Corsa vai Punto

xxxxx

Olen miettinyt näitä pikkuautovaihtoehtoja. Punto on erittäin suosittu ja ilmeisesti luotettavakin, ainakin vähäajavalle. Olen myös katsellut Opel Corsia, ja omistanutkin kerran sellaisen. Onko ajatukseni oikea, jos väitän, että Corsa on vahvempaa tekoa ja näin ollen pitemmän ajan palvelija? Ainakin nettiautossa Corsilla on järjestään ajettu paljon, kun taas Puntoilla ajetaan yleensä vähänlaisesti. Haluaisin kiihkottomia vastauksia, sillä kysehän on vain autoista ja vielä halvimmista sellaisista.

5

1930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeiltu

      Minulla on ollut molemmat autot ja pidin enemmän Puntosta.
      Mielestäni se oli parempi ajaa ja siinä oli tilaa hyvin. Eikä sekään ole huono asia, että Punto on halvempi.
      Molemmat autot pelasivat minulla hyvin, ettei tekniikan puolesta ole kummastakaan pahaa sanottavaa.

      • näin onkin

        Useimmat autot toimivat uutena hyvin. Mutta jos haluat pidemmän päälle panostaa, niin katso vaikka adacin yms luotettavuustilastoja, niin corsalla pitäisi päästä tilastollisesti pidemmälle ja vähemmällä murheella.


    • Jeppe_

      Tuulilasin viimeinen vertailu antoi Puntosta surullisen kuvan. Corsasta on nyt tulossa tosi nätti uusi malli, joten eiköhän se ole oikea valinta. Punto on Fiat ja sehän sanoo jo kaiken, sisältää mm. kuuluisan "vaihteenarvontavivun".

    • järjellä ei tunteella

      Mietit kumpi kannattaa valita, Corsa vai Punto. Käy ihmeessä koeajamassa molemmat vehkeet kun uusi Corsa tulee liikkeisiin ja huomaat varmasti eron italialaisen ja saksalaisen ajotuntuman välillä vaikka autojen alustassa onkin osaksi samoja osia (niitten käytön suunnittelu onkin sitten se haastavempi osa hyvän auton valmistusta). Käsittääkseni Corsa on myös täynnä uusinta tekniikkaa, joten jos turvallisuus on tärkeällä sijalla miettiessäsi valintaa kannattaa ottaa se huomioon. Ja olet mielestäni oikeassa päättelyssäsi autojen kestävyyden suhteen. Joten päättele itse yllä olevasta kumman valinnan itse tekisin...

      • Knööli

        Itsellä oli 2008-mallinen Grande Punto diesel vuoden verran mutta vaihdoin saman ikäiseen Comboon saman laisella dieselmoottorilla koska kuljen autolla 95 prosenttisesti yksin (en tarvitse takapenkkiä jolloin käyttövoimavero pienempi) ja tavarankuljetustilaa tarvin joskus jota Puntossa ei oikein ollut.
        Combo on kyllä pieni pettymys.Saksalainen"laatuauto" joka Puntoon verrattuna on niin kuin sen olisi kasanneet oikeakätiset vasemmalla kädellä.
        "Fresh thinking,better cars"? 2 vuotta vanhassa autossa esim. takapyoräkoteloiden muovit tuhannen päreinä (ovat paperin ohutta muovia),maali hilseilee korista,sisustan muoviosat on joiltain osin vähän sinnepäin,lisälämmitin tykkää joskus päästellä niin sankan savun että jalkakäytävältä näytellään keskaria.
        Ja sitten sitä "fresh thinkingiä".Tuulilasilta sadevesi valuu alas tuulilasin alapuolella olevaan muovikaukaloon jossa reiät joista vesi pääsee edelleen valumaan pois.Suoraan akun päälle.
        Kun kerran tehdään niin miksi ei voi tehdä kunnolla?
        Puntossa ei ollut 2 vuotta vanhana vielä ensimmäistäkään vikaa.Kaduttaa koko auton vaihto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe