Olisi kiva kuulla muiden Caliberin omistajien kommentteja autosta.
Itseäni suorastaan v**tuttaa ajotietokoneen käyttönapin paikka, valomuistin puuttuminen ja sit ne hiton hälytys pimpotuset, joka hiton asiassa. Ja tietusti on noloa starttailla autoo liikennevaloissa ku se töksähtelee sammuksiin aika usein, ellei anna kierroksia niin kuin Ladakuskit ennen muinoin.
Mut on sillä muuten vaan aika hieno ajella, miellyttävät ja hiljaiset kyydit sekä ihan hyvät jalkatilat takanakin. Noin 1000 km ajettu 1.8:lla, kulutus asettunut seka ajossa 7.4 litraksi.
Ärsyttää ja Ihastuttaa
4
1496
Vastaukset
- CaliberCVT
Yli 7 tkm ja 2kk takana jo. Kyllä niihin pimputusääniin jo alkaa tottumaan. Turvavyön merkkiääni sammuu itsekseen vähäksi aikaa. Se taitaa ollakin nykymääräysten mukainen ns. pakollinen varuste muissakin uusissa autoissa.
Ajotietokonenäyttöäkin on aika turha rämppäillä ajon aikana. Keskikulutuksen voi tarkistaa ja nollata aina tankkauksen yhteydessä. Kuuntelen mieluummin musaa ja siis radion säätimiä käytän.
Tuo manuaalivaihteisto on sun vaan opeteltava kytkimellä luistattamaan sopivasti. CVT:llä homma hoituu mukavasti ja helposti. Ei tarvi valoissa jäädä ihmettelemään vaikka muuten ei rakettina kiihdykään. Valon vaihtuessa nopea reagointi ja jalan siirto vain jarrulta kaasulle.
Valomuistin puuttuminen on kyllä alkeellista, mutta kun ei sitä tarvi jenkeissä, niin ei saa tännekään. No tottuuhan siiihenkin vivun kääntämiseen ja varsinkin pimeällä huomaa aika helposti laittaa valot.
Päivällä kaupungissa ei aina valoja viitsi laittaa, mutta enpä ole ainoa 'päivävaloton'.
Voihan tässä loppuun vähän kehuakin. Sterot ja ratin kaukosäätimet ovat aivan huippuluokkaa. Vakionopeussäädin on myös aivan ehdoton vaikka parempia ja tarkempiakin on tullut käytettyä.
Lämpöä tulee hyvin ja nopeasti myös takajalkatilaan. Penkinlämmittimet toimii todella nopeasti ja tehokkaasti, joka on hyvä talvea odotellessa.
Kuten ajomäärästä näkyy, niin ajelee tällä ihan ilokseen pitempimpiäkin matkoja ja ilman mitään ongelmia. Talvirenkaiden hankinta ja lohkolämmmitten asennus tulossa pikapuoliin.
Mitenkäs muilla käyttäjilla kokemuksia on kertynyt?- Jasperi69
Oot kerenny ajelemaan Caliberilla. Tuota ns. ajotietokonetta tulee näpyteltyä vähä liikaakin ku on tottunut edellisen auton informatiivisempaan ajotietokoneeseen. Eihän sitä tosiaan tarvi kokoaikaa näplätä.
Paljon enemmän on Calberista positiivista kuin negatiivista sanottavaa, olen kai vaan Suomalainen perus pessimisti, ku tulee aina ensin negatiiviset asiat mieleen.
Eihän nuo asiat vikoja ole vaan ennemminkin persoonallisia ominaisuuksia. - caliberikuski
Jasperi69 kirjoitti:
Oot kerenny ajelemaan Caliberilla. Tuota ns. ajotietokonetta tulee näpyteltyä vähä liikaakin ku on tottunut edellisen auton informatiivisempaan ajotietokoneeseen. Eihän sitä tosiaan tarvi kokoaikaa näplätä.
Paljon enemmän on Calberista positiivista kuin negatiivista sanottavaa, olen kai vaan Suomalainen perus pessimisti, ku tulee aina ensin negatiiviset asiat mieleen.
Eihän nuo asiat vikoja ole vaan ennemminkin persoonallisia ominaisuuksia.Mullakin on kestänyt hetken verran, että on oppinut käyttämään sopivasti kaasua valoista lähtiessä. Sammuli kaupungissa muutamia kertoja ensalkuun, ja opettelu uuteen ajotyyliin kyllä vähän suorastaan tökki, mutta kaikkeen tottuu..
Vieläkin hiljennän poppivehkeitä kun lähden valoista, että pystyn kuulemaan kuin paljon sitä kaasua kandee laittaa..
Mut toisaalta, onpahan haastetta ajamisessa.. Ei oo liian helppoo..:)
Muuten se on mukava ja kivan näköinen. Korkeasta ajoasennosta pidän erityisesti. Harmi vaan ettei saanut samaan pakettiin edellisen auton kytkintä.. Se oli huomattavasti helpompi..:(
- Neon80
Elikä olen ajellut Caliberillani (2.0 SXT CVT) vajaan 3 kk(Viikko juhannuksen jälkeen sain autoni)aikana reilu 9500 km. Tuossa lukemassa on noin 3500 km Norjaan tehtyä kalareissua. Keskikulutus oli 7,4 litraa/100km. Negatiivista sanottavaa ei ole kuin ajovalomuistin puuttuminen ja melko suuret katvealueet. Nuokin negatiiviset asiat on lähinnä totuttelu kysymyksiä. Ongelmia ei ole ollut autonkanssa minkäänlaisia. Tuo on sinänäsä ihme onhan kyseessä kuitenkin täysin uusi malli markkinoilla. Positiivisia seikkoja on mukavat ajo-ominaisuudet, automaatti vaihteisto, kunnon maavara(19,5cm), yllättävän hyvät poppi laitteet, korkea istuma-asento ja fiilis on kuin ajaisi isompaakin autoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818