Heippa...
Mun tekis mieli lopettaa masislääkitys, mutta MTT:n hoitaja on sitä mieltä et kun sielä on diagnoosina masennus niin ei sitä kannata lopettaa. Haluaisin kovasti elää itsenäistä elämää. Tuntuu välillä niin kummalliselta siellä selostaa elämää. Ei siitä oo hyötyy.
Onko kellä kokemusta Remeron lääkkeen lopetuksesta???Tuliko vierotusoireita?? Vai tuntuuko se miltään kun niitä lakkaa popsimasta?
Mua ärsyttää et olen ollut vuosia avuton n. 5 v. olen käynyt Mtt:s, mutta nyt ei tunnu siltä et tarvisin heidän apua. Mut tuntuu et on vaikea päästä irti "heidän kynsistään"
HYVÄÄ TÄTÄ VUOTTA KAIKILLE!!!!
PITÄKÄÄ HUOLTA ITSESTÄNNE
Jallu
Kantsiiko?
7
780
Vastaukset
- Naksu
Kannattaa keskustella vielä sinulle lääkkeen määränneen lääkärin kanssa ennen kuin lopetat. Yhdessä mietitte sopivan ajan jonka kuluessa voit lopettaa lääketyksen. Itse ei kannata omin päin lähteä lopettamaan. Itse söin n. 1 vuoden kahta lääkettä masennukseen ja paniikkihäiriöön: Xanoria (0,5mg) ja Seroxatia. Samoihin aikoihin kävin MTT:ssä psykologilla. Mutta nyt olen joutunut aloittamaan psykologilla käynnit uudelleen koska paniikkihäiriö on taas alkanut oireilla... Kävin silloin aikaisemmin psykologilla n. reilun vuoden ja lääkkeitä söin vajaan vuoden. Minustakin ne käynnit MTT:ssä tuntuivat vain asioiden vatvomiselta enkä tuntenut saavani siitä mitään apua. Oireet jäivät pois lääkkeiden myötä ja oloni oli hyvin tasainen, voisi sanoa että hyväkin. Nyt säännöllisesti käyttämieni lääkkeitten lopettamisesta on kulunut kohta kaksi vuotta. Mutta nyt kuitenkin joudun taas ottamaan rauhoittavia lääkkeitä jännittyneisyyteen ja paniikkikohtausten tapaisiin oireisiin tarvittaessa, koska en halua aloittaa "lääkekuuria". Yritän aina viimeiseen asti välttää lääkkeen ottamista oireisiin... Otan vasta kun tosiaan tuntuu siltä et nyt on pakko. Lääkkeitteni ottamisen välissä voi hyvinkin kulua jopa kolmekin viikkoa. Olethan tosin itse käynyt viisi vuotta MTT:ssä, mut silti kannattaa puhua oman lääkärin kanssa. Itse olen hakeutumassa psykoterapiaan.
- Paniikkihäiriöinen
Lopetin cipramillin syönin ja huippaa ihan kokoajan :( Johtuuko cipramillista? Ainaki nii mä epäilen!? Pitää varmaan viellä jatkaa? :( Kui helposti saa Xanoreita? Haluaisin ne Proprallin tilalle :)
- Naksu
Paniikkihäiriöinen kirjoitti:
Lopetin cipramillin syönin ja huippaa ihan kokoajan :( Johtuuko cipramillista? Ainaki nii mä epäilen!? Pitää varmaan viellä jatkaa? :( Kui helposti saa Xanoreita? Haluaisin ne Proprallin tilalle :)
Mä sain ainaski helposti. Ihan ekan kerran kun paniikkioireita alkoi tulla, mulle määrättiin jotain tosi vahvaa rauhottavaa, en kyl muista enää sen nimeä...mut kuitenkin se vei melkein toimintakyvyn! Oli tosi veltto olo. Ei yhtään kivaa! Sen määräs silloin mun oma terveyskeskuslääkäri. Mut sit kun aloin käydä MTT:ssä niin mulle määräs psykiatrian erikoislääkäri niitä xanoreita ja seroxateja. Ei se pahemmin kyselly enää mitään. Se määräs niitä mun oireiden mukaan, kun sillon niitä kohtauksia oli ihan päivittäin. Kun aloin syömään niitä lääkkeitä niin kaikki oireet pysyi poissa ja oli hyvä olo! :) Kannattaa käydä kysymässä joltain sellaselta lääkäriltä joka on erikoistunut psykiatriaan. Mulla ne xanorit on miedoimpia, 0,5 mg ja se riittää ainakin mulle.
- Naksu
Unohdin edellisestä...Kun lopetin lääkityksen muutamien viikkojen kuluessa, niin mulle tuli sitten kun oli sellainen päivä etten enää ottanut yhtään lääkettä ni vähän huono olo. Jonkun verran oksettava olo ja hieman pyörryttäväkin. En kuitenkaan koskaan oksentanut.
- wind
Mulla meni joskus vuos sitte Remeroneja 30 mg/ilta. Ja kun nelääkkeet lopetin (omin päin) ei mulle tullu minkäänlaisia oireita. Tosin ei mulle oo kyllä tullu mistään muistakaan lääkkeistä ja niitä on vuosien varrella ollu ties miten pitkä lista (Tenox, Imovane, Cipramil, Seronil, Levozin, Risperdal...) Aina mua on vaan myöhemmin harmittanut lääkkeiden lopetus, koska olen aina masentunut uudelleen, ajautunut syömishäiriöön yhä pahemmin saanut sitten lopulta diagnoosin rajatilahäiriö. Joten keskustele lääkärin kanssa enenkuin lopetat lääkkeiden syönnin!!!
- jallu
Kiva kun olette ottanut kantaa. Minusta tuntuisi kurjalta ajatus että joutuisin lopun elämäni ravaamaan mtt:s. Olen lukenut ailahtelevasta persoonallisuudesta niin minulla taitaa olla semmonen,et empä mie tiedä onko mun ongelma masennus. Tukiasemalla on mielenkiintoista keskustelua rajatila/ailahtelevuudesta eli tukiasema.net yleinen keskustelu ja sivu 5?
(otsikkona:mitä tunnen ja mitä haluan)Muistaakseni.Koettakaahan pärjäillä immeiset jallu kirjoitti:
Kiva kun olette ottanut kantaa. Minusta tuntuisi kurjalta ajatus että joutuisin lopun elämäni ravaamaan mtt:s. Olen lukenut ailahtelevasta persoonallisuudesta niin minulla taitaa olla semmonen,et empä mie tiedä onko mun ongelma masennus. Tukiasemalla on mielenkiintoista keskustelua rajatila/ailahtelevuudesta eli tukiasema.net yleinen keskustelu ja sivu 5?
(otsikkona:mitä tunnen ja mitä haluan)Muistaakseni.Koettakaahan pärjäillä immeisetsyön tai saan piikkinä risperdal consta 50 mg 2 viikon välein muut mtt mömmöt . viikko sitten oksensin punaista, eikä näyttänyt vereltä .tuntu kuin veri olisi imastu koko yläkropasta .lopetin silloin myös kahvin juonnin , siis oksennuksen jälkeen hajun takia . ruokatorvessani oli hillitön kipu viikon verran , niin se meni ohi pelkällä rennie närästyslääkkeellä , kuvitelkaa . söin myös nexium 40 mg : vahva närästyslääke , joka hoitaa myös vatsahapot .
Pistin tän jutun poliisin rikosvihjeisiin , joten odottelen kuulumisia , jännät paikat mihin pöly laskettuu .
Juon jo kahvia tilkan päivässä . Aion keskustella lääkärilleni , että saisin 2 mg risperdaalia päivässä , koska fyysisen kivun tuottaminen on rikos . Potilaalla on ylin oikeus päättää siitä , miten häntä hoidetaan .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354443- 553055
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462938- 302743
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3412685Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82635- 382319
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542075- 51911
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461703