Hei
Sain keväällä pari pientä vaaleaa sipulia, kokoa ei ollut kuin 1,5cm. Nyt minulla on amppelin täydeltä kaunista kuin pitkävartista neliapilaa ja kasvi kukkii pienin aniliininpunaisin kukin. Illalla kukat menevät suppuun ja aukeavat taas aamulla. Lehden keskusta on punaruskea ja suurin lehti halkaisijaltaan n. 8cm. Kukaan ei ole osannut sanoa mikä kasvi on, olisi kiva tietää nimi ja miten hoidan sitä talvella. Kukinta-aika on kestänyt koko kesän ja jatkuu edelleen.
Mikä sipulikukka kyseessä?
3
487
Vastaukset
- Eräs meistä
Onnenapila
- ellit
Edellinen jo sanoikin,onnenapila, Oxalis deppei.
Itsellä on tuo tummanpunalehtinen ja vihreälehtinen jossa keskellä tummempaa, tykkään kumastakin,ovat kauniita vaikka eivät kukkisikaan.
Talveksi niiden lehdet kuihtuu,mutta silti annan niiden olla ikkunan lähellä valossa ja kastelen silloin tällöin.Joskus tuo tummalehtinen säilyttää lehtensä myös talvella.Keväällä uuteen multaan ja taas alkaa uusi kasvu.
Katso kuvia :
http://images.google.fi/images?q=oxalis deppei&hl=fi&btnG=Etsi kuvia - taas viisastuin
ellit kirjoitti:
Edellinen jo sanoikin,onnenapila, Oxalis deppei.
Itsellä on tuo tummanpunalehtinen ja vihreälehtinen jossa keskellä tummempaa, tykkään kumastakin,ovat kauniita vaikka eivät kukkisikaan.
Talveksi niiden lehdet kuihtuu,mutta silti annan niiden olla ikkunan lähellä valossa ja kastelen silloin tällöin.Joskus tuo tummalehtinen säilyttää lehtensä myös talvella.Keväällä uuteen multaan ja taas alkaa uusi kasvu.
Katso kuvia :
http://images.google.fi/images?q=oxalis deppei&hl=fi&btnG=Etsi kuviaSieltä kuvagallerista löytyi tämä minunkin kukkani. Luulin aina ettei onnenapilaa ole kuin valkokukkaisena, mutta onhan noita näköjään muitakin. Kiitos paljon, nyt tiedän miten hoitaa tätä kaunotarta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279