Erosin metalliliitosta

pölkkis

Joopajoo...erosin pitkän harkinnan jälkeen armaasta metalliliitosta. Jaa miksikö ??
Jos liitto kerran ei ole kiinnostunut hoitamaan minun asioita niin miksi ihmeessä minun pitäisi sitten kiikuttaa rahani sinne . Ja vielä vastikkeetta.
Olen ollut liiton touhuissa melko syvällä...työpaikkani pääluottamusmies...osaston toimikunnassa...osaston toimihenkilönä...murikassa käynyt monet kurssit. Väittäisin että tiedän mistä kirjoitan.
Alkusysäyksen sain murikassa jo vuosia sitten...sinne tuli liiton edustaja keskustelemaan meille kurssilaisille TES stä...kun kerroin tekeväni matkatöitä ,hän alkoi hekottaa ja sanoi vähättelevästi...matkatyöthän ovat sellainen marginaaliryhmä.Ja sehän on viimeaikojen päivärahasotkuissa tullut sittemmin tullutkin toteennäytetyksi.
Tänä keväänä minusta tehtiin (minulta kysymättä) työttömyyskassan asiamies. Minun pitäisi hoitaa että jäsenistön päiväraha-anomukset on oikein laadittu ymymym. Liito siis ulkoistaa tehtäviään jäsenistölle palkatta hoidettavaksi...käsittääkseni jotkut liitot taistelevat verissäpäin kaikkea ulkostamista ja palkatonta työtä vastaan.
Olen laatinut Ahjo lehteen aiheista kymmenkunta yleisönosastokirjoitusta.Niistä ei ole julkaistu ensimmäistäkään. Lehden linja tuntuu olevan, ei kritiikkiä , ei keskustelua ikävistä asioista. Ainoastaan autoliikkeitten siivoojia haastatellaan..siinähän sitä onkin rautaisia metallin taitajia.Saavat tästälähtien pajapölkyt haastatella toisiaan ahjon sivuilla, ja kehua kuinka suuri ja kaunis armas liittonne on.
Tämä ukko lähti.

50

8148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu-ei

Täällä sama homma.Rupes ahjo oleen turhan kallis aviisi ja mitään muutahan hyötyä metalliliitosta ei reppumiehelle ole.Hampaatonta touhua.

• teit

Hyvänä esimerkkinä toimit. Monet sisäpiiriläiset, olkoon kyse järjestöstä, puolueesta tai jostain uskonlahkosta, eivät uskalla erota, vaikka tajuavatkin että edustavat humpuukia. Se on vaikea ratkaisu, koska erotessa maailmakuva on rakennettava uudelleen ja sosiaalinen elämäkin kärsii. Siksi monet valitsevatkin sen helpomman tien eli valheen ja jopa pönkittävät sitä tuomitsemalla kaiken kritiikin ja vainoamalla toisinajattelijoita. Hyvänä esimerkkinä on entiset itäblogin valtiot.
      Muutos tulee kuitenkin vääjäämättä, vaikka systeemistä hyötyvät, yrittävät sitä estää kynsin ja hampain.

• aktiivista passiiviksi

Joo, olin vuosia luottamusmiehenä ja ammattiosaston toimihenkilönä, kävin kurssit ja seminaarit.

Vähitellen alkoi kyrsiä liiton toimihenkilöiden asenne: "Kyllähän te nyt itsekin nää jutut tiedätte, koittakaa nyt vaan neuvotella...", ikäänkuin luottamusmies ihan vaan huvikseen soittelisi liittoon ja kyselisi neuvoa hankalissa asioissa.

Kun erinäisten vaiheiden kautta päädyin vuokratyöntekijäksi, oli suorastaan sykähdyttävää, kuinka sama pääluottamusmies, joka oli heti ekana päivänä jakelemassa perintäsopimuksia, suoraselkäisesti ilmoitti edustavansa vain firman vakituista henkilöstöä, heti kun ongelmia ilmeni.

Kun vielä Ahjosta sai lukea olevansa (vuokratyöntekijänä) ay-liikkeen syöpä, ei sitten enää kauaa tarvinnut harkita eroa.

Työttömyysvakuutuksen voi hoitaa halvemmallakin ja liiton neuvottelemat tes-ehtojen heikennykset saan täten ilmaiseksi, koska nehän koskevat valitettavasti kaikkia työntekijöitä ;)

• johtama

paska liitto joka ei ole pitkään aikaan ajanut työntekijöiden etuja.

• todella

niin vitusti.mutta metalliliiton vuorenmaa lukee papereistaan muiden vasallien kirjoittamia puheita ja myy viimmeisimmätkin työtaisteluissa saavutetut edut.SAATANAN PASKAHOUSU!!!!!

• NÄIN ON

Siittä Vuorenmaasta ja sen kavereista pitäs päästä ja äkkiä eroon, ennen kun ne on saanut tuhottua kaiken !!

• metalli mies

mutta jo vuosia olen harkinnut eroamista koko paskasta. En vain ole "uskaltanut" koska työkaverit voivat alkaa "vainota" ja työnteosta voi tulla ikävää sitä myöten... Ja jos työnantaja tekee jonkun ilkeän tempun mulle niin mua ei varmasti auteta. Mitään hyötyä mulle ei ole liitosta tähän asti ollut. Maksoin sinne viime vuonnakin 600-700€. Aika iso raha noin turhasta. Joskus kysyin sieltä jotain neuvoa ja lupasivat soittaa takas, mutta eipä vaan soittoa kuulunut. Tekis mieli erota mutta edellä mainituista syistä vähän mietityttää.

• pölkkis

Vaihda vaan reilusti...ja jos luotto alkaa tentata syytä ,niin kysy tunteeko se lakia...työsopimuslaki 13 luku ja 1. pykälä kertoo että jokaisella työtätekevällä on oikeus kuulua järjestöön, TAI OLLA KUULUMATTA.
        Päätös on siis sinun, ei luoton tai työkavereitten.
        Rohkeutta peliin. Metalliliittolaisella ei ole mitään hävittävää, niin huonosti meidän asioita hoidetaan....tai siis ollaan hoitamatta....

• Hull ukko

Miten niin maksoit turhaan 600-700 euroa? Kai sinulla vakuutksiakin on joita maksat. Vai toivotko sinä vakuutuksia maksaessasi, että tapahtuisi se haaveri jota varten vakuutus on otettu?

• ews

Miekii erosin liitosta jo 12 v. sitte. Töitä on ollu enkä oo tarvinnu luottamusmiehiä asioita hoitelemaan. Jos on asioita, niin ne voi käyvä tarinoimassa suoraan johtajalle. Kun tekköö hommasa kunnolla, niin siihen ei liittoja tarvihe.

• Sinua pölvästi

Olet tosi kova mies jutuissasi,Tottakai pienet asiat sovitaan paikanpäällä.Ei liitto ole sitä varten, että se neuvottelee jokaiselle jätkälle esim: pekkaspäivän ajankohdan.
        ps. epäilen että sinunlaisella "koviksella" niitä pekkasia ei taida ollakaan-// voit tehdä vaikka viikon loppujakin yksinkertaisella tuntiliksalla- olet kiltisti kotona silloin kun pomo sanoo, että nyt voit pitää vapaapäivän, vaikka keskellä viikkoa ja tunnin varoitusajalla.Olet todella joustava tyyppi---- Olet työnantajan ihanne (hyväksi käytettäväksi). Kyllä tälläiselle henkilölle on käyttöä nyky maailmassa..

• uskotko...
        Sinua pölvästi kirjoitti:

Olet tosi kova mies jutuissasi,Tottakai pienet asiat sovitaan paikanpäällä.Ei liitto ole sitä varten, että se neuvottelee jokaiselle jätkälle esim: pekkaspäivän ajankohdan.
        ps. epäilen että sinunlaisella "koviksella" niitä pekkasia ei taida ollakaan-// voit tehdä vaikka viikon loppujakin yksinkertaisella tuntiliksalla- olet kiltisti kotona silloin kun pomo sanoo, että nyt voit pitää vapaapäivän, vaikka keskellä viikkoa ja tunnin varoitusajalla.Olet todella joustava tyyppi---- Olet työnantajan ihanne (hyväksi käytettäväksi). Kyllä tälläiselle henkilölle on käyttöä nyky maailmassa..

todella että aayy liike pystyy tänä kvarttaalitalouden aikana ihmetekoihin...
        Tällaisen ulkoistamistahdin aikana metalliliitto on ollut kuin kusi sukassa...ei poikittaista sanaa työnantajiin päim.
        Kannattaisi jo sinunkin havahtua seuraamaan tätä päivää....vai uskotko vielä joulupukkiin ja Ahjo lehteen ????

• kysymys ole
        uskotko... kirjoitti:

todella että aayy liike pystyy tänä kvarttaalitalouden aikana ihmetekoihin...
        Tällaisen ulkoistamistahdin aikana metalliliitto on ollut kuin kusi sukassa...ei poikittaista sanaa työnantajiin päim.
        Kannattaisi jo sinunkin havahtua seuraamaan tätä päivää....vai uskotko vielä joulupukkiin ja Ahjo lehteen ????

Ei tässä kysymys ole mistään ihmeteosta.
        Mutta tosiasia on, että ammattiliitosta eroamalla työntekijä tekee itselleen hallaa. käsität kai sinäkin, jos olet työntekijä, että mitä enemmän on sontaporukkaa (liittoon kulumattomia), niin se on työnantajan etu.Tämähän on tällä hetkellä työnantajien tavoite saada porukka hajalle. sillä "orpo" (liitoton yksilö) työntekijä on heille helppo saalis. Sitä saa pompotella ja pelotella aivan mielin määrin. sillä työehdot heidän kohdallaan on rempallaan..
        Kyllä minä olen havahtunut jo ajat sitten seuraamaan tätä päivää... Mutta toivoisin, että sinäkin havahtuisit jo aivan lähiaikoina..
        Ajattele asioita vähän eteenpäin..

• mistä roikkuu
        kysymys ole kirjoitti:

Mutta tosiasia on, että ammattiliitosta eroamalla työntekijä tekee itselleen hallaa. käsität kai sinäkin, jos olet työntekijä, että mitä enemmän on sontaporukkaa (liittoon kulumattomia), niin se on työnantajan etu.Tämähän on tällä hetkellä työnantajien tavoite saada porukka hajalle. sillä "orpo" (liitoton yksilö) työntekijä on heille helppo saalis. Sitä saa pompotella ja pelotella aivan mielin määrin. sillä työehdot heidän kohdallaan on rempallaan..
        Kyllä minä olen havahtunut jo ajat sitten seuraamaan tätä päivää... Mutta toivoisin, että sinäkin havahtuisit jo aivan lähiaikoina..

Metallissa on nyt tekijöistä pulaa, joten ei ne hyviä miehiä ala pompottelemaan miten sattuu vaikkei ne liitoon kuuluisikaan.

• jälkeen.
        mistä roikkuu kirjoitti:

Metallissa on nyt tekijöistä pulaa, joten ei ne hyviä miehiä ala pompottelemaan miten sattuu vaikkei ne liitoon kuuluisikaan.

Kaikki metallimiehet kun ei ole niitä hyviä, huonojako saa pompotella miten tahtoo.
        Ilmeisesti sitten hyviä saa pompotella, kun ei ole enää työvoimapulaa. Tätäkö tarkoitit?

• mistä roikkuu
        jälkeen. kirjoitti:

Kaikki metallimiehet kun ei ole niitä hyviä, huonojako saa pompotella miten tahtoo.
        Ilmeisesti sitten hyviä saa pompotella, kun ei ole enää työvoimapulaa. Tätäkö tarkoitit?

Oikeessa olet.

• ews
        Sinua pölvästi kirjoitti:

Sie voit eppäillä ihan mitä huvittaa. Meillon virmassa ihmisiä töissä n. 60 henkee ja kyseessä on alihankintakonepaja, jonka asiakkaina mm. metso paper ym. pikku pajoja ympäri suomen. Lomien, pekkaspäivien ja muihin vappaapäivien kans ei oo tarvinnu ikinä sen kummemmin sottailla. Kunhan on kysässy, että voinko pittee sillon ja sillon sen ja sen verran vappaata.
        Jos on tarvinnu viikonloppuja tehä, mitä on onneks erittäin vähä, on neki maksettu niin kun asiaan kuuluu. Meillä on toki luottamusmiehet ja pelit ja pensselit ja porukkaa kuuluu liittoon, mut se on työnantajalle aivan yks hailee kuuluuko joku vaikka vapaamuurareihin.
        Työnantaja on oivaltanu semmosen asian, että kun porukka viihtyy työpaikalla, on hyvät vermeet millä tehä, eikä saivarrella pikku tyhjänpäiväsyyksistä, hommatki tulee tehtyä kunnolla.
        Ammattitaito on pidetty yllä erilaisin tarpeellisin koulutuksin ja suurimmalla osalla työntekijöistä on ammattitutkinto suoritettu. Joustettu on puolin ja toisin tarpeen niin vaatiessa. Vaikka oon hitsarin hommissa, niin oon lastannu trukilla rekkaan tavaraa neljän aikaan aamuyöstä keskellä talvee, eikä oo sen kummemmin ahistanu.
        Oon myös saanu lainata virman tila-autoo ilman korvauksia, että oon päässy perheen ja kaverien kanssa mm. Eppu Normaalin konserttiin.
        Ai nii. Eihän mulla oo kun suullinen työsopimus, mikä tehtiin 12 vuotta sitte sanoilla: Eiköhän tehä näitä hommia niin pitkään kun näitä on. Mihin totesin, että miulle käypi.
        Jos tää kaikki ja paljo muuta on siun mielestä hyväkskäyttöö, niin sittepähän on.
        Ai liittysköhän metalliliittoon?? Tokkopahan liityn.
        Ja että oikeen sulla verenpaineet hyppää, niin loimaan kassaan oon maksanu siltä varalta, jos joskus työttömäks jään, mut näillä näkymin vaikka mulla ei oo työkokemusta kun 28 v. niin empä oo arvellu työttömänä olla.
        Tämmösellekkii henkilölle tuntuu käyttöö olevan nykymaailmassa. (Pieni äidinkielen kertaus ois sulla paikallaan: Nykymaailmassa, on yhdyssana).

• se on pojjaat
        ews kirjoitti:

Sie voit eppäillä ihan mitä huvittaa. Meillon virmassa ihmisiä töissä n. 60 henkee ja kyseessä on alihankintakonepaja, jonka asiakkaina mm. metso paper ym. pikku pajoja ympäri suomen. Lomien, pekkaspäivien ja muihin vappaapäivien kans ei oo tarvinnu ikinä sen kummemmin sottailla. Kunhan on kysässy, että voinko pittee sillon ja sillon sen ja sen verran vappaata.
        Jos on tarvinnu viikonloppuja tehä, mitä on onneks erittäin vähä, on neki maksettu niin kun asiaan kuuluu. Meillä on toki luottamusmiehet ja pelit ja pensselit ja porukkaa kuuluu liittoon, mut se on työnantajalle aivan yks hailee kuuluuko joku vaikka vapaamuurareihin.
        Työnantaja on oivaltanu semmosen asian, että kun porukka viihtyy työpaikalla, on hyvät vermeet millä tehä, eikä saivarrella pikku tyhjänpäiväsyyksistä, hommatki tulee tehtyä kunnolla.
        Ammattitaito on pidetty yllä erilaisin tarpeellisin koulutuksin ja suurimmalla osalla työntekijöistä on ammattitutkinto suoritettu. Joustettu on puolin ja toisin tarpeen niin vaatiessa. Vaikka oon hitsarin hommissa, niin oon lastannu trukilla rekkaan tavaraa neljän aikaan aamuyöstä keskellä talvee, eikä oo sen kummemmin ahistanu.
        Oon myös saanu lainata virman tila-autoo ilman korvauksia, että oon päässy perheen ja kaverien kanssa mm. Eppu Normaalin konserttiin.
        Ai nii. Eihän mulla oo kun suullinen työsopimus, mikä tehtiin 12 vuotta sitte sanoilla: Eiköhän tehä näitä hommia niin pitkään kun näitä on. Mihin totesin, että miulle käypi.
        Jos tää kaikki ja paljo muuta on siun mielestä hyväkskäyttöö, niin sittepähän on.
        Ja että oikeen sulla verenpaineet hyppää, niin loimaan kassaan oon maksanu siltä varalta, jos joskus työttömäks jään, mut näillä näkymin vaikka mulla ei oo työkokemusta kun 28 v. niin empä oo arvellu työttömänä olla.
        Tämmösellekkii henkilölle tuntuu käyttöö olevan nykymaailmassa. (Pieni äidinkielen kertaus ois sulla paikallaan: Nykymaailmassa, on yhdyssana).

Siis tänäpäivänä asiat on juuri näin....ei siihen paljon liittoja tarvita.
        Kaikki osapuolet ymmärtää mikä on pelin henki.
        Murikka opiston kasvatit on luulotautista sakkia.Niille on taottu siellä päähän että työnantaja kusettaa joka välissä.
        Niille ei mene kaaliin että asioista voi sopia yhteisymmärryksessä TA: n kanssa.
        Sääli vaan siihen komennusmiesten päivärahakiistaan että siitä on "sopimassa" ne samat murikan veljet, kellä ei ole kokemusta kun kotikylän nokisista pajoista.Toivottavasti älyävät pestä naaman ja kädet ennen ihmisten ilmoille tuloa....

• ews kirjoitti:

30 vuotta pienelläpalakalla oon teheny näitä töitä.hyvää jatkoo muillekkin .

• H & P
        se on pojjaat kirjoitti:

Siis tänäpäivänä asiat on juuri näin....ei siihen paljon liittoja tarvita.
        Kaikki osapuolet ymmärtää mikä on pelin henki.
        Murikka opiston kasvatit on luulotautista sakkia.Niille on taottu siellä päähän että työnantaja kusettaa joka välissä.
        Niille ei mene kaaliin että asioista voi sopia yhteisymmärryksessä TA: n kanssa.
        Sääli vaan siihen komennusmiesten päivärahakiistaan että siitä on "sopimassa" ne samat murikan veljet, kellä ei ole kokemusta kun kotikylän nokisista pajoista.Toivottavasti älyävät pestä naaman ja kädet ennen ihmisten ilmoille tuloa....

Juuri näin parhailla työpaikoilla asioista voi sopia TA kanssa upeassa yhteistyön hengessä, mutta muista että meillä on vielä näitä vanhoollissia Breznevin aikaisia työnantajia kuten esim. Aker Yards, Fortum, ym. jotka poraa työntekijöitä maanrakoon niin syvälle kuin vain ikinä pystyy.

• sitä markkinataloutta
        jälkeen. kirjoitti:

Samat säännöt koskevat niitä palveluja mitä työnantajille tarjotaan. Kävisitkö itse toistamiseen sellaisella parturilla, joka ei osaa leikata hiuksia ja maksaisit saman, minkä maksaisit huippuparturille? Tuo on vain yksi esimerkki, mutta mieti ravintoloita, autokorjaamoja ym loputtomiin. Onko se oikein, että ammattitaidottomuudesta pitäisi hymyssäsuin antaa sama palkkio?
        Hyviäkin saa pompotella, mutta suu sääkiä myöten on oikea periaate. Ja kyllä se hyvä duunari löytää aina hommia, siihen hyvyyteen kuuluu myös joustavuus, sekä omanarvontunto. Tyhmä alkaa änkyröimään kun kyvyt ei riitäkään.

• irtisanoutuva .
        kysymys ole kirjoitti:

noinhan sen PITÄISI mennä. Mutta tilanne on nyt se, että vaikka kaikki kuuluisivat metalliliittoon, niin paskoja sopimuksia tehtäisi siltikin.
        Liitolle on tapahtunut jotain, ne ei enää huolehdi omistaan vaan on kääntyneet työnantajien puolelle.
        Sellainen liitto saakin kuolla.
        Erotaan siitä kaikki ja perustetaan yhdessä uusi, parempi.
        Nykyinen liitto ei vaan enää aja asiaansa joten sitä on turha enää tukea, pois vaan mokoma.

• Hullu ukko
        H & P kirjoitti:

Juuri näin parhailla työpaikoilla asioista voi sopia TA kanssa upeassa yhteistyön hengessä, mutta muista että meillä on vielä näitä vanhoollissia Breznevin aikaisia työnantajia kuten esim. Aker Yards, Fortum, ym. jotka poraa työntekijöitä maanrakoon niin syvälle kuin vain ikinä pystyy.

Hauskoja satuja on joku osannut tähän ketjuun kirjoittaa:D:D.

• vuorenmaaaaaa
        Hullu ukko kirjoitti:

Hauskoja satuja on joku osannut tähän ketjuun kirjoittaa:D:D.

ilmeisesti olet kiihko demari ja pidät metallailiiton johtajia jumalina.milloin viimmeksi metalli on ajanut duunarin asiaa,kysyn vaan.ensimmäisenä metalli sopii huonoimmat korotukset.missä viipyy metallaialan vuorolisien korotukset?metallissa huonoimmat vuorolistä suomessa.paska liitto sanon minä.demarijohtoinen.

• harkitsen samaa..

En voi sanoa että metalliliitto olisi pelkästään surkeasti asioitani hoitanut, sillä kun olin luottamusmiehenä pikkufirmassa jossa olo alkoi käydä jo terveydenkin päälle, niin kyllä minut jossakin määrin armahdettiin totaalisesta karenssista lähtiessäni työstä loppuunpalaneena..

Mutta toivoin että myös jälkeeni lähteviä olisi kohdeltu samoin kun jo tiedettiin mikä Hitler johti kyseistä firmaa. Jokaisen oli kuitenkin erikseen käytävä oma taistelunsa, vaikka olin itsekin mukana todistamassa työpaikan kestämättömän keskiaikaisia oloja.

Nyt olen uudessa saman alan paikassa jossa valitettavasti sama touhu jatkuu, joten näköjään metalliliiton vaikutus työsuhteisiin näkyy menee mihin tahansa alan työpaikkaan, olihan siitä jo oikein uutisissakin.

Enää en ryhtyisi luottamushenkilöksi, mutta on alkanut tuntua etten näe mitään syytä olla edes metalliliiton jäsen kun se on pelkkiä kauniita sanoja ilman mitään todellista muutosta.
      Huonosti tienaavavana yksineläjänä sitä todella odottaa jonkinlaista vastinetta rahoillensa!

Mitä nyt olen lähes 10 vuotta metalli alalla ollut niin tuntuu että huonompaan päin vai ollaan menossa ja ala ei juuri houkuta meitä nuoria mukaan kun on tällaista tämä meininki..

• putkihitsaaja

Eli kuka tai mikä taho ajaa oikeasti komennusmiesten etuja??? minun tietääkseni ei kukaan / mikään!!! ja toiseksi tuli nähtyä sellainenkin ihme tässä aivan lähipäivinä erään suurtuottajan usean vuoden välein toteutettavassa seisokissa: nippu telineosia kellahti nosturissa nurin ja tippui työntekijän käden päälle! huuto oli kova, kipeää varmasti teki, en tiedä menikö käsi poikki ja monestako kohtaa,mutta ensimmäinen asia mitä valkokypäräist tilaajan miehet kysyivät: voitko tulla huomenna töihin???? mitä vittua????
      aatelkaa nyt perkele tuota touhua!
      Firma saa varmaan rahaa ja rutkasti vakuutusyhtiöltä, jos ei tule poissaoloon johtaneita tapaturmia..
      Missä on inhimillisyys?? Ennen tehtiin töitä hyvinvoinnin eteen, nyt tehdään vain ja ainoastaan markkinavoimia ajatellen! eli ts. tyhmin ja idioottimaisin asia on meidän "duunareiden" alkaa kadehtimaan toisia/ toisten palkkoja, on puhallettava yhteen hiileen, vaikka oma etu joskus vähän kärsiikin!
      on nimittäin aivan varma että me tässä kärsimme, jos joku kärsii ja reilusti!!!
      On osattava ajatella kahta viikkoa kauemmaksi!!!!

• ne jyllää

Ne pörssiyhtiöt pelkää että niitten pörssikurssit laskee.
        Jotkut sijoittajat ostelee osakkeita työtapaturmataajuuden perusteella ( huono firma= paljon tapaturmia, hyvä firma= vähän tapaturmia)
        Sentakia ne pörssiyhtiöissa on niistä kiinnostunut.
        Ei aja Metalli repparin etua, niinkuin ei muutkaan liitot. Mutta miksi maksaa liittomaksua tyhjästä??
        Ahjossa ei ole päivärahojen verotusasiasta kirjoitettu sanaakaan. Pajapölkyt ja autoliikkeitten siivoojat haastattelee toisiaan joka numerossa.
        Siinähän sitä problematiikkaa piisaakin.

• rakennusliittoon
        ne jyllää kirjoitti:

Ne pörssiyhtiöt pelkää että niitten pörssikurssit laskee.
        Jotkut sijoittajat ostelee osakkeita työtapaturmataajuuden perusteella ( huono firma= paljon tapaturmia, hyvä firma= vähän tapaturmia)
        Sentakia ne pörssiyhtiöissa on niistä kiinnostunut.
        Ei aja Metalli repparin etua, niinkuin ei muutkaan liitot. Mutta miksi maksaa liittomaksua tyhjästä??
        Ahjossa ei ole päivärahojen verotusasiasta kirjoitettu sanaakaan. Pajapölkyt ja autoliikkeitten siivoojat haastattelee toisiaan joka numerossa.
        Siinähän sitä problematiikkaa piisaakin.

me välillä jopa pistämme työpaikkoja saartoon....
        metallihan on ihan runkkareiden liitto...

• 123

Samanlainen käsitys -kokemuksen kautta- on itselläni metalli-liiton hampaattomasta nyhjäämisestä. Pätkätyötä, loputtomia määräaikaisuuksia, pääluottamusmiehet kohta konttaa työnantajan edessä. Hoh hoijaa... Alan vaihto koko ajan vireillä, ja heti kun natsaa, niin ensimmäisenä -ehdottomasti- liiton vaihto.

• vituttaaa

Ei tuolla mikään kyllä pelaa vois vaikka vetää maantasalle koko rakennuksen ja se työttömyyskassa sen vois vaikka räjäyttää saatana ne siellä mitään osaa jos vaikka erois metalliliitosta ja menis vaikka johonkin muuhun parempaan liittoon.

vituttaaa kirjoitti:

Ei tuolla mikään kyllä pelaa vois vaikka vetää maantasalle koko rakennuksen ja se työttömyyskassa sen vois vaikka räjäyttää saatana ne siellä mitään osaa jos vaikka erois metalliliitosta ja menis vaikka johonkin muuhun parempaan liittoon.

että pääsisin töihin, voisi samointein vaihtaa loimaan kassaan, viimeinen niitti oli tuo idiotismin voitto, eli muutaman vastustajan takia jättäytyy team:sta, nyt riitti.

• simpa kuusta
        ***** kirjoitti:

että pääsisin töihin, voisi samointein vaihtaa loimaan kassaan, viimeinen niitti oli tuo idiotismin voitto, eli muutaman vastustajan takia jättäytyy team:sta, nyt riitti.

on aika erikoisen jämäköitä mielipiteitä metalliliitosta ja pitääkin olla ei mene hyvin mutta mikä ihme on kun jäsenet eivät ole kiinnostuneita liiton asioista kun tämmöisellä palstalla.????? kun äänestettiin teamista niin kyllä jäi äänestys prosentti kovin alhaiseksi..!!! pojat saa sitä ääntään käyttää hyödyllisemminkin.

• zinij
        simpa kuusta kirjoitti:

on aika erikoisen jämäköitä mielipiteitä metalliliitosta ja pitääkin olla ei mene hyvin mutta mikä ihme on kun jäsenet eivät ole kiinnostuneita liiton asioista kun tämmöisellä palstalla.????? kun äänestettiin teamista niin kyllä jäi äänestys prosentti kovin alhaiseksi..!!! pojat saa sitä ääntään käyttää hyödyllisemminkin.

Miten joku team kiinnostaisi,sehän on vain liittoherrojen omaa peliä,jotka eivät ole päivääkään tehneet metallitöitä ja joiden pitäisi mieluummin ajaa jäsenten etuja (esim.päivärahat) kuin pelleillä jollain suurliitolla.

• welder

juuri täytin ytkn jäsen kaavakkeen, liitosta mitään apuja matkatöitä tekeville! Paskoja palkan nauttijia täynnä koko lafka...

• loppu...

tänään lähtee mullakin liitonvaihto eteenpäin..pääsen paskasta eroon..

• karjukka
        loppu... kirjoitti:

tänään lähtee mullakin liitonvaihto eteenpäin..pääsen paskasta eroon..

lähti jo liittyminen ytkhon kans. 1.8% ei mistään on liikaa.

• KKMLL

Liittykää yleiseen työttömyyskassaan YTK.
      99€ vuosi.

metalliliitto 500€!!

http://www.ytk.fi/

• Ex-yrittäjä

Kyllä on metalliliitossa k-päitä,kun saadaan isot laivatilaukset niin heti aletaan lakkoilla.Se on hyvää mainosta Suomelle.Käy niin kuin Myllykoskella kävi.Meni kiinni koko tehdas.Yksi tuttava autokuski sanoi,että ei ollut kiva hakea kuormaa sieltä.Oli v-maista sakkia kaikki.Palkatkin oli ainakin kaksinkertaiset autokuskin palkkaan nähden.No,se ei nyt kuulu tähän asiaan.Kunhan kerröin.

• 22664455

eroa mistä lustaat, mitä merkitystä sillä on kellee muulle....

• Liitto ja edustus

Hauska lukea jäsenten napinoita.

Ajattelitko tosiaan liittoa kiinnostavan asiasi.

Ehei. Tärkeämpää jo istua edustamassa....kysykää selvitystä kaikista niistä korttilaskuista..

Heh. Mielenkiintoista. Aloittaisin Roppolasta. Helppo maali.

• Kyllästynyt eikun

Ajaako metalli omia ja työntekijöidensäasioitaan vai rivijäsenen etuja. Eka vaihtoehto on ykkönen.

• Hullu ukko

HÖLMÖ!!!

• Tuleva Jyrsijä

Kannattaako nuoren juuri kesätöihin ja tulevaisuudessa varsinaiseen työelämään saapuvan liittyä metalliliittoon? Edut, haitat? Onko ongelmatilanteet paljonkin vaikeampia jos ei kuulu liittoon?

• dsfkldflsdfjlsdfjsdj

Mitkä ongelmatilanteet?

Jos tulee ongelmia, hommaat itsellesi jotenkin järkevästi lopputilin.

Irtisanoutuminen ei kannata kun saat karenssia, paitsi jos on toinen duuni mihin mennä..

Ja on muitakin liittoja mihin voi liittyä, eli sama mihin liityt kuhan saat päivärahat töiden loputtua.

Juridisen avun saaminen kun tuntuu olevan hankalaa, on sitten missä liitossa tahansa. Ainakin tilanteissa joissa ei ole selkeitä laiminlyöntejä tönantajan puolelta..

Itsekkin olen miettinyt ytk:n jäsenyyttä, mitä teet oikeusturvalla jota ei ole, miksi maksaa turhasta.

Itse kun tiedät työelämän perussäännöt, et tarvitse liiton apua, aivan turhaa byrokratiaa..

Näin ainakin itse funtsin määräaikaisuuksia tehneenä duunarina, liittoa ei kiinnosta mitenkään määräaikaisten työntekijöidensa ongelmat työpaikalla..

Ansiosidonnaisen päivärahan saat kuitenkin liitosta riippumatta yleisten ehtojen täytyttyä, kysehän on vaan siitä mitä haluat maksaa siitä ilosta vuodessa.

Aloihin keskittyneet ammattiliitot tai paikallisosastot eivät välitä oikeasti yhtään mitään nuorisojäsenistään.

• Hullu ukko
        dsfkldflsdfjlsdfjsdj kirjoitti:

Mitkä ongelmatilanteet?

Jos tulee ongelmia, hommaat itsellesi jotenkin järkevästi lopputilin.

Irtisanoutuminen ei kannata kun saat karenssia, paitsi jos on toinen duuni mihin mennä..

Ja on muitakin liittoja mihin voi liittyä, eli sama mihin liityt kuhan saat päivärahat töiden loputtua.

Juridisen avun saaminen kun tuntuu olevan hankalaa, on sitten missä liitossa tahansa. Ainakin tilanteissa joissa ei ole selkeitä laiminlyöntejä tönantajan puolelta..

Itsekkin olen miettinyt ytk:n jäsenyyttä, mitä teet oikeusturvalla jota ei ole, miksi maksaa turhasta.

Itse kun tiedät työelämän perussäännöt, et tarvitse liiton apua, aivan turhaa byrokratiaa..

Näin ainakin itse funtsin määräaikaisuuksia tehneenä duunarina, liittoa ei kiinnosta mitenkään määräaikaisten työntekijöidensa ongelmat työpaikalla..

Ansiosidonnaisen päivärahan saat kuitenkin liitosta riippumatta yleisten ehtojen täytyttyä, kysehän on vaan siitä mitä haluat maksaa siitä ilosta vuodessa.

Aloihin keskittyneet ammattiliitot tai paikallisosastot eivät välitä oikeasti yhtään mitään nuorisojäsenistään.

Älä jätkä puhu paskaa! Olet luultavasti joku surkea Pk-yrittäjä lobbaamassa Loimaan kassaa!

• organisaatiossa muka
        Hullu ukko kirjoitti:

Älä jätkä puhu paskaa! Olet luultavasti joku surkea Pk-yrittäjä lobbaamassa Loimaan kassaa!

Miten metallityöväenliitto voi pitää itseään työväen asianajajana, kun se ei anna arvoa omillekkaan työntekijöilleen. Parasta aikaa on liitolla riitautettuna yhden työntekijän työsuhde.

Ihmetellään, miksi jäseniä ei kiinnosta ay-aktiivisuus. Osa ammattiosastoista on potkinnut palkollisensa pois ja pyörittää toimistoja toimikunnanjäsenillä. He tekevät työtä talkoilla. Ei se kiinnosta nuoria.

Samalla paikkakunnalla pitäisi yhdistää eri ammattiosastojen ja liittojen toimintaa ja palkata työntekijöitä.

Aloittaja puhui, että keikkamiehiä on vähän, kun hän kyseli niiden etujen perään. Itse kysyin aikoinaan pärreltä, milloin liitossa ruvetaan ajattelemaan vuorotyöntekijöiden aseman parantamista. Sain saman vastauksen.

• näin on vaan

Jos olet todella nuori, niin sinulle ei tule mitään lisähyötyä. Vanhat parrat ovat ajaneet asiat, niin, ettet pääse koskaan vapaajäseneksi, niin kuin he.

• ime sitä
        Hullu ukko kirjoitti:

En ole, tämä on ihan elävästä elämästä oleva kokemus eräästä raskaan teollisuuden liitosta.

Minulla kun oli tapana tehdä töitä, eikä juoruilla muiden asioista kahvi/tupakkatauolla.

Se nyt ei vaan lopulta merkinnyt mitään, olisi kai pitänyt olla juouruamassa toisten asioita, mitkä eivät hel vettiäkään liity työntekemiseen tai kuulu minulle mitenkään.

• erotkaa erotkaa!!!!

Ja nyt on erottu! Yes!! Loppu se kommari- pursiseuran rahoittaminen, huomasin että metalli- liiton punikit on ahneita rahamiehiä: mulla oli suuri "kunnia" rahoittaa punaeliitin luxus hotelli-illallisia & luxus hotelli saunailtoja.

Vihdoinkin se verenimeminen loppui, juoksin hele-vetin lujaa Loimaan kassalle, vuosimaksu tippui n.80%! Yes!!

Ja tämän ansiosta, METALLI-LIITOSTA EROAMALLA, ostin just lentoliput New Yorkiin vaimolle ja itselleni!! Ennen rahat meni puna-eliitille, nyt menee omaan hyvinvointiin!!

Olen onnellinen mies!! YEEEEEEES!

• shghfaqfaq

"Metalliliitto neuvottelee palkkoja"

Eipäs neuvottele, kun näköjään ottaa vastaan valmiin paketin, ja pomot menevät kassan kautta tuhlailemaan neuvottelupalkkioitaan.

Nyt on ihan turha äkistä vastaan... Loimaan kassa kutsuu.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8580
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2449
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2251
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      37
      1995
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1737
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1390
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1147
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1033
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe