Kertokaa hyviä halloween ideoita

monster

Otan vastaan hyviä vinkkejä halloween bileisiin liittyen. Alan jo suunnitteleen vähän ehkä jo liiankin aikaisin, mutta ei ainakaan tule kiire.... Siis järjestän juhlat 13-vuotiaille. Kertokaa ruoka vinkkejä, leikkejä ja koristelu ideoita...

108

25209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PiiRoo

      Hei!
      Otsikon mitä tehdä??? alla on paljon hyviä vinkkejä Halloween -juhlien ohjelmasta, koristelusta ja tarjoilusta.

      Etkä muuten ole yhtään liian aikaisin liikkeellä. Nyt kun aloittaa suunittelun, niin ehtii hyvin kiertää katselemassa mitä tarjolla ja missä edullisinta.

      t. PiiRoo

      • Halloweenonhalloween

        Laittaa kumihanskaan vettä, laittaa sen pakastimeen ja sitten kun se on jäätynyt ottaa hanskan pois jään päältä ja laittaa sen boolimaljaan. Se on tosi hauska ylläri kun siellä on semmonen jäätynyt käsi. Ja sit se on vielä siisimpää jos laittaa punasta tai vihreetä mehuu/ jotai juomaa siihen.


      • buaah

    • Täti

      Oikeastaan halloweenrihkama tulee kauppoihin vasta lokakuun puolella. Ehdottomia koristeita ovat venyvä tekokuituseitti, erilaiset lepakot & ötökät ja luurangot. Maksavat pari euroa paketti ja kestävät vuodesta toiseen, myös seitin voi venyttää uudelleen. Värillisistä papereistä tulee leikkaamalla hyviä koristeita seinille, ja mustasta ja valkeasta kartongista leikatut lepakot ja haamut pystyy ripustamaan oviaukkoihin tai kattoon. Pienet, saviset kurpitsalyhdyt ovat tuikun kanssa kivoja.

      Henkilökohtainen suosikkini on "fosforikammio". Kiinnitän sinitarralla kylppärin seinille kymmeniä fosforinhohtoisia liskoja, hämiksiä, käärmeitä, luurankoja ym. ja kehotan vieraita menemään sinne yksin ja sammuttamaan valot. Efekti on ikkunattomassa tilassa tehokas, mutta huoneessa on pidettävä ensin valoja jonkin aikaa, jotta esineet alkavat hehkua.

      Ruokapöytään saa omituisia yksityiskohtia esim. värjäämällä karamelliväreillä tavallisia ruokia: vihreää kermavaahtoa, sininen kakku, punaiset sämpylät... Karkkihyllystä löytynee monenlaista matoa ja pääkalloa. Kaikenlainen kurpitsaan liittyvä kuuluu tietysti halloweeniin. Meillä on joskus ollut sellainen oikeasta kurpitsasta koverrettu lyhty. Se muuten pilaantuu aika nopeasti! Puhdista tiskaamalla joitakin muovikärpäsiä ja vastaavia ja laita niitä tarjoiluastioille tai vaikka toisten juomalaseihin.

      • tipeliini-

        Kyllä. Itse olen järjestämässä myös halloween-juhlia 2 muun kaverini kanssa. Juhlat ovat isot ja ikäluokka on 10-12 vuotiaita. Päätimme,että pidämme vain yhdet ja suuret juhlat jonne melkein kaikki ovat tervetulleita,mitä sitä nyt monia pieniä juhlia järjestämään,kaikki pääsee
        mukaan kaikkeen hauskaan!! Olen jo itse suunnitellut,joten täällä ette ole ollenkaan liian aikasessa!!


      • monster

        kiitos vinkeistä! tuli paljon uusia ideoita...


      • koverretuista
        monster kirjoitti:

        kiitos vinkeistä! tuli paljon uusia ideoita...

        appelsiineista saa minikurpitsalyhtyjä pöytään. En ole vielä itse kokeillut, mutta näin kuvan, tuikkukynttilät sisällä. Olivat tosi näyttäviä, silminen ja suineen, ajattelin testata synttärijuhlissa..


      • Kurpitsakeitto

        Jos joku kaipaa Halloween-ohjelmaa pääkaupunkiseudulla, löytyy aikuisille K18 1.11 ja 2.11 lapsiperheille Hauskat naamiaiset eikä maksa sisään mitään. 7 € pääsee keilaamaan ja tapaamaan haamuradoilla muita olentoja ja ystävällistä luurankoakin saa kätellä.

        Aikuisille 1.11. Halloween bileet :-) ja 2.11 lapsiperheille jokavuotiset Halloween naamiaiset http://www.bowling.fi/tali/halloween-2013


        Aarteenetsintää, kurpitsakilpailu ja paljon muuta hauskaa. Katso ideoita myös Talin keilahallin Facebook-sivulta ja sieltä kuvia albumista Halloween 2012. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.439232306135582.103943.178185125573636&type=3


      • halloween-odottaja
        koverretuista kirjoitti:

        appelsiineista saa minikurpitsalyhtyjä pöytään. En ole vielä itse kokeillut, mutta näin kuvan, tuikkukynttilät sisällä. Olivat tosi näyttäviä, silminen ja suineen, ajattelin testata synttärijuhlissa..

        voitko laittaa sen appelsiini-kynttilä jutun osotteen? :)


    • Vampyyri! 96

      Vinkkejä olis aika paljon muurhaajaa ei voita mikään! Ja voisitte kuttuuu looordin kylään meille se tulee ku tunnen lordin! OU JEAH HARD ROCK HALLELUJA!

      • testailija

        onkos kellään minkään näköistä visiota siitä miten sais appelssiinistä kaiverrettua kaikista parhaiten. vai olisko hunajameloni tms vastaava parempi. (voiko laittaa tuikun appelsiinin sisään ja on ihan turvallinen) tai siis tottakai pitää vahtii, mut...


      • piiroo
        testailija kirjoitti:

        onkos kellään minkään näköistä visiota siitä miten sais appelssiinistä kaiverrettua kaikista parhaiten. vai olisko hunajameloni tms vastaava parempi. (voiko laittaa tuikun appelsiinin sisään ja on ihan turvallinen) tai siis tottakai pitää vahtii, mut...

        Appelsiinilydyn suurin ongelma on saada sisus pois. Yksi tapa on tämä perinteinen: pyörittele kokonaista appelsiiniä kätesi alla pöytää vasten (samalla lailla kun pullaa pyöritetään). Tällöin kuori irtoaa paremmin sisuksesa.

        Leikkaa kanta pois ja sitä kautta kaavi sisus pois esim. lusikalla tai jäätelökauhalla.

        Luulen että meloonistakin saa hyvän lydyn, itse en ole kokeillut. Ja appelsiinin sekä meloonin hyvänä puolena on se, että sisuksista voit keksiä jotain tarjottavaa Halloween -pöytään.


      • m4riss4
        piiroo kirjoitti:

        Appelsiinilydyn suurin ongelma on saada sisus pois. Yksi tapa on tämä perinteinen: pyörittele kokonaista appelsiiniä kätesi alla pöytää vasten (samalla lailla kun pullaa pyöritetään). Tällöin kuori irtoaa paremmin sisuksesa.

        Leikkaa kanta pois ja sitä kautta kaavi sisus pois esim. lusikalla tai jäätelökauhalla.

        Luulen että meloonistakin saa hyvän lydyn, itse en ole kokeillut. Ja appelsiinin sekä meloonin hyvänä puolena on se, että sisuksista voit keksiä jotain tarjottavaa Halloween -pöytään.

        Itse olen tehnyt jo useampana vuonna appelsiinilyhtyjä, hyvin ovat toimineet :) Sisustan saa koverrettua teräväreunaisella lusikalla ja silmät ym. olen leikannut terävillä saksilla. Hienoja ovat olleet!


      • J.B-FANI

        En usko että joku lordi tulee teille!!enkä ees haluis kutsuu lordii koska se on ihan HUONO!!!!


      • halloween112
        testailija kirjoitti:

        onkos kellään minkään näköistä visiota siitä miten sais appelssiinistä kaiverrettua kaikista parhaiten. vai olisko hunajameloni tms vastaava parempi. (voiko laittaa tuikun appelsiinin sisään ja on ihan turvallinen) tai siis tottakai pitää vahtii, mut...

        oon pitämässsä tänä vuonna varmaan jo 6 sii halloween juhlii ja oon aina tehny niitä applessiini lyhtyi ne on ihan turvallisii ja se koverruskin on aika helppoo.


      • hAppyhAlloween
        piiroo kirjoitti:

        Appelsiinilydyn suurin ongelma on saada sisus pois. Yksi tapa on tämä perinteinen: pyörittele kokonaista appelsiiniä kätesi alla pöytää vasten (samalla lailla kun pullaa pyöritetään). Tällöin kuori irtoaa paremmin sisuksesa.

        Leikkaa kanta pois ja sitä kautta kaavi sisus pois esim. lusikalla tai jäätelökauhalla.

        Luulen että meloonistakin saa hyvän lydyn, itse en ole kokeillut. Ja appelsiinin sekä meloonin hyvänä puolena on se, että sisuksista voit keksiä jotain tarjottavaa Halloween -pöytään.

        Pitääkin kokeilla noita appelsiinilyhtyjä, kuulostavat mielenkiintoisilta eikä itsellä ainakaan ole tullut mieleen (: Perjantaina pidetään pienet halloweenbileet kavereiden kesken


      • jb is best
        J.B-FANI kirjoitti:

        En usko että joku lordi tulee teille!!enkä ees haluis kutsuu lordii koska se on ihan HUONO!!!!

        lol mite joku voi innostuu jostain lordist noin paljo!
        justin drew bieber on paljon parempi


      • piikki4
        jb is best kirjoitti:

        lol mite joku voi innostuu jostain lordist noin paljo!
        justin drew bieber on paljon parempi

        Pitää olla melko pissis et voi pitää Justinist. Hirveit sen laulut!


      • Halloween juhlat
        piikki4 kirjoitti:

        Pitää olla melko pissis et voi pitää Justinist. Hirveit sen laulut!

        Niin onkin, ollaan ihan selkeest samikset! :)


      • jb is best kirjoitti:

        lol mite joku voi innostuu jostain lordist noin paljo!
        justin drew bieber on paljon parempi

        Se tilee meile ! jUstin biper on hyvin !


      • Anonyymi
        testailija kirjoitti:

        onkos kellään minkään näköistä visiota siitä miten sais appelssiinistä kaiverrettua kaikista parhaiten. vai olisko hunajameloni tms vastaava parempi. (voiko laittaa tuikun appelsiinin sisään ja on ihan turvallinen) tai siis tottakai pitää vahtii, mut...

        Eikös niihin voi ihan piirtää silmät ja suun?:)


    • Näpertäjä

      Tarjoilupöydän voit koristella esim. seuraavasti:
      Liinan voi tehdä mustasta jätesäkistä, jonka leikkaa auki.Liina saa olla reilu.Kiinnityksesä voi käyttää apuna teippiä, jotta pysy paikallaan.
      Koristeeksi kerää kauniin värisiä vaahteranlehtiä.Huuhtele lehdet ja anna kuivaa.Laita lehtiä reilusti pöydälle.
      Koristelussa voi käyttää myös vanhoja videokasetin nauhoja. Sopivan väristä ja kiiltävää...Vedä nauhat ulos ja ripustele serpentiinin lailla.
      Oranssin väriset venetsiakynttilälyhdyt ovat myös kivan näköisiä ja somistukseen sopivia.Hämähäkinseittiä on myös saatavissa ja se tuo kivan efektin.Pieniä muovi hämähäkkejä voi laittaa esim.teipinpaloilla kiinni tarjoiluastioiden reunoille jne.
      Hyvää Halloween juhlaa kaikille!

      • K.T.D

        Mooooooooi! Kiitos vaan pljon ideoista.Auttoivat paljon ja tekevät juhlista paremmat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Tiedätkö lisää vinkkei?


      • Kurpitsakeitto

        Jos joku kaipaa Halloween-ohjelmaa pääkaupunkiseudulla, löytyy aikuisille K18 1.11 ja 2.11 lapsiperheille Hauskat naamiaiset eikä maksa sisään mitään. 7 € pääsee keilaamaan ja tapaamaan haamuradoilla muita olentoja ja ystävällistä luurankoakin saa kätellä.

        aikuisille 1.11. Halloween bileet :-) ja 2.11 lapsiperheille jokavuotiset Halloween naamiaiset http://www.bowling.fi/tali/halloween-2013

        Aarteenetsintää, kurpitsakilpailu ja paljon muuta hauskaa. Katso ideoita myös Talin keilahallin Facebook-sivulta ja sieltä kuvia albumista Halloween 2012. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.439232306135582.103943.178185125573636&type=3


      • Halloween juhlat
        K.T.D kirjoitti:

        Mooooooooi! Kiitos vaan pljon ideoista.Auttoivat paljon ja tekevät juhlista paremmat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Tiedätkö lisää vinkkei?

        Olen samaa mieltä kanssassi.Niin, onko sinulla, Näpertäjä, lisää juhlavinkkejä?


    • Nimetön

      aion itekki pitää halloween juhlat ja mun juhlissa on tämmösiä.
      - jätesäkistä oviverho, eli tehään näin. laita jätesäkki kiinni oven yläpuolelle,ja leikka sitten melkein yläs asti semmosia hapsuja. se on aika hienon näkönen.
      - sammakonkutu booli. se on tosi hyvää spraittia vaan, ja sinne kiivi ihan pienen pieninä palasina.
      -veriset popparit poppareita ja niitten päälle punasta vär ainetta
      ps. joku anto vinki että kannattais lainata kirjastosta "kelvoton koululainen järjestää kemut" siellä oli mahtavia juttuja, kannatta lainata se.

      • .......................... ...

        mee googlee ja kirjota halloween ideas
        ja sit ku niit tulee ruutuu siel lukee käännä tämä sivu ja niiin löytää paljo kaikkee


      • Halloween juhlat
        .......................... ... kirjoitti:

        mee googlee ja kirjota halloween ideas
        ja sit ku niit tulee ruutuu siel lukee käännä tämä sivu ja niiin löytää paljo kaikkee

        Kiitos, kun kerroit!


    • karkkipulla

      Mekin aiotaan mun kaverin kanssa järjestää halloween juhlat meille tulee mm.

      booliin ``siivous käsineessä´´ jäädytetty käsi
      sohva vuorataan jätesäkillä
      ja kutsujen pitää olla karmaisevat.
      kuulin jostain et esim. rautakaupoissa on myynnissä uv lamppuja jotka saa kaiken valkosen hohtamaan onko teillä kokemusta näistä?

    • J.B-FANI

      Moi,minä ainakin teen vesimelonista aivon näköiset ne tehään sillein että leikataan se puoliks ja otetaan se vihree kuori siitä pois ja sitten yrität tehä semmosia paksuja viiltoja siihen ja sitten se on valmis sitä voi syödä tai sitten se voi olla pelkkä koriste!

    • halloween bilettäjä

      Tässä olisi muutama ohje halloween kekkereihin koska tiedän että on hankala etsiä ohjeita, keräsin ne kaikki tarpeelliset tähän.

      TEKEMISET/LEIKIT:

      1. Omenoiden kalastelu:
      Täytä muovivati vedellä ja pudota muutamia omenoita veteen. Huomaat että ne kelluvat. kukin osallistuja pitää käsiään selän takana ja koittaa kalastaa omenan suullaan. VAROKAA lattia voi olla hyvin märkä!

      2. siinä kannattaa olla riittävästi porukkaa...
      eli ensin joku vapaaehtoinen menee jonon ensimmäiseksi ja muut sen taakse pitäen toistensa olkapäistä kiinni..
      ensimmäinen kävelee pitkin puutarhaa ja muut tippuvat matkan varrelle piiloon sitten kun kaikki muut on jo piilossa paitsi itse se ensimmäinen niin se alkaa sitten etsimään muita.

      SISUSTUSOHJEET:

      1. Kannattaa laittaa jätesäkkejä tuoleihin ja muillekin istumapaikoille. Valitse yksi tuoleista josta tulee piinapenkki. Kerro siitä vieraille ja jos joku istuu penkkiin on kirous hänen yllään. Muut saavat keksiä istuneille kirouksen esim. mene kieriskelemään kuralätäkössä. Se on hyvä tapa pitää hauskaa

      2. Rautakaupoissa on myynnissä uv lamppuja jotka saa kaiken valkoisen hohtamaan.

      3. jätesäkistä oviverho, eli tehdään näin. Laita jätesäkki kiinni oven yläpuolelle, ja leikkaa sitten melkein ylös asti semmoisia hapsuja.

      4. Tarjoilupöydän voit koristella esim. seuraavasti: Liinan
      voi tehdä mustasta jätesäkistä, jonka leikkaa auki. Liina saa olla reilu. Kiinnityksessä voi käyttää apuna teippiä, jotta pysy paikallaan. Koristeeksi kerää kauniin värisiä vaahteranlehtiä. Huuhtele lehdet ja anna kuivaa. Laita lehtiä reilusti pöydälle.

      5. Lasipurkki johon on tehty styrox- palloista silmä munia!

      6.
      ota harja/harava tai joku sen tapainen. Tökkää se teidän kotipihaan maahan ja laita päälle valkoinen lakana. Ja piirrä/maalaa siihen naama. Niin pihallasi on kammottava kummitus

      7. lappunen oveen: "Tervetuloa omalla vastuullasi!"

      8. Mukien koristelu on todella helppoa!
      Piirrä kimalleliimalla ensin kolme viivaa ristikkäin kuten ensimmäisessä kuvassa ja piirrä niiden päälle kaksi kuusikulmaista kehää.

      9. laita kuppiin liimaa ja vettä (2 ruokalusikallista liimaa kahta teelusikallista vettä vastaan) sekoita hyvin ja laita pursotus pussiin leikkaa tosi pieni reikä (tai niin iso kuin haluat seitin olevan paksu) ja pursota vahapaperille seitin muotoon anna kuivua kun ne ovat kuivuneet laita fosfori maalia.

      10. Piilotat pihallesi muovipusseja, koreja, laatikoita tms. joiden sisällä on joku kiva lahja. Aarteenetsijät valitsevat itselleen parin ja menevät pareittain etsimään aarteita aarrekartan avulla, jonka sinä tai joku muu on piirtänyt. Aarrekarttaan olisi merkitty tärkeitä paikkoja pihaltasi(jotka helpottaa aarteiden löytämistä) ja aarteet. Tätä aarteen etsintää kannattaa olla illalla, kun on jo pimeämpää ja voi taskulamppujen kanssa etsiä aarteet.

      11. 'hauta', lapio ja risti sekä luita (koiran luista voi ehkä löytyä sopivia ja niitä voi vaikka värjätä) ja maasta voisi nousta käsi, joka on esim. täytetty kumihanska, joka on värjätty sopivan väriseksi

      12. Styroksi palloista tehtyjä silmiä roikkumaan katosta.

      RUUAT:

      1. Myös kannattaa laittaa muovihanska täyteen punaista mehua ja jäädyttää se. Niin sen voi laittaa booliin. Ensin tietysti täytyy ottaa hanska pois.

      2. Myös nakeista saa verisiä sormia, kun niiden päihin laittaa mantelilastut kynsiksi ja verta(ketsuppia) niiden päälle.

      3. Helppo kurpitsalyhtyjälkiruoka syntyy leikkaamalla suurehkoon appelsiiniin kansi ja kovertamalla sisusta pois. Appelsiiniin leikataan terävällä veitsellä silmät ja suu, kuori täytetään appelsiinisorbetilla ja kansi laitetaan takaisin. Täytetyn appelsiiniin annetaan viilentyä hetki pakastimessa ennen tarjoilua, MUTTA ITSEKYLLÄ EN JAKSANUT TEHDÄ SORBETTILLAA NIIN LAITOIN SEN TILALLE VANILIJA JÄÄTELÖÄ.

      4. Punaisesta limusta tehty booli, jossa uiskentelee erivärisiä hurjia karkkeja (jääpaloissa), tai kertakäyttö hanskoihin laitettu (edellisenä päivänä) punaista mehua ja hanska kuitenkin poistetaan kun se on jäätynyt

      5. Suklaa keksien päälle sokerilitkulla hämähäkin muotoon piirretty ja päälle Ranskanpastilli.
      JOO, TOIVOTTAVASTI OLI APUA!!!!!!!

      • K.T.D

        Kiitos paljon vinkeistä!:D Oli apua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • huomasin vain ton

        olen lukenut kaikki sivut halloweenistä suomi24:ssa ja olet joissain sivuilla kanssa kirjoitellut... ihan sana sanalta jotkut ohjeet...noi kaikki ohjeet on muilakin sivuilla suomi24:ssa joissa kirjoittelet eri ohjeita...


      • KalPa-fani

        Kiitos halloween bilettäjä vinkeistäsi oli paljon apua=)))


      • Kurpitsakeitto

        Jos joku kaipaa Halloween-ohjelmaa pääkaupunkiseudulla, löytyy aikuisille K18 1.11 ja 2.11 lapsiperheille Hauskat naamiaiset eikä maksa sisään mitään. 7 € pääsee keilaamaan ja tapaamaan haamuradoilla muita olentoja ja ystävällistä luurankoakin saa kätellä.

        Aikuisille 1.11. Halloween bileet :-) ja 2.11 lapsiperheille jokavuotiset Halloween naamiaiset http://www.bowling.fi/tali/halloween-2013

        Aarteenetsintää, kurpitsakilpailu ja paljon muuta hauskaa. Katso ideoita myös Talin keilahallin Facebook-sivulta ja sieltä kuvia albumista Halloween 2012. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.439232306135582.103943.178185125573636&type=3


      • pepo_cucu

    • viiiiiii

      Hei olen tehny ite limaa se oli karmivaa ohje tässä:
      Ruoka-öljyä
      Riisimuroja
      vettä
      vehnä jauhoja
      laitakaa silmät kii ja tunnustelkaa

    • luvilavvi

      No tää on mun idea.
      Ota nakki ja puolita se veitsellä. Sitten sieltä nakin päästä leikkaat silleen niinkuin ihmisenkin sormi on eli teet kynnelle paikan ja laitat siihen paikalle paprikan joka on punainen! Mun kamu teki semmosia.
      Näyttää verikynneltä.
      Eiku vaa semmosii kavereitten lautaselle :D
      Mulki tulee kohta Halloween bileet.

      • luvilavvi

        Mun kaveri pitää Halloweenjuhlat sen kerhhohuoneella!
        Siellä on tälläistä: siellä on punaista boolia ja punaista vär. ainet.
        Sinne sekaan se laittaa muovikärpäsiä, muovihämähäkkeja ja hohto hämähäkkejä! Booli joka hohtaa.
        Muovisäkit verhoiksi ikkunoiden eteen! Seiniin hohtohämähäkkejä. Ja tomattimurskasta tai mandariinistä voi tehdä pienen tarinan ja kehottamaan tätä kuulijaa tunkemaan sormensa siihen. UUu se oli karmivaa!

        Hyvii idiksii :D


      • Halloween...

        Ei varmaa oo sun idea. Kaikki tekee niin


    • adam-fani

      hae metsästä katkennut oksa jossa on monta haaraa ja se on pitkä.sitten leikkaa valkoisesta paperista haamuja ja laita ne siihen lankalla kiinni.sitte leikkaa mustasta kartonkista lepakoita ja nekin lankalla kiinni.
      sitten ruokaan on hyvä jäätelokakku eli muodosta vanilja-jäätelöstä pääkallon muotoinen pää ja laita
      suklaa- tai salmiakki-karkkeja silmiksi, suuksi ja nenäksi.leikkejä on puku-kilpailu, eli kaikki äänestävät parhainta pukua, ja toinen on kauhu-tarinoiden kertominen.
      TOIVOTTAVASTI VINKIT OLIVAT TARPEEN!

    • Halloween112

      No itse tässä aijon pitää juhlat. olen suunnitellut esim. "halloween pelkokerroimmen" siihen tulee karkki madon syöntii ja sit kun asun maalla niin mennään tonne mettään hilluu teen sinne kauhu suunnistus radan puihin roikkuu harsoja ja niin edelleen.

    • Asuri

      Appelsiini ''kurpitsojen'' tekeminen on ältsin vaikeaa, joten kokeilkaa keltaista paprikaa se näyttää enemmän kurpitsalta ja on helpompi.

      • asurin_korjaaja

        jos saan asuria korjata kannattaa käyttää oranssia paprikaa!!!


    • HALLOWEEN jeee!

      Mullakin on tulossa Halloween bileet. Hrrrr ei jaksa odottaa ; D
      No kuitenkin, eli siis jos talossa on kellari, niin juhlat olis hyvät pitää siellä koska
      se tuo karmivaa tunnelmaa. Ikkuinoiden eteen tumman sinistä ja lilaa silkki paperia, sitten ulos halloween kurpitsa joka tuo kyseisen paperin väristä valoa sisään, ja sitten sisällä hohtaa karmeat kurpitsanaamat.

      • hehheeDX

        Kukaan ei näitä enää lue, mutta pitäisin kellaris, jos pystyisin olee siellä enemmän ku 5 min


      • seonaikatrueshittiä

        luenpas! mut samaistun:]


    • apuva tarvitseva

      etin hyvii kauhuleffojen tunnareita

      • Kauhua kauhua

        Täällä toinen, joka tarvitsisi apua musiikin löytämiseen


      • halloween bilettäjä
        Kauhua kauhua kirjoitti:

        Täällä toinen, joka tarvitsisi apua musiikin löytämiseen

        mun äiti etti meille spotifysta kauhu musaa!!!!


    • uuhpeipepeipee lalll

      kattokkaa juutuuppest "halloween musaa" tai jtn vastaavaa!!:)

    • AnsQuD44-99

      Omar karkkeja kun lämmität mikrossa, niin niistä voi muotoilla sormia ja mantelilastu kynneksi! :DD

    • ZoMbIeMaRjA

      KAUHURATA

      Tee Kauhurata jossa pitää mennä pöydän alta jossa roikkuu "katossa" märkiä langan pätkiä.....
      Limaisia tunteita ja hyviä bileitä kaikille!Ps.On toiminut hyvin!




      HAUSKAT KARKIT

      Elikkäs pilailu puodeista saa joko suun värjääviä karkkeja tai/ja Suolaisia, tai kalanmakuisija karkkeja.
      Kyllä maistuu!

    • puu pää

      mäkin pidän bileet

    • halloween bilettäjä

      tässä on muutama halloween juhla ideaa:

      on kahden joukkueita, ja yritetään ''muumioida'' toinen henkilö vessapaperiin, kumpi joukkue on nopeampi, voittaa.

      ripustaa vaikka mattotelineeseen narulla donitseja, on 2 pelaajaa, ja kumpi kerkeää syödä eniten donitseja voittaa.

      puku kilpailu.

      halloween pelkokerroin.

      kauhu suunnistusta metsässä.

      kauhu elokuvia: kauna, pet semetary, orpokoti ja moottorisaha murhaaja.

      vanhan videon filmejä koristeeksi.

      limaa saat näin: ruoka öljyä, riisin muroja, vettä ja vehnäjauhoja.

      jätesäkeistä pöytäliina.

      colaa lasiin ja pala vanilja jäätelöä sekaan. KUOHUU!!!

      booliin kiivin paloja, näytää ihan sammakon kudulta.

      poppareihin desi voita ja punaista väriainetta, sekoita.

    • halloween-fani

      Joku rata (metsässä) jos mahdollistayms. Ruoka: Nakit manteli/ketsuppi, limut ja sellasta.. Koristeet: Ilmapallot, hämähäkin seitit,lepakot ja sellaset

    • -

      Popcorneja voi värjätä erilaisilla elintarvikeväreillä, viimevuonna kaveri teki sinisiä, niistä tuli aika kivoja (:

    • .halloween.

      Itekki järjestän halloween bileet 13 vuotiaille. Täs ois yks idea.


      makeat sormet:

      tarvitset: omar karkkeja ja manteleita

      ohje: sulata omareita hetki mikrossa (ei niin että niistä tulee velliä)
      muotoile niistä sormen muotoisia ja laita manteli lastu kynneksi. (kuvia googlessa nimella omar sormet)

    • tää ei oo Warattu

      Haluun tehä mettää jonku radan mutta mitä siel tehtäis ? :O

    • Marco polo

      Tänään kävin Halloween ostoksilla ensinmäistä kertaa elämämässä , valtavasti jengiä pilailupuodissa , myyjä sano et vuoden kovimpia sesonkeja , tää Halloween taitaa kasvaa Suomessa näköjään joka vuosi :) mahtava homma .
      Rekvisiitta siis hommattu , tarjoilusta vielä kaipaisin lisävinkkejä , jotain mikä olisi helppo valmistaa isolle määrälle , popparit siis tiedossa ja nakki sormet manteleilla , mutta jotain muuta ?

      Entäpä jotain leikkejä aikuisille 25-35 v ihmisille ?

      • halloweenAwwwsss!

        hei!
        mutakakku ja siihen piparinkuorruttimella hämähäkinseittii :) hyvä tulee.
        poppareita voi värjätä punaseks,siniseks yms.
        kummitusluolaa/rataa oon ite aina tehny.


    • halloween naamiaiset

      meidän koulussa on ollu tapana tukareiden järjestää halloween disco ja tänä vuonna oon sen ikänen et tukari toiminta on mulle mahollista.

      me siis järjestetään 1-6lk halloween naamiaiset joissa on kioski, hiustenlaittoa, kasvomaalauksia, musiikkia, kauhurata ja kauhukeittiö.

      kioskissa meillä myydään ihan normi juttuja, - limsaa, karkkia, sipsejä ja poppareita.
      4H'lta meille on järkätty pari aikuista tekemään kasvomaalauksia ja jotkut tukari-tytöistä on laittamassa hiuksia.
      musiikki soi kokoajan discon puolella ja siellä on mahdollisuus pelata xbox pelejä (esm, zumba tai yleisurheilu). kauhurata ja kauhukeittiö ovat samassa tilassa erinnäisessä luokassa. kauhuradalla pieni oppilas menee luokkaan ja seuraa tukaria ympäri radan silmät sidottuina huivilla. radan varrella on erilaisia ällöttäviä juttuja kuten limalöllöjä ja kohta jossa kädet upotetaan ällöttävään limaan. lopuksi 'viikatemies' tulee hakemaan oppilaan varastoon jossa side avataan ja hänet säikytetään. radan aikana soi koko ajan tietokoneelta äänet (löydät saman youtubesta esm. 'very scary halloween sounds'). kauhukeittiössä ideana on heittää noppaa ja mikä numero tulee, pitää sen numeroisesta mukista syödä syötävä. se saattaa olla vaikka aurajuustoa, banaanimössöä, silakkaa, kananmunavettä tai mitä ikinä keksimmekään!

      PLUS,
      oon ite järkänny kotona kolmet halloweenit ja vuoden varrella on taidot jo jokseenki karttunu.
      KORISTELUISSA olen esim laittanut peileihin ja laseihin elmukelmua ja piirtänyt ja kirjoittanut siihen kaikkea pelottavaa.
      RUUAKSI olen tehnyt sinistä spaghettia ja sulattanut omar karkkeja ja laittanut niihin mantelilastut.
      myös pelottavat hautakivet seinillä tai pöydillä (tai missä ikinä keksittekään) joissa lukee jonkun (kenen vaan) nimi ja perässä RIP.
      ulkona koristeina käy kaikennäköiset ulkotulet (sisällä kynttilät), lyhdyt ja tulet. myös hautakynttilät tuovat pelkoa entistä enemmän.
      olen itse pukeutunut joskus vämpyyriksi, kuolleeksi toimistonaiseksi, piruksi ja tänä vuonna vähän sekalaisesti kaikeksi mahdolliseksi !

      ei muutakuin MAHTAVAN KARMAISEVAA HALLOWEENIA KAIKILLE ! :)

      • halloweeen fani

        Missä koulussa?


    • nookku.

      Hei tartteen jonku kisan mun halloween-juhliin, joihi tulee kolme 13-vuotiasta tyttöä.. oisko kellään ideoita? kertokaa kaikki, jos on jokin kilpailu mielessä, palkinto on jo ostettu valmiiks! Kiitos

    • kasdgg

      iha huippu vinkkejä pitää koklaa

    • eltsuu13

      Oon järjestämässä mun pikkuveljelle halloween synttäreitä (se täyttää 8v) ja sit mun toinenki pikkuveli on siel (9v). Vieraat on 1-3 luokkalaisia poikia. Mä oon 7lk.


      KORISTELU:

      - kartongista leikattuja kurpitsoja, haamuja, lepakoita, rottia, hämähäkkejä, tms.
      - valkosia harsoja "haamuiks"
      - jäädytettyjä villalankoja katosta roikkumaan
      - jätesäkeistä pöytäliina
      - jätesäkki hapsuja oviaukkoon, kauhukujan alkuun
      - tuolien selkänojille jätesäkit, ja nimikyltiks haarmaasta kartongista hautakyltit


      RUOKA:

      - kakku, jossa koristeena marsipaanikurpitsa
      - suklaa muffinsseja, jossa koristeena hämähäkin seittiä
      - appelsiini muffinsseja, jossa koristeena hämähäkkejä
      - omar sormia
      - halloween auheisia karkkeja
      - juustonaksuja "homehtuneita sormia"
      - poppareita, väriaineesta ja voista verta "hiiren aivoja"
      - yrttivoi patonkeja "homehtuneita leipiä"

      - vihreää boolia jossa kiivisilppua, ja jääkäsi "sammakonkutu"
      - cokista johon vaniljajäätelöö
      - lisäks vielä ihan punasta mehuu, sen varalta, että joku ei juo limsaa "verta"


      OHJELMA:

      - kauhukuja, mennään silmät sidottuina mun ohjastuksella kaikkien oudoilta tuntuvien alustojen päältä (esim. kupla- tai vaahtomuovi)
      ja sitten pitää ettiä silmämuna (kirsikkatomaatt) jonkun mömmön seasta
      - halloween aiheinen tietokilpailu
      (esim. Mikä kasvis kuuluu halloweeniin? a. kurkku b. kurpitsa c. paprika)
      tollasia helppoja just mitkä sen ikänen voi ratkasta
      - noidan luuta, sama kun Aasin häntä, mut vaan nimellä noidan luuta
      - pukukilpailu, paras puku palkitaan

      miltäs kuulostaa ?(: saattaa puuttuu jotai, mitä en nyt tohon muistanu laittaa, mut kumminki suurinpiirtein tällästä tulis olee :>

      • jen1

        hyvä idis toi kauhukuja! Mee laitetaan keitettyy spagettii kulhoon ja peitetään se jollain liinalla ja kaikki saa kokeilla niitä ne on mukamansa matoja ja sekaan voi laittaa myös paperillisii karkkei ja ne pitää poimii sielt! :)


    • kummitus

      järjestämme myös halloween juhlat ja ideoita on paljon tässä tulee niistä osa:haamupuu, jääkäsi,pahvista leikattuja lepakoita ja haamuja, paljon kynttilöitö, hämähäkin seittiä, karmivaa musiikkia ja hämähäkki muffineita

    • halloweeeeeen<3
    • Onnekas Bilettäjä.

      Siis kiitos paljon näistä kaikista vinkeistä. Oon niin onnellinen, että vihdoin löyty jotai. Ite on ens viikon perjantaina halloween juhlat... Näitten vinkkien avulla niistä tulee TÄYDELLISET!!!!!

    • Bileddähä

      Teen juhlat ja kiitos ideoist!!

    • Huar

      Meillä oli ¨Teksasin Moottorisahamurhaaja¨ meininkiä kauhusuunnistuksessa. Isoveli oli ison tammen takana moottorisaha(leikki) kädessä, johon oltiin laitettu tekoverta.Sit ku joku meni ohi, niin se sielt syöksy ja saatto vaa viiä semmoseen ¨majaan¨ ja sit suunnistuksen jälkeen katottiin, kuka puuttuu, ja sit niit lähetii ettii. Sit ne löyty sielt majasta tekoverta naamassa ja niille laitettiin tekoarvet..

    • Vinkkiä kaipaava

      Kannattaa ainakin mun mielestä pelata myös halloween juhlissa muutakin pelejä, jotka ei liity sinänsä siihen aiheeseen (: Esim minä aijon ystävieni kanssa pelata Minniä ja Hymy pyllyyn peliä :) Mitä ruokaa 6 luokkalainen voisi tehdä halloween juhliin? Kiitos kaikille vinkeistä jo etukäteen !

      • halloweenintoilija

        Tämä on aika merkillistä, mutta kannattaa kokeilla, jos on uhrata 3 minuuttia aikaa. Lohikäärmeen vuosi, joka toivottaa sinulle menestystä ja onnea!
        NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA - JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!!
        Vain 3 minuuttia ja tulet hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän kertoi,että hänen
        toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ FUSKAA!!! Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
        Ota esille kynä ja paperia: Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi, valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!
        1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.
        2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.
        3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.
        Älä katso etukäteen, silloin tulos on vaara!!!
        4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa nimet (esim.ystävät, perhe jne.).
        Älä fuskaa tai tulet katumaan että teit sen!!!
        5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden 8, 9, 10 ja 11 viereen.
        6. Ja nyt, toivo jotain.
        Tulokset tulossa!
        Tässä avain tähän kaikkeen:
        1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.
        2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota rakastat.
        3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta pidät kovasti mutta et oikein ota hänestä selvää.
        4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.
        5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut erittäin hyvin.
        6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 6 tuo sinulle onnea.
        7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön kanssa.
        8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.
        9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja ajatuksistasi.
        10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi elämään.
        Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin kuluessa siitä, kun olet sen itse lukenut.
        Silloin toiveesi toteutuu.
        Ellet lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit.
        Erittäin merkillistä, mutta se tuntuu toimivan!!!


    • Halloween-bileet

      Pidän Halloween-bileet isosiskoni kanssa. Tekeminen on vähän ongelma, koska sinne tulee kaksi mun kaveria (11v) ja kaksi isosiskon kaveria (16v).
      Ikäero on siis viisi vuotta mutta jotain kivaa pitäisi keksiä. Oon saanu päästäni puserrettua ulos jo idean, että pitäis tunnustella mm...

      -kuorittuja viinirypäleitä

      -kuorittu tomaatti (iso)

      -spagettia

      Ruoista aion tehdä mm. nakkisormet ja just tota kumihanskaboolii ja tietty aivot jätskistä. Sisustukseen on Halloween-serentiiniä ja ilmapalloja, aion askarrella kummituksia myös. Jotain ideoita vielä, please help me?! Ja ne juhlat on lauantaina 3.11, joten vastatkaa ennen sitä.
      Kiitos etukäteen vastaajille!

    • Halloween-bileet

      Auttakaa joku!

      • Uus alku halloweeniin

        Tässä on nyt jokunen idea.

        TARJOILU:
        Mato karkkeja sinne tänne ja erikseen johonkin kulhoon.
        Kumihanskaan laittaa vettä ja pistää pakastimiseen yöksi, sitten heittää kumihanskasta revityn jääkimpaleen booliin.
        Sipsidippiin voi lisätä elintarvikeväriä tulee vähän cool juttu.
        Viinirypäleistä voi repiä kuoren pois näyttää silmämunilta.

        KORISTELU:
        Kynttilöitä valaistukseksi ( muista paloturvallisuus ).
        Vaahteranlehtiä ja ruusun terälehtiä pöytäkoristeeksi.
        Muropaketeista hautakiviä vieraiden nimiä voisi laittaa hautojen kylkiin.
        Nuken voi siistiä pelottavaksi hirviöksi.


    • HALLOWEEN4

      yks idea ois semmone, et koristeeks tekee kärpäsii... niit on helppo tehä. eli näin: tarvitaan rusinoita ja mantelilastuja. sitte laitat yhteen rusinaan 2 manteli lastuu niinku siiviks..

      toinen idea on et ottaa lasipurkin ja silkkipaperia ja sit leikkaa silkkipaperiin silmät suun ja nenän ja sit liimaa silkkipaperin lasipurkin ympärille. tulee hieno!

      viimeinen ide on et jos huoneessa on monta ikkunaa ja haluut et niist ei tuu valoa nii laita jätesäkki siihen eteen. toimii, ja tulee pimeää..

      Toivottavasti olin avuksi jollekkin! hyvää halloweeniä!

    • Jossuliini

      Kaverin kanssa pidetään Halloween-juhlat pidetään pukukisa mutta ei keksitä että mitä vois antaa palkinnoksi jos olisi hyviä palkinto ideoita voit sano. Myös muut tekemiset käyvät :)

    • kissanainen

      hei teeppä niitä suklaa sormia ne on yksinkertaisia ja helppo tehdä . osta pätkis patukoita ja manteli lastuja laita mantelilastut patukkaan kiinni ja volaa ne on valmiit mun tyttö järjestää juhlat kaverien kesken ja on ihan innoissaan mutta on sen juhlista tulossa mahtavat =)

    • halloween6
    • Sämpyy

      1-Kannattaa tehdä boolia, esim. vihreetä/punaista limonaadia ja sinne matokarkkeja.
      2-Valkeita kynttilöitä johon sulattaa valuneita kohtia punaisesta kynttilästä, näyttävät ihan niinkuin niissä olisi verta.
      3-Pehmoleluja roikkumaan mistä on mahdollista ja pehmolelujen päälle musta t-paita samalla tavalla kuin viikatemiehellä.
      4-Täyttää pakastepussi pumpulilla ja ympäröidä se mustalla jesarilla/sähköteipillä ja heijastin-teipillä silmät siihen ja sitten tehdä kepeistä sille ristin muotoinen ruumis, askarrella päälle jätesäkistä kaapu,viitta minkä itse haluaa viikatemiehen tyyliin :) ja teroittaa puukolla kepin alapää että sen voi tökätä ulkona maahan.
      5-Ulos ostaa 1 kurpitsa (oikea) ja kaivertaa se ja laittaa sinne tuikku/pieni kynttilä.
      6-Pahvista tai vaahtomuovista muotoilla hautakiven muotoinen ja maalata mustaksi taikka harmaaksi ja pystyttää ulos.
      7-Hautakiveen voi liittää käden, elikkäs kumihanska joka täytetään ilmalla ja maalaa esim. vihreäksi tai ihonväriseksi.
      8-Ostaa joku halpa naamio.
      9-Tehdä vanhoista vaatteista riekaleisia ja töhriä niihin punaista ja mustaa väriä kuten voisi zombeilla kuvitella. :)
      10-Laittaa pelottavaa musiikkia soimaan tietokoneelta esim: Scary Halloween Song.
      11-Tehdä eri pelejä kuten: Syömiskilpailu, tuolileikki, disco, limbo, yms...
      12-Valuuta liimaa tasainen pinta kädellesi. (Liima voi olla erikeepperi) Anna sen kuivua läpinäkyväksi. Revi sitä vähän auki esim. pinseteillä. Väritä se punaiseksi eri tusseilla, maalilla, hyvillä vesiväreillä ja Valmis Haava/Purema!

      Halloween ideoita kannattaa katsoa Youtubesta ja Googlesta mutta nuo ovat hyviä esimerkkejä omiin Juhliin tai ''Kummitustaloihin''. Ei muuta kuin HYVÄÄ HALLOWEENIA KAIKILLE! :)

      Kirjoittanut / koristeiden keksijä: Sämpy.

      • Halloween=IN

        lisää tohon 3:seen. Laittaa muutaman nallen "hirtettyinä" roikkumaan narusta jonnekkin :D


    • Halloween2013

      Itse olen tehnyt joka vuosi halloween radan, jonne tulee kaikenlaisia tehtäviä ja säikytyksiä :)

      Yksi idea olisi sellainen, että tekee ikkunaväreillä tai joillain käsien kuvia ja tekstejä, ja niitä sitten laittaa esim. peileihin. Itse tein WC:en peiliin tekstin "HELP ME" ja laitoin kämmenen kuvan..

      • Halloweenrakas

        Soppiiko vesivärit toho touhuu?


    • halloweenittaja

      jonkunlainen kauhurata olis jees kun kamun ja sen pikkusiskon kanssa järjestetään halloween pirskeet.

    • Haloween!

      Ota kattila ja laita sine vettä ja perunajauhoja. Kiehauta että aine ei ole löysää ja vellimäistä, vaan puuromaista. Laittakaa vieraille huivit silmille ja tiputtakaa pari pientä kuulaa, tai hernettä sekaan ja anna toverisi etsiä herne. Voit vaikka sanoa että olit pekraamassa kalaa mutta tiputit kalan silmät sisäelimiin ja sinun pitäisi löytää se. Toivottavasti oli apua !

      Muita ideoita?

    • Nääh...

      Meillä ainaski on tsi iso eteinen ja autotalliin vie silt eteisestä ovi, niin me käytetään vaan niitä huoneita. Ja sielä o tooosi isot ikkunat, niin kauna leffas on se tyyppi jol on ne mustat pitkät hiukset, niin mun äiti pueutuu siks tyypiks, ja kurkkii ikkunoista.Nää on mun, ja mu isosiskon kolmannet halloweenit, ja meil on 10-13 votiaita kaverita.

    • Kurpitsakeitto
    • Bansku234

      Me ainakin tehää niin,että laitetaan pimeään huoneeseen ämpäreitä tai kupposia mihin laitetaan jotain muovi hämpiksiä, makaroneja, vettä ja silkkipaperia niinku muka limaa, spagettia madoiksi. Jos olet laittanut vaikka 5 ämpäriä jossa on noita ällöjä juttuja niin annat jokaiselle vieraalle kynän ja paperin ja hän kirjoittaa mitä hän tunsi siellä ämpärissä. Se joka saa eniten pisteitä voittaa!
      (Sitä ei tarvitse pitää kilpailuna) :)

    • Anime hullu :3

      Pidän kamun kaa niil halloween nyyttärit :D et meil on vaa yks huone käytössä D: et en sit tiiä pitäskö mennä jossai vaihees ulos ? (siel on vaa niiku mun lisäks 3 tyyppii) et meil on tilan takii ohjelman puute :( et nyt tarvittas apuja ! ( 11-vuotiaille tekemistä) :3

    • APUA TARVIIVA TYYPPI

      ollaan kamuu kaa kahen haloweenina apuu joltain tarviisin ohjelmaa sinne täs on jo pari keksintöö esim: (PUNANEN) jaffa kaupasta ota se jaffa juttu pois siitä pulosta ja ota paperi leikkaa sama kokonen paperi suikale ja kirjota punasella tussilla (tämä pullo sisältää VERTA) sit ois koristelu apua jos on vanhoja lakanoita mielellään mustii,vihreitä tai punasia valkee käy leikkaa lakanasta pitkiä suikaleita ja laita ne teipilla oven ylä puolelle roikkumaan sit siin ois mun vinkit!

    • Happy halloween!!

      Elikkäs tässä olisi pari vinkkiä HALLOWEEN-bileisiin:


      1. Pelkokerroin: pari purnukkaa jossa on esim keitettyjä, mutta kylmiä makaroneja, jonka seasta pitää silmät sidottuina etsiä esim. paperikarkkeja

      2. Kurpitsaminilyhdyt: Kaiverra appelsiinista omanlaisesi hirveän naaman, ja tuikku sisään ;)

      3. Karmiva tunneli: Teippaa pöydän alle roikkumaan märkiä villalangan pätkiä, inhottavia kun konttaa pöydän alta!

      4. Muumioleikki: Tarvikkeet: 2kpl WC-paperirullaa, 2hlö ryhmiä 2-5 kpl, Eli kuka kietoo kaveristaan ensimmäiseksi muumion niin että WC-paperirulla on loppujen lopuksi tyhjä, voi olla palkinnon jakoja ;)

      5. Silmämunajuoksu: Piirrä kananmuniin silmien kuvia, kantakaa kavereiden kanssa lusikalla esim. suulla silmiä! Se, kenen "silmä" tippuu ensin, häviää!

      Toivottavasti joillekkin on hyötyä näistä vinkeistä, ja ei muuta kuin KARMIVAA HALLOWEENIA! >:D

    • partytimer

      oon ite pitäny monena vuonna halloween bileet ja oon 13 joten täs ois PARI vinkkiä..

      koristeet:
      -jätesäkkejä ikkunoihin ja oviin
      -valot pois
      -kynttilöitä
      -muoviötököitä sinne tänne
      -teko hämähäkin verkkoo
      -iso lasi kulho jonne styroksi palloja (silmiä)
      -kuivuneita lehtiä pöydälle

      tarjoilu:
      -veriboolia ja ötököitä(muovi ötököitä ja punaista limu/mehua)
      -sammakon kutu boolia(vihreää limua jossa on pieniä kiivin paloja)
      -vampyyrin lientä(cocis ja jäätelö pallo)
      -myrkky(vihreetä mehukatti mehua)
      -sormia(nakkeja ja manteleita)
      -luita(voitaikina)
      -silmämuna karkkeja ja muita halloween karkkeja
      -vaahtokarkki haamuja
      -vihreää peruna muussia

      pelejä:
      -noidan silmää: eli sama asia kun lusikan piilotusta ,mutta keitetyillä kananmunillla

    • Halloween!!

      Tarvisi ehdotuksii Halloween bileisiin. Siel on 2 9v plus minä joka on myös 9v. ne kestää 1 yön.

    • Creepergirl

      RUOKA:

      Mistä tahansa saa halloween- ruokaa kun vaihtaa nimen. :) Esimerkiksi sipsit voivat muuttua kuivatuiksi korviksi ja vaahtokarkit haamun hampaiksi. ;D Yksi ide aon myös, jos löydätte peliä, ei kovinkaan isoja vaahtokarkkeja ja dippaatte niitä kinuskikastikkeeseen, tulos on "käytettyjä korvatulppia". Ja ne nakkisormet ovat oikeasta aika creepyjä jos ne tekee hyvin. X3

      OHJELMA:

      Tässä ehdotuksia:

      1. Tietovisa halloweenista.

      2. Pyydä vanhempiasi esittämään jonkin sortin viikatemiestä, vampyyriä yms. Jos olet tarpeeksi nuori, tulos on jotain niin huvittavaa.

      3. Kauhurata.

      4. Isäni teki kerran tällaisen: "Saat karkin, sinun pitää vain työntää käsi tuonne ja etsiä Se sieltä." olin silleen "Okei..." Ja ai että tuntu aika iljettävältä kaivella sitä karkkia jätekistä kun iskä piti reunoja niin etten nähnyt sinne, aivan kuin olisit etsinyt karkkia kastematojen seasta. Isi oli vain heittänyt sapagettia tunti etukäteen, laittanut sen sekaan käärepaperikarkin ja laittanut pussiin. ;D

      5. Pukukisa

      6. Pyydä vieraita kertomaan itsestään. Miten he kuolivat? Mikä tavalla ovat hirviöitä? Montako vuotta he ovat?

      TARVITSISIN TÄHÄN VIKKEJÄ!!

      KORISTELU

      Isä etsi taasen valkoisia jätesäkkejä. Sitten hän teki niiden pohjaan reijät, jotta henkarien metalliosa mahtuisi siitä läpi, ja ripusi pussit väärnpäin henkareihin, leikkasi pussien reunat repalaisiksi ja piirsi tussilla haamulle kasvot. Myös hautakivet luurangot, tekoveri... Kaikki mahdollinen.

      TARVITSISIN TÄHÄNKIN VINKKEJÄ!

    • Hallo
    • Riittis

      Miten voisi värjätä Halloween asun turvallisesti???
      Ideoita kaivataan.:)

    • Hiiski

      Apuja tarvitaan valaistuksen suhteen! Kynttilöitä en uskalla laittaa pöydille, ettei ne vahingossa sytytä jotain muutakin.

    • Riittis

      Hiiski kannattaa pistää teko kynttilöitä tai paristoilla toimivia, jos niitä löytyy.Jos ei voi pistää laavalampun keskelle pöytää.Niin me tehtiin pari vuotta sitten.

    • Mooncandy

      Mitä tehdä halloweenina: Ostakaa karkkia. Ja halutessasi voi ostaa sokerimassaa josta muotoilla erilaisia halloween koristeita. Leipokaa esim. Ystäviesi kanssa jotain kivoja halloween aiheisia herkkuja. Katsokaa myös kauhuleffa. (kynttilöitä en suosittele laittamaan ettei käy mitään vahinkoja.) Tehkää esimerkiksi peitoista, vilteistä, tyynyistä, jätesäkeistä kummitusrata joka pitää kulkea esim. Yöllä Noh siinä oli muutama vinkki :)

    • Kriipiikriipii

      Meillä roikkuu aina perinteisesti kaikkia kauheuksia katosta ja hämähäkinseittejä ikkunoissa. Myös kattauksessa on kaikkea pelottavaa. Täältä on löydetty paljon hyviä juttuja, jos ei olla ite jaksettu niitä väsäillä: http://www.punanaamio.fi/teemat/halloween-ja-kauhu/kauhusomisteet-ja-koristeet.html
      Lapset haluaa aina aarteen etsimistä :D ja tänä vuonna keksin, että se toteutetaan UV-valossa hehkuvilla väreillä: http://www.punanaamio.fi/meikkaus-ja-maskeeraus/maskeeraus/uv-aktiiviset-tuotteet.html Vielä en ole päättänyt, miten tuo tehdään, mutta etsittäviin aarteisiin vois laittaa hiukan UV-väriä ja sitten esim. ulos voisi laittaa myös UV-valossa hehkuvia nuolia ja vinkkejä, joita sitten etsitään niillä pienillä UV-fikkareilla: http://www.punanaamio.fi/uv-light-avaimenpera-3-kpl.html . Mutta siltä varalta, että sataa just halloweenina, niin täytyy niitä UV-valossa hehkuvia aarteita laittaa myös kotiin. Asutaan vanhassa omakotitalossa, niin että piilopaikkoja löytyy sisältäkin. Vois kyllä laittaa omaan naamaankin näitä värejä ja sitten kurkistaa nurkan takaa just, kun etsijät tulevat kohdalle, ja sanoa HUHUU ;P

    • halloweenisthebest

      Meilläkin on valmistelut jo täydessä vauhdissa. Halloweeniin on vielä runsaat 2 viikkoa, mutta valmistelut ovat meillä jo alkaneet.
      Meille tulee ainakin tekemisiksi kauhukuja tai jokin sellainen ja esim. Perus murhaajaleikki kruunaa kaiken. Tuo booli idea oli vallan mainio, sain tästä keskustelusta paljon vinkkejä.

    • HalloweenVinkki

      Miul Ois Sellanen idea jos perhe omistaa paljun tai on mahdollista vuokrata sellainen niin valmistelkaa palju lämmittäkää vedet jne sitten punasta väriainetta veteen ja sit annatte paljun olla kansipäällä ja illalla pimeellä joku menee paljun taakse karmivassa puvussa kun muut veriseen paljuun pukupäällä oleva henkilö hyppää esiin piilosta ja säikäyttää muut! Siitä syntyy hauskat naurut!

    • HalloweenVinkki

      Tai sitten otatte pahvilaatikon koristelet sen hienosti tee yhteen reunaan reikä laita spaghettia lautasella sen sisälle ja pyydä muita laittamaan käsi sinne ja arvaamaan mitä siellä on! Tai otat karkkinauhan jokaiselle ja heidän välinen kilpailu kuka syö nauhan ensin ilman käsiä! Anna joku pieni hauska palkinto voittajalle

    • Anonyymi

      🎃Tekasin ryhmän meille Halloweeni hulluille kun joulunodottajillakin on omansa 🤷🏼‍♀️
      Tervetuloa jakamaan ideoita teemaan liittyvistä asioista ja nauttimaan karmivasta tunnelmasta 🎃
      https://www.facebook.com/groups/1410435845764430/
      🕷️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe