kipu alaselkä/pylly

iskiasko???

aina välillä tulee kaamea kipu tuonne oikeella puolelle ''pyllyn sisään'' tavallaan ja ihan alaselkään. joissain asennoissa sattuu niin että meinaa lentää selälleen.
onko tämä sitä iskiaskipua?

12

4696

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HHH

minulla ihan sama juttu ja samaa mietin..joten jos vain joku tietää niin valaiskaa meitä!

• elomami

kai se vois iskias-kipujakin olla, ite vaan huomasin synnyttäessä, ponnistusvaiheessa, että se olikin lapsen pää joka mulle aiheutti näitä kipuja! Tiedätte sitten synnyttäessänne mistä puhun...

• olla issiasta

mutta myös vauvan pää voi painaa hermoja ja aiheuttaa näitä kipuja. Raskauden loppupuolella oireet senkun pahenee, mutta onneksi synnytyksen jälkeen ne yleensä katoaa.

• realniina

Kyselin juuri samasta asiasta neuvolassa ja sanoivat, että ovat niitä avaavia supistuksia,jomottaa ikävästi välillä...

• ja alaselkä on kipeä..

ja ei pitäis vauvankaan olla niiiiin iso että pää olisi selän kohdalla hermoja puristamassa...

• realniina
        ja alaselkä on kipeä.. kirjoitti:

ja ei pitäis vauvankaan olla niiiiin iso että pää olisi selän kohdalla hermoja puristamassa...

Ahaa, no sitten ei ole varmastikaan niitä avaavia suppareita,toivottavasti ei ainakaan.

Voi olla ihan jotain iskiaskipuja kyllä tai sitten muuta kolotusta.

Ja oikeassa olet, ei johdu vielä vauvan koosta nuo aiheutuneet kivut.

• sama..
        realniina kirjoitti:

Ahaa, no sitten ei ole varmastikaan niitä avaavia suppareita,toivottavasti ei ainakaan.

Voi olla ihan jotain iskiaskipuja kyllä tai sitten muuta kolotusta.

Ja oikeassa olet, ei johdu vielä vauvan koosta nuo aiheutuneet kivut.

kipu on tosiaan iltasella pahempi, se alkaa ala selästä ja koskee enemmän oikean puoleiseen pakaraan, kun se voimistuu niin oikealla kyljellä ei voi olla..venyttely sattuu ja nouseminen, mutta olen tähän asti kestänyt..saa nähdä miten käy myöhemmässä vaiheessa..
        Mikä issias kipuun auttaa??

• äkillinen

kipu voi hyvin olla iskias-tyyppistä kipua, eli jokin hermo on hetkellisesti puristuksissa muuttuvan lantion jossain mutkassa ja aiheuttaa pistävän, äkillisen ja aika voimakkaankin kivun, joka kuitenkin menee suht. pian ohi.

• nasunasu

Joo kuullostaa tutulta.... uneton yö takana selkä tosi kipeä. Häntäluu ja alaselkä. Ei pysty seisomaan yhdellä jalalla ollenkaan??? mitähän tuo on. Ajattelin hakee sairaslomaa tänään rupee oleen aika sietämätöntä

• Bumble-B

..nuo selkäkivut ja muut vaivat on kuulemma hormonaalisia. Mitähän se tarkoittaa käytännössä? Mulla nyt vasta rv11 menossa ja iltaisin selkään tulee ikäänkuin sellainen sisäinen "kutittava paineentunne" joka säteilee jalkoihin ja jalanpohjiin asti niin ettei voi olla paikallaan vaan on pakko liikkua. Ei kipua vaan sellaista sisäistä kiristystä ja ihan kuin joku kutittelisi hermoja ja se tunne käy tosiaan niin sietämättömäksi että on pakko venytellä jatkuvasti ja kävellä paljon. Paikallaan istuminen pahentaa tilannetta. Eipä se nyt sinänsä ole ärsytykseksi asti mua vaivannut, ihmettelin vain mistähän tuokin mahtaa johtua ja onko kellään ollut vastaavaa näihin aikoihin?

• j.k.

minullaonollutalaselkä.kipeäsynnytyksen.jälkeen.mistäsejohtuu

• omppu

Mulla ollut myös monta viikkoa iskiassärkyä ja yleistä raskauteen liittyvää selkäsärkyä. Minulla auttoi tukivyö, jonka pitäisi saada ihan liiviliikkeestäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      484
      3766
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2816
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      279
      2158
    4. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      449
      2013
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1354
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1271
    7. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1138
    8. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      80
      1048
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      1019
    10. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      1018
    Aihe