Naviga 10 s-Kulkuri 34

hrr

Yhteys-/matka-/kalastusveneeksi.Mitä mieltä olette?Kumpi parempi?Laatu, meriominaisuudet ym.

13

4604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R.N

      Hyviä molemmat. Jos valita saa, se on kulkuri.

      Lukkarilan navigat on hyviä, mutta työn laadussa Nissilän kulkurit ovat paremmin viimesteltyjä. Kaikki leikkuupinnat ovat esim. maalattu, kun lukkarilalla näin ei aina ole.

      Myös ns. piiloonjäävätalueet ovat kulkurissa tehty viimesenpäälle.

    • Kulkuri 34:n. Työn laatu ok ja vahvempi rakenne. Hyttiratkaisuilla on kuitenkin suuri merkitys,
      jos ajatellaan esimerkiksi matkakäyttöä.
      Kummatkin ovat kuitenkin hyviä merikelpoisia pääsääntöisesti akselivetoisia ammattilaistenkin valitsemia veneitä! :)

      • kiemurtelee

        Kyllä tuo akseliveto on jo niin vanhanaikaista
        tavaraa, että katsoisin sitä vielä.
        Volvon vetolaitteet kestävät huollettuna varmasti.
        Merenkäynnissä ja uppoumanopeuksilla
        saat tosissasi tehdä töitä ruorissa koko ajan.
        Muista koeajo omassa ympäristössäsi ja tulevalla
        omalla kuormituksella, niin varmasti tiedät mitä ostat ja mitä mina tarkoitin.


      • JRxxx
        kiemurtelee kirjoitti:

        Kyllä tuo akseliveto on jo niin vanhanaikaista
        tavaraa, että katsoisin sitä vielä.
        Volvon vetolaitteet kestävät huollettuna varmasti.
        Merenkäynnissä ja uppoumanopeuksilla
        saat tosissasi tehdä töitä ruorissa koko ajan.
        Muista koeajo omassa ympäristössäsi ja tulevalla
        omalla kuormituksella, niin varmasti tiedät mitä ostat ja mitä mina tarkoitin.

        ...Navigaa tai Kulkuria edes tehty vetolaitteella? Molemmat veneet ovat sentyyppisiä, että akseliveto on todennäköisesti luontevin.


      • JRxxx

        ...tietämään, onko noita tehty kaksimoottoriratkaisuina? Voisi sopia aika luontevasti ko. veneisiin.


      • hrr
        JRxxx kirjoitti:

        ...tietämään, onko noita tehty kaksimoottoriratkaisuina? Voisi sopia aika luontevasti ko. veneisiin.

        ... molemmista on tehty tuplamoottoriversioita.Ainakin yksi Naviga missä on 2kpl Ivecoa akselivedolla, löytyy Navigan kotisivuilta- Mittausvene.Tämä vene oli muutama vuosi sitten myös venemessuilla.Myös Kulkurista on tehty ainakin yksi jossa muistaakseni oli 2 Mercruiseria vetolaitteilla.


      • kiemurtelee kirjoitti:

        Kyllä tuo akseliveto on jo niin vanhanaikaista
        tavaraa, että katsoisin sitä vielä.
        Volvon vetolaitteet kestävät huollettuna varmasti.
        Merenkäynnissä ja uppoumanopeuksilla
        saat tosissasi tehdä töitä ruorissa koko ajan.
        Muista koeajo omassa ympäristössäsi ja tulevalla
        omalla kuormituksella, niin varmasti tiedät mitä ostat ja mitä mina tarkoitin.

        mutta ei kiemurtele uppoumanopeudella.
        Btw. Mielestäni Kulkuriin vetolaitteen laitto on vähän pyhäinhäväistystä! ;-)


      • kiemurtelee1
        a.k.o kirjoitti:

        mutta ei kiemurtele uppoumanopeudella.
        Btw. Mielestäni Kulkuriin vetolaitteen laitto on vähän pyhäinhäväistystä! ;-)

        Kannattaa katsoa ja koeajaa myös länsinaapureiden vaihtoehdot. Siellä huippulaadukkaat veneet ovat siirtyneet jo 10 vuotta sitten myös vetolaitteisiin.
        Etenkin 2-koneasennuksissa veneen ajo-ominaisuudet ovat toiselta planeetalta.
        Samalla saat myös asuttavan matkaveneen karun työveneen sijasta.
        Volyymit ovat niin suuria ettei asiakkaan tarvitse olla koekaniini vaan kuningas.
        Veneen voi viedä kauppaan takaisin ellei se toimi.


      • JRxxx
        kiemurtelee1 kirjoitti:

        Kannattaa katsoa ja koeajaa myös länsinaapureiden vaihtoehdot. Siellä huippulaadukkaat veneet ovat siirtyneet jo 10 vuotta sitten myös vetolaitteisiin.
        Etenkin 2-koneasennuksissa veneen ajo-ominaisuudet ovat toiselta planeetalta.
        Samalla saat myös asuttavan matkaveneen karun työveneen sijasta.
        Volyymit ovat niin suuria ettei asiakkaan tarvitse olla koekaniini vaan kuningas.
        Veneen voi viedä kauppaan takaisin ellei se toimi.

        ...nyt vähän erityyppisiä veneitä toisiinsa? Epäilen, että viitatessasi huippulaadukkaisiin mielessäsi ovat lähinnä Nimbuksen ja Nordwestin kaltaiset? Ne ovat nopeita, liukuvia veneitä, samaan tapaan kuin Targa Suomessa. Kulkuri ja Naviga taas ovat lähinnä puoliliukuvia, huippunopeus ennemmin alle kuin yli 20 solmua. Siksi minusta vetolaite niissä tuntuu vähän oudolta ajatukselta.
        Vetolaitteen suurin etu mielestäni parempi hallittavuus akselivetoiseen nähden. Mutta kaksimoottoriasennus tasaa sitä melko lailla.


      • kiiltävätkartiot
        kiemurtelee kirjoitti:

        Kyllä tuo akseliveto on jo niin vanhanaikaista
        tavaraa, että katsoisin sitä vielä.
        Volvon vetolaitteet kestävät huollettuna varmasti.
        Merenkäynnissä ja uppoumanopeuksilla
        saat tosissasi tehdä töitä ruorissa koko ajan.
        Muista koeajo omassa ympäristössäsi ja tulevalla
        omalla kuormituksella, niin varmasti tiedät mitä ostat ja mitä mina tarkoitin.

        Olen kanssasi eri mieltä noista volvon perävetolaitteiden kestävyydestä vs akselivetoinen.

        Akselivetoinen on ja tulee jatkossakin olemaan raskaampien ammattialusten tai laadukkaiden alusten propulsio ratkaisu, kestävyyden, varmuuden ja edullisen elinkaari kustannustensa vuoksi.


    • Huippulaadukas

      Joo, siis kyllä huippulaadukkaat veneet tehdään muulla kuin perävetolaiteratkaisulla. Osa akselivedolla, osa akselivedolla pintavetolaitteella, osa jetillä. Perävetolaitteella ei oikeasti laadukkaita veneitä tehdä.

      • gdfgb

        Päätit sitten kaivaa kymmenen vuotta vanhan jutun esille pöljä.


      • Anonyymi
        gdfgb kirjoitti:

        Päätit sitten kaivaa kymmenen vuotta vanhan jutun esille pöljä.

        Olitko noin tyhmä kymmenenvuotta sitten


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

      Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      3805
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

      Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      136
      2517
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

      Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      61
      2063
    4. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

      Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      78
      1626
    5. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

      https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      13
      1619
    6. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

      Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      59
      1375
    7. Mun on pakko uskaltaa

      Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      79
      1291
    8. Miksi rakastuit ?

      Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      67
      1280
    9. Leikitään tavuleikkiä

      Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      74
      1256
    10. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

      💕💕💕💕
      Ikävä
      72
      1237
    Aihe