haluaisin kommentteja mielipiteitä seuraavaan asiaan. tytär on asunut pois kotoa jo vuosia. tytär n 30v ja isä n 65v. äiti kuollut n 8v sitten. myös muita sisaruksia, jotka myös aikuisia ja asuvat pois kotoa. onko "normaalia" että aikuinen tytär ja isä yhdessä ollessaan saunovat yhdessä, nukkuvat parisängyssä vierekkäin, halailevat suukotellen, jopa suoraan suulle...?
isä-tytär suhde !!
22
4950
Vastaukset
- The Rat
Normaalin määritelmä lienee: se miten yleisesti toimitaan.
Noin ei käsittääkseni yleisesti toimita, joten ei liene normaalia.
Eri asia sitten onko tuosta mitään haittaa. Ainakaan sinänsä ei tuo ole mitenkään erityisen harmillisen kuuloista, mutta voi tietysti olla indikaatio jostain "pahemmasta" (sinänsä en pidä muuten sitä "pahempaakaan" kovin pahana tapahtumana, paitsi lisääntymismielessä. Lähinnähän siitä tekee ongelmallisen ympäristön suhtautuminen siihen).- leenu
eikä ne suukotkaan jää vain tervetuliais ja jääh suukkoihin. viimeksi käydessään tytär jätti isälleen ceedeellisen lomakuviaan muistoksi, joissa osassa pidettiin hauskaa tyttöporukalla ilman rihman kiertämää. !! itse kun olen isän uusi ystävä, "perheessä" siis melko uusi. asiasta on keskusteltu ja minua pidetäänkin nyt ahdasmielisenä, jota en kyllä omasta mielestäni ole. voin kyllä olla hieman mustasukkainen, sen myönnän. mutta niin myös on varmaan myös tämä tytär, joka haluaa omalla tavallaan näyttää kenelle "isi" kuuluu. !! en todellakaan ole tottunut toimimaan noin ja tuo käytös ei ole mielstäni normaalia ja siihen on todella vaikea sopeutua.
itse suhtaudun kyllä alastomuutenen ihan luonnollisesti, mutta mielestäni saunotaan vain naiset yhdessä tai oman kaverin kanssa. itse olen kova myös halailemaan, mutta ns normaalisti......
tää on vaikea asia... - The Rat
leenu kirjoitti:
eikä ne suukotkaan jää vain tervetuliais ja jääh suukkoihin. viimeksi käydessään tytär jätti isälleen ceedeellisen lomakuviaan muistoksi, joissa osassa pidettiin hauskaa tyttöporukalla ilman rihman kiertämää. !! itse kun olen isän uusi ystävä, "perheessä" siis melko uusi. asiasta on keskusteltu ja minua pidetäänkin nyt ahdasmielisenä, jota en kyllä omasta mielestäni ole. voin kyllä olla hieman mustasukkainen, sen myönnän. mutta niin myös on varmaan myös tämä tytär, joka haluaa omalla tavallaan näyttää kenelle "isi" kuuluu. !! en todellakaan ole tottunut toimimaan noin ja tuo käytös ei ole mielstäni normaalia ja siihen on todella vaikea sopeutua.
itse suhtaudun kyllä alastomuutenen ihan luonnollisesti, mutta mielestäni saunotaan vain naiset yhdessä tai oman kaverin kanssa. itse olen kova myös halailemaan, mutta ns normaalisti......
tää on vaikea asia...Oma "kulttuuri" napsahtanee jonnekin teidän välimaastoonne. Esimerkiksi saunassa käydään millä porukalla sattuu, naisia, miehiä ja lapsia sekaisin. Ei mitään seksuaalista moisessa.
En toisaalta aikuisen tyttäreni kanssa varmaankaan alasti makoilisi sängyssä tai siten pukeutuneena halailisi/suukottelisi. Paha sanoa kun eivät omat ole vielä läheskään aikuisia.
Ehkä hieman vapaamieliseltä tuo puuha minusta kuulostaa, mutta kuten sanoin, ei välttämättä mitenkään haitalliselta kenellekään (mutta VOI tietysti olla, tapauskohtaista).
Muuta neuvoa en voi antaa kuin että jos et pysty käytöstä sulattamaan niin:
a) sitä on yritettävä muokata
b) sinun on luovutettava (=lähdettävä)
c) muu, mikä?
Muuten, aina on se c-vaihtoehto, en vain heti keksi mikä se on tässä tapauksessa.
- ja isäni 65
enkä nuku,sauno enkä suukottele suulle isääni.
Mielestäni kuulostaa sairaalta. - nyt vain, mutta
minusta tuo kuullostaa paremmin asiasta tietämättä ihan sairaalta. Minä en ainakaan yksinkertaisesti pystyisi toimimaan noin. "Suukottelevat suoraan suulle"...... YÖK. Nykyään kukaan ei uskalla sanoa, että tuo on epänormaalia, koska kaikkea ja kaikkia täytyy hampaat irvessä ymmärtää. Tuossa ei ole mitään ymmärrettävää.
- Äiti-ihminen
Tuota, kuulostaa kyllä minunkin korvaani turhan vapaalta menolta. On hienoa, että ihmisillä on läheiset välit ja isän käytöksen jotenkin ymmärrän, koska kolmekymppinenkin on hänelle edelleen lapsi, mutta luulisi, että aikuinen nainen ei tahtoisi enää itseään isukilleen esitellä. En ainakaan minä - ja itsekin kävin velipojan kanssa saunassa vielä kerran 14-vuotiaana, joten aivan kauhean kaukana ei saunomiskulttuuri ole minustakaan.
Tyttärellä ei liene miestä? - Pasi
Isä-tytärsuhde on näköjään saanut uusia muotoja. Miten he itse suhtautuvat tähän? Ilmeisesti että se on ihan normaalia eli heitä ei hävetä. Kuten joku totesi, tyttärellä ei ilmeisesti ole miesystävää. Minua askarruttaa eniten tuo yhdessä nukkuminen, se ei ole minun mielestäni enää normaalia isän ja aikuisen tyttären välistä touhua. Suukottelu on siedettävvä pusuina satunnaisesti sekä tullessa että lähtiessä. Saunomiskulttuuri on perhekohtainen, joten siihen en olisi ensimmäisenä puuttumassa.
Toi tyttöjen nakukuvien lähettäminen cd:llä isälleen kuvastaa mielestäni tyttären halua tyydyttää isänsä seksuaalisia tarpeita tai ainkin hän tiedostaa mistä isä pitää.
Kokonaisuutena tilanne on tuomittavaa sinun kertomassa muodossa. - äitee +4
eihän tuo ole meikäläisen kirjoissa olenkaan hyväksyttävää toimintaa, mutta lain mukaan ei rikollistakaan jos en nyt ihan väärin muista. Mielestäni lapseensa sekaantuminen koskee nimenomaan alaikäistä ei enää täysi-ikäistä..
- jos
annettaisiin kaikkien kukkien kukkia.
Se on ihan Leenun oma mielipide mikä ratkaisee, voiko hän jatkaa tilanteessa vai ei.- Meikku
Oletko saunonut yhdessä heidän kanssaan? Vai eivätkö he ota sinua mukaansa saunaan?
Asutko tämän miehen kanssa?
Vietätkö öitä hänen kanssaan?
Onko Sinulla ja miehellä siis kuitenkin ihan intiimisuhde?
Missä sinä silloin nukut,kun tytär on kyläilemässä isänsä luona?
Suukottelevatko he myös sängyssä vai vain esim. tyttären tullessa vierailulle?
Outoa tuo yhdessä nukkuminen. Ei kai vaan saman peiton alla? Eikä ilman vaatteita? - leenu
Meikku kirjoitti:
Oletko saunonut yhdessä heidän kanssaan? Vai eivätkö he ota sinua mukaansa saunaan?
Asutko tämän miehen kanssa?
Vietätkö öitä hänen kanssaan?
Onko Sinulla ja miehellä siis kuitenkin ihan intiimisuhde?
Missä sinä silloin nukut,kun tytär on kyläilemässä isänsä luona?
Suukottelevatko he myös sängyssä vai vain esim. tyttären tullessa vierailulle?
Outoa tuo yhdessä nukkuminen. Ei kai vaan saman peiton alla? Eikä ilman vaatteita?en asu isän kanssa, me seurustelemmme. käyn silloin tällöin hänen luonaan ja nukun isän vieressä, kun tytär on käymässä. mutta kun minä en ole siellä, he nukkuvat vierekkäin. joka on mielestäni kyl outoa.
en myöskään sauno heidän kanssaan. lapset saunovat keskenään poikakavereineen tyttöystävineen porukalla ja me isän kans sit yhdessä joko ennen tai jälkeen. mutta taas kun en ole käymässä, he käyvät siellä kaikki yhdessä. koko porukka. tai sitten isä tyttären kans kaksin, jos hän on yksin käymässä. heillä on tosi läheinen suhde, nyt äidin kuoltua entistä läheisempi, mutta eikö läheisyyden voi muutoinkin näyttää, kuin saunomalla kaksin, nukkumalla vierekkäin ym. ja heillä kun on kuulema sellainen tapana. meillä ei ole koskaan sellaista tapaa ollut ja omat lapseni ovat käyneet yksin saunassa ja pesuilla jo n 10 vuotiaasta asti. ovat nyt noin 20v molemmat. normaaleja aikuisia "lapsia", joiden kans normaalisti tavatessamme halailemme kyllä.
kyllä tässä miettii, mikä on normaalia ja mikä ei. - Meikku
leenu kirjoitti:
en asu isän kanssa, me seurustelemmme. käyn silloin tällöin hänen luonaan ja nukun isän vieressä, kun tytär on käymässä. mutta kun minä en ole siellä, he nukkuvat vierekkäin. joka on mielestäni kyl outoa.
en myöskään sauno heidän kanssaan. lapset saunovat keskenään poikakavereineen tyttöystävineen porukalla ja me isän kans sit yhdessä joko ennen tai jälkeen. mutta taas kun en ole käymässä, he käyvät siellä kaikki yhdessä. koko porukka. tai sitten isä tyttären kans kaksin, jos hän on yksin käymässä. heillä on tosi läheinen suhde, nyt äidin kuoltua entistä läheisempi, mutta eikö läheisyyden voi muutoinkin näyttää, kuin saunomalla kaksin, nukkumalla vierekkäin ym. ja heillä kun on kuulema sellainen tapana. meillä ei ole koskaan sellaista tapaa ollut ja omat lapseni ovat käyneet yksin saunassa ja pesuilla jo n 10 vuotiaasta asti. ovat nyt noin 20v molemmat. normaaleja aikuisia "lapsia", joiden kans normaalisti tavatessamme halailemme kyllä.
kyllä tässä miettii, mikä on normaalia ja mikä ei.Onko tämä tytär sinkku?
Onko hänellä poikaystävää? Miten mahdollinen poikaystävä suhtautuu tähän isän vieressä nukkumiseen ja saunomiseen?
Käykö isä myös muiden tyttäriensä kanssa kaksin saunassa (jos hänellä on useampi tytär)?
Jotenkin vielä tuon saunomisen ymmärrän, mutta nukkuminen isän vieressä kuulostaa kyllä oudolta.
Suukottelevatko he myös sängyssä??? - leenu
Meikku kirjoitti:
Onko tämä tytär sinkku?
Onko hänellä poikaystävää? Miten mahdollinen poikaystävä suhtautuu tähän isän vieressä nukkumiseen ja saunomiseen?
Käykö isä myös muiden tyttäriensä kanssa kaksin saunassa (jos hänellä on useampi tytär)?
Jotenkin vielä tuon saunomisen ymmärrän, mutta nukkuminen isän vieressä kuulostaa kyllä oudolta.
Suukottelevatko he myös sängyssä???en tiedä suukottelevatko. en ole silloin heillä. muita tyttäriä ei ole. ja tytär on sinkku edelleen. ja valittaa usein isälleen, miten hän on niin yksinäinen...
- Meikku
leenu kirjoitti:
en tiedä suukottelevatko. en ole silloin heillä. muita tyttäriä ei ole. ja tytär on sinkku edelleen. ja valittaa usein isälleen, miten hän on niin yksinäinen...
Tällä tyttärellä on kuitenkin siis veljiä?
Ja joskus he saunovat siis koko perheen voimalla?
Tietääkö veljet, että isä ja tytär saunovat kaksin, ja nukkuvat, ja suukottelevat ollessaan kahden?
Sinun kannattaisi keskustella veljien (siis miehen poikien) kanssa siitä, miten he kokevat isän ja tyttären näin kovin lämpimät välit.
Tuleeko tämä tytär veljiensä ja heidän tyttöystäviensä kanssa toimeen? - leenu
Meikku kirjoitti:
Tällä tyttärellä on kuitenkin siis veljiä?
Ja joskus he saunovat siis koko perheen voimalla?
Tietääkö veljet, että isä ja tytär saunovat kaksin, ja nukkuvat, ja suukottelevat ollessaan kahden?
Sinun kannattaisi keskustella veljien (siis miehen poikien) kanssa siitä, miten he kokevat isän ja tyttären näin kovin lämpimät välit.
Tuleeko tämä tytär veljiensä ja heidän tyttöystäviensä kanssa toimeen?molemmat veljet tietää nukkumisen ja suukottelut ja he hyväksyy asian. olemme puhelleet asiasta. joka on kyl ollut vaikeata. tytär tulee myös toimeen veljien tyttöystävien kanssa. mielestäni oikein hyvin. yhdessä ollessaan veljet tyttöystävätkin ! sisko ja isä saunovat keskenään. heistä se on normaalia. ja aina kun näkevät toisiaan, käyvät toisissaan, silloinkin kun tytär ja isä ovat kaksin. minusta EI normaalia...
minua pidetäänkin nyt ahdasmielisenä ja outona ja suhteet varsinkin tähän isin tyttöön on vaikeat.
mut kun haluan olla tän isän kans, mut mut.
- minä...
no eihän tuo nyt ole normaalia! suukotellaan suulle?? hei haloo eri asia jos tuo tytär ois jotain kaks....mutta 30wee??
- Meikku
Sä olet todella pahassa välikädessä!
Jos kaikki perheen jädenet hyväksyvät tilanteen,
niin ei kai Sinulla ole paljoa tehtävissä...
Ymmärrän hankalan tilanteesi, ja olen pahoillani puolestasi.
Hyväksyisin vielä halaamisen ja tavatessa poskisuukkokin vielä menettelee, mutta tuo nukkuminen samassa sängyssä menee kyllä ihan yli ymmärrysten.
Saunaan minä en menisi isäni kanssa, ei tulisi kuloonkaan, vaikka olenkin ollut aina isäni suosiossa perheen ainoana tyttönä.
Ei todellakaan tulisi edes mieleeni, enkä usko isällenikään sellaisen tulleen mieleensä.
Kysyn vielä, että nukkuuko tytär isänsä vieressä silloinkin, kun sinä olet isän luona?
Ei kai isä nukuta sinua sohvalla silloin???
Nukkuvatko he alasti sängyssä, tiedätkö?
Minä en tiedä, tottuisinko tuollaiseen tilanteeseen, mutta ellei ole pelkoa mistään
seksuaalisesta isän ja tyttären välillä, niin
eihän siinä periaatteessa ole mitään (???), mutta
on se kuitenkin niin outoa, niin outoa..!!
Tsemppiä sulle, ja koita kestää :) - leenu
Meikku kirjoitti:
Sä olet todella pahassa välikädessä!
Jos kaikki perheen jädenet hyväksyvät tilanteen,
niin ei kai Sinulla ole paljoa tehtävissä...
Ymmärrän hankalan tilanteesi, ja olen pahoillani puolestasi.
Hyväksyisin vielä halaamisen ja tavatessa poskisuukkokin vielä menettelee, mutta tuo nukkuminen samassa sängyssä menee kyllä ihan yli ymmärrysten.
Saunaan minä en menisi isäni kanssa, ei tulisi kuloonkaan, vaikka olenkin ollut aina isäni suosiossa perheen ainoana tyttönä.
Ei todellakaan tulisi edes mieleeni, enkä usko isällenikään sellaisen tulleen mieleensä.
Kysyn vielä, että nukkuuko tytär isänsä vieressä silloinkin, kun sinä olet isän luona?
Ei kai isä nukuta sinua sohvalla silloin???
Nukkuvatko he alasti sängyssä, tiedätkö?
Minä en tiedä, tottuisinko tuollaiseen tilanteeseen, mutta ellei ole pelkoa mistään
seksuaalisesta isän ja tyttären välillä, niin
eihän siinä periaatteessa ole mitään (???), mutta
on se kuitenkin niin outoa, niin outoa..!!
Tsemppiä sulle, ja koita kestää :)kauheasti KIITOS teille kaikille tuestanne tässä mun asiassa. on auttanut paljon lukea näitä kommentteja ja yhteenvetona on, et perheen tavat voi olla niin moninaiset, sekasaunassakäynti aika tavallista, mutta kahdestaan aikuinen tyttö ja isä saunassa - kyl yleisesti tuomitaan ajatuskin siitä. nukkuminen on outoa, samoin suulle suukottelu. nää on semmosia asioita, joihin isän "aikuisena" (kun tytär ei sitä vielä näköjään ole) pitäs puuttua. mutta tuntuu, että isäkään ei oikein halua ja se on hälle vaikeata......
mut me nyt vaan yritetään luovia tässä tän asian kans. päivä kerrallaan. - Niinpä niin
leenu kirjoitti:
kauheasti KIITOS teille kaikille tuestanne tässä mun asiassa. on auttanut paljon lukea näitä kommentteja ja yhteenvetona on, et perheen tavat voi olla niin moninaiset, sekasaunassakäynti aika tavallista, mutta kahdestaan aikuinen tyttö ja isä saunassa - kyl yleisesti tuomitaan ajatuskin siitä. nukkuminen on outoa, samoin suulle suukottelu. nää on semmosia asioita, joihin isän "aikuisena" (kun tytär ei sitä vielä näköjään ole) pitäs puuttua. mutta tuntuu, että isäkään ei oikein halua ja se on hälle vaikeata......
mut me nyt vaan yritetään luovia tässä tän asian kans. päivä kerrallaan.Oletko ajatellut että tämä voi olla "taistelu" sinun ja tytön välillä. Asetu sinä sen yläpuolelle, sillä jos veljet tyttöystävineen saunovat siskonsa ja isänsä kanssa kun et ole paikalla sekä tietävät nukkumajärjestelyt, myös tyttöystävät, tuskin siinä on mistään sopimattomasta suhteesta kyse. Niinpä voit alkaa kaveriksi tytölle, järjestät niin että hän tulee yksin kylään kun sinä olet siellä, et puhu mitään perheen tavoista vaan muita mukavia, otat vaikka tytön kaveriksi laittamaan ruokaa. Lämmitätte saunan, pyydät tytön teidän mukaan tai käsket isän ja tytön edeltä kun sinulla on joku homma kesken ja menet parin minuutin päästä.
Jos tyttö tekee kaiken sinua kiusatakseen niin näytät ettet välitä eikä se tehoa enää. Jos ne on vaan heidän tapojaan et voi niille kuitenkaan mitään, joten miksi kiusaantua, vaikka outoja ovatkin. Oletko varma ettei tytär lue tätä palstaa? :) - pee hoo
Niinpä niin kirjoitti:
Oletko ajatellut että tämä voi olla "taistelu" sinun ja tytön välillä. Asetu sinä sen yläpuolelle, sillä jos veljet tyttöystävineen saunovat siskonsa ja isänsä kanssa kun et ole paikalla sekä tietävät nukkumajärjestelyt, myös tyttöystävät, tuskin siinä on mistään sopimattomasta suhteesta kyse. Niinpä voit alkaa kaveriksi tytölle, järjestät niin että hän tulee yksin kylään kun sinä olet siellä, et puhu mitään perheen tavoista vaan muita mukavia, otat vaikka tytön kaveriksi laittamaan ruokaa. Lämmitätte saunan, pyydät tytön teidän mukaan tai käsket isän ja tytön edeltä kun sinulla on joku homma kesken ja menet parin minuutin päästä.
Jos tyttö tekee kaiken sinua kiusatakseen niin näytät ettet välitä eikä se tehoa enää. Jos ne on vaan heidän tapojaan et voi niille kuitenkaan mitään, joten miksi kiusaantua, vaikka outoja ovatkin. Oletko varma ettei tytär lue tätä palstaa? :)Minusta koko juttu kuulostaa niin todella oudolle. En voi lainkaan ymmärtää tuollaista menettelyä isän ja AIKUISEN tytön välillä. Tyttärellä on todella iso ongelma, olisikohan napanuora vielä kiinni isässä eikä osaa sitä irti irrottaa. Voisi aloittaa nyt jo tuon ikäisenä oman elämänsä elämisen tai sitten jollei se onnistu, apua hänelle täytyy saada.
On sinulle siinä kestämistä. Tarvitaan paljon voimia. - tytär myös
NO voi hyvänen aika!!! Tytär hoi, mene nyt ja mieti asiaa oikein kunnolla. Anna isän ja hänen kumppaninsa elää oma elämäänsä. JA ELÄ SINÄ OMAASI. Onhan sinulla oma elämä vai onko?
Minulla on isä, joka täyttää pian 70 vuotta, enkä vois ikäpäivänä kuvitella saunovani hänen kanssaan. Se olis pervoa jos mikä!
- Anonyymi
Isäpuhuu en ole käynyt ja tytär puhuu en käy luuttu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1494283Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja811534GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys531430Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn361417- 831332
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!371308- 671268
- 681091
- 571018
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39982