Ramadanin ajankohta ja tavat

Minni-Matleena

Koska ramadan alkaa ja loppuu? Onko tämä aika jokaisessa maassa sama?

Käsittääkseni ramadanin aikana paastotaan päivisin. Voivatko/jaksavatko muslimit käydä töissä ramadanin aikana? Noudattavatko muslimit ramadania Suomessa yleisesti? Syödäänkö ramadanin aikana pitkin yötä vai vain illalla ja sitten mennään nukkumaan?

Mitä muita tapoja ramadaniin kuuluu kuin paastoaminen?

15

3150

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikana

olen itse ainakin ollut normaalisti töissä (8h)ja jaksanut ihan hyvin. Ei ole ollut mitään vaikeuksia. Syönyt olen illalla ja mahdollisesti jotain pientä ennen nukkumaan menoa. Aamulla olen herännyt ajoissa ja syönyt vielä jotain.

• Etkai

ole ruumillisessa työssä?

• Minni-Matleena
        Etkai kirjoitti:

ole ruumillisessa työssä?

fyysisesti raskasta työtä tekevien paastota kuten muiden islamin mukaan?

• Minni-Matleena kirjoitti:

...ovat todenneet, että jos paastosta on selvästi terveydellistä haittaa, sitä ei tarvitse tai edes saa harjoittaa. Miten tämä on sovellettavissa raskaan fyysisen työn harjoittajiin, riippunee tapauksesta, ja siitä en osaa sanoa mitään varmaa.

• tehdä
        Minni-Matleena kirjoitti:

töitä hyvin,hyvin rauhallisesti!

• samalla
        tehdä kirjoitti:

töitä hyvin,hyvin rauhallisesti!

telakalla Norjassa!

• tzinni

Miksi tälläisia kyselet?Oletin että olet muslimi!:( ?

• Amina

Ilmeisesti joidenkin kirjoitusten perusteella jne. minäkin luulin, että Minni olisi muslimi. Hän taitaa vain olla kiinnostunut islamista (mikä on silti hieno juttu).

• Minni-Matleena
        Amina kirjoitti:

Ilmeisesti joidenkin kirjoitusten perusteella jne. minäkin luulin, että Minni olisi muslimi. Hän taitaa vain olla kiinnostunut islamista (mikä on silti hieno juttu).

tämän vuoden alussa jotkut kyselivät olenko muslimi, jolloin kerroin että en ole. Tämän jälkeenkin asia on tullut muutaman kerran esiin. Monet olettavat kaikkien naiskirjoittajien täällä olevan muslimeja mm. siksi, koska täällä ei ole kuin pari ei-islamilaista naiskirjoittajaa.

Olen kirjoittanut tälle palstalle saadakseni tietoa islamista ja siihen liittyvistä tavoista. Tätä tietoa tarvitsen opiskeluni ja työni vuoksi, mutta olen myös muuten kiinnostunut erilaisista kulttuureista ja uskonnoista. Tämän vuoden aikana olen saanut paljon tietoa, joskin jotkut asiat ovat vielä epäselviä. Lisäksi olen kirjoitteluni myötä saanut muuta, aivan odottamatonta ja islamiin liittymätöntä tietoa.

• Anonyymi00040
        Amina kirjoitti:

Miks on hieno juttu jos on kiinnostunut islamista. Väkivaltainen uskonto no jos tykkää väkivallasta niin islam on hienoo hihhhh

• Minni-Matleena

lopettavatko muslimit kaiken riitelemisen ja pyrkivät tekemään sovinnon kaikkien niiden kanssa, joiden kanssa on ollut riitaa? Ymmärsin jostakin täällä annetusta tekstistä, että tällainen pyrkimys kuuluu Ramadaniin.

• Amina

Näinhän se on, yritetään välttää riitelyä ja olla sovussa sekä käyttäytyä kaikin tavoin hyvin. Harmi että niin monet muslimit luulevat olevansa toisiaan parempia ja alkavat moittia muita siitä, mitä he ovat heidän mielestään tehneet väärin. Ajatellaan että ollaan toisia parempia ja muututaan ylpeiksi.

• oikominen ole ylpeyttä
        Amina kirjoitti:

Näinhän se on, yritetään välttää riitelyä ja olla sovussa sekä käyttäytyä kaikin tavoin hyvin. Harmi että niin monet muslimit luulevat olevansa toisiaan parempia ja alkavat moittia muita siitä, mitä he ovat heidän mielestään tehneet väärin. Ajatellaan että ollaan toisia parempia ja muututaan ylpeiksi.

sellaisia vain potuttaa joiden käsityksiä oiotaan!

Yleensänkin ne jotka ovat väärässä haukkuvat niitä jotka ovat oikeassa.

• Anonyymi00038

Ramadan tapoihin kuuluu kovaääninen möly ja viinan juonti. Yllätys oli iso kun huomasin nämä piilo iskovaiset juo viinaa. Yö kauden huutavat isolla porukalla ja kakarat huutaa yö kaudet ulkona ja rappukäytävässä. Ihan kauhea juhla karaoke huutaa aivan täysillä jos valittaa niin hyvässä lykyssä saa puukosta.

• Anonyymi00041

Tuhoamalla normaalin levitäytyvät hemmo kultuureihin,
        - joista kaiken normeelin hävittävät ja syövät muutenkin nämä puti puhtaiksi tyhjiksi

Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 71
      547
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe