Kannattaako 320cdi ?

Hei,
ajelen nyt Volvo V70 2.5T:llä vm 2005. Olen hankkinut sen uutena ja ajanut nyt noin 26000 km.

Työpaikan vaihdon vuoksi matkaa tuleekin nyt päivässä 150 km ja olen ajatellut nokivasaraa. Uuteen V70 D5:een väliraha olis 12000 mutta vm 2003 Mersu E320 CDI:n saisi samalla välirahalla. Mersulla ajettu 120.000.

Kannattaako vanhaa mersua hankkia, vai mieluummin uusi volvo? Olen molempia koeajanut ja mersu tuntuu hieman jämäkämmältä, mutta volvo on kyllä hiljaisempi. Mersussa enemmän voimaa kuin volvon D5:ssä ja tuntuu olevan enemmän kuin nykyisessä bensaturbo-volvossanikin.

Kommentteja; 3-vuotias mersu. Vieläkö kestää vai onko se jo hajottamokamaa? Volvossa olisi 2 v:n takuu...

Master Eq

3

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeppe_

      Onhan tietenkin uus auto aina uus, mutta on se Mersukin aina Mersu :P
      320cdi on mainio kone ja tuo 120tkm on vasta sisäänajoa. Tuskinpa edes huomaat että -03 eemeli olisi käytetty, koska kaikki pelaa kuin uudessa. Tietenkin edellisen omistajan käyttö- ja huoltotoimenpiteet vaikuttavat, mutta jos on hyvin pidetty.
      Volvo hiljaisempi kuin Mersu? Omasta mielestäni ainakin E-sarja on melko hiljainen, mutta väärät renkaat pilaavat senkin auton...

      • Auto oli minulla vuorokauden koeajossa ja koska huoltokirja on kunnossa ja kyseessä Suomiauto, päädyin tekemään kaupat. Koskaan ennen en ole meseä omistanut; kahdeksasta omistamastani autosta 6 edellistä oli Volvoja.

        Päätöksen teki osittain vaimo; hänen mielestään meseä on "helpompi" ajaa kuin volvoa. Ohjaus on tehostettu voimakkaammin ja ikkunoiden alareuna taitaa olla alempana; 161 senttinen nainen näkee paremmin ulos. Lisäksi kuulemma rivikuutosen murina on seksikästä. Ihan sama, mutta jos vaimo meseä ajettuaan itsekin hyrrää mukavan veikeästi, niin aina parempi :)

        Eilen jo säikähdin, kun radion näyttö pimeni tunnin kaupanteon jälkeen, että heti mennään korjaamolle vaihtelemaan sähköosia. Radion vihkosesta selvisi, että jos aparaatti "lämpiää" niin se pimentää näyttönsä. Höh. Kuunteluvoimakkuus oli alhainen, en ymmärrä mitä syytä oli lämmetä.

        Toivon mukaan auto toimii luotettavasti; pelkkä laadun mielikuva ei riitä, kun pitää joka päivä kulkea 150 km työmatkaa.

        Kiitoksia kommenteista,
        - Master Eq
        - E320 CDI


    • Ekku

      Mulla oli taksissa tuommoinen 320cdi. Meni vaihtoon 325 tuhatta ajettuna. Kaikki korjaustoimenpiteet keskittyi tuonne alustapuolelle. Palloniveliä, tukivarren puslia, yksi pyöränlaakeri ja sen sellaista. Mulla oli ilmajousituksella oleva malli ja jousitusta kyllä rempattiin takuuseen useampaan kertaan. Sääli, että ko. varuste osoittautui niin heikkokestoiseksi, koska kyllä ajomukavuus ja ominaisuudet on ihan eri luokkaa kuin "rautajousisella".

      Kone ja vaihteisto pelitti ihan hyvin, mutta jos ostat käytetyn, niin tarkista että öljyt on vaihdettu ainakin kerran. Tahtoo tulla nykimisongelmia, jos lootan öljyjä ei vaihda.

      Kulkee tosiaan hieman ripeämmin kuin mainitsemasi volvot. Kulutus oli välillä 7-8 litraa sataselle.

      Nyt on alla farmarikorinen E320 cdi ja kieltämättä se on vähän pettymys verrattuna sedaniin etenkin melutason osalta. Eikä tämä uudempi V6-moottori ole käyttöominaisuuksiltaan oikeastaan sen parempi kuin vanhakaan. Mitä nyt äänet sisälle on hieman hiljaisemmat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2890
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1870
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1310
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      258
      1144
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      930
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe