Minulla on kutsunnat tällä viikolla mutta nythän on niin että meikäläinen ei voi mennä kutsuntoihin turvallisuussyistä. Kutsuntoihin joihin minun pitäisi mennä on tulossa sellaisia henkilöitä joiden kanssa minulla on erimielisyyksiä mm.raha asioista. Pelkään että eräät henkilöt joiden kanssa minulla on erimielisyyksiä saattavat pahimmillaan pahoinpidellä minut sairaala kuntoon niin että varmaan ymmärrättä että minä en voi mennä kutsuntoihin vaikka olisi pakko.
Niin että vastatkaapa mitä siitä seuraa jos ei mene kutsuntoihin? Selviääkö sakoilla vai tuleeko vankeutta? Minä en voi mennä vankilaan koska siellä on henkilöitä jotka kuuluvat rikollisjärjestöihin ja he saattavat vaatia minulta rahaa tai saattavat pahoinpidellä.
Mitä tapahtuu jos ei mene kutsuntoihin?
29
16598
Vastaukset
- Erkkola
Jos et mene kutsuntoihin, niin sinut etsintäkuulutetaan, ja polisiit hakee sut kototta kuulusteluihin´, ja märätään sakkoa ja uus kutsuntapäivä, sakot joko maksetaan tai äydään lusimassa, sakkoja saa kerätä siihen asti kun on 28 ja sitten mennään lusimaan koko kakku.
Kyllä suomi on ihana maa, jos haluaa olla vapaa, niin tulee sakkoja, ja vankeutta- .-.--.
Entäs jos alibi, että on sairaalassa? Siis vaikka hyppää parvekkeelta ja murtaa kunnolla jalkansa tai vetäsee tajun kankaalle tuolla kadulla.. sitten joku soittaa vaan ambulanssin?
- marco poolo
.-.--. kirjoitti:
Entäs jos alibi, että on sairaalassa? Siis vaikka hyppää parvekkeelta ja murtaa kunnolla jalkansa tai vetäsee tajun kankaalle tuolla kadulla.. sitten joku soittaa vaan ambulanssin?
ei tartte todellakaan jalkojaan murtaa vaan riittää kun hankkii lääkärintodistuksen vaikka "päänsäryn" takia. Ja yleensäkin inttihommista voi luistaa aina hankkimalla lääkärintodistuksen.
- Bandiitto
marco poolo kirjoitti:
ei tartte todellakaan jalkojaan murtaa vaan riittää kun hankkii lääkärintodistuksen vaikka "päänsäryn" takia. Ja yleensäkin inttihommista voi luistaa aina hankkimalla lääkärintodistuksen.
Kyllä minä sanoisin, että varmempaa olisi murtaa jalat hyppäämällä katolta. Ei tulisi sitten jälkipyykkiä.
- Anonyymi
Katolta hyppääminen katsottaisiin mahdollisesti itsemurhayritykseksi => pääset hylkyyn c-luokkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katolta hyppääminen katsottaisiin mahdollisesti itsemurhayritykseksi => pääset hylkyyn c-luokkaan.
yli kymmenen vuotta myöhässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yli kymmenen vuotta myöhässä.
Parempi myöhään, kun ei milloinkaan.
- Vanha majuri
mutta lain mukaan pakottavasta syystä voi käydä missä tahansa kutsuntatilaisuudessa. Käy vaikka Utsjoella.
- mie vaan
Käy vaan eri päivänä. Mieluummin aikaisempana päivänä kuin sinun nimen mukainen päiväsi, niin eivät ala kaipailemaan sinua.
- se on helpoin ratkaisu
ei ne tule suo sieltä hakemaan :D hanki vielä jonkin muun maan kansalaisuus, niin voit näyttää armeijakomentajille pirkää nenää ^^
- .........
Kusessa oot!
- että...
nämä kaverit eivät kerkeä saada sinulta edes nenää auki, ennen kuin heidät pysäytetään. Kutsunnat on kumminkin armeijan järjestemä tilaisuus, luuletko että he antavat jonkun hakata sinut siellä?
- Niksu11
Mitäs oot kusessa, oma moka!
- eräs...
Saat sakkoa ja poliisit ehkä käy kolkuttamassa ovellesi, jos sua ei näy kutsunnoissa. Ja vaikka ne ois siellä ja tulis tekeen sulle jotain ni joku tulee aivan varmasti väliin.
- intin käynyt
Alokasajan lasarettikäynnin rektaalitarkastus ei varmasti suju kivutta, jos papereissa lukee että jannu on laistanut kutsunnoista. Itselläni homma meni sutjakasti ja kivuttomasti, mutta kaikille muilla ei...
- rektaalitarkastaja Antti Naali
En usko että kukaan tulee kutsuntatilaisuuteen vapaa-ehtoisesti, sillä kaikki tarkastetaan.... aivan kaikki...
- moo
kyl siel o poliisei ja spollei jotka laittaa nää ns "pahikset" nippuu jos o tarvis
- Vänrikki_erno
Sinne menet vaan. Siedätkin saada selkääsi, kun olet saanut asiasi noin huonoon jamaan.
- Lainsuojaton420
Velat kannattaa maksaa. Itselläni olisi ollut kutsunnat jo 2kk sitten, Vaan eipä näy poliiseja vieläkään ovella?
- Old boy
Oikeassa olet lainsuojaton420 ! Rikoksesi ei ole ihan pahimmasta päästä, mutta sakkoa on silti tulossa. Kannattaisiko kuitenkin käydä Aluetoimistossa hoitamas-sa asia pois. Poliisit ei ole kotiin tulossa, mutta ns. haku on kuitenkin päällä. Se aiheuttaa pientä hankaluutta ja viivytyksiä, kun poliisi joskus tarkastaa paperisi.
Onko tämä välttely vaivan arvoista, kun intti on kuitenkin vasta tulevaisuudessa.
Tarvittaessa saa lykkäystä esim. rempallaan olevien raha-asioiden vuoksi ja si-
varikin on olemassa.
- Asdertson
" Kutsuntoihin joihin minun pitäisi mennä on tulossa sellaisia henkilöitä joiden kanssa minulla on erimielisyyksiä mm.raha asioista."
Tarkoitatko kutsuntalautakunnan jäseniä vai toisia kutsuntoihin saapuvia tulevia alokkaita?
Oletko sitten kadulla heiltä paremmassa turvassa kuin kutsuntatilaisuudessa?
Kyllä se heikäläisten vittuilu hiljenee, kun pääset inttiin ja saat rynkyn käteesi!- henrik ijäs
rynkkypäivät kiva ampua tauluun 2 napsua oikealle ja taakse.
- henriksoni9791
sakkoja tulee vaikka sairas olisit
voit vähentää sakkoja menemöllä sairaalaan.- henrik ijäs
minä käynny sairaana hiukkavaaran nyt valmis vaikka leirille 5vk.
- henrik ijäs
henrik ijäs kirjoitti:
minä käynny sairaana hiukkavaaran nyt valmis vaikka leirille 5vk.
on parempi kunto mitä oli joskus aikasemmin. sallinen
- Anonyymi
No jo olet sössinyt elämäsi. Intissä mies tulee mieheksi eivät inise joka asiasta
- Anonyymi
Onko kovimmilla kavereilla T-paperit?.
- Anonyymi
Kutsuntoihin kannattaa mennä, mukaan voi ottaa pussin koirankakkaa ja hieroa se jonkun kapiukon naamaan, niin eivät varmasti sinua inttiin halua.
- Anonyymi
Juuri noin!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418