Kertokaas te pidemmällä raskaudessa olevat, pääseekö tästä aknesta eroon koko raskauden aikana (ja vaivaako vielä imetyksen aikanakin...)? Alkaa pikku hiljaa nyppiä, kun pärstä on kuin pahimmallakin teinillä, eikä auta vaikka kuinka putsais. Sinänsäkin ärsyttää, kun itse murkkuiässä en juuri aknesta kärsinyt, ja nyt sit kolmikymppisenä saa senkin riesan.
Kasvot kukkii
9
887
Vastaukset
- second
Itse en ole kärsinyt kyseisestä vaivasta, päinvastoin koko raskausaikana ei ole ollut näpyn näppyä niin kuin yleensä. Mutta kaverillani oli koko raskausajan näppyjä, synnytyksen jälkeen lähtivät pois.
- nanje
Sama juttu mulla täällä! Teiniajankin olen aina ollut finnitön,mitä nyt yksi silloin toinen tällöin.Nyt olen 30 ja raskausviikkoja 13 2 ja naama on mahtavan kirjava.Muistelisin edellisiltä kerroilta että näpyt hävisivät synnytyksen jälkeen.Koska ei niitä näppyjä ole ollut kuin raskauksien aikana.Onneksi.
- ...
Yleensä kasvot kukkii kun tyttöä odottelee ja taas iho on todella hyvässä kunnossa kun poika odottelee..
Itselläni ei ole akne ongelmia nyt, mutta tuttavallani oli puhjennut akne ja tyttö tuli. - nanje
... kirjoitti:
Yleensä kasvot kukkii kun tyttöä odottelee ja taas iho on todella hyvässä kunnossa kun poika odottelee..
Itselläni ei ole akne ongelmia nyt, mutta tuttavallani oli puhjennut akne ja tyttö tuli.Joo,niinhän sitä vanhakansa sanoo että odotusaikana poika antaa äidille kauneutta ja tyttö sitä vie!
- tuleva mamma
... kirjoitti:
Itselläni ei ole akne ongelmia nyt, mutta tuttavallani oli puhjennut akne ja tyttö tuli.että jos naama kovin kauheesti kukkii niin tyttöä oottas ja poikaa ku oottaa niin hehkuu ku naantalin aurinko=D itsellä kans finnejä tullu kauheesti ja veikkaanpi tyttöö itellekki=)
- iho
Samaa ihmettelen minäkin! Mulla on aina ollut puhdas, kuulas ja kuivahko iho, vaan nyt raskaana on toisin. Kasvojen T-alueelle on tullut mahdottomasti mustapäitä ja jokunen finnikin on aina kypsymässä ja iho on kauttaaltaan rasvainen ja kiiltävä. Ihmettelen, kun raskauskirjoissa ym. kerrotaan kuinka raskaus kaunistaa ja saa naisen ihon ja hiukset voimaan hyvin - itselläni tuntuu käyneen aivan päinvastoin. Eikä huolellinen puhdistus ja kuorinta tunnu vaikuttavan mitenkään :(
En tiedä kumpaa odotan. Rv 18. - Bumble-B
..näyttäisi olevan monella, samoin täällä, rv10 menossa. Koko elämäni olen selvinnyt yhteensä ehkä kymmenellä finnillä (no, ehkä nyt vähän alakanttiin tuo mutta finniongelmaa ei kuitenkaan ole ollut ylikuivan ihon takia) ja nyt sitten naama rasvoittuu ja kukkii kuin kesäinen niitty. Ja hiukset rasvoittuu niin että tuntuu että pitäis pari kertaa päivässä pestä. Sen sijaan oon kyllä yrittänyt vähentää pesua, normaalisti pesen kerran päivässä mutta nyt yritän saada rasvoittumista kuriin pesemällä vain joka toinen päivä, jos mitenkään mahdollista. Mitenkähän tuon naaman kanssa sitten, pitäiskö sen putsaamista ja pesuakin vain yrittää rauhoittaa, eikä vain yllyttää ihoa vaatimaan jatkuvaa putsaamista? Kaikenlaiset puhdistusmaidot ja kasvovedet on muutenkin pannassa, oon huomannut että iho pysyy kuivempana normaalilla saippualla pestäessä.. Eipä vaan tunnu auttavan nyt, joten kukkikoon nyt sitten aikansa, kai se siitä laantuu kun tää hormoniryöppy tasaantuu. :)
- Vappumami
leuka:( Tyypillinen sekaiho ollut aikaisemminkin,mutta nyt on kyllä nyppyjä enemmän. Kosmetologi suositteli savinaamiota pari kertaa viikossa.
Myös hiukset rasvoittuu nyt paljon nopeammin kuin ennen.
Tänään rv8 0 - -iinukka-
Itselläni taas on aina ollut akne riesana, (tosin olen oppinut elämään sen kanssa. Ajatellen mitä muita ns. perussairauksia voisi olla tämä pienin ehkä niistä,vaikka välillä kiusallinen). Nyt pienokaista odotellessa on kasvojen iho ns. parantunut, vaikka edelleen on aknea. Huomaa kuitenkin että iho parempi nytten mitä ennen raskautta. Rv 22 3. Kuulemma ihan hehkun :D Tiiä tuosta hehkumisesta sitten. Että tasan ei käy onnen lahjat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549