Kysymys maalista

Baufix vit

Minulla on pönttö maalia jossa lukee "Baufix-laadukas valkoinen sisämaali"

Ajattelin käyttää tätä pohjamaalina jonka jälkeen vedän tikkurilan Harmony maalilla varsinaisen pinnan. Harmony on akryyli-lateksimaali. Nyt kysymys onkin, että soveltuuko tämä siihen pohjamaaliksi?

Purkissa on tiedot:
Baufix vit
GIS-koodi: M-DF01
Tuotenumero: 8420
www.baufix-holz-bautentechnik.de

Aineosat:
-sideaineet (muovidispersio), pigmentit, täyteaineet
-vesi, lisäaineet (apuaineet)

11

5707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tgsd

      riippuu vähän pinnasta minkä aijot pohjamaalata. onko se puuta, kiveä, mitä?
      nykyään maalit on kyllä aika hyviä. kehottavat pohjamaalaamaan (ne saa enemmän massia), mutta just pinnasta riippuen yleensä ei edes tarvi pohjamaalia.

    • Jorma N

      Hyvä Baufix-maalin omistaja. Ostin samaa maalia Lidl,stä. Purkki näyttää hyvältä, mutta kama pöntössä surkeaa. Maalattavuus tosi vaikea. Peittävyys surkea. Ei peittänyt kerralla edes maalarin valkoisella (hieman tummunut)käsiteltyä levyseinää. En ymmärrä miksi maali ei levinnyt kunnolla telalla, eikä pensselillä. Työskentelyaika tupla normaaliin. 30 m2 seinän ja katon maalaamiseen kului 10 l ainetta, eli tuplamäärä valmistajan lupaamasta. Loppuyhteenveto: Pysy erossa halvasta maalista ja osta kunnon lateksit oikeasta maalikaupoasta.

      • valmistuvamaalari

        HYVÄ Jorma N.
        ette vain tainnut otsata maalata. ei sitä telaa sinne koko pönttöön upoteta. pyytäkää ammattilaisia maalaamaan nii menee vähemmän maalia


    • Juupajuu:0:

      "ei sitä telaa sinne koko pönttöön upoteta. pyytäkää ammattilaisia maalaamaan nii menee vähemmän maalia"

      Et sitten ilmeisesti ole nähnyt, kun ammattilaiset maalaavat?

      • joopa joo.

        katsoppa tarkemmin mitä se ammattilainen tekee kun se nostaa maalia...


    • Jepulista jee

      Meillä ainakin on Baufix maali seinässä ja minulla ei maalista ole pahaa sanottavaa...

    • ihan ok

      Kävin hakemassa kokeilumielessä viime kesänä purkin, seuraavana päivänä kaksi, ja sitten kaksi.. ja sitten kaupan viimeisen. Harmittaa että loppui vähän niinku kesken. Kohtalaisesti sillä meni katot ja seinät. Hintahan on suunnilleen sama kuin himmeillä pohjamaaleilla mutta kyllä tää peittävyydessä ne hakkaa mennen tullen.

      Enimmäkseen siis käytin tätä pohjana ja sitten sävytettyä rautakaupan maalia päälle. Ei tää mahdottoman huono ole pintamaalinakaan, vaatii vaan tummilla pinnoilla ehdottomasti vähintään kaks kierrosta että peittää, ainakin nyt niin ettei tämmönen aloitteleva tee-se-itse maalari näe vanhoja läpi. Se riittää mulle.

    • Kokeilin

      Turha moittia,hyvä ja edullinen maali jos vain kokemusta maalaustöistä.

    • jardy99

      onko kukaan yrittänyt tehdä siitä lakan kanssa kuultomaalia ?

    • Pintakäsittelijä

      Itse ainakin suosin oikeita laatumerkkejä esim: just noita Tikkurila, Teknos yms..... se että ainakin asiakas töissä ja niin myös omissakin töissä pohjatyöt on aina tehtävä huolellisesti, hiomista ja kittaamista myöten ja kunnon maaleilla jne..... ettei tule moittimista jälkeen päin. Pidä kajota sellaisiin halpa pilipali maaleihin, joilla tee yhtään mitään.....
      Terveisin: Pintakäsittelytyön ammattilainen.

      • NickNailer

        Olen ollut alalla ja voin kertoa, että latekseissa ei juuri eroa ole. Sideaineet ovat samoja ja kyse on sitten enemmänkin siitä onko TiO2 ja kuinka paljon.

        Lidlin maalit ovat menestyneet puolueettomissa testeissä yllättävän hyvin. Kivitalot maalaan tai maalautan Lidlin lateksilla, joka pistetään seiniin ja kattoihin ruiskulla. Päälle voi sitten vetää muutakin kuin valkoista. Parempaa se Lidlin maali on kuin esim Siro 2. Baufixillä on paras hinta/laatu-suhde.

        Itse haen tavalliset perusmaalit Lidlistä ja vaativammat erikoismaalit Virosta. Suomaliset maalit ovat järkyttävän ylihintaisia jopa tavanomaisten alennusten jälkeen. Teknos myy suorastaan pskaa eikä vastaa reklamaatioihin.

        Sillä on kivitalopoorjektissa väliä maksaako maali alle 2 euroa vai 8 euroa per litra, kun ruiskutetaan parisataa litraa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe