Jarruissa tyyppivikaa???

E.M.

Hei,

omistan 62 tkm ajetun Corollan. Auto kävi äskettäin 60 tkm:n huollossa. Muuten huolto meni rutiiniluonteisesti, mutta jarrujen osalta jouduttiin vaihtamaan kaikki levyt ja palat. Miten voi olla mahdollista, että tavallisella ajolla jarrulevyt ovat finaalissa noilla kilometreillä? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Almeralla pääsin aikoinaan 210tkm ennenkuin levyt olivat finaalissa.

38

13348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarrumies

      asiahan tuo on, sekä luonnon että valmistajien kukkuaron kannalta!!
      asbesti- tai hiilikuitupalat kestää, mutta ovat kallita

    • ...

      Itselläni 92 tkm ajettu -02 Corolla 1.6 sedan ja palat ovat vielä hyvässä kunnossa, mutta jarrut ovat vinkuneet uudesta asti ajoittain. Toisinaan pelkästään jarrutettaessa, toisinaan muutaman kymmenen kilometriä voimakkaasti ajossa. 90 tkm huollossa kerrottiin että jarrut olivat olleet pahoin jumissa. Silti vain ilmeisesti palojen pinta oli kiillottunut, onneksi.

      Itselläni lisäksi käsijarru tuppaa jumittumaan ja takapyöristä kuuluu lähes aina paukahdus kun parkista lähdön jälkeen vedän hieman käsijarrua päälle varmuuden vuoksi irrottaakseni sen kunnolla. 60 tkm huollossa se säädettiin lähemmäs kun vaijerin kiristys tehtiin ohjelman mukaisesti ja sen jälkeen muutamia kertoja käsijarru jopa ajossa alkoi itsekseen ottaa kiinni ja pyörä jumputtaa kun alkoi lukkiintua. Tämä ei ole onneksi esiintynyt kun säätö on siirtynyt kauemmas taas ja varmistan irtoamisen vetämällä tosiaan jarrua päälle. Vaarallista.

      Voi voi näitä laatuongelmia mihin on jouduttu. Tämä ei ole ainoa ongelma joka itselläni on. Uutta mallia odotellessa...

    • AiNe

      Ei ole mahdollista mitenkään, kuvailemasi tapahtuma tarkoittaa että jokainen jarru olisi laahannut ja perinteisellä Toyotan jarrusylinterillä moinen on aika mahdotonta, ellei auto ole kymmenen vuotta vanha ja ollut seisonnassa vähintään puolet.

      Audeissa joissa jarrusylinteri on "kierteellä" kuvailemasi jumittaminen kyllä onnistuu ja onkin tapahtunut toisille 30tkm jälkeen.


      Vähä muuten tarttis olla tuota teknistä tietopohjaa ennen ku alkaa keksimään noita vikoja.
      Aika hyvin on tullu seurattua Corollan oikeita vikoja ja täällä on nyt 2 viikon aikana ilmaantunut varmaan joka päivälle oma tyyppivika josta en ole ikinä kuullutkaan, sitten perästä on tullut joku joka vahvistaa asian todeksi "omakohtaisilla kokemuksillaan".

      • uskomatonta.

        En muuten uskoisi että Toyotaan tulee jarruvikoja, ellei olisi aivan oppipoika kuskina.

        (muuten kehukaa aina Toyotaa, jotta syntyy merkkien välillä kilpailua ja minä saan muita merkkejä ostaessani hyvät käteisalennukset)


      • AiNe
        uskomatonta. kirjoitti:

        En muuten uskoisi että Toyotaan tulee jarruvikoja, ellei olisi aivan oppipoika kuskina.

        (muuten kehukaa aina Toyotaa, jotta syntyy merkkien välillä kilpailua ja minä saan muita merkkejä ostaessani hyvät käteisalennukset)

        Mutta että oikein kaikki levyt ja jokainen jarrupala 60tkm kohdalla uusiks ...vähä sama ku väittäis yhden Tsernobylin perusteella että ydinreaktoreita kuuluukin räjähdellä 30 vuoden välein.


      • tyhmiä
        AiNe kirjoitti:

        Mutta että oikein kaikki levyt ja jokainen jarrupala 60tkm kohdalla uusiks ...vähä sama ku väittäis yhden Tsernobylin perusteella että ydinreaktoreita kuuluukin räjähdellä 30 vuoden välein.

        Taidat keskustella itsesi kanssa ja vieläpä aivan järjettömyyksiä lauot.

        Sylinteri ei ole jarrun ainut osa levyjen&palojen lisäksi, mikä saattaapi aiheuttaa corollan ikävän ominaisuuden.

        Koita päästä mömmöistä eroon ja töihin niin voit ehkä joskus omistaa auton. Vai onko tsernobylin laskeuma aiheuttanut pahankin aivovamman?


      • AiNe
        tyhmiä kirjoitti:

        Taidat keskustella itsesi kanssa ja vieläpä aivan järjettömyyksiä lauot.

        Sylinteri ei ole jarrun ainut osa levyjen&palojen lisäksi, mikä saattaapi aiheuttaa corollan ikävän ominaisuuden.

        Koita päästä mömmöistä eroon ja töihin niin voit ehkä joskus omistaa auton. Vai onko tsernobylin laskeuma aiheuttanut pahankin aivovamman?

        ...olet korjannut jarruja?
        Kova tarve sulla on ainakin muuten todistella noita omituisia vikoja ...mistäköhän johtuu?(arvaan kyllä)


      • Eka kertaa täällä
        AiNe kirjoitti:

        ...olet korjannut jarruja?
        Kova tarve sulla on ainakin muuten todistella noita omituisia vikoja ...mistäköhän johtuu?(arvaan kyllä)

        -01 mallisen Corollani takajarruja korjattiin. Niissä oli päinvastainen vika, eli ne eivät pitäneet kunnolla ja levyt ruostuivat. Toyotan asentajat kertoivat Corollan jarruissa olevan tyyppivikaa. Lopuksi kyllästyin ja vaihdoin merkkiä, tosin jarruvika ei ollut ollenkaan ainoa syy vaan talviominaisuudet.

        Kirjoitin ensimmäistä kertaa tänne Corolla-palstalle, en tiedä onko muilla ollut samanlaisia ongelmia takajarrujen kanssa (en ole palstaa juurikaan lukenut).


      • täällä.
        Eka kertaa täällä kirjoitti:

        -01 mallisen Corollani takajarruja korjattiin. Niissä oli päinvastainen vika, eli ne eivät pitäneet kunnolla ja levyt ruostuivat. Toyotan asentajat kertoivat Corollan jarruissa olevan tyyppivikaa. Lopuksi kyllästyin ja vaihdoin merkkiä, tosin jarruvika ei ollut ollenkaan ainoa syy vaan talviominaisuudet.

        Kirjoitin ensimmäistä kertaa tänne Corolla-palstalle, en tiedä onko muilla ollut samanlaisia ongelmia takajarrujen kanssa (en ole palstaa juurikaan lukenut).

        Kesäkuussa ostin auton ja kaikki osat on vaihdettu 6 kertaa.Kyllä tulee kalliiksi takuun jälkeen.Hah.Hah.


      • AiNe
        Eka kertaa täällä kirjoitti:

        -01 mallisen Corollani takajarruja korjattiin. Niissä oli päinvastainen vika, eli ne eivät pitäneet kunnolla ja levyt ruostuivat. Toyotan asentajat kertoivat Corollan jarruissa olevan tyyppivikaa. Lopuksi kyllästyin ja vaihdoin merkkiä, tosin jarruvika ei ollut ollenkaan ainoa syy vaan talviominaisuudet.

        Kirjoitin ensimmäistä kertaa tänne Corolla-palstalle, en tiedä onko muilla ollut samanlaisia ongelmia takajarrujen kanssa (en ole palstaa juurikaan lukenut).

        Minkälainen vika se on että jarrut ei pidä kunnolla, ainut minkä voisin ymmärtää on se että jarruja ei ole ilmattu tai sitten jarrupalat ovat lasittuneet(samaa ainetta kaikissa autoissa).


    • siihen vaihtoon:

      tarvita parhaimmilaan, kuin yksi kunnon jarrutus ja ison lätäkön yli ajaminen, että roiskuu. Ja vielä ao. ongelma tehostuu, kun käytetään kevytmetallivanteita, joissa on enenmän reikää, kuin metallia; Hyväthän ne on tuuletuksen kannalta kuivilla ilmoilla, muttei kaatosateessa.
      Ja samllahan automaattisesti vaihdetaanpalta, kun uusia laikkoja ei haluta pilata.
      Eli "selostus" lyhyemmin: Jarrutuksessa kuumentunut jarrulevy jäähtyy veden vaikutuksesta salamannopeasti ja metalli alkaa vedellä.

    • kokemusta valitettavasti

      40tkm ajettu corolla mihin on vaihdettu taakse kerran ja eteen 2x levyt ja palat vikalla kerralla liukutapit. Oli nuo liukutapit jämähtäneet ja jarrut kuumenivat&kärysivät niin, että levyt kierot ja siniset.

      Takajarrut alkavat jälleen oreilemaan (rahisee ja v.takarengas ei pyöri herkästi) ja talvella viimeistään huollon tarpeessa.

      Ajonaikainen vinkuna on tuttua ja se on merkki siitä että jotain häikkää on. Olen kiinnittänyt huomioita, että aika monessa corollassa jarrut vinkuu ajaessa. Vika ei siis ole sylinterissä vaan liukutapeissa jotka jämähtävät. Kuparitahnaa kun käytettäisiin ja lisättäisiin aina normaalien huoltojen yhteydessä... Eräs kilpaileva merkki päätyi tähän ratkaisuun, kun kyllästyi valituksiin ja jatkuvaan jarrujen korjailuun. Lisäsi huolto-ohjelmaan kuparitahnan&jarrujen herkistyksen=> loppuivat jarruongelmat.

    • jumissa

      Huollossa myöntävät että onhan noita ollut ja etenkin takajarrujen kanssa.

      On varmaan monen asian summa: Suomen talvi, levyt takana, ajotyylin vaikutus, materiaalin "heikkous", määräaikashuollon toimimattomuus, suunnittelu.....

      Mutta ei se kivaa ole huollossa ravata jarruja korjaamassa 30tkm välein. Nyt menee vielä takuuseen mutta vuoden päästä...

      • HTL

        Itsellä 2004 1.6 Sol farkku.

        Keväälla alkoi kuulua takaa ujellusta ja vanne oli kuumana. Kilometrejä tuolloin n. 45tkm.
        Levyt takuuseen kaikkiin pyöriin ja palat taakse.
        Etupalat olivat jo muutoin finaalissa (!?!).

        Samalla oli määräaikaishuolto ja huomattiin että rekisterikilven polttimot olivat pimeinä -> liittimet hapettuneet.

        Nyt ollaan muuten menossa jo toisen kerran katon maalaukseen.

        Vähän mietityttää että mitäs ensi kesän jälkeeen, kun takuu umpeutuu. Sen verran ollut kaikkea "pientä" parin vuoden aikana...


      • AiNe on oikeassa!

        Selviä provojahan nuo kaikki valitukset Toyotan jarruongelmista ja muistakin vioista ovat. Tuollaisia vikoja ei ole kuin vag-autoissa. AiNe tietää AINA - uskokaa pois! Volkkarimiesten salaliittoa koko homma.


      • Monia palstoja seurannut
        AiNe on oikeassa! kirjoitti:

        Selviä provojahan nuo kaikki valitukset Toyotan jarruongelmista ja muistakin vioista ovat. Tuollaisia vikoja ei ole kuin vag-autoissa. AiNe tietää AINA - uskokaa pois! Volkkarimiesten salaliittoa koko homma.

        Joo tämä "kaikki levyt ja kaikki jarrupalat joutui uusimaan" juttu löytyi alunperin Audi-palstalta. Itse tuota lukiessa tuli vaan mieleen että tuossa se nyt sitten on se sama tarina jonkin verran muuteltuna ja Nissan hämäyksen vuoksi tarinaan lisättynä.
        Että eipä ollut AiNe ainoa jolla jäi sellanen maku suuhun että nyt on kyseessä joku vittuuntunut Audimies.


      • HTL
        Monia palstoja seurannut kirjoitti:

        Joo tämä "kaikki levyt ja kaikki jarrupalat joutui uusimaan" juttu löytyi alunperin Audi-palstalta. Itse tuota lukiessa tuli vaan mieleen että tuossa se nyt sitten on se sama tarina jonkin verran muuteltuna ja Nissan hämäyksen vuoksi tarinaan lisättynä.
        Että eipä ollut AiNe ainoa jolla jäi sellanen maku suuhun että nyt on kyseessä joku vittuuntunut Audimies.

        ...en ole yllättynyt, että oma autoni on ainoa joissa on ollut tätä vikaa. Olisi enemmän epätodennäköistä, että juuri omaani olisi kerääntyneet ne ainoat viat mitä uusissa corolloissa on. Toisaalta ei lohduta että niitä on muillakin ollut. Totta mikäkin, mutta itselleni ei ole siis vaikeuksia uskoa niiden todenperäisyyttä.
        Näistä jarruongelmista olen kirjoittanut tosin jo aiemminkin.

        Näissä jarruongelmissa on harmittanut eniten se että luulin päässeeni niistä eroon, kun vaihdoin (vanhemman) Accordin tähän. V-käyrä oli aika tapissa kun rupesi kuulumaan tuttua sirkutusta ja tuntumaan lämmön hohkaa. Etenkin kun rolla on vielä huomattavasti uudempi auto kuin edeltäjänsä.

        Ihmetyttää lähinnä tämä hurmos joka tuntuu tempaavan mukaan aina siihen merkkiin millä kukun sattuu milloinkin ajamaan. Juuri sen merkkisissä ei voi olla vikaa. Etnkin jos oma on pelannut hyvin. Herätys nyt! Jos vaikka mun kahvinkeitin toimii hyvin, niin onko uskomatonta jos naaapurin keittimessä olisi ollut jotain vikaa. Ja jonkun toisen? Ei ne autot ole sen yliluonnollisempia ihmisen rakentamia laitteita kuin mitkään muutkaan.

        Itsellä on eka Toyota alla ja ei tämän perusteella, mitä on vastaan tullut, ole päässyt syntymään mitään käsitettä huipputuotteesta.
        Toisaalta en usko että mikään kilpailijakaan samassa hintaluokassa on sen ihmeellisempi laadultaan. Mutta jos jatkamme Toyotalla joskus, niin ei se ainakaan häikäisevän laadun ja luotettavuuden takia taapahdu.

        Huoltopuoli kyllä on saanut pisteet kotiin. Siinä Toyota tuntuu olevan vielä vahvoilla.


      • E.M.
        Monia palstoja seurannut kirjoitti:

        Joo tämä "kaikki levyt ja kaikki jarrupalat joutui uusimaan" juttu löytyi alunperin Audi-palstalta. Itse tuota lukiessa tuli vaan mieleen että tuossa se nyt sitten on se sama tarina jonkin verran muuteltuna ja Nissan hämäyksen vuoksi tarinaan lisättynä.
        Että eipä ollut AiNe ainoa jolla jäi sellanen maku suuhun että nyt on kyseessä joku vittuuntunut Audimies.

        Hei,

        kerroinpa vain omista kokemuksistani. Eipä ole tullut Audi-palstaa luettua, joten en tiedä mitä siellä on kirjoitettu.

        Täsmennyksenä vielä tuohon alkuperäiseen viestiin, että olen siis kokonaisuudessaan ollut tyytyväinen Corollaani ja sen toimivuuteen. Saman voin tosin todeta myös edellisestä autostani (Almerasta). Sen takia hämmästyinkin tästä totaalisesta jarrurempasta. Täytyy vaan toivoa, ettei seuraava remppa odota 120 tkm paikkeilla.


    • Corollainen

      Omistan Corollan -02, ajettu vain 42000 km ja jarrujen "ulinan" takia takajarrulevyt ja palat vaihdettu vuosi sitten. "Ulinan" jatkuessa meni vielä etujarrupalatkin uusiks (toinen pala oli murtunut keskeltä halki)...

      Joten taitaa olla Toyotassa ihan tyyppivikana nämä jarrut...

      • ...

        Huolestuttavia ovat nämä jarru ja moottoriongelmat. Tulee vielä näkymään maineessa. Valmistaja tekisi viisaasti kun tutkisi ja korjaisi erityisesti kaikki missä oireita esiintyy. Itse olisin tyytyväinen jos huolto aktiivisesti nuo selvittäisi, koska omistajat eivät sitä läheskään aina tee ja siitä on seurauksena viallisia autoja markkinoilla ja maine menee.

        Ainakin B-Vectrassa on tyyppivikana takajarrujen jumittaminen. Tiedän esim. tuoreen tapauksen jossa takajarru aikansa jumiteltuaan oli ihan paloina ja irronnut (jarrupalat). Eli kannattaa ajoissa korjata jos vanne kuumenee tai muita oireita ilmenee.

        Opelin (entiset?) ongelmat tulivat Toyotaan kun nämä euromallit tulivat.


    • entinen omistaja

      Meillä oli uutena ostettu vm -02 corollan farmari ja jo aika alusta alkaen takana jarrut pitivät omituista rahinaa/kohinaa, varsinkin kostealla säällä, mutta tätä ääntä ei siis kuulunut joka ajokerralla. Talvella huomasi lumihangessa auton kohdalla usein paljon mustaa "pölyä". Vaihdettiin niin jarrulevyjä kuin palojakin, mutta ongelma ei koskaan poistunut vaan alkoi pian uudelleen. Eivät ensin meinanneet suostua vaihtamaankaan merkkihuollossa, kun ei vanhoissa osissa kuulemma näkynyt mitään vikaa. Ajo-ominaisuuksiin emme huomanneet tämän omituisen ongelman kuitenkaan vaikuttavan.

      Lisäksi ajovalojen polttimoita on joutunut vaihtamaan monta kertaa. Ovat nyt jo jonkin aikaa menneet takuuajan loppumisen jälkeenkin vielä takuuseen, koska ilmeisesti huomasivat Toyotalla, että on yleinen oikea vika noiden polttimoiden kanssa.

    • Audisti A6

      Kyllä autot on nykyään tehty sellasiks että kestävyyden kustannuksella tehdään ominaisuuksia. Omaan autoon tehtiin täydellinen jarruremontti 32tkm kohdalla. Nyt on 67tkm takana ja on pelannu. Oli ilmiselvä tyyppivika.

    • AiNEETON

      Corollan jarruissa on ominaisuus, mitä ei saisi olla. Takuun loputtua kallista puuhaa mutta herätkää nyt hyvät ihmiset vaatimaan vian korjausta!! Ei se palojen ja levyjen vaihto herkistys auta yhtään itse vikaan=> jumittumiseen. Sylinteri tai liukutapit kun ovat jumissa niin ei auta muiden osien vaihto. Toki levyt&palat ovat urautuneet/kuluneet kun laahaavat ja pitää vaihtaa.

      Välillä joku valittaa corollan kulutusta ? no mistähän saattaisi johtua? ilmamäärämittari on yleisin syy mutta jarrujen laahaus tuleekin seuraavana. Itse ihmettelin, kun kulutus nousi pikkuhiljaa lähes litran/100 4tkm matkalla. Vinkunaa oli ajoittain, rahinaa ja lopulta lämpenenistä => levyt sinersi ja pajalle vaan.
      Olisivat vaihtaneet pelkät levyt&palat mutta keskusteltuani maahantuojan kanssa asiasta vaihdettiin myös liukutapit, jotka olivat siis jumissa. Saa nyt nähdä kuinka kauan kestää.

      • AiNe

        ...olisi jotain omakohtaisia kokemuksia.
        Tosiasiassa sun teksti oli tunnepitonen sinneppäinjuttu missä ei ollu mitään faktaa.

        PS. Ei niitä liukutappeja ole tähän mennessä yhdessäkään jarruremontissa vaihdettu, syyn voitkin keksiä ihan itte.


      • AiNEETON
        AiNe kirjoitti:

        ...olisi jotain omakohtaisia kokemuksia.
        Tosiasiassa sun teksti oli tunnepitonen sinneppäinjuttu missä ei ollu mitään faktaa.

        PS. Ei niitä liukutappeja ole tähän mennessä yhdessäkään jarruremontissa vaihdettu, syyn voitkin keksiä ihan itte.

        Mutta elä sinä vain fantasiamaailmassasi, missä toyotassa ei ole vikaa.

        Kohta varmaan väität että liukutappeja ei ole missään autossa ja corollassa etenkään. Sinähän se tiedät hyvin KAIKKIEN corollien rempat heh... älä kuule viitsi. Vitsi olet. Itse yrität olla tietäväsi amiksen koulutuksella jarruista jotain mutta metsään menet...


      • Enska34
        AiNEETON kirjoitti:

        Mutta elä sinä vain fantasiamaailmassasi, missä toyotassa ei ole vikaa.

        Kohta varmaan väität että liukutappeja ei ole missään autossa ja corollassa etenkään. Sinähän se tiedät hyvin KAIKKIEN corollien rempat heh... älä kuule viitsi. Vitsi olet. Itse yrität olla tietäväsi amiksen koulutuksella jarruista jotain mutta metsään menet...

        Joo eipä niitä tappeja ikinä vaihdella elleivät ole poikki, joka on aika mahdotonta ellei autoa kolaroida, niiden pinta on poikkeuksetta niin kova että ne ei sellasesta olemattomasta liikkeestä kulu mihinkään. Pientä ruostetta niissä voi ainakin teoriassa esiintyä tietysti mutta senkin pyyhkäsee nopeempaa vesihiomapaperilla pois saatikka että alkaa repiin mitään turhaa irti.

        Nyt minäkin alan uskomaan että joku keksii näitä juttuja tänne, keksitään korjausjuttuja joita kukaan korjaaja toteuttaisi koska helpommallakin pääsee.


      • Tappeja
        Enska34 kirjoitti:

        Joo eipä niitä tappeja ikinä vaihdella elleivät ole poikki, joka on aika mahdotonta ellei autoa kolaroida, niiden pinta on poikkeuksetta niin kova että ne ei sellasesta olemattomasta liikkeestä kulu mihinkään. Pientä ruostetta niissä voi ainakin teoriassa esiintyä tietysti mutta senkin pyyhkäsee nopeempaa vesihiomapaperilla pois saatikka että alkaa repiin mitään turhaa irti.

        Nyt minäkin alan uskomaan että joku keksii näitä juttuja tänne, keksitään korjausjuttuja joita kukaan korjaaja toteuttaisi koska helpommallakin pääsee.

        Onko joku puhunut tämän keskustelun aikana tappien kulumisesta? Eivät ne niitä tosiaan kulumisen takia vaihda vaan siksi, että ovat ruostuneet/"syöpyneet" suolavellissä ja jumittuvat=> eivät siis hoida tehtäväänsä. Tähän saattaa olla syynä tappien huono materiaali tällaisiin olosuhteisiin.

        PS. Niiden "repiminen" ei ole kovin iso homma. Kun kerran olette olevinaan niin viisaita niin kerrotko kaikille miten jarrut herkistetään?

        Itse en vaan keksi syytä epäillä näitä kirjoituksia muuten kuin muutaman (yhden) keskustelijan osalta. Onko se niin vaikea hyväksyä/uksoa, että Toyotan laatu on heikentynyt? Johan sen Toyotan johtajakin jo myönsi, kun pyysi asiakkailta anteeksi kaikesta vaivasta mitä Toyota on aiheuttanut.... Tämän vuoksi monien mallien esittelyä (Japanissa/USA) on viivästetty 2kk.


      • Someone else
        Tappeja kirjoitti:

        Onko joku puhunut tämän keskustelun aikana tappien kulumisesta? Eivät ne niitä tosiaan kulumisen takia vaihda vaan siksi, että ovat ruostuneet/"syöpyneet" suolavellissä ja jumittuvat=> eivät siis hoida tehtäväänsä. Tähän saattaa olla syynä tappien huono materiaali tällaisiin olosuhteisiin.

        PS. Niiden "repiminen" ei ole kovin iso homma. Kun kerran olette olevinaan niin viisaita niin kerrotko kaikille miten jarrut herkistetään?

        Itse en vaan keksi syytä epäillä näitä kirjoituksia muuten kuin muutaman (yhden) keskustelijan osalta. Onko se niin vaikea hyväksyä/uksoa, että Toyotan laatu on heikentynyt? Johan sen Toyotan johtajakin jo myönsi, kun pyysi asiakkailta anteeksi kaikesta vaivasta mitä Toyota on aiheuttanut.... Tämän vuoksi monien mallien esittelyä (Japanissa/USA) on viivästetty 2kk.

        Jos auto on niinkin tuore että siinä on takuu voimassa ei siihen todellakaan vaidella mitään liukutappeja, kymmenen vuotta vanhoihinkin autoihin toimii hyvin vesihiomapaperi, uudet tappien suojakumit ja kuparitahna taktiikka, eikä se ole yhtään sen huonompi saatikka että ostaisiin kokonaan uudet tapit.
        Jos oikein totta puhutaan niin ne liukutapit on ikuiset, eli kestää vähintään niin kauan kuin autokin. -82 Corollaan muistan pari vuotta sitten tehneeni saman operaation samalla tavalla ja jarrut on nytkin ensiluokkaiset.
        Tälläi ne jarrurempat on tehty niin kauan ku minä olen ollut alalla, toinen juttu sitten on jos joku tyhmä ja maksava asiakas haluaa maksaa turhasta.

        Joo että kyllä täällä joku jokeri kehittelee näitä juttuja, ainakin minun silmissäni(ja minä sentään tiedän autoista jotain)


      • tahna_
        Someone else kirjoitti:

        Jos auto on niinkin tuore että siinä on takuu voimassa ei siihen todellakaan vaidella mitään liukutappeja, kymmenen vuotta vanhoihinkin autoihin toimii hyvin vesihiomapaperi, uudet tappien suojakumit ja kuparitahna taktiikka, eikä se ole yhtään sen huonompi saatikka että ostaisiin kokonaan uudet tapit.
        Jos oikein totta puhutaan niin ne liukutapit on ikuiset, eli kestää vähintään niin kauan kuin autokin. -82 Corollaan muistan pari vuotta sitten tehneeni saman operaation samalla tavalla ja jarrut on nytkin ensiluokkaiset.
        Tälläi ne jarrurempat on tehty niin kauan ku minä olen ollut alalla, toinen juttu sitten on jos joku tyhmä ja maksava asiakas haluaa maksaa turhasta.

        Joo että kyllä täällä joku jokeri kehittelee näitä juttuja, ainakin minun silmissäni(ja minä sentään tiedän autoista jotain)

        Toyotan osalta maahantuoja on kieltänyt kuparitahnan käytön => ei hyvä.

        Liukutapit kun menevät takuuseen niin "tyhmät" asiakkaat eivät niitä suoranaisesti maksa.

        Tarpeeksi "vittumainen" asiakas kun on niin kyllä vaihdetaan vaikka ensin tarjotaan pelkkiä levyjen&palojen vaihtoa. Mutta se auttaako tuo operaatio yhtään sen enempää kuin liukureiden putsaus kunnolla.... Mutta kyllä pojat niitä vaihtelevat moniin corolloihin, jos vaatii ongelmalle korjausta eikä pelkkää valohoitoa.

        Tämä on katsos asikaspalvelua, voi sitten tyytyväisenä todeta, kun Toyotan kysely seuraavalla viikolla tulee postiluukusta...


      • A-Piste
        tahna_ kirjoitti:

        Toyotan osalta maahantuoja on kieltänyt kuparitahnan käytön => ei hyvä.

        Liukutapit kun menevät takuuseen niin "tyhmät" asiakkaat eivät niitä suoranaisesti maksa.

        Tarpeeksi "vittumainen" asiakas kun on niin kyllä vaihdetaan vaikka ensin tarjotaan pelkkiä levyjen&palojen vaihtoa. Mutta se auttaako tuo operaatio yhtään sen enempää kuin liukureiden putsaus kunnolla.... Mutta kyllä pojat niitä vaihtelevat moniin corolloihin, jos vaatii ongelmalle korjausta eikä pelkkää valohoitoa.

        Tämä on katsos asikaspalvelua, voi sitten tyytyväisenä todeta, kun Toyotan kysely seuraavalla viikolla tulee postiluukusta...

        Ei niitä liukutappeja kyllä vaihdella ku ne ei ole mitenkään kuluvia osia.


      • 333
        tahna_ kirjoitti:

        Toyotan osalta maahantuoja on kieltänyt kuparitahnan käytön => ei hyvä.

        Liukutapit kun menevät takuuseen niin "tyhmät" asiakkaat eivät niitä suoranaisesti maksa.

        Tarpeeksi "vittumainen" asiakas kun on niin kyllä vaihdetaan vaikka ensin tarjotaan pelkkiä levyjen&palojen vaihtoa. Mutta se auttaako tuo operaatio yhtään sen enempää kuin liukureiden putsaus kunnolla.... Mutta kyllä pojat niitä vaihtelevat moniin corolloihin, jos vaatii ongelmalle korjausta eikä pelkkää valohoitoa.

        Tämä on katsos asikaspalvelua, voi sitten tyytyväisenä todeta, kun Toyotan kysely seuraavalla viikolla tulee postiluukusta...

        on kuparitahnan korvaava tuote. Ja taas on => hyvä.


      • Anonyymi
        Someone else kirjoitti:

        Jos auto on niinkin tuore että siinä on takuu voimassa ei siihen todellakaan vaidella mitään liukutappeja, kymmenen vuotta vanhoihinkin autoihin toimii hyvin vesihiomapaperi, uudet tappien suojakumit ja kuparitahna taktiikka, eikä se ole yhtään sen huonompi saatikka että ostaisiin kokonaan uudet tapit.
        Jos oikein totta puhutaan niin ne liukutapit on ikuiset, eli kestää vähintään niin kauan kuin autokin. -82 Corollaan muistan pari vuotta sitten tehneeni saman operaation samalla tavalla ja jarrut on nytkin ensiluokkaiset.
        Tälläi ne jarrurempat on tehty niin kauan ku minä olen ollut alalla, toinen juttu sitten on jos joku tyhmä ja maksava asiakas haluaa maksaa turhasta.

        Joo että kyllä täällä joku jokeri kehittelee näitä juttuja, ainakin minun silmissäni(ja minä sentään tiedän autoista jotain)

        Kaksi metallia hankaa toisiaan vasten ei siihen väliin laiteta metallipohjaista rasvaa unohtakaa nyt se iänikuinen kuparitahna


    • itellä

      Jarrut EIVÄT toimi siksi takaa varsinkaan laahavat, KOSKA huolto ei avaa ja rasvaa liukureita n. 60000km :ssä varmasti vinkuu ja laahaa siis Corolla 2002 wagonin omistan
      ja tämän olen huomannut..120000km ajanut kaikki huollot tehty...

      • Coro

        Mulla vaihdettiin -03 t-sport corollaan 24tkm kohdalla palat ja levyt eteen ja taakse.Eivät ekalla kerralla löytäneet vikaa,kun valitin jarrujen rohinasta.Toisella kerralla vaihdettiin vasta levyt ja palat.Sanoivat että olivat jääneet laahaamaan.Halpaa lystiä tuo ei tietenkään ole takuun jälkeen enää.


    • -------

      Juupa juu, ite en huomannut olevan omassa corollassa minkäänlaisia jarruvikoja, eikä huollossa valittaneet liiallisesta kulumisesta. Koska 30 000 km oli palaa edssä 60 % ja takana 58 % syynä on se että en hirveesti käyttänyt jarruja risteykseen tullessa vaa löysensin vauhtia ja vaihde jarrutus säästää paloja!!! Ja corollassa oli niin herkät jarrut että niitä ei edes tarvinut paljoa painaa niin vauhti tippu kun seinään.

      • Pomppas!

        Mieti nyt hieman itsekin noita % ja ajamaasi matkaa?
        Väität vielä että et jarruttele.. heh. Noh ei mikään yllätys kun corollan palat&levyt todella pehmeät=>pysähtyy mutta kuluvat.

        Ne jotka ovat oikeasti hissukoita jarruttamisessa kärsivät levyjen&palojen ruostumisesta. Etenkin talvella tulisi runtata edes silloin tällöin kunnolla niin että takanakin levyt putsautuu suolavellistä.

        Rollaattorin jarrut ovat oman kokemuksen mukaan herkät jumittumaan etenkin takaa mutta edessä myös. Huollossa on vaihdettu levyjä&paloja useasti.

        T: 2xcorolla -03 ja -04


    • E.M.

      Kiitokset kaikille palautteesta. Näköjään en ole ainoa henkilö, joka on törmännyt vastaavaan jarruongelmaan. Täytyy toivoa, että alkuperäisosien laatua jarrujen osalta on tarkastettu huoltoraporttien perusteella. Ehkäpä tämä toinen setti kestää pidempään.

      On myös mukavaa havaita, että Toyota-kuskeistakin löytyy autoonsa intohimoisesti suhtautuvia henkilöitä. Itse en ole merkkiuskollinen, vaan pyrin valitsemaan jonkin suht. järkevän oloisen ja paljon myydyn automerkin. Toyotan valitsin aikoinaan nimenomaan luotettavuuden perusteella.

      • 5 toyota menossa

        vaihdettiin 45000 huollossa takuuseen Kaikki takapään jarruhilut... Eli levyt, palat sylinterit mitä lie muutakin.
        Syy: Ajaessani autoa kysyin et vinkuuko/rahiseeko
        noi jarrut aina tolleen? No 60v isä kysyi nauraen et mitkä vinkuu? No onneksi otti asian puheeksi huollossa... Eli tämä episodi johtui lähinnä liian varovaisesta jarruttamisesta. ukolla kun on tapana suorittaa moottorijarrutuksia enimmäkseen.

        Omaan Aveeni vaihdettiin kyllä takajarrupalat 60 huollossa kulumisen takia. muuta ongelmaa ei ole ollut..


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3053
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      419
      2906
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      99
      2209
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1874
    7. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1868
    8. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1846
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1692
    Aihe