Yhteys-/matka-/kalastusveneeksi.Mitä mieltä olette?Kumpi parempi?Laatu, meriominaisuudet ym.
Naviga 10 s-Kulkuri 34
13
4360
Vastaukset
- R.N
Hyviä molemmat. Jos valita saa, se on kulkuri.
Lukkarilan navigat on hyviä, mutta työn laadussa Nissilän kulkurit ovat paremmin viimesteltyjä. Kaikki leikkuupinnat ovat esim. maalattu, kun lukkarilalla näin ei aina ole.
Myös ns. piiloonjäävätalueet ovat kulkurissa tehty viimesenpäälle. Kulkuri 34:n. Työn laatu ok ja vahvempi rakenne. Hyttiratkaisuilla on kuitenkin suuri merkitys,
jos ajatellaan esimerkiksi matkakäyttöä.
Kummatkin ovat kuitenkin hyviä merikelpoisia pääsääntöisesti akselivetoisia ammattilaistenkin valitsemia veneitä! :)- kiemurtelee
Kyllä tuo akseliveto on jo niin vanhanaikaista
tavaraa, että katsoisin sitä vielä.
Volvon vetolaitteet kestävät huollettuna varmasti.
Merenkäynnissä ja uppoumanopeuksilla
saat tosissasi tehdä töitä ruorissa koko ajan.
Muista koeajo omassa ympäristössäsi ja tulevalla
omalla kuormituksella, niin varmasti tiedät mitä ostat ja mitä mina tarkoitin. - JRxxx
kiemurtelee kirjoitti:
Kyllä tuo akseliveto on jo niin vanhanaikaista
tavaraa, että katsoisin sitä vielä.
Volvon vetolaitteet kestävät huollettuna varmasti.
Merenkäynnissä ja uppoumanopeuksilla
saat tosissasi tehdä töitä ruorissa koko ajan.
Muista koeajo omassa ympäristössäsi ja tulevalla
omalla kuormituksella, niin varmasti tiedät mitä ostat ja mitä mina tarkoitin....Navigaa tai Kulkuria edes tehty vetolaitteella? Molemmat veneet ovat sentyyppisiä, että akseliveto on todennäköisesti luontevin.
- JRxxx
...tietämään, onko noita tehty kaksimoottoriratkaisuina? Voisi sopia aika luontevasti ko. veneisiin.
- hrr
JRxxx kirjoitti:
...tietämään, onko noita tehty kaksimoottoriratkaisuina? Voisi sopia aika luontevasti ko. veneisiin.
... molemmista on tehty tuplamoottoriversioita.Ainakin yksi Naviga missä on 2kpl Ivecoa akselivedolla, löytyy Navigan kotisivuilta- Mittausvene.Tämä vene oli muutama vuosi sitten myös venemessuilla.Myös Kulkurista on tehty ainakin yksi jossa muistaakseni oli 2 Mercruiseria vetolaitteilla.
kiemurtelee kirjoitti:
Kyllä tuo akseliveto on jo niin vanhanaikaista
tavaraa, että katsoisin sitä vielä.
Volvon vetolaitteet kestävät huollettuna varmasti.
Merenkäynnissä ja uppoumanopeuksilla
saat tosissasi tehdä töitä ruorissa koko ajan.
Muista koeajo omassa ympäristössäsi ja tulevalla
omalla kuormituksella, niin varmasti tiedät mitä ostat ja mitä mina tarkoitin.mutta ei kiemurtele uppoumanopeudella.
Btw. Mielestäni Kulkuriin vetolaitteen laitto on vähän pyhäinhäväistystä! ;-)- kiemurtelee1
a.k.o kirjoitti:
mutta ei kiemurtele uppoumanopeudella.
Btw. Mielestäni Kulkuriin vetolaitteen laitto on vähän pyhäinhäväistystä! ;-)Kannattaa katsoa ja koeajaa myös länsinaapureiden vaihtoehdot. Siellä huippulaadukkaat veneet ovat siirtyneet jo 10 vuotta sitten myös vetolaitteisiin.
Etenkin 2-koneasennuksissa veneen ajo-ominaisuudet ovat toiselta planeetalta.
Samalla saat myös asuttavan matkaveneen karun työveneen sijasta.
Volyymit ovat niin suuria ettei asiakkaan tarvitse olla koekaniini vaan kuningas.
Veneen voi viedä kauppaan takaisin ellei se toimi. - JRxxx
kiemurtelee1 kirjoitti:
Kannattaa katsoa ja koeajaa myös länsinaapureiden vaihtoehdot. Siellä huippulaadukkaat veneet ovat siirtyneet jo 10 vuotta sitten myös vetolaitteisiin.
Etenkin 2-koneasennuksissa veneen ajo-ominaisuudet ovat toiselta planeetalta.
Samalla saat myös asuttavan matkaveneen karun työveneen sijasta.
Volyymit ovat niin suuria ettei asiakkaan tarvitse olla koekaniini vaan kuningas.
Veneen voi viedä kauppaan takaisin ellei se toimi....nyt vähän erityyppisiä veneitä toisiinsa? Epäilen, että viitatessasi huippulaadukkaisiin mielessäsi ovat lähinnä Nimbuksen ja Nordwestin kaltaiset? Ne ovat nopeita, liukuvia veneitä, samaan tapaan kuin Targa Suomessa. Kulkuri ja Naviga taas ovat lähinnä puoliliukuvia, huippunopeus ennemmin alle kuin yli 20 solmua. Siksi minusta vetolaite niissä tuntuu vähän oudolta ajatukselta.
Vetolaitteen suurin etu mielestäni parempi hallittavuus akselivetoiseen nähden. Mutta kaksimoottoriasennus tasaa sitä melko lailla. - kiiltävätkartiot
kiemurtelee kirjoitti:
Kyllä tuo akseliveto on jo niin vanhanaikaista
tavaraa, että katsoisin sitä vielä.
Volvon vetolaitteet kestävät huollettuna varmasti.
Merenkäynnissä ja uppoumanopeuksilla
saat tosissasi tehdä töitä ruorissa koko ajan.
Muista koeajo omassa ympäristössäsi ja tulevalla
omalla kuormituksella, niin varmasti tiedät mitä ostat ja mitä mina tarkoitin.Olen kanssasi eri mieltä noista volvon perävetolaitteiden kestävyydestä vs akselivetoinen.
Akselivetoinen on ja tulee jatkossakin olemaan raskaampien ammattialusten tai laadukkaiden alusten propulsio ratkaisu, kestävyyden, varmuuden ja edullisen elinkaari kustannustensa vuoksi.
- Huippulaadukas
Joo, siis kyllä huippulaadukkaat veneet tehdään muulla kuin perävetolaiteratkaisulla. Osa akselivedolla, osa akselivedolla pintavetolaitteella, osa jetillä. Perävetolaitteella ei oikeasti laadukkaita veneitä tehdä.
- gdfgb
Päätit sitten kaivaa kymmenen vuotta vanhan jutun esille pöljä.
- Anonyymi
gdfgb kirjoitti:
Päätit sitten kaivaa kymmenen vuotta vanhan jutun esille pöljä.
Olitko noin tyhmä kymmenenvuotta sitten
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024772Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493232Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852969- 811727
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411500450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071322- 161039
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj106981Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah29973Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40971