Mitä tehdä?

neuvoton112

Mitä tehdä jos kaksi ihmistä pitävät toisistaan erittäin paljon, mutta toisella on ennaltaan suhde toisen kanssa. Onko väärin puskea suhteen väliin, jos tietää ihmisen olevan onneton suhteessaan? Onko väärin tarjota ihmiselle parempaa, vai pitääkö pysyä vain taka-alalla?

23

2252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on niiden kahden ihmisen suhde, ei kolmen ihmisen suhde.
      Vaikka sinä ajattelet että pystyt tarjoamaan parempaa, et sinäkään voi luvata että se suhde sinun kanssasi olisi loppujen lopuksi yhtään parempi.

• Neuvoton112

Puhut viisaita, mutta mitä jos ei voi tunteillensa mitään? Ajattelee ihmistä taukoamatta päivät pitkät ( ei sairaalla tavalla ) ja elättelee toiveita mielessään. Onko oikein paljastaa tunteensa, vaikka se saattaisi luoda tukalan tilanteen ? Millä pääsee pois siitä rauhattomasta tilasta ja saada vihdoin unta öisin?

• Neuvoton112 kirjoitti:

Puhut viisaita, mutta mitä jos ei voi tunteillensa mitään? Ajattelee ihmistä taukoamatta päivät pitkät ( ei sairaalla tavalla ) ja elättelee toiveita mielessään. Onko oikein paljastaa tunteensa, vaikka se saattaisi luoda tukalan tilanteen ? Millä pääsee pois siitä rauhattomasta tilasta ja saada vihdoin unta öisin?

tuo on aika ikävä paikka.

Niin, no siis mun mielestä se valinnanvapaus pitäisi kuitenkin olla niillä kahdella suhteessa olevalla ihmisellä, koska ovat jo toisiinsa sitoutuneet.

Mieti itseksesi kuinka suhtautuisit jos itse olisit se toinen ihminen siinä suhteessa ja joku kertoisi tunteistaan tuolla tavalla kumppanillesi.

• tuota

toisinaan, että miten haluaisin ihmisen lähestyvän minua, koska itselläni on suhde toisen kanssa...
      KAikkein parasta olisi olla ystävä alkuun jos se sittä johonkin kehittyy niin kaikki aikanaan

• mitä mietteitä

Eroa suhteesta, sillä tuo kuulostaa jo tosi pahalta. Suunnitteleeko ihmiset todella ennakkoon miten siisteimmällä tavalla pettää ja pääsee entisestä eroon?

• asiat
        mitä mietteitä kirjoitti:

Eroa suhteesta, sillä tuo kuulostaa jo tosi pahalta. Suunnitteleeko ihmiset todella ennakkoon miten siisteimmällä tavalla pettää ja pääsee entisestä eroon?

ole niin yksinkertaisia. Olen itse ainakin puhunut kumppanini kanssa asioista moneen kertaan. Aina ei voi suhteesta vain lähteä käytännöllisistä syistä. Itse en haluaisi aloittaa heti mitään suhdetta vaan tutustua ihmiseen aluksi vain ystävänä.

• seurustelee

jos on onneton?? Jos hän tietää että voit tarjota parempaa niin miksi ei ole sinun kanssa?

• WOMANINLOVE

..kuulostaa tutulta..onneksi tapaamme ei-privaatisti nii ei tarvitse mitään ruveta sanomaankaan..en uskaltaisi,pelkäisin että hän ei ole samalla aaltopituudella..

• Minä vaan

Mulla on maailman upein mies ystävänä. Juuri sellainen jonka kanssa itsekin tahtoisin parisuhteen. Mutta hän seurustelee, joten pysyn vain ystävänä. En edes yritä mitään. Viihdymme hyvin yhdessä, ja olemme täysin samalla aaltopituudella. Jos hän joskus haluaa kanssani enemmän, olen valmis. Mutta siihen saakka pysyn vain kaverillisissa väleissä. Ja toivon etten rakastu kunnolla häneen..

• -mutu-

Ei voi! Sinäkin olet valmiustilassa vastaanottamaan mitä annetaan. Ystävää kohtaan ei tunneta noin!

• Neuvoton112

Joo taidan jättää asian taakse ja jatkaa, vaikka en pystykkään siihen viellä. Odotan vaikka sitä yhteydenottoa vastapuolelta, niin en ainakaan rupea suhteenrikkojaksi. Hajottaa olla tässä tilanteessa,
      kun tietää että molempien elämä olisi niin paljon rikkaampaa yhdessä. No ehkä voitan sitten lotossa, kun en voittanut rakkaudessa.

Yhteydenottoa odotellessa...

• toi...

sun puhelinnumerosi? :)

• Neuvoton112
        toi... kirjoitti:

sun puhelinnumerosi? :)

Ei ole oikea numero (oho,yllätys). Oikean numeron ilmottaisin
        ,mutta pitää pitää linjat vapaina, jos sieltä tulisi soitto oikealta ihmiseltä. =)
        Epätoivoista eikö totta?

• mielipide...

Olen sitä mieltä, että oikein teet, jos et väliin mene. Olen itse ihastunut ja varattu. Ajatukset ovat olleet sekaisin pitkään. En voisi tapailla muita, kun olen suhtessa, enkä myöskään suoraan kertoa ihastuksesta. Se olisi väärin.

Se, miksi ihastuin, ei johtunut paremman elämän toivosta. Kaikissa suhteissa on omat ongelmansa ja yhtälainen mahdollisuus epäonnistua. Olen miettinyt omia puutteitani ja mistä tunteet tai tunteettomuudet johtuvat. Olen miettinyt myös sitä, arvostanko toista tarpeeksi ja jos en arvosta, niin miksi. Se on pitkä prosessi.

Uskon kyllä, että on rankkaa olla ihastunut varattuun. Mutta vähintään yhtä rankkaa on olla varattuna ihastunut.

• Minä täällä

Ihan oikeasti, ei saa liikaa ajautua omien periaatteittensa valtaan. On hienoa, että niitä on, mutta kun elämä muuttuu, tilanteet muuttuu. Miksi kärvistellä suhteessa ihmisen kanssa, jos todella paljon parempaa on luvassa? Miksi tyytyä rakkauteen, kun tarjolla on Rakkautta?? Siinä on ero.

Lupaukset on lupauksia, ja niistä on pidettävä kiinni. Olet oikeassa ja arvostan sinua siksi. Mutta. Älä tee itsellesi hallaa noitten periaatteitten takia. Me todella olemme täällä vain kerran, ja vain kerran Se Oikea tulee vastaan. Joskus rohkeutta on mennä mukaan eikä jäädä.

Rakkaudella,
        Nainen.

• mielipide...
        Minä täällä kirjoitti:

Ihan oikeasti, ei saa liikaa ajautua omien periaatteittensa valtaan. On hienoa, että niitä on, mutta kun elämä muuttuu, tilanteet muuttuu. Miksi kärvistellä suhteessa ihmisen kanssa, jos todella paljon parempaa on luvassa? Miksi tyytyä rakkauteen, kun tarjolla on Rakkautta?? Siinä on ero.

Lupaukset on lupauksia, ja niistä on pidettävä kiinni. Olet oikeassa ja arvostan sinua siksi. Mutta. Älä tee itsellesi hallaa noitten periaatteitten takia. Me todella olemme täällä vain kerran, ja vain kerran Se Oikea tulee vastaan. Joskus rohkeutta on mennä mukaan eikä jäädä.

Rakkaudella,
        Nainen.

Olen nainen minäkin.

• tämäkin
        mielipide... kirjoitti:

Olen nainen minäkin.

..kuulostikin liian hyvältä ollakseen totta ;) Mutta samat sanat silti voin osoittaa sinulle.

Olen todellakin sitä mieltä, että kun sitoudutaan niin silloin sitoudutaan. Mutta. Elämä ei aina ole mustavalkoista. Pelkästä mielenhäiriöstä ei kenenkään mukaan lähdetä. Mutta harkinnan jälkeen se on ihan sallittua.

• mielipide...
        tämäkin kirjoitti:

..kuulostikin liian hyvältä ollakseen totta ;) Mutta samat sanat silti voin osoittaa sinulle.

Olen todellakin sitä mieltä, että kun sitoudutaan niin silloin sitoudutaan. Mutta. Elämä ei aina ole mustavalkoista. Pelkästä mielenhäiriöstä ei kenenkään mukaan lähdetä. Mutta harkinnan jälkeen se on ihan sallittua.

...että asiasta keskustellaan. Jokaisella menee oma aikansa asioiden käsittelyyn. Joku muuttaa heti vaikka ulkomaille ja jättää kaiken, toisella voi mennä vuosia. Kukin tavallaan.

• sivusta naisen myös
        mielipide... kirjoitti:

...että asiasta keskustellaan. Jokaisella menee oma aikansa asioiden käsittelyyn. Joku muuttaa heti vaikka ulkomaille ja jättää kaiken, toisella voi mennä vuosia. Kukin tavallaan.

vastailen: Kun varattuna ihastuu, kannattaa kuitenkin miettiä onko se hetken huumaa vai mitä. Yleensä se menee ohi.

• mielipide...
        sivusta naisen myös kirjoitti:

vastailen: Kun varattuna ihastuu, kannattaa kuitenkin miettiä onko se hetken huumaa vai mitä. Yleensä se menee ohi.

...mutta ellei mene, niin sitten on mietittävä missä vika ja voiko asialle jotain tehdä.

• osaset

Kaikissa vaihoehdoissa hajoaa ihmisiä. Aina puhutaan suhteen hajoamisesta, ihmiset niissä hajoavat, aina. Saavuttamaton rakkauskin tekee saman.

• ohikulkija II

ei ole ikuista. Ei voi voittaa jos ei koita ;)
      Ehkei kohteesei edes tiedä, että saattaisitkin olla tosissasi...

• she/he

Tuossa tilanteessa on ainakin minua helpottanut se, että olen jutellut ihastukseni kanssa suoraan. Kahville, kävelemään tms. Saa tietoonsa ovatko tunteet millä tasolla...
      Helpommin sanottu kuin tehty, mutta ei tarvitse jälkeenpäin harmitella!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4322
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      42
      2685
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      112
      2480
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      108
      2258
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1947
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1945
    7. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      211
      1632
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1607
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1598
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      79