Kynsisieni

tyttö..

Olen aika varma että minulla on kynsisieni, koska molemmat isovarpaat ovat keltaiset ja lisäksi toisessa isovarpaassa on vielä jokin keltainen tummempi laikku sivulla. Ihan kamalan näköiset kynnet että ihan inhottaa kattoa omia kynsiä :(
Olen opiskelija, joten minulla ei ole varaa kalliisiin lääkärin määräämiin kynsisieni lääkkeisiin, joten olisiko mitään muuta keinoa saada kynsisieni pois? Vaikka luontaistuotekaupassa jotain tehokasta ainetta? Onko kenelläkään kokemuksia?
Kaipaisin nyt apua!
Asun poikaystäväni kanssa, joten voiko hänkin saada tartunnan? Miten välttää tartunta?
Minulla ei ole ennen ollut mitään sieniä, mutta nyt valitettavasti on, enkä kyllä ymmärrä että mistä olen sellaisen voinut saada kun en ole uimahallissakaan tms. ollut? =/

20

30374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lainaaja2

      Aiheuttaja

      Kynsien sieni-infektioita aiheuttavat dermatofyytit eli silsasienet, joita ovat Trichophyton-, Microsporum- ja Epidermophyton-sukujen lajit. Joskus infektion voivat aiheuttaa homeet tai hiivat, mutta yli 90 prosenttia kynsien infektioista on dermatofyyteistä aiheutuvia. Sieni-infektion saa helpoiten laiminlyömällä jalkahygienian ja käyttämällä paljon julkisia tiloja, joissa kuljetaan avojaloin.


      Diagnoosi

      Sieni-infektion diagnoosi perustuu kliiniseen kuvaan ja sieninäytteen tutkimiseen. Sieni-infektion diagnoosiin tarvittava näyte otetaan sienen etenemisvyöhykkeestä syvältä terveen ja sairaan kynnen rajalta. Silsaa ei saa olla hoidettu edeltävästi ennen näytteen ottamista, vaan hoidon ja näytteenoton välillä tulee suun kautta otettujen lääkkeiden kohdalla olla vähintään kuusi kuukautta ja paikallishoitovalmisteilla (esim. jauhe, voide) kuusi viikkoa.


      Hoito