Liukuovet makuuhuoneeseen?

Muutto 9/07

Harkitsemme makuuhuoneen yhdelle seinälle peililuikuovellisia kaappeja tavallisten sijaan. Seinän pituus 3,3 m ja korkeus 2,70 m. Joillakin valmistajilla halvemman liukuovien max korkeus on 2,5 m, mutta peilisenä sen saisi 2,7 m korkeana. Onko mitään järkeä maksaa n. 300 euroa lisää, jotta saa täys korkeat kaapit? Hyllytilaa ei taida tulla merkittävästi lisää, mutta olisko kuitekin ulkonäillisesti parempi että luikuovet ulottuisivat lattiasta kattoon vaikka huonekorkeus on noinkin korkea?

Minkä merkkisiä ovia suosittelette?

10

7766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vompatti Maksumies

Likipitäen samanlainen paketti tuli meille eteiseen. Otettiin kattoon saakka, ja näyttää siistiltä. Siinähänn ne ovet sitten ovat seuraavat 20 vuotta. Valittiin Inarian ovet, kun noi liukukiskot vaikuttivat kestävimmiltä. Noita kaappeja kannattanee metsästellä esimerkiksi messuilta, mekin saimme 20 pinnaa rabattia ja toimitusaika 2 kuukauden päähän.

• kattoon asti

Jos koko kyseinen seinusta on kaappia, ei ole ollenkaan hassumpi, jos ottaa 20 senttiä matalammat ja peittää "tyhjän tilan" vaikkapa huonekalulevyllä tms siististi. Vrt esim useat keittiöt.

Meillä yhden makkarin yksi seinustallinen liukuovikaappeja, tosin kattoon saakka kun on normaali huonekorkeus. viisi ovea, joista kaksi täyspeilillisiä ja kolme valkoisia. Hyvin toimii, eikä ole ihan "pelkkää peiliä".

• Muutto 9/07
        kattoon asti kirjoitti:

Jos koko kyseinen seinusta on kaappia, ei ole ollenkaan hassumpi, jos ottaa 20 senttiä matalammat ja peittää "tyhjän tilan" vaikkapa huonekalulevyllä tms siististi. Vrt esim useat keittiöt.

Meillä yhden makkarin yksi seinustallinen liukuovikaappeja, tosin kattoon saakka kun on normaali huonekorkeus. viisi ovea, joista kaksi täyspeilillisiä ja kolme valkoisia. Hyvin toimii, eikä ole ihan "pelkkää peiliä".

Nykyisessä keittiössä minua on juuri se ylös jäävä kalustetila tavallaan häirinnyt. Ulkonäöllisesti ihan hyvä, mutta olisin senkin tilan käyttänyt mielellään nykyisten astioiden säilyttämiseen.

Toisaalta, kun ylin osa on kalustelevyä niin yletyn lattialta käsin ihan sinne ylimmällekin hyllylle. Toisaalta koen, ettei minua haittaisi joskus kiivetä tuolille ylettyäkseni...

Inarialla todella jämäkin se kisko? Minulle vierain merkki.

• on Tankilla
        Muutto 9/07 kirjoitti:

Nykyisessä keittiössä minua on juuri se ylös jäävä kalustetila tavallaan häirinnyt. Ulkonäöllisesti ihan hyvä, mutta olisin senkin tilan käyttänyt mielellään nykyisten astioiden säilyttämiseen.

Toisaalta, kun ylin osa on kalustelevyä niin yletyn lattialta käsin ihan sinne ylimmällekin hyllylle. Toisaalta koen, ettei minua haittaisi joskus kiivetä tuolille ylettyäkseni...

Inarialla todella jämäkin se kisko? Minulle vierain merkki.

muutenkin aivan loistava tuote.Ja kyllä ne peitelevyt on kamalan näköisiä.

• Muutto 9/07
        on Tankilla kirjoitti:

muutenkin aivan loistava tuote.Ja kyllä ne peitelevyt on kamalan näköisiä.

Onkohan hintakin selvästi kallein?

• ole ,ainakaan minun mielestä,
        Muutto 9/07 kirjoitti:

Onkohan hintakin selvästi kallein?

ostin juuri eteiskaapiston,ovet (2kpl ja leveitä)sisäosat=runko pähkinää,koreja-laatikostoa tankoja.Hinta 1300. En sitten tiedä miten halvalla "halpista" olisi saanut mutta haluan että näyttää hyvältä sekä että toimii kunnolla.Meinaan kuitenkin katsella ja käyttää niitä seuraavat 10 vuotta.

• Muutto 9/07
        ole ,ainakaan minun mielestä, kirjoitti:

ostin juuri eteiskaapiston,ovet (2kpl ja leveitä)sisäosat=runko pähkinää,koreja-laatikostoa tankoja.Hinta 1300. En sitten tiedä miten halvalla "halpista" olisi saanut mutta haluan että näyttää hyvältä sekä että toimii kunnolla.Meinaan kuitenkin katsella ja käyttää niitä seuraavat 10 vuotta.

Täytynee siis tutustua myös Tankin tarjontaan ja pyytää tarjous. Myös meillä aikomus katsella vähintään 10 v nyt valittavia liukuovia ja siksi päätös hankinnasta onkin vaikea. Minkä levyise ovenne ovat?

• meillä elfat

meillä elfan levyovet 270 korkeana, hintaa noin 200 euroa per ovi, lasilla ehkä vähän enemmän. kodin 1: ssä taitaa olla nyt -20%

• liukkarit

Minä hankin Sarmantti liukuovet 3 kpl 110cm leveät ja 275 cm korkeat peililiukuovet hopeakehyksellä hintaan 260 € /kpl

• Muutto 9/07

Nyt olemme tehneet ns. muutotarkastuksen huoneistoomme, jonne tuli lopulta Estraden peililiukuovet. Muuttotarkastuksessa Estraden mekanismin toimivuus ei vielä vakuuttanut, toivottavasti hienosäädöllä tulee kuntoon.

Eteiseen ei tule Estraden ovia, mutta mitä pidätte Kirenan liukuovista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe