Miten nuo autoja vuokraavat yritykset suhtautuvat siihen, että autolla ajetaan myös rajojen yli?
Entä miten rajalla mahtaa käydä? Tarkoitus olisi ajaa Italiasta Sloveniaan ja Kroatiaan, Italiasta vuokratulla autolla. Ainakin omalla autolla tuolla rajoja ylittäessä on ollut aika tiukkaa auton papereiden syynäämistä.
Vuokra-auto
6
652
Vastaukset
- siellä se tieto on!
laita kysely sille vuokrafirmalle, itse ne käytäntönsä (jotka varmasti ehdoiltaan vaihtelevat yhtiöittäin) parhaiten tietävät!
- Autolla2006
lentokentältä ajattelin auton napata. Pitää varmaan sitten ihan sieltä kysäistä. Helpommalla olisi päässyt jos jollakulla olisi tietoa ollut.
- vaihtelua!!!?
Ranskasta vuokratulla pikkurellulla ajeltiin ilman muodollisuuksia Italia-Itävalta-Saksa-Espanja-Ranska.
6 - 12.09. ajeltiin Unkarista vuokratulla autolla ( joku Ford Infusio tai jotain ) Itävallan puolella.
Vuokraamon ( FOX Rent heppu kysyi missä olisi tarkoitus käydä.
Merkkasi paperiin Itävallan ja sanoi että kirjoittele maita lisää jos aiot muualle.
Tämä "maavakuutusextra" taisi maksaa 20E.
Kukaan ei kysynyt mitään.
Kyse oli halvoista autoista.
Ainakin joillakin vuokraamoilla tuntuu olevan rajoituksia mersujen, bemareiden sun muiden ajelun suhteen Balkanilla?!?- Autolla2006
Kiitos!
Tarvitaan tosiaan isompi ja tehokkaampi auto kun matkalaukkujakin ainakin kolme ja tarkoitus siirtyä nopeasti.
Tuota arvelinkin, että Balkanille mennessä on varmasti tarkempaa. Itsellä ollut tuolla aikaisemmin tax-free-autolla ongelmia, joten syytä selvittää tarkemmin. - Trui
Autolla2006 kirjoitti:
Kiitos!
Tarvitaan tosiaan isompi ja tehokkaampi auto kun matkalaukkujakin ainakin kolme ja tarkoitus siirtyä nopeasti.
Tuota arvelinkin, että Balkanille mennessä on varmasti tarkempaa. Itsellä ollut tuolla aikaisemmin tax-free-autolla ongelmia, joten syytä selvittää tarkemmin.Kroatiasta vuokrattiin auto (joku pikku opeli) jolla sitten käytiin Bosniassa lenkki heittämässä. Näytettiin paperit rajalla ja hyvin meni. Green card pitää olla vuokrakuiteissa niin ei pitäs olla ongelmia, varmista vuokratessa niin ei tule ylläriä rajalla. Green card siis on se vakuutustodistus joka noissa mainitsemissasi tax free autoissakin oli, ainakin minulla.
- Autolla2006
Trui kirjoitti:
Kroatiasta vuokrattiin auto (joku pikku opeli) jolla sitten käytiin Bosniassa lenkki heittämässä. Näytettiin paperit rajalla ja hyvin meni. Green card pitää olla vuokrakuiteissa niin ei pitäs olla ongelmia, varmista vuokratessa niin ei tule ylläriä rajalla. Green card siis on se vakuutustodistus joka noissa mainitsemissasi tax free autoissakin oli, ainakin minulla.
Eli ymmärtääkseni tuo Green card pitää muistaa pyytää erikseen, sitä ei siis normaalisti tarvita. Taidan laittaa matkatoimiston hoitamaan asian...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059