Syöttekö aamiaista?

haolf

itseni ja kaverini mielestä aamiaisen syönti on aika pakkopullaa, varsinkin jos tarjolla on vain ruisleipää ja kaurapuuroa.): Ei vain maistu! Ja vaikka sitä aamupalan tärkeyttä koulussakin on niin hehkutettu, niin silti jätän välillä kokonaan syömättä aamupalan. Jotkut ovat myös sanoneet, että hampaat pitäisi harjata jo ennen aamiaista, mutta sittenpähän kaikki vasta mauttomalta maistuukin kun on hammastahnan maku suussa! Yök!>:(
Entä mitäpä muut ovat mieltä aamiaisesta ja sen tärkeydestä ja syöttekö sen vai jätättekö väliin?

18

994

4Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuh1

Sama juttu mulla.Jätän aamupalan väliin.

• Mimmi!

Te nykyajan nuoret olette sitten kummallisia. Toden totta, että ei minullekaan aamiainen maittanut nuorempana, mutta sitten tajusin että sehän on päivän tärkein ruoka! Kaurapuuroako vain? Laitapa kaveriksi hilloa tai mustikoita niin kyllä se parempaa on. Ja vinkki: te ette vain ole tottuneet ruisleipään ja kaurapuuroon.

Ajatelkaa että joillakin ihmisillä täällä maailmassa ei ole mitään syötävää. Teillä sentään on, joten syökää vain. Jokainen hukkaan heitetty puurolautasellinen on maailman sortoa.

Hyvää ruokahalua! T: Mimmi!

• .....

"Ajatelkaa että joillakin ihmisillä täällä maailmassa ei ole mitään syötävää. Teillä sentään on, joten syökää vain."

Tuo sama virsi on kuultu jo niin moneen kertaan, että joutaisi jo romukoppaan. Älkää käyttäkö tuota enää, se on naurettavaa.

Olet kuitenkin oikeassa että aamiainen on todellä tärkeä ruoka. Jos aamulla ei saa energiaa on koulussa olo takuulla vaikeaa eikä aivot toimi kunnolla. Aamulla ei tarvitse syödä paljoa, mutta sen verran että pärjää. Aamun ruokahaluttomuuteen auttaa rentoutuminen. Lue lehteä, katso tv:tä ja ruoka menee alas kuin itsestään.

• noh...

...ite en syö aamiaista. Kahvia vaan juon

• Iso--A

Vähä oot kova jätkä!

• KeKenZo

Arkiaamuisin en todellakaan haluaisi syödä mitään, mutta mutsi alkaa aina huutamaan jos en syö, joten pakko on jotain ruisleipää suuhun vääntää :D Ei siinä muuten mitään, kyllä muuten söisin vaikka mitä, mutta aamuisin ei vaan jotenkin tee mieli mitään. Viikonloput ovat sitten azia erikseen, sillä silloin herään joskus kaheltatoista, ja silloin syödään jo päivällistä.:D

• ihminen.

Syön joka aamu aamupalan,mutta en syö useinkaan puuroa,sillä en pidä siitä.

Syönkin usein jotain vaaleata leipää,hedelmiä,muroja jne.jne.

Miksi pitäisi syödä puuroa/ruisleipää?On sitä paljon muutakin rouskutettavaa!
      Ja voit opetella syömään aamupalaa,esimerkiksi vaikka alotat jostai hedelmästä,et syöt vaik yhen viiko aja jotai hedelmii aamupalaks,esim. maanantain omena,tiistai banaani,keskiviikkon päärynä...

• Just^a^girl

Joo minunkin kaikki kaverit valittaa kun ei aamulla maistu ruoka. Se on minusta outoa, koska itselläni ruokahalu on aamulla kaikkein korkeimmillaan! Syön yleensä muutaman leivän ja puurokin on ihanaa kun pilkkoo tuoreita hedelmiä sekaan. Nams♥ Tosin minulle ei sitten lounaalla meinaa maistua mitään ja silloin pitää pakottaa itsensä syömään muutakin kuin näkkäri.Olen 15 vuotias

• NamAamiaista

Itse syön aina ammiaisen koska oon ammulla jo niin nälkäinen etten koskaan pääsis kouluun asti ilman aamiaista.. Tosin mulla on silleen etten sitten koulun jälkeen pysty syömään mitään vasta kun joskus illalla yhdeksältä...

• Kafei

Kuolisin nälkään jos en söis. Ja jos en kuolisi, niin sitten ei kuitenkaan mistään tulis yhtään mitään.

• melkein aina

kun kuitenkinhan sitä koulussa se ruokailu on jossai siinä11-12 niin ei siinä nälkä ehi tulee =)

• ,.,.,

Pakko nyt aamiainen on syödä! Syön aamusin puuroa hillolla ja appelsiinimehua jossa on vähän tyrnimehua. Kouluruokailuun mennessä mul on jo kauhea nälkä, vaikka oisinkin syöny kunnon aamupalan.

• piiukka

en ikinä, ikinä pystyis aamulla alkaa syömään mitään,ennen kun oon pessyt hampaani!siis ihan totta, suu on ihan paskanen ja sit pitäis jotain kuivaa leipää ahtaa suuhun, hyi yäk!kerran ku heräsin varttia vailla kaheksan ja kaheksaltahan se koulu alko,niin sillon en ehtiny peseen hampaita ja söin nopeesti jonkun leivän,niin meni kyllä niin huonosti alas!onneks löyty purkkapussi repun pohjalta,mässytin sitä sitten koko koulupäivän :)

• lautanen

Puuroa on lykitty naamaan melkein joka aamu peruskoulussa ja amiksessa jatkuu sama meininki. Ei vaan jaksa muuten kun on tottunut ja pakko syödä koska jos alkaa aamulla kaheksalta(8) ja koulussa saa ruokaa vasta klo 12 niin nälästää liikaa

• vinder

totta helvetissä syön!!!!!!!!

• mä vaan

Tiedätkö, mulla on ihan sama juttu. Vaikka mä kuinka yritän syödä jotain, etes vähän aamulla, niin se ei jotenki vaan mee alas.. Kaikki sanovat, että aamupala on päivän tärkein ruoka, ja ilman sitä kehon on vaikea pärjätä. Toiset taas sanovat että jos nuorena aamupala ei maistu, niin vanhempana se saattaa maistuakin. Joten ei hätää. :)

• 3g44g34g34

Ne jotka eivät syö ovat lihavia lapsia ja eivät kasva.

• Lepakkolinna

En yleensä aamupalaa arkisin syö. Ennen kymmentä ei vaan ruoka maistu. Mielestäni itselleni ideaali olisikin syödä aamupalaa kaksi tai kolme tuntia heräämisen jälkeen. Paitsi viikonloppuisin ja lomilla, jolloin nyt heräänkin aikaisintaan kymmeneltä.

Oikeastihan mulla vaan ajoittain on tosi huono ruokahalu. Ja koska en ilman reilua fyysistä rasitusta nälkää tunne, lomalla saattaa mennä pari vuorokautta vahingossa syömättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      336
      7034
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      287
      6530
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      49
      5766
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      164
      5157
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      61
      4013
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      283
      3987
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      143
      3579
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      38
      3308
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      3
      3280
    10. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      50
      3211
    Aihe