potkut

Hei,

Odotan esikoistani rv 18 4 enkä ole tuntenut potkuja, en edes mitään sellaiseksi tulkittavaa.

Niitä vihlomisia on kyllä ollut, aiemmassa viestiketjussa kuvailtiin samanlaisia.

Millä viikolla olette ensimmäistänne odottavat tunteneet potkuja?

16

1348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • angel_86

En sinuna vielä huolestuisi. On tosi yksilöllistä missä vaiheessa sikiön liikkeet alkaa tuntea. Itse tunsin joskus 18-19 viikon paikkeilla, mutta vaikka et itse vielä tuntisi mitään, ei se tarkoita että mikään on pielessä. Ota vaan rennosti äläkä stressaa asiasta, niin jonain päivänä tunnet ihan yllättäen liikkeitä! :)

• Annestiina

Taisi olla 17 3.

• Iloinen äiti.

Älä murehdi, vaikka tiedänkin, että se on äitien ammattisairaus. :) Itse tunsin kyllä viikolla 20 jotakin potkun tapaista, mutten ymmärtänyt niiden olevan potkuja vaan luulin ilmaksi mahassa. Viikolla 21 pikkuneiti rymisteli jo sopensa seiniä niin, että itseäkin nauratti.

Jostain muistan lukeneeni tiedon, että ensisynnyttäjillä ensimmäiset potkut tulevat myöhemmin kuin uudelleensynnyttäjillä.

• Talvimami

Itse tunsin viikolla 17-18 ensimmäiset hentoiset potkut (joita en ensin kyllä meinannut millään potkuiksi tunnistaa). Mutta neuvolassa sanoivat, että harvinaisen aikaisin tunsin ensisynnyttäjäksi. Keskiarvo on kuulemman siinä viikolla 20. Eli ei sinulla vielä mitään hätää :).

Kyllä ne potkut sieltä vielä tulevat ja kunnolla ;) Tämä meidän pikkuinen on ollut oikein superaktiivinen, kun liikket näkyivät päälle päinkin jo tuossa viikoilla 20. Usko pois kyllä sitä vielä tuut kaipaamaan aikaa, jolloin ne potkut ei ihan niin hyvin tuntunutkaan :).

Tsemppiä sinulle ja masukillesi!

• realniina

rv 13-14 liikkeet ja sen jälkeen rv 17 potkut.

• asert

tais sielä pieru vaan kiertää noilla viikoilla

• realniina
        asert kirjoitti:

tais sielä pieru vaan kiertää noilla viikoilla

Niin arvelinkin, että sun kaltaisesi ihmiset taas rääkäisevät, jos ei kaikilla mene raskaudet samalla tavoin, kun kaltaisillasi. (epäilen kyllä että olet koskaan edes ollut raskaana)

Tyypillistä kateellisuutta.

• Yvonne*

tuntui muljahteluna ja pieninä "hipaisuina". kyllä odottava tietää itse, milloin se on vauva ja milloin suolen mutkat paukkuu. se on vaan niin erilainen, uusi tunne!

näitä tuntemuksia oli rv 18 asti (esikoista odotan) jolloin muuttui selkeiksi potkuiksi.

• asert
        realniina kirjoitti:

Niin arvelinkin, että sun kaltaisesi ihmiset taas rääkäisevät, jos ei kaikilla mene raskaudet samalla tavoin, kun kaltaisillasi. (epäilen kyllä että olet koskaan edes ollut raskaana)

Tyypillistä kateellisuutta.

neljättä odotan

• -heidi-

Ole huoleti tunnet varmaan potkut lähiviikkojen aikana ja kun niistä tulee päivittäisiä voi olla että olet tuntenut potkut jo kauemmin mutta luullut niitä esim.ilmavaivoiksi.Muutenkin ensisynnyttäjä rekisteröi potkut myöhemmin kuin useamman raskauden läpi käynyt ja syykin on selkeä= ensisynnyttäjä ei tiedä mitä odottaa. Alkuun potkut ovat niin hentoja että sinun täytyy ihan rauhoittua kuuntelemaan/tunnostelemaan niitä. Itse taisin tuntea potkut ekaa kertaa joskus viikolla 18 ja paras tapa siihen oli, että joi lasillisen sokerista mehua ja kävin pitkälleen vuoteelle ja tunnostelin ja odottelin... ja sieltähän ne hennot potkut tulivat :).Itse kuvailisin ensimmäisiä potkuja tunteeksi kuin mahasi sisällä olisi saippuakupla ja se rikkoutuisi vatsaasi vasten. Eli voit unohtaa selkeät potkut ja alkaa odottamaan pienen pientä hipaisua, "kuplintaa" :) Alkuun en pystynyt rekisteröimään potkuja päivän mittaan ollessani töissä, mutta sekin muuttuu kun vauva kasvaa ja potkut voimistuvat. Hiljaa hyvä tulee.

• rv 38+4

Että sulla ei hätiä mitiä

• Tuik

olen rv:lla 24 mutta varmaksi voin sanoa että ekan kerran tunsin potkut vasta joskus rv:lla 19-20 tienoilla joten odotan ihan rauhassa!! se on niin yksilöllistä!

Mutta voin sanoa samaa kuin kaverini mulle sanoi kun kysyin että miltä se tuntuu? eli se tuntuu siltä kun pieru pyörii mahassa mutta se ei mene mihinkään!

• tuleva mamma

mulla alkaa huomenna 21 viikko ja ei oo potkuja viel kuulunu mut kyl niitä kerkee tuntee kyl varmasti sit myöhemmillä viikoilla aivan tarpeeksi.älä ole huolissaan!!!!=)

• ekat

potkut jo 15 2 ja vatsan pällekin ne tuntuivat jo 20 0, mutta se on taitaa olla aika harvinaista että näin aikaisin tuntee. Varsinkin jos istukka on edessä, menee aika myöhään ennen kuin tuntee potkuja.

• Kukka

sanottiin että istukka on edessä ja suht matalalla...no enpä ole vielä mitään tuntenutkaan (rv nyt 14 4) aikaistahan se vielä on edes odotella mutta mulla menee sitten varmaan aika myöhäseks ennen ku alan mitään tuntee=( Sydänääniäkään ei saatu ekassa neuvolassa kun vaavi oli piilossa istukan takana.

• Luin neuvolan kirjasta ja siinähän sanottiinkin, että ekan potkun voi tuntea 16.-20. viikolla. Joku sanoi, et riippuu istukan paikastakin, milloin potkut tuntuu, mun istukka on kuulemma korkealla.

On se vaan jännää tää ekan lapsen odotus:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5168
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2881
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2584
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      1993
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1942
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1779
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      95
      1772
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1647
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1388
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1220
    Aihe