Turkki, Side / onko kukaan käyny

Karo77

Oon lähössä lokakuussa Turkkiin Side-nimiseen paikkaan. Hotelli on Pegasos World. Onko kukaan käyny siellä tai asunu tossa hotellissa? Kokemuksia, vinkkejä?

57

29794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös menossa

      11.09 on juuri aloitettu ketju kyseisestä hotellista.
      Tietoa löytyy myös hakusanalla Nazar tai Pegasos World..

      • Karo77

        Kiitos! En ollut huomannut aiempaa ketjua, mutta siellähän se tosiaan on ja kävin lukemassa.


      • upea paikka
        Karo77 kirjoitti:

        Kiitos! En ollut huomannut aiempaa ketjua, mutta siellähän se tosiaan on ja kävin lukemassa.

        Kävin itse tänä kesänä Marmariksen yhteydessä turkkilaisen poikaystäväni kanssa Sidessä ja ei voi muuta sanoa kun että upea, upea paikka! Kertakaikkiaan, olin ihan mykistynyt Marmariksen jälkeen, kuinka kaunis voi ranta olla. Ja se rauhallisuus Marmarikseen verrattuna oli aivan ihanaa!
        Mene rannalle iltasella ja istahda johonkin ravintolaan. Kuuntele kun aallot lyövät rantaan sysipimeästä merestä. Se paikka todellä jäi erityisesti mieleen. Merivesi oli myös puhtaampaa ja lämpimämpää!
        Tykkäsin myös Siden historiallisesta tunnelmasta. Mielestäni nähtävää oli Marmarikseen verrattuna enemmän.
        Tosin yksi negatiivinen puoli tuli myös aika piakkoin ilmi. Kaupunki on jotenkin keskeneräisen näköinen joistakin paikoista. Kun ajelimme kaupunkia ympäri, saattoi joillakin kaduilla olla täysin keskeneräisiä alueita tai työmaita ja sotkua, joka ei tietenkään turismilla tulonsa ansaitsevalle kaupungille ole kauhean hyvä asia!
        Kauppiaat olivat huomattavasti rauhallisempia kuin Marmariksessa. Taitaa olla saksalaisten suosiossa kyseinen kaupunki, koska kauppiaat osasivat puhua pääasiassa vain Saksaa turisteille!
        Toki pidän myös Marmariksesta vaikka sitä moneen otteeseen vertasin Siden kanssa! :)
        Hyvää lomaa sinulle!!


      • LomalleLompsis
        upea paikka kirjoitti:

        Kävin itse tänä kesänä Marmariksen yhteydessä turkkilaisen poikaystäväni kanssa Sidessä ja ei voi muuta sanoa kun että upea, upea paikka! Kertakaikkiaan, olin ihan mykistynyt Marmariksen jälkeen, kuinka kaunis voi ranta olla. Ja se rauhallisuus Marmarikseen verrattuna oli aivan ihanaa!
        Mene rannalle iltasella ja istahda johonkin ravintolaan. Kuuntele kun aallot lyövät rantaan sysipimeästä merestä. Se paikka todellä jäi erityisesti mieleen. Merivesi oli myös puhtaampaa ja lämpimämpää!
        Tykkäsin myös Siden historiallisesta tunnelmasta. Mielestäni nähtävää oli Marmarikseen verrattuna enemmän.
        Tosin yksi negatiivinen puoli tuli myös aika piakkoin ilmi. Kaupunki on jotenkin keskeneräisen näköinen joistakin paikoista. Kun ajelimme kaupunkia ympäri, saattoi joillakin kaduilla olla täysin keskeneräisiä alueita tai työmaita ja sotkua, joka ei tietenkään turismilla tulonsa ansaitsevalle kaupungille ole kauhean hyvä asia!
        Kauppiaat olivat huomattavasti rauhallisempia kuin Marmariksessa. Taitaa olla saksalaisten suosiossa kyseinen kaupunki, koska kauppiaat osasivat puhua pääasiassa vain Saksaa turisteille!
        Toki pidän myös Marmariksesta vaikka sitä moneen otteeseen vertasin Siden kanssa! :)
        Hyvää lomaa sinulle!!

        Saksaa osataan hyvin Turkissa sen vuoksi, että turkkilaiset ovat käyneet paljon Saksassa töissä. Sidessä pääasiassa pohjoismaalaisia sekä venäläisiä turisteja.
        Samaa mieltä kanssasi että Side on aivan mahtava paikka. Mieli halajaa takaisin. Vietimme siellä yhden parhaimmista lomista IKINÄ ! Tänä kesänä kutsuu Bulgaria, seuraavaksi taas Turkkiin ja kohde on mitä ilmeisimmin taas meidän rakastamamme Side.


    • Ässä

      Olimme siellä pari viikkoa sitten. Aivan unelmapaikka lapsiperheelle. Alueelta ei tarvi poistua, kaikki tarvitta löytyy sieltä. Palvelu hyvää, ruoka myös ja uima allas alueet loistavia. Ei mitään pahaa sanottavaa paikasta eikä Nazarista.

      • Karo77

        Menikö Nazarin kanssa kaikki ihan ok? Mä oon ihmetelly, kun sain sieltä ainoastaan yhden meilin varauksen tehtyäni. Se meili tulostettuna toimii sitten matkalippuna. Siinä on vaan varausnumero. Toimiiko se oikeesti näin? Vähän epäilyttää ja hankala selvittää, kun Nazarin puhelinpalvelussa puhutaan niin huonoa suomea, että ne ei ymmärrä mun kysymystä.


      • syyslomalla
        Karo77 kirjoitti:

        Menikö Nazarin kanssa kaikki ihan ok? Mä oon ihmetelly, kun sain sieltä ainoastaan yhden meilin varauksen tehtyäni. Se meili tulostettuna toimii sitten matkalippuna. Siinä on vaan varausnumero. Toimiiko se oikeesti näin? Vähän epäilyttää ja hankala selvittää, kun Nazarin puhelinpalvelussa puhutaan niin huonoa suomea, että ne ei ymmärrä mun kysymystä.

        Nazarin matkalle myös. Mä varasin matkan puhelimitse ja postissa tulleessa matkavarauslapussa luki näin lasku/matkavahvistus/lentolippu eli ei sieltä mitään enää tule. Ihmettelin itsekin vähän, mut kun kerran selvästi lukee että lappu toimii lentolippuna niin uskottava on. Lentokentällä vaihtavat sit lähtöselvityksessä koneeseen nousukorttiin. Ole huoleti ja hyvää matkaa.


      • Ässä
        Karo77 kirjoitti:

        Menikö Nazarin kanssa kaikki ihan ok? Mä oon ihmetelly, kun sain sieltä ainoastaan yhden meilin varauksen tehtyäni. Se meili tulostettuna toimii sitten matkalippuna. Siinä on vaan varausnumero. Toimiiko se oikeesti näin? Vähän epäilyttää ja hankala selvittää, kun Nazarin puhelinpalvelussa puhutaan niin huonoa suomea, että ne ei ymmärrä mun kysymystä.

        Me saimme postitse kyseisen lapun ja se vaan annetaan lähtöselvityksessä. Saat silloin myös paluuliput. Kaikki toimi ok. Nazarin opas paikan päällä oli osaava ja puhui ihan hyvää Suomea.


      • Turkkiin ihastunut
        syyslomalla kirjoitti:

        Nazarin matkalle myös. Mä varasin matkan puhelimitse ja postissa tulleessa matkavarauslapussa luki näin lasku/matkavahvistus/lentolippu eli ei sieltä mitään enää tule. Ihmettelin itsekin vähän, mut kun kerran selvästi lukee että lappu toimii lentolippuna niin uskottava on. Lentokentällä vaihtavat sit lähtöselvityksessä koneeseen nousukorttiin. Ole huoleti ja hyvää matkaa.

        Olemmw olleet Nazar matkoilla nyt 4 kertaa ja 7.10 olemme taas menossa. Palvelu ja kaikki lippu ym. asiat ovat hoituneet ongelmitta ja olleet todella hyviä.
        Ensi kesäksikin on jo kuudes matka Nazarilla Turkkiin varattu ja luulempa että jatkamme näin aina kun matkakohde on Turkki.
        Hyvää matkaa! :)


    • jussi628

      Lokakusssa mekin menemme. Hotelli on meillä halvempi. Kovasti tuota SIDEA on kehuttu. Itse sain Nazarilta aivan hyvää palvelua. Uskon paikan olevan todella mukava. Lähellä on yksi isompi kaupunki, jossa kuulemma kannattaa ainakin kerran käydä. Tuo sinun hotellisihan on todellinen unelma.

    • Jonneponne

      kävin kesällä 2008 siellä. Todella kiva paikka ja kannattaa varoa ''babarazzia'' aillä siellä yks tyyppi ottelee kuvia ilman lupaa ja yrittää muudä meille ! ja tiedoksi että begasos world on antalyassa :)

      • Pegasos World

        Lähes 1,5 tunnin bussimatka Antalyan lentokentältä Sideen.


    • ..

      Kävimme Sidessä -08 (seur. vuonna Belekissä) perheen ja sukulaisten kanssa ja voin sanoa, että omasta puolestani ihastuin paikkaan täysin. Nazarilla matkustimme ja palvelu pelasi heiltäkin päin erittäin hyvin. Jos apua olisi tarvinnut, niin sitä olisi varmasti tullut nopeaan. Tulen varmasti vielä Nazarilla matkustamaan ja nimenomaan Sideen. Kaunis ja romanttinen paikka, itse kyläkin todella viehättävää aluetta kävellä. Pegasos Worldissä emme olleet ( vaan Asteria Sidessä), mutta vain positiivista olen siitä hotellista kuullut. Toki isohan se hotelli on, ja lapsia riittää, mutta ihmiskohtaistahan se on mistä tykkää.. Itse huomasin sen, että pidin Asteriasta enemmän, kuin sitten tuosta seuraavan vuoden hotellista, joka oli Pegasos Worldin kokoa.

      • :D

        Moi! Ollaan lähdössä reilun viikon päästä turkkiin pegasos world hotelliin eli olisi kiva tietää kaikkea yleistä tietoa paikasta viime aikoina käyneiltä! Kaikki tieto on hyvää. Oliko paikka siisti? Saiko sieltä pyyhkeitä uima altaille? Miten toimi ruokailu ja oliko siellä ruuhkaa? Huoneeksi meille on varattu perhesviitti. Minkälaisia ovat nuo huoneet? Kiitos jo etukäteen! Kaikki mitä tiedätte paikasta on hyväksi!


      • :-)) :-))
        :D kirjoitti:

        Moi! Ollaan lähdössä reilun viikon päästä turkkiin pegasos world hotelliin eli olisi kiva tietää kaikkea yleistä tietoa paikasta viime aikoina käyneiltä! Kaikki tieto on hyvää. Oliko paikka siisti? Saiko sieltä pyyhkeitä uima altaille? Miten toimi ruokailu ja oliko siellä ruuhkaa? Huoneeksi meille on varattu perhesviitti. Minkälaisia ovat nuo huoneet? Kiitos jo etukäteen! Kaikki mitä tiedätte paikasta on hyväksi!

        Oliko paikka siisti? Oli, siivoojat kiertelivät ulkoalueellakin ja allasalueen wc-tiloissa jatkuvasti siivoamassa. Baareissa käytettiin kevyitä kertakäyttölautasia ja muovimukeja, niitä kun jätettiin lojumaan sinne tänne, niin loppuillasta niitä kalasteltiin haavilla uima-altaalta. Vaikka on AI niin roskat voisi silti viedä itse roskikseen.

        Saiko sieltä pyyhkeitä uima altaille? Pyhkeet altaille sai vaihdettua vaikka joka päivä, käytännössä vaihtokoju aukeni aamulla n. klo 10, eli ennen sitä ei saanut uutta pyyhettä. Altaan pyyhkeet olivat sinisävyisiä, hotellihuoneiden pyyhkeet valkoisia, joten niitä ei voi sekottaa. Jos pyyhe ei jostakin syystä kuivunut kunnolla yön aikana, kävin vaihtamassa sen sitten kun vaihtoaika alkoi. Illalla pyyhkeet piti palauttaa ennen kuutta. Useimmiten otimme ainakin 2 mukaan omalle parvekkeelle, ja varasimme niillä pari aurinkovuodetta (2 riitti hyvin neljän hengen perheelle).

        Miten toimi ruokailu ja oliko siellä ruuhkaa? Ruokailussa oli ruuhkaa, valitettavasti. Pienten lasten kanssa iltaruokailuun pääsi jo puolta tuntia ennen, kaikkia lajeja ei ilmeisesti ollut silloin vielä esillä. Loppuajasta oli välillä pulaa laseista ja ruokailuvälineistä ja sali on todella meluisa, siellä kaikuu tms.

        Huoneeksi meille on varattu perhesviitti. Minkälaisia ovat nuo huoneet? Perhesviittejä on ainakin kahta kokoa, kaikissa ei ole lainkaan kunnon parveketta. Olkaa tarkkoina, jos teillä on varauksessa merenpuoleinen parveke että saatte sen, meillä oli aluksi parveke puutarhaan vaikka varaus oli meren puolelle (teki lisähintaa 140 euroa 2 viikolta). Oltiin sitten lopulta ylimmässä kerroksessa ihan tenniskenttien vieressä, yläkerran huoneistot hiukan pienempiä kuin alakerroksissa. Meiltä näki helposti oliko tenniskenttiä vapaana.

        Kiitos jo etukäteen! Kaikki mitä tiedätte paikasta on hyväksi! Hotellin kaupoissa kaikki on kallista: uimapatjat, uimarenkaat, aurinkovoiteet. Sama koskee Siden kaupungin apteekkeja, eli ottakaa tarvitsemanne aurinkovoiteet mukaan jo Suomesta. Meillä oli 2 uimarengasta litteissä myyntipakkauksissa mukana matkalaukussa (edellisvuoden aleostoksia paikkakunnan marketista), niissä pystyi aikuinenkin istumaan. Kopiotekstiilejä ja -kenkiä/laukkuja myydään kaikkialla, laatu on hyvä, meillä parhaat hupparit olleet ahkerassa käytössä pari vuotta. En silti tykkää kopiotuotteista mutta kun muuta ei ole tarjolla.


      • kuumeessa jo
        :-)) :-)) kirjoitti:

        Oliko paikka siisti? Oli, siivoojat kiertelivät ulkoalueellakin ja allasalueen wc-tiloissa jatkuvasti siivoamassa. Baareissa käytettiin kevyitä kertakäyttölautasia ja muovimukeja, niitä kun jätettiin lojumaan sinne tänne, niin loppuillasta niitä kalasteltiin haavilla uima-altaalta. Vaikka on AI niin roskat voisi silti viedä itse roskikseen.

        Saiko sieltä pyyhkeitä uima altaille? Pyhkeet altaille sai vaihdettua vaikka joka päivä, käytännössä vaihtokoju aukeni aamulla n. klo 10, eli ennen sitä ei saanut uutta pyyhettä. Altaan pyyhkeet olivat sinisävyisiä, hotellihuoneiden pyyhkeet valkoisia, joten niitä ei voi sekottaa. Jos pyyhe ei jostakin syystä kuivunut kunnolla yön aikana, kävin vaihtamassa sen sitten kun vaihtoaika alkoi. Illalla pyyhkeet piti palauttaa ennen kuutta. Useimmiten otimme ainakin 2 mukaan omalle parvekkeelle, ja varasimme niillä pari aurinkovuodetta (2 riitti hyvin neljän hengen perheelle).

        Miten toimi ruokailu ja oliko siellä ruuhkaa? Ruokailussa oli ruuhkaa, valitettavasti. Pienten lasten kanssa iltaruokailuun pääsi jo puolta tuntia ennen, kaikkia lajeja ei ilmeisesti ollut silloin vielä esillä. Loppuajasta oli välillä pulaa laseista ja ruokailuvälineistä ja sali on todella meluisa, siellä kaikuu tms.

        Huoneeksi meille on varattu perhesviitti. Minkälaisia ovat nuo huoneet? Perhesviittejä on ainakin kahta kokoa, kaikissa ei ole lainkaan kunnon parveketta. Olkaa tarkkoina, jos teillä on varauksessa merenpuoleinen parveke että saatte sen, meillä oli aluksi parveke puutarhaan vaikka varaus oli meren puolelle (teki lisähintaa 140 euroa 2 viikolta). Oltiin sitten lopulta ylimmässä kerroksessa ihan tenniskenttien vieressä, yläkerran huoneistot hiukan pienempiä kuin alakerroksissa. Meiltä näki helposti oliko tenniskenttiä vapaana.

        Kiitos jo etukäteen! Kaikki mitä tiedätte paikasta on hyväksi! Hotellin kaupoissa kaikki on kallista: uimapatjat, uimarenkaat, aurinkovoiteet. Sama koskee Siden kaupungin apteekkeja, eli ottakaa tarvitsemanne aurinkovoiteet mukaan jo Suomesta. Meillä oli 2 uimarengasta litteissä myyntipakkauksissa mukana matkalaukussa (edellisvuoden aleostoksia paikkakunnan marketista), niissä pystyi aikuinenkin istumaan. Kopiotekstiilejä ja -kenkiä/laukkuja myydään kaikkialla, laatu on hyvä, meillä parhaat hupparit olleet ahkerassa käytössä pari vuotta. En silti tykkää kopiotuotteista mutta kun muuta ei ole tarjolla.

        olemme lähdössä samaiseen paikkaan syyskuussa ja kirjoituksessasi tuli jo melko hyvin tietoa.kuitenkin haluaisin tietää millaiset hiustenkuivaajat huoneissa oli ?oliko kenties sellaiset pikkuiset töhöttimet millä ei oikeasti tee mitään.onko vielä tietoa hotellin hamamista,onko minkä hintainen?


      • :)
        kuumeessa jo kirjoitti:

        olemme lähdössä samaiseen paikkaan syyskuussa ja kirjoituksessasi tuli jo melko hyvin tietoa.kuitenkin haluaisin tietää millaiset hiustenkuivaajat huoneissa oli ?oliko kenties sellaiset pikkuiset töhöttimet millä ei oikeasti tee mitään.onko vielä tietoa hotellin hamamista,onko minkä hintainen?

        haluaisin vielä tietää että onko hotellin lähistöllä tai ylipäätään sidessä sellaisia letittäjiä jotka tekevät pieniä lettejä otsalle? Tuo olisi mukava tietää.


      • sinne uudestaan
        :) kirjoitti:

        haluaisin vielä tietää että onko hotellin lähistöllä tai ylipäätään sidessä sellaisia letittäjiä jotka tekevät pieniä lettejä otsalle? Tuo olisi mukava tietää.

        Hotellissa oli kampaamo ja väänsivät niitä lettejä siinä iltaisin, hinnoista ei hajuakaan. Hiustenkuivaaja oli hyvä, kiinteästi wc:n seinässä kiinni mutta ei haitannut, tuli kyllä käytettyä ahkerasti.
        Hotellin hamam maksoi Nazarin kautta ostettuna tuolloin 28 euroa, hiukan enemmän jos osti sieltä hemmotteluosastolta suoraan, mutta heidän kauttaan siihen kuului hiukan enemmän - ehkä hierontaa tms, en muista tarkalleen. Ei käyty. Ajattelin, että kun suomalaisena saunon kuitenkin säännöllisesti niin ihollani ei ole sellaista poistettavaa kerrosta kuin kenties muilla eurooppalaisilla.

        Aurinkoa siellä kyllä riittää, ja keskikesällä palaa vaikka lojuisi varjon alla, ne vihreät katokset on hyvä juttu, me oltiin siellä mereltä katsottuna allasalueen oikeassa päässä meren ja altaan välissä, jossa se katos oli harjakattoinen, sen alla kiersi ilma hyvin. Lyhyt matka baariin juomia hakemaan ja ehkä hiukan rauhallisempi osa altaasta kuin se, jossa päivällä oli vesileikkejä ja ohjelmaa.


      • tuli mieleen
        sinne uudestaan kirjoitti:

        Hotellissa oli kampaamo ja väänsivät niitä lettejä siinä iltaisin, hinnoista ei hajuakaan. Hiustenkuivaaja oli hyvä, kiinteästi wc:n seinässä kiinni mutta ei haitannut, tuli kyllä käytettyä ahkerasti.
        Hotellin hamam maksoi Nazarin kautta ostettuna tuolloin 28 euroa, hiukan enemmän jos osti sieltä hemmotteluosastolta suoraan, mutta heidän kauttaan siihen kuului hiukan enemmän - ehkä hierontaa tms, en muista tarkalleen. Ei käyty. Ajattelin, että kun suomalaisena saunon kuitenkin säännöllisesti niin ihollani ei ole sellaista poistettavaa kerrosta kuin kenties muilla eurooppalaisilla.

        Aurinkoa siellä kyllä riittää, ja keskikesällä palaa vaikka lojuisi varjon alla, ne vihreät katokset on hyvä juttu, me oltiin siellä mereltä katsottuna allasalueen oikeassa päässä meren ja altaan välissä, jossa se katos oli harjakattoinen, sen alla kiersi ilma hyvin. Lyhyt matka baariin juomia hakemaan ja ehkä hiukan rauhallisempi osa altaasta kuin se, jossa päivällä oli vesileikkejä ja ohjelmaa.

        Luin matkaa tässä odotellessa sitä nazarin esitettä ja siitä heräsi vielä kysymys. mainoksessa mainitaan että drinkit kuuluvat myös tähän pakettiin ja toisaalta joku on sanonut että ei kuulu. Mikä siis on tämän hetkinen tilanne?


      • Turkin kävijä

        No olimme 2v sitten Pegasos Wordissa ja kyllä silloin oli viinihanat ulkobaarissa itsepalvelussa ja ravintolassa sai itse hakea oluet ja viinit.Väkevät juomat (paikalliset) pyydettiin tiskiltä.Mahtava paikka ja hotellialue...omalle rannalle vei päällystetty rantakatu joka oli ihan vieressä,ilmaiset aurinkotuolit ja melko rauhallista verrattuna allasalueeseen jossa ihmisiä aivan mielettömästi ja meteli sen mukainen.Ranta oli aivan mielettömän upea,kilometreittäin hienohiekkaista rantaviivaa jota on kiva kävellä kun makoilu kyllästyttää.Hotellihuoneet ovat vähän kulahtaneet ja meillä oli ekassa kerroksessa maan tasalla kaksio,mutta ei parveketta,tosin ei siellä olis jaksanu istuakkaan kun oltiin elokuun kuumuudessa.Ruoka oli aivan mahtavaa ja mielettömät määrät tarjolla,ulkona oli kyllä kuuma ruokailla ja hiki valui,sisätilat olivat lapsiperheitten vallottamat eikä siellä juurikaan ollut tilaa.Hieno lomakohde,me aiomme kyllä mennä uudestaan Nazarin matkalle mutta kokeillaan ehkä jotain toista yhtä tasokasta hotellia,vaikka Pegasos Planetia.


      • ssmm
        Turkin kävijä kirjoitti:

        No olimme 2v sitten Pegasos Wordissa ja kyllä silloin oli viinihanat ulkobaarissa itsepalvelussa ja ravintolassa sai itse hakea oluet ja viinit.Väkevät juomat (paikalliset) pyydettiin tiskiltä.Mahtava paikka ja hotellialue...omalle rannalle vei päällystetty rantakatu joka oli ihan vieressä,ilmaiset aurinkotuolit ja melko rauhallista verrattuna allasalueeseen jossa ihmisiä aivan mielettömästi ja meteli sen mukainen.Ranta oli aivan mielettömän upea,kilometreittäin hienohiekkaista rantaviivaa jota on kiva kävellä kun makoilu kyllästyttää.Hotellihuoneet ovat vähän kulahtaneet ja meillä oli ekassa kerroksessa maan tasalla kaksio,mutta ei parveketta,tosin ei siellä olis jaksanu istuakkaan kun oltiin elokuun kuumuudessa.Ruoka oli aivan mahtavaa ja mielettömät määrät tarjolla,ulkona oli kyllä kuuma ruokailla ja hiki valui,sisätilat olivat lapsiperheitten vallottamat eikä siellä juurikaan ollut tilaa.Hieno lomakohde,me aiomme kyllä mennä uudestaan Nazarin matkalle mutta kokeillaan ehkä jotain toista yhtä tasokasta hotellia,vaikka Pegasos Planetia.

        Joku on varmaan käynyt Pegasos Wordissa huhtikuussa. Olen menossa huhtikuun puolenvälin jälkeen. Onko siellä altaat auki silloin? Minkälainen sää muuten huhtikuun puolenvälin jälkeen, varmaan hyvä varata fleese pusero mukaan. Onko liukumäkiä eri kokoisille lapsille, ja isoille myös, siis aikuisille :-) . Saiko ko hotellissa vettä ottaa mukaan omaan pulloon huoneeseen, vai pitikö huoneeseen ostaa omat vedet esim hotellin shop:sta.


    • HV

      Jos haluaa syödä hyvää ja paljon, mutta edullisesti, niin ehdottomasti kannattaa tsekata Meshur 49-ravintola.

      http://i36.tinypic.com/klvfc.jpg

      En ihan tarkkaa paikkaa muista, mutta se mahtuu kuvaan piirrettyyn punaiselle alueelle.

      4 henkeä syö itsensä ähkyksi 50:llä liiralla (n.25€). Alkupalaksi tulee maksutta iso pitaleipä ja siihen 3 fyllinkiä täytteeksi.

      Sieltä saa myös sellaisen ison lautasen, jossa on paljon erilaista lihaa (kanaa, lammasta, lehmää), kasviksia ja riisiä. Sitten jokainen vain napsii siitä jättilautasesta omalle lautaselleen haluamaansa. Jälkkäriksi sopii hyvä jätskiannos.

      Sellainen lysti maksaa vähän alle 80TL. Ja siis neljä henkeä syö itsensä ns. piippuun.

      Palvelu on loistavaa ja paikallisetkin syövät siellä. Eikä ole sisäänheittäjiä, kun eivät ilmeisesti tarvitse.

      Alkoholia tai olutta kyseisessä paikassa ei myydä.

      Sieltä saa myös "turkkilaisen pizzan" 3TL:lla! Ei tosin kokeiltu kertaakaan.

      Lähes naapurissa on 3 Lions-ravintola, jonka sisäänheittäjä masentui kun aina marssittiin heidän ohi Meshuriin. Ensin oli innokasta sisäänheittoyritystä, joka pikkuhiljaa hiipui pelkkään tervehdykseen...

      • j.boman

        vikingbazaar side


      • saranpää
        j.boman kirjoitti:

        vikingbazaar side

        olin itsekin siellä ja ostin paljon ja hyväät vaattet. olen tosi tytyväinen ostoksilta. suosittelen myös


      • sideen menossa
        saranpää kirjoitti:

        olin itsekin siellä ja ostin paljon ja hyväät vaattet. olen tosi tytyväinen ostoksilta. suosittelen myös

        Onko kokemuksia Asteria Side-hotellista enempää? Olisi tarkoitus lähteä huhtikuussa mieheni kanssa kyseiseen hotelliin viikoksi. Entäs onko Sidessä suomenkieliset opaspalvelut? Ja entäs tuo nykyinen Nazarin käyttämä lentoyhtiö, FreeBird, onko kokemuksia?


      • memolini
        sideen menossa kirjoitti:

        Onko kokemuksia Asteria Side-hotellista enempää? Olisi tarkoitus lähteä huhtikuussa mieheni kanssa kyseiseen hotelliin viikoksi. Entäs onko Sidessä suomenkieliset opaspalvelut? Ja entäs tuo nykyinen Nazarin käyttämä lentoyhtiö, FreeBird, onko kokemuksia?

        sidessä on kaksi asteria hotellia. molemmat ovat 5 tähti ja melko parhat hotellit. asteria side on noin 3 kilometri ja asteria sorgun on noin 6 kilometri antik side keskustasta. nazarin oppat puhu suomea ja nazarilla on aika hyvää kaikki palvelut. ostoksiakin voi tehdä manavgatista mutta ylänse manavgatissa on toinen laatu, antik siden keskustasta voitte löyte ihan mitä vaan. jos menette ostoksilla muistaka tingimisen.


    • Ariel3456

      Nazarilla uusi viiden tähden matkapaketti "Zumba&Wellness-viikko 14.5-21.5 2011" Sidessa Pegasos World All inclusive- hotellissa. Tästä on avattu myös FB-tapahtuma nimellä "Zumba&Wellness-viikko auringossa!" jossa saa yhteyden matkalla toimiviin ohjaajiin Maisuun ja Iinaan =) Sinne siis!

      Matka sisältää:
      • Suorat lennot Helsingistä 14.05-21.05.2011

      • Ateriat lennoilla
      • Lentokenttäkuljetukset
      • Viikon majoitus sekä All Inclusive-palvelu 5 tähden Pegasos World- hotellissa Turkin Sidessä
      • Mahdollisuus osallistua kaikille ryhmäliikuntatunneille
      • Wellness-paketti (Hamam vartalonkuorinnalla ja vaahtohieronnalla sekä kasvohoito, arvo 50 €)


      Hinta: 900 euro/ hlö, majoitus kahden hengen huoneessa

      Zumba-matkan voi varata ainoastaan puhelimitse. Soita numeroon 0306-227 575 varataksesi matkan tai saadaksesi lisätietoja.

    • kohta matkaan

      olen lähdössä Sideen ja tarkotuksena olisi tuoda vaatteita sieltä tuliaiseksi. Kummassa on halvemat hinnat sidessä vai alanyssa?

    • Matkaa suunnitteleva

      Lis'ää ruokapaikkoja Sidessä?

    • huonoja kokemuksia

      kävin 3 viikoa sitten Sidessä, kaunista oli ja ruoka oli ihan hyvää, mutta en mene enää toiste turkkiin..

    • NivelSide

      Hyviä ruokapaikkoja Sidessä? Hyviä ja halpoja? Parhaat paikalliset ruokapaikat. Näköalaravintolat?

    • dsf

      Side on hyvä paikka jos ei halua baarielämää, koska siellä iltaelämä on aika olematon. Paikkakaan ei ole mikään kummoinen, ainoastaan rauniot ovat hienot, jotka ovat näkemisen arvoisia. Muuten kaupunki on vähän sinne ja tänne, tarvitsee paljon huoltoa, ainakin mitä viimeksi kun kävimme siellä (v2010)

      Cinar Garden oli hotelli, ei suositella. Myöskin törmäsimme väkivaltaisiin kauppiaisiin; huitaisi meitä lehdellä kun emme suostuneet ostamaan mitään.

      • matkalla sideen

        Onks siellä turistipoliiseja?


    • Turkkifani

      Side oli todella hyvä paikka matkustaa lapsen kanssa. Rauhallinen ja ihmiset ystävällisiä. Hotellina meillä oli Hanay Suit. Asiallinen ja rauhallinen hotelli. Ja siisti. Sisätiloissa ja ravintolan puolella oli tupakointi kielletty. Ravintolasta osoittivat pöydät joissa voi tupakoida.
      Antik Side(keskusta) oli sopivan pieni ja kauppiaat olivat paljon rauhallisempia kuin esim. Alanyassa.
      Ruoka oli hyvää. Kannattaa mennä sellaisiin ravintoloihin, joissa käy paljon ruokailijoita ja varsinkin paikallisten suosimat ravintolat ovat hyviä. Sellaisissa paikoissa eivät ruoat "makaa" montaa päivää eli tuoretta evästä tarjolla.
      Hintataso on noussut hieman, mutta on edullista Suomeen verrattuna.
      Matka lentokentältä Sideen on sopiva, Bussilla noin tunnin matka.

    • taaaaateli

      Hei ! ajattelin tässä nyt kysyä kun olen itse menossa Turkkin Sideen piakkoin 15 vuotiaan tyttäreni kanssa ja hän on hieman epävarma sillä pelkää jos siellä olisi paljon turkkilaisia nuoria tyttöjä ahdistelevia miehiä . osaako kukaan neuvoa tästä aiheesta, kiitos jo etukäteen:)))

      • Ei pelkoa

        "pelkää jos siellä olisi paljon turkkilaisia nuoria tyttöjä ahdistelevia miehiä ".

        Vai onko tyttäresi turkkilainen ?


    • oma käytös A&O

      ei siinä tarvitse olla edes nuori, oma käytös on A ja O. Paljon he heittävät ihan vaan juttua ja pientä flirttii mutta se on aika harmitonta kuitenkin kun ei lähde siihen mukaan. itse 35 v ja niin paljon olisi n. 20 -25 vuotiaita poikia saanut että ei olisi viikko siihen touhuun riittänyt.

    • 2 viikkoa matkaan...

      Voisko joku kertoa onks Sidessä huokeita merkkivaatteita? ja missä siellä? entä hajuvedet?

      • joni 35

        viking bazaar side, paras kauppa....


      • Serefe!!!!!!
        joni 35 kirjoitti:

        viking bazaar side, paras kauppa....

        Kammottava hullu myyjä! Välttäkää kaupoista Viking Bazaaria ja ravintoloista Barracudaa. Roistoja kummassakin. Muuten hieno paikka Side. Ja ihmiset ystävällisiä. Mutta noita kahta ryöväripaikkaa kannattaa välttää kuin ruttoa!


    • sari o

      käytiin siellä ja tosi ihanaa palvelua ja ruoat oli huippuja ! :)

    • Sunlight Garden

      Moikka! Ollaan lähössä lokakuussa Sideen ja majotutaan Sunlight Garden nimisessä hotellissa. Onko kokemusta millanen on? Aurinkomatkojen kautta mennään. Kiitos jo vinkeistä! :)

      • Matkaaja11

        Oltiin heinäkuun lopulla hotellissa ja mielestäni hintalaatusuhde ei oikein kohdannut mutta muuten ihan hyvä. Huoneisto oli ok ja ruuat kans, mutta kun on kaksi viikkoa niin jo kaipas jotain muutakin syötävää. Siellä oli aika paljon kalaa tarjolla, mutta kun on allerginen kalalle niin se vähän harmitti mutta kyllä siellä silti mahansa täyteen sai. Allasalua oli ihan kiva ja henkilökunta kans.


      • tykkään

        Olen ollut useasti Sunlightissa. Ihan keskitason hotélli. Meillä on ollut joka kerta erittäin hyvä valikoima ruokia. Itse en syö kalaa ja löysin paljon vaihtoehtoja tilalle. Sekä liha että erittäin hyvät kasvisruoka vaihtoehdot. Useasti myös jotain speciaalia illallisella. Kiinalaista iltaa, Turkkilaista iltaa jne. Ainoa mikä on miinus niin päivällisen aikana lentelee pikkulintuja ruokapaikan läpi. mutta siihenkin tuntuu tulleen jonkun näköinen pelotin systeemi. Ja huoneistoissa miinusta kun vesi tulee vähän liruttamalla usein mutta se on pieni ongelma minulle. Muuten kivat huoneet kuin kahteen suuntaan parvekkeet ja tilavat huoneet. Viime talvena myös vaihdettu ovia ja ikkunoita uusiin. Jos haluat tietää jotain lisää pistä viestiä tänne. Olen ollut siellä tänäkin kesänä jo 3 kertaa ja sinne päin taas Lokakuussa taas lähdössä :D


    • Sideen

      Hei! Onko kokemuksia Asteria Sorgun Resort hotellista Sidessä? Millainen hotelli? Kuinka sieltä pääsee Siden vanhaan kaupunkiin? Missä voi vaihtaa euroja liiroiksi vai onko lainkaan tarvetta vaihtaa valuuttaa?

    • jaujiajoijai

      Siden reissu ohi ja mukavaa oli! Edelliselle kysyjälle tiedoksi että rahanvaihtopisteitä on ympäri Sideä ja liiroilla maksaminen on halvempaa, mutta euroillakin pärjää mainiosti.

      Lähes kaikki vanhan kaupungin(keskustan) kaupat tuli kierrettyä paremman puoliskon kanssa ja pahaa sanottavaa ei juuri ole. Kauppiaat olivat mukavia ja suurin osa jopa osasi englantia ymmärrettävästi.

      Ainoastaan kaksi kauppaa kehottaisin kiertämään mahdollisimman kaukaa. Viking Bazarin(joka siis on erittäin hyvä paikka) lähellä on ns. hopeakauppa nimeltään joku 925 tai 912-silver. Lipevä kauppias testautti useita koruja ja käyttäytyi hyvin, mutta lähtiessä huomattiin että oli ottanut vaimokkeen kultakaulanahan tiskin taakse "parempaan talteen"....kysyessämme korusta myyjä muuttui happamaksi, mitälie yrittänyt, mutta ilmeestä päätellen ei ollut vahinkotapaus...
      Toinen kauppa on Menekse Sk. tiellä sijaitseva vaatekauppa lähellä vanhan kaupungin "pääkatua". Eivät ilmeisesti tykänneet kun emme halunneet ostaa piraattipaitaa lähes aidon hinnalla, joten joka kerta kun kuljimme ko. kaupan läheltä kauppiaat tulivat porukalla ulos aukomaan päätä ja huutelemaan törkeyksiä....en tiedä oliko pojilla hiekkaa vakosessa vai mikä mättäsi niin paljon että loppuloma piti lähes vältellä kyseistä katua...

      Muuten Side oli kyllä kiva paikka ainakin näin pariskunnalle, suosittelen!

    • side 2011 syyskuu

      Viking Bazaarista voi olla toistakin mieltä. Myyjä myi ylihintaiset farkut itselleni ja ystävälleni. Luotimme suomenkieliseen, osittain Helsingissä asuvaan kaveriin - valitettavasti. Farkut löystyivät alle aikayksikön eikä myyjä suostunut kaupan purkuun. Opasti meitä vielä lähtiessämme, että älkää ostako ensimmäisestä paikasta, vaan vertailkaa. Kotimatkalla Suomeen ystäväni farkuista jo niitti irtosi. Se, että on käynyt armeijan Suomessa ja kaupan katossa on siniristilippu ei välttämättä tarkoita luotettavuutta.

      • kenzol

        Varmasti valehtelet..


      • studio
        kenzol kirjoitti:

        Varmasti valehtelet..

        Kauanko bussikuljetus Antalya-Side?
        Joku mainitsi aikaisemmin 1,5h, pitääkö paikkaansa?


      • Hullu Basaariäijä!

        Juu ssmanalaista oli Viking Bazaarin huijaus meille. Ja myyjä muuttui psykopaattiseksi hulluksi kun ei ostettu....


      • Jouni47
        kenzol kirjoitti:

        Varmasti valehtelet..

        Juu kyllä siellä VIKING BAZAARISSA ON HULLU MYYJÄ NIMELTÄ KARIM. Kun ei kauppoja syntynyt. Husaisi ensin paidoilla ja alkoi kiroten ajamaan pois liikkeestä, löi kämmenellä takaraivoon. Pihalla huuteli perään että painukaa vittuun täältä perkele suomalaiset.
        Siden turistiostospaikan sisäänkäynnin oikealla puolella on poliisiasema, käytiin tekemässä ilmoitus sinne, ei jääty katsomaan tekivätkö asialle mitään, toivottavasti, koska oihän tuo oikein voi olla että myyjä alkaa hutkimaan asiakkaita jos ei mitään osta.


    • n. 75 km

      me olemme menneet tunnissa bussilla sunlight gardeniin. ei siihen saa 1.5 tuntia kulumaan ellei ole tupakka ja pissataukoja

    • Nuppu ja kumppanit

      Olemme menossa syyskuussa Hotel Trendy Side Beachiin. Onko käyneitä? Mitä piditte?

    • Epätiedossa

      Moi! osaisko kukaan kertoo minkälainen matkabudjetti ois riittävä 4 henkiselle (2 aikuista ja 4 ja 6 vuotiaat lapset) perheelle sideen? 2 viikkoa menossa ja aamiainen sisältyy hintaan.

    • rav

      Aral Hotel, onkoon OK ?

    • aral3

      Aral hotel on todella hyvä, siisti, viihtyisä, ruoka hyvää ja mahtava henkilökunta.

    • nopsa66

      Tämä Viking bazaar on täysi huijari kauppias Siden vanhassa kaupungissa... Suomea puhuu kohtuullisesti, selittelee ummet ja lammet Suomesta ja on mukamas käyny armeijan Suomessa jota en usko vaikka jotku armeija kamppeet päällä oleva kuva olikin seinällä. Lipevä kaveri saikin myytyä kyllä parit farkut ja tuntui niinkuin muutkin Turkkilaiset että jos sanoo että ei osta niin käytös muuttuu radikaalisti. Farkkuja piti lyhentää ja vasta kotona huomasin että toinen lahje pari senttiä toista lyhyempi ja todella amatöörimaisesti lyhennetty. Harmi kun muutoin mukava paikka Turkki onkin niin noi myyjät on ihan järkyttävän ahdistavaa sakkia!

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      344
      2521
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      65
      1564
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1533
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe