kuumetta kk:n välein

mixxx

hei!!

minulla on ollut kuumetta noin kuukauden välein tämän vuoden ajan, olen käynyt verikokeissa monta kertaa mutta mitään muuta poikkeavaa ei ole ollut kun b-leuk 20.7 ja p-crp 85. kukaan ei osaa sanoa mistä johtuu. kuume ei kestä montaa päivää mutta nousee 39 välillä 40 asteeseen. onko kellään mitään vastaavaa kokemusta?

5

10139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siltä, että asut

hometalossa.

• mixxx

en usko että tämä pitää paikkaansa, koska kuumeilu eiole aina samassa paikassa, olen viettänyt pitkiä aikoja eri kämpässä, ja kuumeilu jatkuu silti. tai vaihtoehto on se että kaikki talot on homeisia, ja siihen en jaksa uskoa. Tosissaan mitään muuta oiretta ei ole, esim nuhaa. ja olen aikuinen ihminen joten en tiedä sitä lastentautia sitten päteekö se.

• outo kuume

oli pari vuotta vastaavaa. Noin kuukauden välein kuume nousi 39,5 -40,5 ja kesti pari-kolme päivää, ei muita oireita, edes nuhaa. Pariin otteeseen perusverenkuva. Leukosyytit poikkesi viitearvoista ei muuta.
      Nyt lähes puoleentoista vuoteen ei moista kuumeilua ole enää ollut.
      Lastenlääkärin mukaan on olemassa oireyhtymä nimeltä " syklinen kuumeilu" johon ei ole syytä: Joskus kita/nielurisojen poisto auttaa. Mun pojalla ei risoja poistettu.
      Ilmeisesti olet kuitenkin aikuinen henkilö, mutta en osaa sanoa, voiko tällaista syklistä kuumeilua olla aikuisellakin eikä vain lapsilla.

• heipparallaaaa

Itse asuin hometalossa neljävuotta. Ensin alkoi sillä, että olin kuukauden terve ja sitten tuli kuume. Taas kuukauden terve ja taas nousi korkea kuume. Sitten kääntyi niin, että oli jatkuvasti lämpöilyä ja alilämpöä. Ja sitten meiltä löydettiin valtavat määrät mustaa hometta ja sädesientä. Nyt olen sairastunut diabetekseen homeen takia.

• Saman läpikäynyt

On täysin mahdollista, että aikuinen sairastuu sykliseen kuumeeseen, vaikka tyypillisesti kyseessä on lastentauti. Kannattaa hakeutua hoitoon julkiselle puolelle, jossa erikoislääkärit ovat nähneet vastaavia tapauksia. Kyse ei ole homeesta! Mistä kuumeilu johtuu, ei tiedetä. Itselläni sairaus puhkesi viisaudenhampaan poistosta aiheutuneen tulehduksen jälkeen, johon sain voimakkaita antibiootteja. Kuume jatkui syklissä ainakin vuoden, mutta lääkärit väittivät minun olevan tere koska eivät löytäneet vikaa. CRP oli kuumejaksojen aikana jopa 250 ja olo todella huono. Juuri kun toipui edellisestä kuumeesta (oli yl 5 pv ~40 astetta) tiesi, että parin viiko kuluttua on jo seuraava. Kuumetta oli siis viikon verran joka kuukausi. Kun vihdoin sain tk-lääkäriltä naureskelun jälkeen lähetteen, alkoi asiat hoitua. Tk-lääkäri vain hekotteli ja kysyi että milles lääkärille sen lähetteen nytte haluat, ei ne mitään voi auttaa. Onneksi Hyksissä sairaus tunnistettiin, leikkaus järjestys 3ssa viikossa kiireellisenä. Tästä on useampi vuosi eikä korkeaa kuumetta ole ollut koskaan sen jälkeen. Sairastin itseasiassa jopa influenssan huomaamatta sitä itse. :) (Näkyi verikokeissa). Leikkauksen jälkeen jäi tasainen pieni lämpö, mutta vikaa ei ole löytynyt. Olin itse sairastaessani n. 22-24v. Myös leukosyytit ja valkosolut ym oli itselläni pielessä. Lasko vähän koholla. Noin puoli vuotta leikkauksen jälkeen crp oli tasan nolla eräässä mittauksessa. Suosittelen leikkausta, mutta TERVEEN jakson aikana. Itselläni leikkaus ilmeisesti oli liian lähellä seuraavaa kuumejaksoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      2953
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      6
      1341
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1296
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1171
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1129
    6. 37
      1001
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      991
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      947
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      944
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      867
    Aihe