempiin vanhempiin. Riippumatta siitä pitääkö yhteyttä tiivisti tai ei ollenkaan.
        Lapsen terveen identiteetin kehittymisen kannalta
        lapsi tarvitsee vähintään tiedon molemmista vanhemmistaan. Luusereita sellaiset isät ovat, jotka häipyvät lapsensa elämästä "tekonsa tehtyään" eli siitettyään lapsen. Vastuunkanto on miehessä "kauneinta" ja arvokasta ja miehen paras ominaisuus. Ne on hyvä muistaa.

        parhaat ominaisuudet ovat moraalinen ja fyysinen ryhti. Ne sisältävät kaiken tärkeän.
        Kun mies on fyysisesti ryhdikäs ja haluaa kantaa vastuun niin kuin MIES, hän suoristaa fyysistä ryhtiään vielä paremmaksi ja sanoo: Mitä voin tehdä, miten haluat että toimin?


    • rv38++

      Isyyttä ei valitettavasti voi kieltää, jos isä oikeesti on..eli ensin tehdään veritestit että varmasti olet isä, sen jälkeenhän asia on selvä..en tiedä miten asia tällaisessa tilanteessa menee, mutta ainakin jos isyys on varma eikä isyystestiä tehdä(avoliitto, ei vahinko lapsi tms)niin pariskunta menee yhdessä sosiaaliviranomaisen luo jonka luona sanot että joo, lapsi on minun...ja isä joutuu maksamaan elatusmaksuja jos ero tulee..elatusmaksu on min 118e, riippuen tuloista.ja kuten tuossa jo todettiin, jos et pysty maksamaan, valtio maksaa, ja jäät sitten valtiolle velkaa..ja tosiaan, jos et pysty maksamaan, velat ulosotetaan..jos isä ei ole lapsen täyttäessä 5v ollut yhteydessä lapseen, isältä lähtee kaikki oikeudet.(ei kuitenkaan elatusmaksuvelvollisuus!)eli sen jälkeen et voi vaatia lapsen äidiltä mitään..et yhteisiä matkoja tms..toki voit pyytää, mutta äidin ei ole pakko tähän suostua. Ehdottaisin(miespuolisella ystävällä oli samanlainen tilanne muutama vuosi sitten)että juttelette exäsi kanssa tilanteesta. Voihan olla ettei exä vaadia sinua tilille, mutta jos sinulla on hyvät tulot, niin en usko häntä niin tyhmäksi että tyytyisi 118e elatusmaksuun valtiolta, kun voisi sinulta saada enemmän. Lapsen edustahan tässä on kyse. Vaikka nyt tuntuu että "vitut en halua isäksi", niin se sinusta kuitenkin on tulossa ja jotenkin en pysty ymmärtämään tätä ettet halua olla tekemisissä muksun kanssa. Se että tapaisit lasta edes muutaman kerran kuussa ei ole sinulta paljon, mutta lapselle se on paljon, kun isä ei ole muuten maisemissa. Ties vaikka oppisit rakastamaan lastasi(ja todennäköisesti siis opit)..ja silloin kun pysyt lapsen elämässä, sinulla säilyy oikeus lapseen..mutta isyys sinun on pakko tunnustaa ja testeihin mennä jos äiti niin vaatii..vaikka oikeuden kautta jos et sovinnolla mene.jatkossa ehkäisyä kiitos!!!

      • rv38++

        Ja siis ystävälläni tilanne meni niin että tyttösytävä ilmoitti raskaudestaan ja erosta samalla kerralla. Nainen(TYTTÖ)ei suostunut aborttiin ja mies(POIKA)olisi tämän halunnut. Mies teki asian selväksi, ettei halua olla tekemisissä lapsen kanssa, eikä halua isäksi. He päätyivät lopulta siihen, että nainen ei vaadi mieheltä mitään, ei isyyden tunnustamista eikä maksujakaan siis. Koska mies ei olisi lasta halunnut ja nainen ei aborttia halunnut. Kun aikaisemmassa kirjoituksessa kirjoitin tästä että jos isä ei ole ollut yhteydessä lapsen täyttäessä 5v. häneltä menee oikeus lapseen, niin sama juttu toisinpäin, jos äiti ei ole vaatinut isyyden tutkintaa/tunnustamista siihen mennessä kun lapsi täyttää saman 5v niin äitikään ei voi tämän jälkeen vaatia isyyden tunnustamista.


      • sitten kun
        rv38++ kirjoitti:

        Ja siis ystävälläni tilanne meni niin että tyttösytävä ilmoitti raskaudestaan ja erosta samalla kerralla. Nainen(TYTTÖ)ei suostunut aborttiin ja mies(POIKA)olisi tämän halunnut. Mies teki asian selväksi, ettei halua olla tekemisissä lapsen kanssa, eikä halua isäksi. He päätyivät lopulta siihen, että nainen ei vaadi mieheltä mitään, ei isyyden tunnustamista eikä maksujakaan siis. Koska mies ei olisi lasta halunnut ja nainen ei aborttia halunnut. Kun aikaisemmassa kirjoituksessa kirjoitin tästä että jos isä ei ole ollut yhteydessä lapsen täyttäessä 5v. häneltä menee oikeus lapseen, niin sama juttu toisinpäin, jos äiti ei ole vaatinut isyyden tutkintaa/tunnustamista siihen mennessä kun lapsi täyttää saman 5v niin äitikään ei voi tämän jälkeen vaatia isyyden tunnustamista.

        lapsi täyttää 15v hänellä on oikeus selvityttää isyys. Sellainen käsitys on tullut.


      • Jep jep

        Mistä ihmeestä oot keksinyt että elatusavun minimi olisi 118 euroa?? Tosiasia on, että elatusapu voidaan sopia vaikka nollaksi, jos elatusvelvollisella ei ole varaa maksaa. Tällöin kunta maksaa elatustukena 118,15e/ lapsi. Jos elatusvelvollinen on työtön, tehdään sopimus yleensä työttömyysrahan lapsikorotuksen suuruiseksi. Jos elatusvelvollinen jättää tämän maksamatta, se peritään suoraan kelalta. Jos taas elatusvelvollinen on töissä ja jättää avut maksamatta, ne ulosmitataan. Tämäkään ei kuitenkaan vielä tarkoita luottotietojen menetystä. Luottotiedot pysyy puhtaana jos ulosotto ei ulosottoselvityksessä totea elatusvelvollista varattomaksi.


      • rv38++
        Jep jep kirjoitti:

        Mistä ihmeestä oot keksinyt että elatusavun minimi olisi 118 euroa?? Tosiasia on, että elatusapu voidaan sopia vaikka nollaksi, jos elatusvelvollisella ei ole varaa maksaa. Tällöin kunta maksaa elatustukena 118,15e/ lapsi. Jos elatusvelvollinen on työtön, tehdään sopimus yleensä työttömyysrahan lapsikorotuksen suuruiseksi. Jos elatusvelvollinen jättää tämän maksamatta, se peritään suoraan kelalta. Jos taas elatusvelvollinen on töissä ja jättää avut maksamatta, ne ulosmitataan. Tämäkään ei kuitenkaan vielä tarkoita luottotietojen menetystä. Luottotiedot pysyy puhtaana jos ulosotto ei ulosottoselvityksessä totea elatusvelvollista varattomaksi.

        minä en puhunut mistään luottotietojen menetyksestä, se oli joku muu..ja tuo 118e oli ihan käsitykseni kun tuolta yhdestä vauvalehtisestä luin...että jos isä on varaton,työtön tms niin kunta, valtio mikä lie, maksaa sen 118e ja silloin isä jää valtiolle velkaa tämän summan/kk..eikös se näin mene?korjaa jos olen väärässä...eihän se niinkään voi mennä että kun isyys on todettu/tunnistettu, ja isä onkin varaton, että hän maksaa elatusmaksuja 32 euroa(esim)ja that´s it..kyllä kai joku alaraja on olemassa työttömilläkin...että äiti(lapsi)saa ainakin sen 118e /kk jos isällä ei ole varaa maksaa enenpää..eikä niin että äiti saa vaan sen 32 e koska isä ei pysty maksamaan enempää...meneekö se sitten varattomilla niin että isä maksaa esim 50e ja valtio maksaa loput, niin että summaksi tulee yhteensä 118e?


      • vähän
        Jep jep kirjoitti:

        Mistä ihmeestä oot keksinyt että elatusavun minimi olisi 118 euroa?? Tosiasia on, että elatusapu voidaan sopia vaikka nollaksi, jos elatusvelvollisella ei ole varaa maksaa. Tällöin kunta maksaa elatustukena 118,15e/ lapsi. Jos elatusvelvollinen on työtön, tehdään sopimus yleensä työttömyysrahan lapsikorotuksen suuruiseksi. Jos elatusvelvollinen jättää tämän maksamatta, se peritään suoraan kelalta. Jos taas elatusvelvollinen on töissä ja jättää avut maksamatta, ne ulosmitataan. Tämäkään ei kuitenkaan vielä tarkoita luottotietojen menetystä. Luottotiedot pysyy puhtaana jos ulosotto ei ulosottoselvityksessä totea elatusvelvollista varattomaksi.

        Kyllä se minimi on 118,15€.Jos elatusvelvollisella ei ole varaa maksaa,niin se kertyy koko ajan velaksi ja kun elatusvelvollinen menee töihin,aletaan palkasta samantien ulosmitata velkoja pois.Silloin kun maksajalla ei ole varaa maksaa,niin elarit maksaa kaupunki.


      • rv38++
        vähän kirjoitti:

        Kyllä se minimi on 118,15€.Jos elatusvelvollisella ei ole varaa maksaa,niin se kertyy koko ajan velaksi ja kun elatusvelvollinen menee töihin,aletaan palkasta samantien ulosmitata velkoja pois.Silloin kun maksajalla ei ole varaa maksaa,niin elarit maksaa kaupunki.

        minä käsitinkin asia...


      • mammeli+2
        rv38++ kirjoitti:

        minä käsitinkin asia...

        Siis jos nyt oikeen oon ymmärtäny (omista kokemuksista) niin siis jos mies on työtön/varaton niin sossu maksaa sen minimin 118.15 ja mies maksaa tuosta vaan jonkun tietyn summan...(en muista summaa) ja sossu loput (siihen 118.15asti tai siis mies maksaa sen jonkun summan sossulle ja sossu maksaa sen koko summan lapselle) mutta joka tapauksessa velka kiertyy sen jonkun summan kanssa... se summa ei välttämättä ole se 118.. vaan se mikä "työtön"/varaton joutuu maksamaan (sen voi tarkistaa lastenvalvojilta)
        JA sitten vielä siitä pienestäkin summasta mikä kiertyy siltä ajalta kun on työtön/varaton niin voi saada vapautuksen (PERSEESTÄ) ELI käytännössä jos mies on täys paska/idiootti/selkärangaton... niin senkun vaan siittää, jää työttömäks, (ei omista mitään) ja elää vituiks niin sit voi jättää elarit yhteiskunnalle... =(

        Mutta onneksi tämä on harvinaista, mutta mielestäni silti ihan perseestä!
        Mutta korostan että vaikka voi saada "alennuksia"/vapautuksia niin silti ne tiedot menee luottokunnalle ja ne peritään aina jostain... AINA!

        MUTTA MIKÄLI MIES ON TOSI PASKA/SELKÄRANGATON... NIIN ODOTTAA 5VUOTTA (muistaakseni) NIIN TIEDOT "VAHDENEE" (SIIS 5VUOTTA KUN LAPSI TÄYTTÄÄ 18...)

        ELI JOS MIES JA NAINEN (HUOM MOLEMMAT!) EI HUOLEHDI EHKÄSYSTÄ JA NAINEN EI KYKENE/HALUA/PYSTY/JNE. ABORTTIA NIIN NAINEN KANTAA VASTUUN JOKA TAPAUKSESSA (halusi tai ei) JA MIES PÄÄSEE "VAIN SIITTÄMÄLLÄ"...

        Mutta mikäli mies oikeasti ei halua olla lapsensa kanssa missää tekemisissä niin nainen(äiti) pystyy lapsen kanssa elämään ihan tasapainoista elämää ilman tuota biologistakin isää... miehen malleja löytyy kyllä muualtakin ilman sellaisia hulttioita! Ja mielestäni lapsen elämä on "parempikin" ilman sellaista isää joka ei oikeasti halua olla isä! mutta siinä vaiheessa on sitten enää turha isän tulla kitisemään isä-lapsisuhdetta, kun lapsi ei tunne eikä ehkä haluakkaan tuntea isäänsä sen paremmin kuin nimeltä... =(

        MUTTA SITÄ ENEMPÄÄ "SAARNAAMATTA" NIIN JOS OIKEASTI ET HALUA OLLA TEKEMISISSÄ LAPSESI KANSSA NIIN KÄY DNA TESTEISSÄ JA MAKSA ELATUS JA SILLÄ SIISTI... SEN OLET LAPSELLESI KUITENKIN VELKAA! SE EI OLE LAPSESI VIKA ETTÄ TE "AIKUISET" ETTE PITÄNEET HUOLTA EHKÄISYSTÄ!


      • Rouvalle
        rv38++ kirjoitti:

        Ja siis ystävälläni tilanne meni niin että tyttösytävä ilmoitti raskaudestaan ja erosta samalla kerralla. Nainen(TYTTÖ)ei suostunut aborttiin ja mies(POIKA)olisi tämän halunnut. Mies teki asian selväksi, ettei halua olla tekemisissä lapsen kanssa, eikä halua isäksi. He päätyivät lopulta siihen, että nainen ei vaadi mieheltä mitään, ei isyyden tunnustamista eikä maksujakaan siis. Koska mies ei olisi lasta halunnut ja nainen ei aborttia halunnut. Kun aikaisemmassa kirjoituksessa kirjoitin tästä että jos isä ei ole ollut yhteydessä lapsen täyttäessä 5v. häneltä menee oikeus lapseen, niin sama juttu toisinpäin, jos äiti ei ole vaatinut isyyden tutkintaa/tunnustamista siihen mennessä kun lapsi täyttää saman 5v niin äitikään ei voi tämän jälkeen vaatia isyyden tunnustamista.

        Jos nainen haluaa "isättömän" lapsen, niin miehellä ei ole mitään mahdollisuutta hakea asiaan muutosta. Mies ei voi marssia mihinkään ja osottaa, että "toi on mun lapsi, ottakaa vaikka isyystesti", jos lapsen äiti ei sitä halua!

        Mietin vaan, että onkohan mies mennentullen oikeussmurhan uhri, kun puhutaan lapsista!


      • isyyden saa vahvistettua
        Rouvalle kirjoitti:

        Jos nainen haluaa "isättömän" lapsen, niin miehellä ei ole mitään mahdollisuutta hakea asiaan muutosta. Mies ei voi marssia mihinkään ja osottaa, että "toi on mun lapsi, ottakaa vaikka isyystesti", jos lapsen äiti ei sitä halua!

        Mietin vaan, että onkohan mies mennentullen oikeussmurhan uhri, kun puhutaan lapsista!

        Katsopas isyyslaki 5.9.1975/700. Jos pystyt osoittamaan, että olet maannut lapsen äidin ja on todennäköistä, että olet lapsen isä (ilmoitat lasten valvojalle tai viet asiaa koskevan kanteen oikeuteen) niin isyytesi voidaan vahvistaa. Katso isyyslain 3 § ("tahtoo tunnustaa" ja "tuomioistuimen on vahvistettavava, että mies on lapsen isä")

        "Isyyden vahvistaminen tunnustamisella ja tuomioistuimen päätöksellä

        Kun mies, joka lapsen syntyessä ei ole ollut avioliitossa lapsen äidin kanssa, tahtoo tunnustaa isyytensä, on isyyden vahvistamisesta voimassa, mitä 3 luvussa isyyden tunnustamisesta säädetään. (16.5.1980/351)

        Tuomioistuimen on vahvistettava, että mies on lapsen isä, jos on selvitetty, että mies on maannut äidin lapsen siittämisaikana, ja lapsen äidin sekä miehen lausumat ja kaikki muut seikat huomioon ottaen voidaan pitää todistettuna, että mies on siittänyt lapsen. Isyyden vahvistamista koskevasta oikeudenkäynnistä on voimassa, mitä 4 luvussa säädetään.

        Ja lisää: 4 LUKU
        Isyyden vahvistamista koskeva oikeudenkäynti
        22 § (8.11.2002/927)
        Kanneoikeus

        Lapsella on oikeus ajaa isyyden vahvistamista koskevaa kannetta.

        Miehellä on oikeus ajaa isyyden vahvistamista koskevaa kannetta, jos maistraatti ei ole hyväksynyt tunnustamista 20 §:n 2 momentin 2 kohdassa mainitusta syystä. Kanne on nostettava vuoden kuluessa siitä päivästä, jona mies on saanut tiedon maistraatin päätöksestä. Miehellä ei kuitenkaan ole oikeutta ajaa kannetta, jos tunnustaminen koskee 2 §:ssä tarkoitettua lasta.


      • edellinen
        isyyden saa vahvistettua kirjoitti:

        Katsopas isyyslaki 5.9.1975/700. Jos pystyt osoittamaan, että olet maannut lapsen äidin ja on todennäköistä, että olet lapsen isä (ilmoitat lasten valvojalle tai viet asiaa koskevan kanteen oikeuteen) niin isyytesi voidaan vahvistaa. Katso isyyslain 3 § ("tahtoo tunnustaa" ja "tuomioistuimen on vahvistettavava, että mies on lapsen isä")

        "Isyyden vahvistaminen tunnustamisella ja tuomioistuimen päätöksellä

        Kun mies, joka lapsen syntyessä ei ole ollut avioliitossa lapsen äidin kanssa, tahtoo tunnustaa isyytensä, on isyyden vahvistamisesta voimassa, mitä 3 luvussa isyyden tunnustamisesta säädetään. (16.5.1980/351)

        Tuomioistuimen on vahvistettava, että mies on lapsen isä, jos on selvitetty, että mies on maannut äidin lapsen siittämisaikana, ja lapsen äidin sekä miehen lausumat ja kaikki muut seikat huomioon ottaen voidaan pitää todistettuna, että mies on siittänyt lapsen. Isyyden vahvistamista koskevasta oikeudenkäynnistä on voimassa, mitä 4 luvussa säädetään.

        Ja lisää: 4 LUKU
        Isyyden vahvistamista koskeva oikeudenkäynti
        22 § (8.11.2002/927)
        Kanneoikeus

        Lapsella on oikeus ajaa isyyden vahvistamista koskevaa kannetta.

        Miehellä on oikeus ajaa isyyden vahvistamista koskevaa kannetta, jos maistraatti ei ole hyväksynyt tunnustamista 20 §:n 2 momentin 2 kohdassa mainitusta syystä. Kanne on nostettava vuoden kuluessa siitä päivästä, jona mies on saanut tiedon maistraatin päätöksestä. Miehellä ei kuitenkaan ole oikeutta ajaa kannetta, jos tunnustaminen koskee 2 §:ssä tarkoitettua lasta.

        JOs nainen kokonaan salaa raskautensa, niin vaikeahan sitä on isäksi ryhtyä. Mutta kyllä isä, joka haluaa isyytensä vahvistettavski ja näyttää boilogisen isyytensä todennäköiseksi, voi vahvistamista vaatia. Myöhemmässä vaiheessa lapsen oma vastustus voi tulla kyllä esteeksi.


      • täh?
        rv38++ kirjoitti:

        minä en puhunut mistään luottotietojen menetyksestä, se oli joku muu..ja tuo 118e oli ihan käsitykseni kun tuolta yhdestä vauvalehtisestä luin...että jos isä on varaton,työtön tms niin kunta, valtio mikä lie, maksaa sen 118e ja silloin isä jää valtiolle velkaa tämän summan/kk..eikös se näin mene?korjaa jos olen väärässä...eihän se niinkään voi mennä että kun isyys on todettu/tunnistettu, ja isä onkin varaton, että hän maksaa elatusmaksuja 32 euroa(esim)ja that´s it..kyllä kai joku alaraja on olemassa työttömilläkin...että äiti(lapsi)saa ainakin sen 118e /kk jos isällä ei ole varaa maksaa enenpää..eikä niin että äiti saa vaan sen 32 e koska isä ei pysty maksamaan enempää...meneekö se sitten varattomilla niin että isä maksaa esim 50e ja valtio maksaa loput, niin että summaksi tulee yhteensä 118e?

        Eli kunnan maksaman elatusTUEN määrä on 118,15e, elatusAPU taas on summa jonka elatusvelvollinen maksaa. Elatusapu voidaan määrätä vaikka nollaksi, jolloin kunta maksaa elatustukena tuon 118,15e. Jos taas elatusapu sovitaan esim. 32e, maksaa kunta elatustukena 86,15e eli niin, että elatustuen täysi määrä 118,15e tulee täyteen. Merkitys siis muttuu aikas paljon jos puhutaan elatustuesta eikä elatusavusta..


      • Pö!!
        mammeli+2 kirjoitti:

        Siis jos nyt oikeen oon ymmärtäny (omista kokemuksista) niin siis jos mies on työtön/varaton niin sossu maksaa sen minimin 118.15 ja mies maksaa tuosta vaan jonkun tietyn summan...(en muista summaa) ja sossu loput (siihen 118.15asti tai siis mies maksaa sen jonkun summan sossulle ja sossu maksaa sen koko summan lapselle) mutta joka tapauksessa velka kiertyy sen jonkun summan kanssa... se summa ei välttämättä ole se 118.. vaan se mikä "työtön"/varaton joutuu maksamaan (sen voi tarkistaa lastenvalvojilta)
        JA sitten vielä siitä pienestäkin summasta mikä kiertyy siltä ajalta kun on työtön/varaton niin voi saada vapautuksen (PERSEESTÄ) ELI käytännössä jos mies on täys paska/idiootti/selkärangaton... niin senkun vaan siittää, jää työttömäks, (ei omista mitään) ja elää vituiks niin sit voi jättää elarit yhteiskunnalle... =(

        Mutta onneksi tämä on harvinaista, mutta mielestäni silti ihan perseestä!
        Mutta korostan että vaikka voi saada "alennuksia"/vapautuksia niin silti ne tiedot menee luottokunnalle ja ne peritään aina jostain... AINA!

        MUTTA MIKÄLI MIES ON TOSI PASKA/SELKÄRANGATON... NIIN ODOTTAA 5VUOTTA (muistaakseni) NIIN TIEDOT "VAHDENEE" (SIIS 5VUOTTA KUN LAPSI TÄYTTÄÄ 18...)

        ELI JOS MIES JA NAINEN (HUOM MOLEMMAT!) EI HUOLEHDI EHKÄSYSTÄ JA NAINEN EI KYKENE/HALUA/PYSTY/JNE. ABORTTIA NIIN NAINEN KANTAA VASTUUN JOKA TAPAUKSESSA (halusi tai ei) JA MIES PÄÄSEE "VAIN SIITTÄMÄLLÄ"...

        Mutta mikäli mies oikeasti ei halua olla lapsensa kanssa missää tekemisissä niin nainen(äiti) pystyy lapsen kanssa elämään ihan tasapainoista elämää ilman tuota biologistakin isää... miehen malleja löytyy kyllä muualtakin ilman sellaisia hulttioita! Ja mielestäni lapsen elämä on "parempikin" ilman sellaista isää joka ei oikeasti halua olla isä! mutta siinä vaiheessa on sitten enää turha isän tulla kitisemään isä-lapsisuhdetta, kun lapsi ei tunne eikä ehkä haluakkaan tuntea isäänsä sen paremmin kuin nimeltä... =(

        MUTTA SITÄ ENEMPÄÄ "SAARNAAMATTA" NIIN JOS OIKEASTI ET HALUA OLLA TEKEMISISSÄ LAPSESI KANSSA NIIN KÄY DNA TESTEISSÄ JA MAKSA ELATUS JA SILLÄ SIISTI... SEN OLET LAPSELLESI KUITENKIN VELKAA! SE EI OLE LAPSESI VIKA ETTÄ TE "AIKUISET" ETTE PITÄNEET HUOLTA EHKÄISYSTÄ!

        Jos elatusavun määräksi on sovittu vaikkapa 70e, saat sossusta kuukausittain 118,15e. Tästä osuudesta sossu perii elatusvelvollisesta takaisin 70e, loput saata kunnan myöntämänä tukena. Onko siis sinulta pois se, että elatusvelvolliselle myönnetään vapautus jos hänellä ei kerta kaikkiaan ole varaa maksaa kunnalle tuota 70 euroa?? Kunnan tappio se on, ei sinun. Jos taas vastaavasti elatusapu olisi sovittu 125e/ lapsi ja elatusvelvollinen jättäisi avut sinulle maksamatta. Tällöin haksisit sossusta elatustukea elatusavun laiminlyönnin perusteella ja sossu maksaisi sitä sinulle 118,15e/kk. Täysi elatustuki siis. Jos elatusvelvollinen ei pystyisikään maksamaan kunnalle tuota 125 euroa, hänelle myönnettäisiin vapautus VAIN siitä summasta, jonka kunta on sinulle maksanut kuukausittain, eli 118,15e. Tuo loppuosa 125 euroon, eli 6,85e/kk jäisi sinulle saatavaksi. Kunta ei voi vapauttaa kuin omasta saatavastaan ja ilman sinun lupaasi ei ns. nostajan saatavia mennä muuttelemaan! Jos elatusvelvolliselta ei saada perittyä tuota nostajan saatavaa viidessä vuodessa se uuden lain mukaan vanhenee.


      • mammeli+2
        Pö!! kirjoitti:

        Jos elatusavun määräksi on sovittu vaikkapa 70e, saat sossusta kuukausittain 118,15e. Tästä osuudesta sossu perii elatusvelvollisesta takaisin 70e, loput saata kunnan myöntämänä tukena. Onko siis sinulta pois se, että elatusvelvolliselle myönnetään vapautus jos hänellä ei kerta kaikkiaan ole varaa maksaa kunnalle tuota 70 euroa?? Kunnan tappio se on, ei sinun. Jos taas vastaavasti elatusapu olisi sovittu 125e/ lapsi ja elatusvelvollinen jättäisi avut sinulle maksamatta. Tällöin haksisit sossusta elatustukea elatusavun laiminlyönnin perusteella ja sossu maksaisi sitä sinulle 118,15e/kk. Täysi elatustuki siis. Jos elatusvelvollinen ei pystyisikään maksamaan kunnalle tuota 125 euroa, hänelle myönnettäisiin vapautus VAIN siitä summasta, jonka kunta on sinulle maksanut kuukausittain, eli 118,15e. Tuo loppuosa 125 euroon, eli 6,85e/kk jäisi sinulle saatavaksi. Kunta ei voi vapauttaa kuin omasta saatavastaan ja ilman sinun lupaasi ei ns. nostajan saatavia mennä muuttelemaan! Jos elatusvelvolliselta ei saada perittyä tuota nostajan saatavaa viidessä vuodessa se uuden lain mukaan vanhenee.

        Siis juuri näin... mitä meni ohi... siis tuo oli juuri mitä tarkoitin...

        Siis missään vaiheessa en kirjoittanut että se olisi lapselta pois jos elatusvelvollinen saa vapautuksen veloistaan...

        Minusta se on vaan väärin!!!

        Minusta on väärin että lapsi voi tehdä ilman mitään vastuuta eden elatuksesta!!!

        Minun mielestäni elatukset kuuluvat molemmille! On se toine osapuoli siinä arjessa mukana tai ei...!
        Ja tästä syystä kun näin ajattelen niin elatukset maksettaisiin pois!!! edes sen verran kuin on ollut työttömänä/varattomana niin se pikku summa... edes se! mutta mielestäni pitäisi elatusvelvolliset pistää myös vastuuseen!

        TÄMÄ ON MINUN MIELIPITEENI!!!

        Niin ja sitten tuo vanheneminen... niin mitä jankkaat samaa...
        Viidessä vuodessa ne vanhenee...
        esim. jos elatusvelvollinen ei maksa koko 18-vuoteen saakka mitään niin siitä viisi vuotta eteenpäin... niin hän on kuivilla... mutta jos hän alkaa maksamaan vaikka 15-vuodesta niin velkaa on vain viiden vuoden elatukset...

        MUTTA KOROSTAN TÄMÄ ON MIELIPITEENI ETTÄ KUMPIKIN OSAPUOLI PITÄIS PANNA VASTUUSEEN LAPSESTA, KASVATUKSESTA, ELATUKSISTA YM.!!!


      • PÖ!!
        mammeli+2 kirjoitti:

        Siis juuri näin... mitä meni ohi... siis tuo oli juuri mitä tarkoitin...

        Siis missään vaiheessa en kirjoittanut että se olisi lapselta pois jos elatusvelvollinen saa vapautuksen veloistaan...

        Minusta se on vaan väärin!!!

        Minusta on väärin että lapsi voi tehdä ilman mitään vastuuta eden elatuksesta!!!

        Minun mielestäni elatukset kuuluvat molemmille! On se toine osapuoli siinä arjessa mukana tai ei...!
        Ja tästä syystä kun näin ajattelen niin elatukset maksettaisiin pois!!! edes sen verran kuin on ollut työttömänä/varattomana niin se pikku summa... edes se! mutta mielestäni pitäisi elatusvelvolliset pistää myös vastuuseen!

        TÄMÄ ON MINUN MIELIPITEENI!!!

        Niin ja sitten tuo vanheneminen... niin mitä jankkaat samaa...
        Viidessä vuodessa ne vanhenee...
        esim. jos elatusvelvollinen ei maksa koko 18-vuoteen saakka mitään niin siitä viisi vuotta eteenpäin... niin hän on kuivilla... mutta jos hän alkaa maksamaan vaikka 15-vuodesta niin velkaa on vain viiden vuoden elatukset...

        MUTTA KOROSTAN TÄMÄ ON MIELIPITEENI ETTÄ KUMPIKIN OSAPUOLI PITÄIS PANNA VASTUUSEEN LAPSESTA, KASVATUKSESTA, ELATUKSISTA YM.!!!

        Samaa mieltä olen, että molempien vanhempien pitäisi vastata lapsen elatuksesta.. ja nimenomaan tasapuolisesti. Eihän se lapsi muutu yksin äidin tekemäksi, jos isä asuukin eri osoitteessa.
        Mutta vielä tuosta vapautuksesta, ainakin joissakin kunnissa on käytäntö, että vapautusta ei myönnetä ollenkaan siltä ajalta kun isä olisi elatusapuja pystynyt maksamaan. Eli vaikka olisi ollut työttömänä mutta on vetänyt työttömyyskorvauksen lapsikorotukset itselle, ei vapautusta myönnetä lapsikorotuksen osalta vaan ainoastaan sen yli menevältä osalta. Mutta kuten sanottua, tämäkin käytäntö vaihtelee kunnittain..

        No, ei tästä sen enempää. Loppujen lopuksi taidetaan kuitenkin olla aika lailla samaa mieltä vastuun kantamisen tasapuolisuudesta.. =)


    • harmittaa

      syntyvän lapsen puolesta. Entäpä jos antaisin itsellesi ja lapsellesi mahdollisuuden. Kun sinusta mitä todennäköisesti tulee isä niin mikset ottaisi hieman positiivisempaa asennetta ja tutustuisi tulokkaaseen. Hänhän voi olla mitä hurmaavin tyyppi niin kuin ainakin meidän "vahinko" oli ja eihän hänestä kertakaikkiaan voi olla pitämättä. Aika monella ne isän vaistot kyllä heräävät. Sinun elämääsi tulee varmasti myös paljon hyvää lapsen myötä. Varmasti tulet miettimään lastasi hyvinkin paljon vaikket isäksi suostuisikaan, kyllä minä ainakin miettisin samassa tilanteessa.

    • etäiskä

      sinusta ehkä nyt tuntuu ettet halua isäksi, mutta tilanne voi olla aivan toinen jonkun vuoden päästä. Myöhemmin voi alkaa asia harmittamaan. Nyt on peiliin katsomisen paikka. Joko alat isäksi, tai lapsellasi on kohta joku toinen 'isi'.

    • utelias

      millä perusteilla voi tuomioistuin määrätä isyystestin otettavan vastahakoisesta isä-ehdokkaasta. Riittääkö pelkkä äidin kertomus?

      • hyvin riittää

        mikäpä muukaan...???


      • jos
        hyvin riittää kirjoitti:

        mikäpä muukaan...???

        äiti sattuisi olemaan vähän lutkahtavaa tyyppiä ja vaatisi kaikkia kylän häntäheikkejä ottamaan osaa isyystesteihin.
        Tai voisiko äiti mielivaltaisesti valita kenet hyvänsä asianosaiseksi, siis vailla minkäänlaista todistetta (paitsi oma kertomus), 'isyysistuntoon'.
        aiheeton epäily isyydestä on kuitenkin omiaan aiheuttamaan epäillylle harmia ja murhetta kunnes epäilys todetaan vääräksi.
        Tyyliin jonkin seiskan tai hymyn lööppi:
        "Jari Sillanpää vastaajaksi isyys-oikeudenkäyntiin, lue äidin tilitys sivulta 32"
        ja niin saa suomi jälleen uuden turhan julkkiksen
        tytöille vihjeeksi---kokeilkaa ihmeessä


      • isyystesti

        Jokanen isäehdokas,minkä äiti ilmoittaa,tarkistetaan,eli heille teetetään isyystesti.Näin sitten varmistetaan isyys ja tällä kaikellahan ajetaan lapsen oikeutta isäänsä.Kun lapsellakin sattuu olemaan niitä oikeuksia...


      • mammeli+2

        IKÄVÄ KYLLÄ ÄIDIN KERTOMUS RIITTÄÄ...

        JOS ÄITI ON VARMA ISYYDESTÄ NIIN KERTOO SEN LASTENVALVOJALLE JA SITÄ KAUTTA TULEE ISÄLLE "HAASTE" DNA-TESTEIHIN

        JA

        JOS ÄITI EI OLE VARMA ISYYDESTÄ (ELI MONTA EHDOKASTA) NIIN ÄITI KERTOO "EHDOKAAT" LASTENVALVOJALLE JA KAIKILLE NIILLE LÄHETETTÄÄN "HAASTEET" DNA-TESTEIHIN...

        =)


    • ole pakko

      tunnustaa. Mutta lastenvalvolta tulee kutsu isyystestiin, jos et mene tulee oikeudesta määräys mennä. Eli isyystestiin joudut pakosta. Sitten oikeudessa vahvistetaan isyys dna-testin perusteella.

      Lastenvaloja ajaa asiaa, joten se ei lapsen äidille tuota mitään ongelmia, mutta sinulle voi kuitenkin olla helpoin mennä sinne tunnustamis tilaisuuteen ja sanoa siellä että et halua tunnustaa vaan menet isyystestiin.

    • VASTUUN KANTAJA

      VAHINKO RASKAUS ON MOLEMPIEN OSAPUOLIEN AIKAAN SAANNOSTA JA LUULISI SINUN KANTAVAN VASTUUSI ASIASTA OMALTA OSALTASI!EHKÄISY ON KEKSITTY JA MIES,JOKA EI LUOTA NAISEN KÄYTTÄVÄN EHKÄISYÄ,VOI KÄYTTÄÄ KONDOMIA,ELLEI HALUA NAISTA RASKAAKSI!EHKÄISY ON MOLEMPIEN OSAPUOLIEN YHTEINEN ASIA!JA MITÄ ISYYDENTUNNUSTAMISEEN TULEE,NIIN SE NYT VAAN ON PAKKO TUNNUSTAA JOS NAINEN SITÄ VAATII!ONKO KYSEESSÄ KENTIES 1KERRAN VAHINKO???VAI LEIKITTY USEIMMINKIN HUOLIMATONTA???KANNATTAA SITÄ KUMIA KÄYTTÄÄ SIIHEN ASTI KUNNES LÖYTÄÄ VAKITUISEN ELÄMÄNKUMPPANIN JOHON LUOTTAA JA JONKA KANSSA EHKÄ HALUTA LAPSIA JOSKUS!OLETTE MOLEMMAT VANHEMMAT VASTUUSSA TÄSTÄ VAHINGOSTA JOS LAPSI ON SINUN TESTIEN MUKAAN!MUTTA ÄLKÄÄ KOSTAKO SITÄ VIATTOMALLE LAPSELLE TULEVAISUUDESSA!LAPSEN KUULUU SAADA ELÄÄ PERHEESSÄ JOSSA RAKASTETAAN!VINKKI:MIETI ETUKÄTEEN ENNENKUN TOIMIT!KAIKESTA ON AINA NE SEURAUKSET JA VASTUU!

    • annappa

      ajan kulua... voithan tietenkin sanoa ettet lasta halua... mutta... moni mies joka ei lasta ole ensin halunnut tulee rakastaman lastaan enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa. et ilmeisesti ole isä tällä hetkellä...? suosittelen että odotat hetken aikaa... käy katsomassa sitten osastolla lastasi. et häviä mitään!!!jos et tunne lasta kohtaan mitään niin älä ole tekemisissä, mutta varmuudelta käy katsomassa lasta kun lapsi on syntynyt....vaikka lapsi ei nyt kiinnosta eikä sitten kun/jos kuulet lapsen syntyneen niin tee itsellesi ja lapsellesi palvelus ja käy katsomassa lastasi.

    • migj

      isäksi sterilo ites tai pidättäydy perkele..
      sillon kun on valmis aloittamaan sukupuolisen kanssakäymisen toisista sukupuolta olevan hlö kanssa täytyy myös olla valmis vastaamaan seurauksista

    • jukka

      Oletkos miettinyt että olisiko sinussa homon vikaa? Ei lapsia karvareiän kautta tehdä. Hullua ja hulvatonta!! :) Suosittelen lämpimästi. Mukavaa syksyn jatkoa!

    • Prrrkl

      Jos ei tahdo isäksi tulla, niin se asia pitää ajatella valmiiksi ennen toimintaa josta saattaa isyys alkaa. Ts. huolehtia ehkäisystä. Vai eikö aivokapasiteetti riitä kun veri velloo vain alapäässä?

      • Prrrkl

        Jos ei tahdo äidiksi tulla, niin se asia pitää ajatella valmiiksi ennen toimintaa josta saattaa äitiys alkaa. Ts. huolehtia ehkäisystä. Vai eikö aivokapasiteetti riitä kun veri velloo vain alapäässä? Muista kuitenkin lapsen etu- ja oikeudet; tasavertainen lapsen vanhemmuus, huoltajuus, hoito- ja kasvatus ilman lapsen tarkoitushakuista, luonnehäiriöistä narsistista vieraannuttamista- ja vainoamista lapsen toisesta
        vanhemmasta, huoltajasta perusteettomassa, sairaassa "viranomais-" menettelyssä-


      • Taustapelle-kö

        Sulla kuuluu / näyttää olevan ongelmia. Mutta miten voit käyttää samanlaista nm:ä kuin olen käyttänyt?


      • NarskuTaustapelle-kö
        Taustapelle-kö kirjoitti:

        Sulla kuuluu / näyttää olevan ongelmia. Mutta miten voit käyttää samanlaista nm:ä kuin olen käyttänyt?

        Sulla kuuluu / näyttää olevan ongelmia. Mutta miten voit käyttää samanlaista nm:ä kuin olen käyttänyt?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe