Maksasyöpä

Minjal

Perjantaina huomas kuinka nopeesti se elämä oikeesti voikaan muuttua loppujenlopuks.
Oon 17 ja sain tietää et mulla on maksasyöpä, kuulemma harvinaista, mut kuinka ollakaan just minä sen sain, jotenki se e yllättäny. Max 6kk elinaikaa, todennäkösesti paljon vähemmän.
Äidin viiminen toive mulle oli et tuun menestymään elämässäni, isä joskus kertonu. Äiti kuoli ku olin 4.
Ei mua se sureta et kuolen, vaikka kaikki jääki kokematta, vaan lähinnä se et jätän isän yksin, ei sillä ole muita.
Oikeesti voimia kaikille ketkä joutuu liian aikasin täältä lähtemään.

18

6947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaana.

No voi hyvänen aika. Mutta kaikki me täältä joskus "lähdemme". Itse uskon, että elämä jatkuu fyysisen kuolemankin jälkeen. (ihan oikeasti)

Että ainakin pääset sitten näkemään äitisi, kun sinun aikasi tulee.:)

• Samoin ajatteleva

että vaikka kuulostaakin uskomattomalta, niin sinut on tarkoitus säästää joltain todella pahalta, sellaiselta mitä vain tämä raadollinen maailma ja sen ilmiöt tuovat.
        KUN LAPSENI KUOLI 21 V- IKÄISENÄ SAIN UNEENI SELKEÄT SANAT :"NUKKUNEEN OSA ON ONNEKKAIN"
        Kun saatoin ainoan lapseni hänen viimeiseen leposijaansa, koin suurta rauhaa ja tyyneyttä, vaikka olin käyttäytynyt hautajaisia edeltäneen Ajan kuin mielipuoli, nukkumatta, syömättä(paino putosi lähes 4 kg kahdessa viiossa.)
        Kukapa kertoisi mistä sain avun ja voiman, sillä en ole aikaisemmin kokenut itseäni mitenkään uskovaisekai.NYt taidan uskoa ja luottaa sanaan:¤ niin on päiväsi kuin on voimasi", vai menikö se toisin päin , eli , "niin on voimasi.

• Toiveena

Minun 17 vuotiaalla tytölläni todettiin puoli vuotta sitten syöpä. Se kuitenkin reagoi nopeasti hoitoihin ja nyt hän oli jo hoitojen loputtua jälkitarkastuksessa. Lääkärin mukaan tauti on nyt ohi ja uusiutumisriskikin on pieni. Nyt eletään normaalisti, muistaen että mikä vaan voi muuttaa elämän kokonaan. Puoli vuotta sitten en edes uskaltanut ajatella tätä aikaa.
        Nykylääketiedekkään ei tiedä kaikkea, ainakaan kenenkään odotettavissa olevaa elinaikaa.

Tiedän että on tosi mustia hetkiä, mutta kyllä taistelutahtoakin voi vielä hyvin löytyä.
        Voimia ja jaksamista sinulle.

• öppömä
        Toiveena kirjoitti:

Minun 17 vuotiaalla tytölläni todettiin puoli vuotta sitten syöpä. Se kuitenkin reagoi nopeasti hoitoihin ja nyt hän oli jo hoitojen loputtua jälkitarkastuksessa. Lääkärin mukaan tauti on nyt ohi ja uusiutumisriskikin on pieni. Nyt eletään normaalisti, muistaen että mikä vaan voi muuttaa elämän kokonaan. Puoli vuotta sitten en edes uskaltanut ajatella tätä aikaa.
        Nykylääketiedekkään ei tiedä kaikkea, ainakaan kenenkään odotettavissa olevaa elinaikaa.

Tiedän että on tosi mustia hetkiä, mutta kyllä taistelutahtoakin voi vielä hyvin löytyä.
        Voimia ja jaksamista sinulle.

todella paljon voimia! minun serkulleni annettiin kolme vuotta sitten elinaikaa max 2kk ja vielä tänä päivänäkin hän elää..Lääkäritkin ovat vain ihmisiä ja saattavat erehtyä.

• skäribo

En oikein edes löydä sanoja...

Saako vielä udella, onko syöpä levinnyt? Olen menettänyt omaiseni maksasyövälle, ja tiedän, että se havaitaan usein liian myöhään. Mutta sinun tapauksessasi varmasti maksansiirto olisi mahdollinen, jos syöpä ei ole pahasti levinnyt.

Joka tapauksessa suhtaudut uskomattoman kypsästi asiaan. Ja niinhän se usein on, että sairastuneet huolehtivat ensisijaisesti rakkaistaaan, eivätkä itsestään.

Toivon sinulle ihan tosissani ihmettä, ja voimia niin isällesi kuin sinullekin. Ehkä vielä selviätte tästä. Sittenkin...

• Ei ole pahasti levinnyt, muttei lääkärit myöskään ollut kauheen toiveikkaita enään. Se löydettiin kyllä melko aikaisessa vaiheessa, isäni ansiosta. Kipuihin ei meinattu löytää minkäänlaista normaalia syytä, yksityisellä onneksi pääsee niin laajoihin tutkimuksiin kuin tahtoo, ilman että niistä tarvitsee vinkua, niinkuin kunnallisessa.

• Tunnoton
        Mindel kirjoitti:

Ei ole pahasti levinnyt, muttei lääkärit myöskään ollut kauheen toiveikkaita enään. Se löydettiin kyllä melko aikaisessa vaiheessa, isäni ansiosta. Kipuihin ei meinattu löytää minkäänlaista normaalia syytä, yksityisellä onneksi pääsee niin laajoihin tutkimuksiin kuin tahtoo, ilman että niistä tarvitsee vinkua, niinkuin kunnallisessa.

Jos jollain on syöpä maksassa, se ei tunnu kipuna. Maksa on elin josta syöpä tuskin koskaan on lähtöisin, eli primaaripaikka on josain muualla ja maksassa metastaaseja. Valitettavasti paranemisen toiveet vähäist. Maksan siirtojahan maassamme tehdään, mutta koska syöpä on todennäköisesti jo monissa muissakin elimissä, miin sytostaattihoito saattaa pysähdyttää taudin etenemisen ja jopa parantaa potilaan. Hänen täytyy kuitenkin saada uusi maksa ja hänen syöpänsä levinneisyys kartoittaa. Jos metastaaseja ei ole luustossa on vielä toivoa. Alkperäinen syöpä on löydettävä ja leikattava pois, sekä sädeytettävä sen operoidun paikan lähiympäristökin.

• lukea..
        Tunnoton kirjoitti:

Jos jollain on syöpä maksassa, se ei tunnu kipuna. Maksa on elin josta syöpä tuskin koskaan on lähtöisin, eli primaaripaikka on josain muualla ja maksassa metastaaseja. Valitettavasti paranemisen toiveet vähäist. Maksan siirtojahan maassamme tehdään, mutta koska syöpä on todennäköisesti jo monissa muissakin elimissä, miin sytostaattihoito saattaa pysähdyttää taudin etenemisen ja jopa parantaa potilaan. Hänen täytyy kuitenkin saada uusi maksa ja hänen syöpänsä levinneisyys kartoittaa. Jos metastaaseja ei ole luustossa on vielä toivoa. Alkperäinen syöpä on löydettävä ja leikattava pois, sekä sädeytettävä sen operoidun paikan lähiympäristökin.

että noin nuori tyttö on sairastunut maksasyöpään..isälläni todettiin keväällä maksasyöpä..tästä tiedosta mnei vain kuukausi kun hän nukkui poies.

hänellä ei ollut mitää mahdollisuuksia selvitä. Maksa oli kasvaimen peitossa ja hänellä oli myös kirroottinen maksa. Huom. alkoholia hän ei eläissään käyttänyt kuin korkeintaa juhlissa lasillisen eli käyttö oli todella vähäistä.

Voimia sinulle ja koko perheellesi. Omaisen tuska on pahin silloin kun läheinen sairastuu..

• saro
        lukea.. kirjoitti:

että noin nuori tyttö on sairastunut maksasyöpään..isälläni todettiin keväällä maksasyöpä..tästä tiedosta mnei vain kuukausi kun hän nukkui poies.

hänellä ei ollut mitää mahdollisuuksia selvitä. Maksa oli kasvaimen peitossa ja hänellä oli myös kirroottinen maksa. Huom. alkoholia hän ei eläissään käyttänyt kuin korkeintaa juhlissa lasillisen eli käyttö oli todella vähäistä.

Voimia sinulle ja koko perheellesi. Omaisen tuska on pahin silloin kun läheinen sairastuu..

Hei!

Isälläni on todettu maksasyöpä. Maksassa on 3 erikokoista kasvainta; 10, 2,5 ja 1,5 cm sekä lisäksi yksi näytti ultrassa olevan sapessa mutta emme vielä tiedä että sappitiehyissä vai muualla. Tämä voi myös olla sapen sivussa. Lisäksi hänellä on rasvamaksa.
        Etäpesäkkeitä oli yksi joka näyttäisi olevan imusolmukkeessa eikä sisäelimessä kiinni.
        Voisitteko kertoa kaiken mitä tiedätte vastaavista tilanteista? Niin vaikeat kuin positiivisetkin asiat. Asun ulkomailla ja nämä nettikeskustelut ovat nyt ainoa tiedonlähteeni.

• 86764574674
        lukea.. kirjoitti:

Esim. C-hepatiitti voi aiheuttaa maksasyöpää, isäsi oli varmasti hyvä mies ja loistava isä!

• Anonyymi
        saro kirjoitti:

Hei!

Isälläni on todettu maksasyöpä. Maksassa on 3 erikokoista kasvainta; 10, 2,5 ja 1,5 cm sekä lisäksi yksi näytti ultrassa olevan sapessa mutta emme vielä tiedä että sappitiehyissä vai muualla. Tämä voi myös olla sapen sivussa. Lisäksi hänellä on rasvamaksa.
        Etäpesäkkeitä oli yksi joka näyttäisi olevan imusolmukkeessa eikä sisäelimessä kiinni.
        Voisitteko kertoa kaiken mitä tiedätte vastaavista tilanteista? Niin vaikeat kuin positiivisetkin asiat. Asun ulkomailla ja nämä nettikeskustelut ovat nyt ainoa tiedonlähteeni.

Isälläni todettiin eturauhassyöpä 60 vuotiaana, se, leikattiin.
        Sitten todettiin maksasyöpä 73 vuotiaana, kasvain poistettiin maksasta josta jäi jäljelle 2/3.
        Hän eli melko normaalia elämää viime ajat. Viimeiset pari kuukautta sairaalassa, vankassa morfiinilääkityksessä, ei valittanut kipuja. Kuoli 77 vuotiaana, syöpä oli levinnyt kaiketi maksasta muuallekkin.

• Anonyymi
        Tunnoton kirjoitti:

Tehdäänkö syöpäsairaalle maksansiirto?

• Minttuu

Miulla todettiin maksasyöpä, 11/2006. kasvain oli 20x11cm ja paranemis mahdollisuudet olivat alle 30%. 07/2007 sain maksansiirron ja olen parantunut syövästä siirron ansiosta. Ja siulle kuka sanot ettei maksassa tunnu kipua: Kyllä se kasvain kipuilee kun se painaa muut elimet ihan kasaan (Minulla meni toinen munuainen littanaksi, mutta on korjaantunut jo). Miulla oli niin hirveät kivut siihewn aikaan että olisi tehnyt mieli huutaa tuskasta. Itsekin olin aika nuori sairastuessani, olen nyt melkein 15 vuotta. Mutta miulla syövän aiheutti Hemakromatoosi eli raudankertymä tauti

• Just sad

Hemmetin ikävää että noin nuorena saa tuollaisen sairauden!

Mä olen 35 vuotiaana ehtinyt jo nähdä tarpeeksi tätä palloa, niin että itse en edes jaksa ottaa selvää, mikä itseäni vaivaa, kun tiedän tavallaan jotenkin, että on jo liian myöhäistä. Olen antanut tilanteen jatkua liian pitkään.

Jatkuva ripuli, kaulan imusolmukkeet usein kipeänä, rytmihäiriöitä, outoja patteja luustossa, ruoka ei meinaa millään sulaa, verta lentää nenästä ja ikenistä, iho on jatkuvasti rikki käsistä ja jaloista, sorminivelissä on outoja kipuja, tajunnan taso tuppaa välillä laskea niin että meinaa nukahtaa väkisin, korvissa on tinnitusta, verenpaineet tapissa ja kaiken lisäksi vielä alapäässä on aika hiljaista, paitsi huono sanavalinta, kun pierettää kyllä ihan saatanasti koko ajan.

En tiedä jaksaako tässä enää katsoa että tuleeko tästä äijästä enää kalua, vai pitäiskö vaan suosiolla pistää elämä risaseks ja nauttia ne kuukaudet elämästä mitä on jäljellä, vaikka olo on kyllä ollut puoli vuotta jo sellainen, että jokainen päivä voi olla viimeinen.

• osvi

Todella ikävää. Mun isällä todettiin maksasyöpä maaliskuussa, muta hoitoa ei ole kuin nexavar tabletit ja sekin hoito jouduttiin lopettamaan, kun nouai kuume. Tietääkö kukaan tai onko kuullut maksansiirroista ulkomailla esim. Kinassa?

• mutta...

Vaihtoehtoja kannattaa kokeilla,pullo havupuu-uutetta päivässä tai muita mahdollisuuksiakin esim. seleeni suurina mutta ei myrkyllisinä annoksina on.

• Anonyymi

Ei auta havupuu-uutteet. Potilas joi vuositolkulla näitä postin kautta tulleita muovipullo lääkkeitä.
        Eturauhassyöpä oli, ehkä sentään tuli lisäaikaa. Vaikea sanoa.

• Anonyymi

kysy asiantuntijalta, onkologiltas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe