Heippa !
Te, jotka syötte tulista ruokaa itse, minkä ikäsen lapsille uskaltaa antaa edes vähän tulista (tai pippurista) ruokaa?
tulista ruoka
7
1747
Vastaukset
- tulista ruokaa
Kyllä uskaltaa tulista ruokaa antaa, jos lapsi siitä vain tykkää. Suolahan se on se vaarallinen "mauste", joten välttelet vai suolaisia ruokia. Meidän 1v. taapero syönyt jo muutaman kuukauden tulista chili- ja punapippurikastiketta. Makuaisti varmaan jo imetyksen aikana kehittynyt tulisen suuntaan, kun tavalliset suomalaiset ruuat eivät maistuisi ollenkaan. Mutta jos lihapulliin laitetaan mausteita ytysti, johan alkaa maistua.
- joulumamma75
Sitä minäkin ajattelin...
Jos olet tottunut syömään tulista ruokaa ja odotuksen / imetyksen aikana on syönyt säännöllisesti, lapsikin kai tottuu :)
Pitää kuitenkin syödä "perinteistä suomalaista ruokaakin", jotta kylässä ei tuu ongelmia :D
- Teinin mutsi
Meilläkin tyttö söi aikoinaan todellakin tulista (habanero on meidän chili )ruokaa alle vuoden ikäisenä. Sitten hän päätti, ettei enää halua sitä n. 2 vuoden iässä ja taukoa tuli muutamaksi vuodeksi. Valmistin siis samaa ruokaa kaikille, tytölle vaan ilman chiliä. Chili alkoi taas maistumaan 5 v. vanhana ja edelleen vetelee tuimia pöpöröitä. Ikää 13 v.
Chilillä on hyvää tekeviä vaikutuksia eli melkein terveysruokaa:) - mutta....
...meillä kävi niin, että kun menivät tarhaan, puolitoista vuotias söi tarhassa mitä vaan, mutta 3-vuotiaalle ei "mikää maistu millekkään".
Paitsi perunamuusi.
Saisikohan sinne viedä omat mausteet...ei olla vielä kysytty kun aateltiin, että kyllä poika tottuu.
Katsellaan.. - paprikaa ennen
kuin antaa chiliä pienille. Niissä on samoja allergisoivia aineita ja jos on paprikalle allerginen kannattaa chili(paprikoiden) aloittamisesta keskustella esim. neuvolan kanssa.
- joulumamma75
Kiitos asiallisesta vastauksesta !
- bbbwww
Meksikosta tulut ystävä sanoi että hänen maassaan annetaan lapsille sama ruoka kuin aikuisille.
Ja hänen mielestä täällä ei saa kunnon tulista ruokaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997823- 1075607
- 2754861
- 494823
- 753584
- 502838
- 622564
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284