alpeille laskettelemaan???

sude

ollaan tässä poikaystävän kanssa mietitty alppi lomaa ens talvelle mutta ongelmana on että ei tedetä kannattaako se koska poikaystäväni ei ole koskaan lasketellut/lautaillu ja itse olen viimeksi käynyt laskettelemassa ehkä 7 vuotta sitten..
onko kokemattomien järkevää lähteä alpeille?
ja paljonhan sellainen viikon alppiloma maksaa? en löytäny tjäreborgin tai finnmatkojen sivuilta oikein mitään tietoa.
mitkä olisi ihanteellinen aika lähteä matkaan?

kaikki info on nyt tarpeen...
kiitos jo nyt jos joku vaivautuu vastaamaan..

11

19376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdf

      Tutustu hintoihin ja kohteisiin esim.
      www.sunski.fi
      www.alppimatkat.fi

    • chamonix'ssa

      en ollut lasketellut kuin muutama vuosi sitten rukalla ja penskana viimeksi paljon.eka pv meni ihan puihin kun jalat ihan tönkkönä pienenkin laskun jälkeen.tosin kelikään ei ollut paras mahdollinen.kylässä satoi vettä ja ylhäällä melkoisia rättejä.sit parina pvnä mahtava aurinkoinen keli ja aina vaan paremmin tulin mäkiä alas.oltiin juuri oltu 4vkoa thaimaassa ja silti naama kärvähti.
      sinne vaan ja mäkeen,niitä on onneksi kaikentasoisille laskettelijoille.harmitti kun en "uskaltanut"heti eka pvnä mäkeen ja otettu useamman pvn hiihtolippua,se olisi ollut selvää säästöä.sillä kun pääsi ylös midillekin ja se olisi jo pelkästään maksanut useamman kymmenen euroa.kävin "jalkaisin ylhäällä rinteissä,kun mies lasketteli,ottamassa aurinkoa.
      ei kun menoksi!

    • kokematon suksilla

      Olen miettinyt samaa, että kannattaako kokemattomana lähteä alpeille. Oma mieheni on lasketellut vuosia ja osaa homman, mutta itse olen ollut mäessä vasta pari kertaa. Onkohan Alpeilla mitään tällaiselle "tumpelolle"? Olisi mukava viedä mies sinne, mutta en kuitenkaan haluaisi viettää omaa aikaani yksin jossain hotellihuoneessa...

      • sude

        katselin noista linkeistä että ainakin sielä on laskettelukursseja, joten kaipa sielä alottelijanaki pärjää.. vähän kyllä hirvittää koska poikaystäväni on niin hullunrohkea että varmasti haluaa juuri sille kaikista vaarallisimmale rinteelle heti tokana päivänä.. luulempa että pitää tehdä hänelle pelisäännöt selväksi, jos lähdetään hän ei tee mitään typerää sielä.

        jotenkin kyllä noissa laskettelukouluissa mietityttää se että ne oli yleisimmin 6 päivää kestäviä ja 4 tuntia päivässä.. en ihan kuitenkaan usko että noin pitkää "koulua" tarttee ees aloittelija.. ite muistelisin että kun opettelin niin oli 4 tunnin jälkeen jo ihan hyvä.. ja sitten vielä itsenäistä harjottelua... tuo 6 päivää tuntuu aika pitkältä ajalta.. ois voinu ottaa (poikaystävälle) tuon laskettelukoulun vaan muutamaks päiväks mutta kun hinnat oli suunnilleen 3 päivää215 ja 6 päivää 230.,,


      • sude

        mitäs muuta voitte alpeista kertoa? onko hintansa värtti?


      • hintansa
        sude kirjoitti:

        mitäs muuta voitte alpeista kertoa? onko hintansa värtti?

        värtti.en osannut kuvitellakaan niitä maisemia.ja kun oltiin huhtikuussa niin pystyi jo patikoimaankin.kävin kävelyllä kun mies oli rinteessä.ja tosiaankin ylhäällehän pääsee nauttimaan hisseillä ilman suksiakin.ilta viihteellä ei käyty vaan eiköhän sitäkin löydy jos kiinnostaa.


      • oltu
        sude kirjoitti:

        mitäs muuta voitte alpeista kertoa? onko hintansa värtti?

        Kolmena vuotena Alpeilla,joka kerta omalla autolla.Eka kerta Zell am Seessa,oli ihan ok reissu,ei tosin laskettu Zellin rinteissä kuin yhtenä päivänä.Kun on omalla autolla,kannattaa ottaa Salburgin läänin SuperSkiPass,sillä saa laskee ihan mielettömän monessa keskuksessa.Tietoa löytyy netistä.
        Sillon oli vko 11 ja kelit ihan ok,tosin etelä-rinteet oli sulanu pois jo siinä vaiheessa paikoin.Seuraava reissu tehtiin tenavien kanssa joulun aikaan.Majapaikka silloin Flachau ja sieltä löyty kivat rinteet,lähellä on ihana keskus nimeltä Oberntauern ja siellä oli ainakin jokaiselle jotain rinteitä mitä liukua.Silloinkin ongelmana se,että joissain laaksoissa ei yksinkertasesti ollut vielä lunta esim. Bad Gasteinissa ei voinu laskee kun paria mäkeä Hofgasteinin puolella.
        Viime talvena sitten oltiin St.Antonin seudulla ja taisi olla viikko 10,ikinä en lähde sinnepäin laskettelumatkalle.Hinnat paljon korkeemmat,ihmisiä eritoten laskettelutaidottomia saksalaisia ja hollantilaisia aivan älyttömästi ja meidän mielestä rinteet ei ollu mitenkään erikoisen hyvät.
        Alpeille on kiva mennä kaikentasoisten laskijoiden,koska yleensä vierekkäin menee suht helppo ja vaikeempi reitti samalle hissiasemalle joten ei ne rinteet aivan mahdottomia ole.
        Harkitkaa ihmeessä omatoimilomaa lento autonvuokraus tai lautta ajo Saksan läpi,koska sillon on paljon enemmän vaihtoehtoja ja näkee muutakin,kuin sen laskettelukeskuksen mihin noi matkanjärkkääjät vie.


      • Arja 60v
        sude kirjoitti:

        katselin noista linkeistä että ainakin sielä on laskettelukursseja, joten kaipa sielä alottelijanaki pärjää.. vähän kyllä hirvittää koska poikaystäväni on niin hullunrohkea että varmasti haluaa juuri sille kaikista vaarallisimmale rinteelle heti tokana päivänä.. luulempa että pitää tehdä hänelle pelisäännöt selväksi, jos lähdetään hän ei tee mitään typerää sielä.

        jotenkin kyllä noissa laskettelukouluissa mietityttää se että ne oli yleisimmin 6 päivää kestäviä ja 4 tuntia päivässä.. en ihan kuitenkaan usko että noin pitkää "koulua" tarttee ees aloittelija.. ite muistelisin että kun opettelin niin oli 4 tunnin jälkeen jo ihan hyvä.. ja sitten vielä itsenäistä harjottelua... tuo 6 päivää tuntuu aika pitkältä ajalta.. ois voinu ottaa (poikaystävälle) tuon laskettelukoulun vaan muutamaks päiväks mutta kun hinnat oli suunnilleen 3 päivää215 ja 6 päivää 230.,,

        Panin ensi kerran slalomsukset jalkaani vuonna 1982 Granska Gorassa ja sen jälkeen olen vuosittain käynyt alppilomalla, joka on aina vuoden kohokohta. Olin kahtena ensimmäisenä vuotena kolmena päivänä hiihtokoulussa, joka oli hyvä. Tuskin olisin laskettelusta innostunut täällä Etelä-Suomessa. Olen ollut Italian ja Itävallan kohteissa. Ehdoton suosikki on Saalbach jossa olen ollut ainakin 15 kertaa. Ainoa mikä kauttaa, on sed, että en aloittanut nuorempana!


    • Alpeille

      No tietenki alpeille jos vaan lompakko antaa myöten. Ite oon käyny 6 kertaa alpeilla ja voin sanoa että hakkaa mennen tullen kaikki pohjolan mäet. Jos otat valmismatkan ehdottaisin Cerviniaa italiassa, ite tykkäsin paikasta. ei mitään sikavaikeita vaan mukavia nautiskelurinteitä. Jos menisin alpeille niin menisin helmikuun kahdella ensimmäisellä viikolla(ei ruuhkia hisseissä). Tjäreborg tai Finnmatkat ei enää tee hiihtomatkoja alpeille, käy tsekkaamassa Sunski,alppimatkat tai elämysmatkat. Ps: jos menette Cerviniaan niin ottakaa lippu joka kattaa myös Zermatin puolen.

    • SkimbaPoju

      Mui!

      Ottakaapa aikalisä....

      Skimbamessut on ehdottoman oikea paikka varata alppimatka..... toki riippuu jos on pakko olla joku tietty viikko tai tietty kohde...mutta jos on mahdollisuus valita viikko niin skimbamessuilta löytyy varmasti paras mahdollinen vaihtoehto. Suosittelen!

      Ehdottomasti rohkeesti vaan alpeille! Vuokrasukset on aivan loistavassa kuosissa, ja kamat max. muutaman vuoden ikäisiä, tuhat kertaa paremmassa kunnossa kun suomessa.

      Paras ajankohta...hmm... riippuu mitä haette.... Itse olen ollu tammi-helmi-ja maaliskuussa.....mielestäni maaliskuun loppupuolisko on hieman riski monissa kohteissa, samoin tammikuu on vähän ankeaa aikaa....helmi-maaliskuu ensikerraksi voisi olla paras. Hiihtolomaviikko 8 ja 9 on ylihinnoiteltuja, joten itse suuntaan alpeille todennäköisesti viikolla 10 tai 11. Rankskaan todennäköisesti tänä vuonna....

      • eriueotiu

        Ilmoistahan ei koskaan tiedä.. olin yhden talven itävallan alpeilla ja silloin talven parhaat kelit oli tammikuussa. Myöhemmin tuli monenlaista myrskyä ja monilta lomalaisilta meni viikonkin reissut vituralleen.

        Alkuvuodestahan täältä pääsee useimmiten pilkkahinnalla valmismatkoille, jos hermot kestää odottaa äkkilähtöjä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      121
      2960
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      54
      2253
    3. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      55
      2181
    4. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      32
      2094
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      192
      1549
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1439
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      121
      1382
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      57
      1319
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      8
      1143
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      1053
    Aihe