5 kk ikäisellä tyttärelläni on pää painunut vasemmalta puolelta litteäksi. Pää painui todennäköisesi lonkkalastahoidon aikana (hoitoaika 6 vkoa) jolloin tyttö ei suostunut pitämään päätään käännettynä kuin vasemmalle. Lastahoidon päätyttyä yritin nukuttaa toisella kyljellä, mutta ei siitä mitään tullut. Tyttö kun oli jo tottunut nukkumaan selällään... Onko kenelläkään kokemuksia, miten pää vielä muotoutuu vai onko "peli jo menetetty"?
Vauvan pää litteä toiselta puolelta
4
1032
Vastaukset
- Meillä myös
alkoi pää painuun kasaan takaraivosta, kun poika aina kääntyi selälleen. Ei siinä auta, kun nukuttaa sitkeästi toisella kyljellä,että tasoittuu. Mä tein niin, että panin sohvan käsinojatyynyn selän taakse pinnasänkyyn ja nalle kainaloon, että poika ei päässyt kääntyyn selälleen.
Jos tappelee vastaan, kannattaa käydä kääntään heti, kun on sikeämmässä unessa. - Anne....
oli pojalla pää littana toiselta puolelta. En saanut sitä nukutettua millään toiselle kyljelle, mutta sanoivat neuvolassa että kyllä se siitä korjaantuu ja niin myös kävi. Sitten kun poika kasvo, pyöri se jos jotenkin päin sängyssä ja nyt ei siin enään edes huomaa mitään "lättykohtia"....=)
- äiti kans
Poika kohta 6kk ja pää on hiukan litteämpi toiselta puolen:( Mainittin kyllä neuvolassa asiasta. Sanoivat vain että kyllähän sille hiukset kasvaa;) No ei se kyllä enään ole niin paha:) Mielestäni olen nukuttanu aina vuorotellen kummallakin kyljellä, on pienestä asti itse kääntyny selälleen nukkuun:)
- äiti81
Meidän 3 kk pojalla on myös pää "litistynyt" vasemmalta puolelta, nukkuu aina pää käännettynä vasemmalle. Yritän kääntää, mut kääntyy aina takasin. Myös sitterissä ja lattialla tykkää kääntää päätään lähes jatkuvasti vasemmalle. Mut kaipa se siitä muotoutuu ajan kanssa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee753194Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."362030Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1661783Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2931310Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki301208Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin911170- 1021110
Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201074En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711070- 261001