Pihaani koristi tänä kesänä kaupan siemenistä kasvatettu köynnöskrassi (oli muuten upea!), syksy on saapunut ja krassiin ilmestynyt kukkien paikalle sellaisia siemennipun näköisiä palleroita. Ovatko nämä siemeniä? Jos ovat, miten niiden kanssa pitäisi nyt toimia? Kuivattaa ja säilöä viileässä? Onko kokemuksia, kasvavaako niistä seuraavana kesänä yhtä upea krassi? t. Vinkeistä kiitollinen aloitteleva pihanlaittaja
Vastaukset 2
- ne ovat
Ne on kypsiä, kun ruskettuvat. ja kasvavat samalla lailla kuin kaupan siemenetkin. Säilytät vain kuivassa paikassa.
Niitä voi muuten vihreinä syödäkin salaatissa, tai säilöä etikkaliemeen, jos niitä on paljon. vastaan nyt samalla tavalla, kuin jollekin aikaisemmalle kysyjälle; eli kypsät siemenet, tietää siitä, että tipahtavat itsestään kämmenelle/maahan, kannattaa säilyttää ensi kesää varten vaikka paperipussissa, sen verran antaa kuivahtaa, etteivät homehdu.
Köyhänmiehen kaprista voi tehdä "raaoista" vihreistä siemenistä, kiva lisäke, maistuvat piparjuurelle.
Samoin krassin varsia voi pilkkoa salaattiin/munakkaaseen mausteeksi; siltänään syötynä kyllä raikastaa hengityksen (kokeile)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2931185Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "2991098Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50948- 106899
- 83867
- 101859
- 108712
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2571Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh11538