valkokuultolakkaus

mäntykattoon

Onko kenelläkään mäntylaudoitetun katon valkokuultolakkauksesta? Haluaisin talostamme valoisamman.

Jättääkö lakkaus puun syykuviot näkyviin? Pitääkö katto hioa ennen valkokuultolakkausta? Mitä pitäisi ottaa huomioon, etten pilaa kattoa?

6

6821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maalari

JOS KATTOSI ON VANHA JA KELLASTUNUT KUULTOLAKKAUS EI ONNISTU KOSKA KELTAISUUS NÄKYY VALKOISEN LAKKAUKSEN ALTA JA AINOAKSI VAIHTOEHDOKSI JÄÄ KATON MAALAAMINEN VALKOISEKSI JOS HALUAT SIITÄ VALOISAMMMAN. JOS KATTOSI ON UUSI ON MARKKINOILLA HYVIÄ VESIOHENTEISIA LAKKOJA JOITA VOIDAAN SÄVYTTÄÄ VALKOISEKSI JA HOMMA ONNISTUU HIENOSTI KUNHAN MUISTAA LAKATA PANEELI KERRALLAAN ETTEI SYNNY KUIVUMISRAITOJA.

• Rempparanne

Eipä tullut erityisen hyvä valkoiseksi sävytetystäkään, sävyvaihtelu oli aika voimakas. Nyt on tulossa Tikkurilalta markkinoille läpikuultava maali, joten odota pari viikkoa ja kokeile sitä.

• Venla-
        Rempparanne kirjoitti:

Eipä tullut erityisen hyvä valkoiseksi sävytetystäkään, sävyvaihtelu oli aika voimakas. Nyt on tulossa Tikkurilalta markkinoille läpikuultava maali, joten odota pari viikkoa ja kokeile sitä.

Jos maalaat mäntypinnan kuultomaalilla, tuloksesta tulee valitettavasti karu keltaisenharmaa, koska männyn oma kellertävä sävy paistaa läpi. Myös oksakohdat ynnä muut puun kuviot jäävät näkyviin.

Männyn vaalentamiseen suositellaan yleisesti peittävää valkoista maalia.

• Venla-
        Venla- kirjoitti:

Jos maalaat mäntypinnan kuultomaalilla, tuloksesta tulee valitettavasti karu keltaisenharmaa, koska männyn oma kellertävä sävy paistaa läpi. Myös oksakohdat ynnä muut puun kuviot jäävät näkyviin.

Tarkoitin siis valkoista kuultomaalia.

• ap..
        Venla- kirjoitti:

Mielestäni tuo keltaisenharmaa ei kuulosta ollenkaan pahalta, jos katon sävy kuitenkin selvästi vaalenee. Vai tuleekohan kuultomaalauksestakin epätasaisen läikikäs?

Minua ei haittaa lainkaan oksakohtien ja puun syiden näkyminen, päinvastoin.

• onnistumaan..t. maalarin muija

..tai ei ainakaan tule hyvä joko katto maalataan valkoiseksi tai laudoitetaan uudelleen ja lakataan.. vanhasta lakatusta katosta tulee kamala..kaikki kyllä nykyään tahtois ko. käsittelyn!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe