Oletteko bonganut hurjimat tulivuoret matkoillanne?
Minun näkemät tulivuoret ovat Stromboli, Vesuvisu, El teide aika vaatimattomia.
tulivuoret
6
1275
Vastaukset
Toukokuisella Indonesian matkalla olin lähimmillään 7 km:n päässä Mt. Merapista (Jaavalla), joka samana aamuna purkautui. Poliisit estivät lähemmäs pääsyn ja asukkaita evakuoitiin leireille. Samalla reissulla maanjäristys liippasi läheltä, kun olin jo lähtenyt pois Yogyakartasta Pangandaraniin, jossa puolestaan oli tsunami heinäkuussa, kun olin jo kotiutunut...
- tulivuorifani
Olen nähnyt vain nuo samat kolme, koska niille pääsee helposti eikä tarvitse mitään erityisjärjestelyjä. Kävitkö Teiden huipulla? Sieltä oli mieletön näköala. Kohdallemme osui onneksi niin pilvetön päivä kuin Teidellä voi olla. Stromboli yöllä oli myös hieno kokemus, siis mereltä katsottuna. Olisin halunnut viipyä sen tuntumassa pidempään kuin tunnin, joka meille oli varattu. Pitäisi jäädä varmaan yöksi Strombolin saarelle, jotta ehtisi päiväsaikaan ylös ja takaisin.
- reissulassie
En ole käynyt ihan Teiden huipulla !
- riski-reijo
Ennen sen viimeistä purkausta. Sittemmin vartiointia on tehostettu, koska riski saada iso magmalohkare päähänsä on todellinen. Mutta kokemus oli unohtumaton, koska Etna ei ole koskaan hiljaa.
Kuin gigaluokan nukkuva dinosaurus, jonka tietää kohta heräävän! - ex-opas
Olin itse Sisiliassa, kun Etna purkautui vuonna 2000 ja olihan se hurjaa katsottavaa. Kyllä sinun kannattaa olla tyytyväinen, ettet ole todistanut purkausta livenä. Siitä on äkkiä leikki kaukana, kun 1000 asteista laavaa alkaa suihkuta pitkin vuorten rinteitä. Mainitsemistasi tulivuorista esim. Vesuvius on tällä hetkellä kesy ja uinuva. Toivoa sopii, että se myös pysyisi sellaisena, sillä mahdollinen purkaus tuhoaisi yli miljoonan ihmisen elämän. Vesuviushan sijaitsee aivan miljoonakaupunki Napolin kupeessa.
- sakke3
käy bogaamas tulivuoria tulivuori boggaus matka alkaa 1.1.07 paikka mistä voi ilmotautua on naulatie3 valtimo hinta ilmanen lento maksaa nolla euroa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466