Allergialääkkeen pitkäaikainen käyttö

Zyxal :nkäyttäjä

Allergiaa esiintyy myös talvisin, ehkä jotkut ruoka-aineet.

Niinpä käytän Zyxal - nimistä lääkettä myös ajoittain talvisin. Yleensä käytöksi suositellaan 6 viikkoa. Voiko käyttää pitempään, esim 3 kk tai 6kk kerrallaan vai kannattaisiko vain lopettaa ja kärsiä oireista? Kun lopetan lääkkeen käytön nenä alkaa parin päivän päästä vuotamaan solkenaan ja ainoa mikä siihen tepsii on allergialääke.

Yritän päästä testeihin jos selviäisi edes jollain tapaa mille olen allerginen, ei tarvis sitten noita lääkkeitä syödä koko ajan.

6

6270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      No luulenpa että pölyallergia on... todennäköisin syy.

    • Allergikko

      Joo no...ite oon käyttäny Zyxalia yli vuoden ihan päivittäin...eipä mitään haittavaikutuksia ole tullut. Tai no alkoholi nousee päähän aika pieninä määrinä ja paha olo tulee nykyään todella helposti.

      Itselläni tulee ihan hirveä nuhakohtaus n.puoli vuorokautta sen jälkeen ku oon muutaman kerran yrittäny jättää Xyzalin ottamatta...eli ihan suosiolla olen sitten syönyt sitä jatkuvasti. Mieluummin otan sen tabletin kuin kärsin kauheasta nuhasta, ihon ja korvien kutinasta.

      Allergiatestejä ei kuulemma nykyään ainakaan kunnallisella puolella kovin helposti edes ruveta tekemään..astmaselvitysten yhteydessä vasta-aineita tutkitaan verestä ja niistä näkee lähinnä sen onko allerginen pölyille ja/tai ruoka-aineille. Ainakaan minua ei mihinkään tarkempiin allergiatesteihin ole lähetetty.

      Ja ihan vinkkinä että allergisen kannattaa aika varovaisesti käyttää tulehduskipulääkkeitä kuten esim. Buranaa..voi aiheuttaa allergisen reaktion!

      • liittyy allergiaan???
        Maha pilalla monella... kirjoitti:

        http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=2817&sid=01174dd3fc8bfb7018ed4b929501bb80

        ???
        Puhe oli allergialääkkeiden pitkän aikavälin käytöstä - ei särkylääkkeistä. Itse käytän Kestine 20mg käytännössä ympäri vuoden urtikarian hoitoon sekä muihin allergiaoireisiin. YO-apteekin sivuilla ko. lääkkeestä sanotaan näin: Käyttötarkoitus:
        Valmistetta käytetään kausiluonteisen ja ympärivuotisen allergisen nuhan ja silmäoireiden hoitoon. Valmistetta ei suositella alle 12-vuotiaille.
        Lääkityksessä pitää aina ottaa huomioon saavutettu hyöty ja haitat. Jos oireet ilman lääkitystä ovat pahemmat kuin lääkkeen sivuvaikutukset, niin silloin lääkkeen käyttö on täysin perusteltua. Itse tuskin olisin edes hengissä ilman tehokasta allergialääkitystä (kortisonia).


    • -allerginen-

      Ei kai se haittaa, meitä on paljon sellaisiakin ihmisiä, jotka joutuvat käyttämään aina ja JOKA päivä allergialääkkeitä. Itse syön joka päivä aeriusta, koska olen niin allerginen monille jutuille.

      Mitä sit pitäis tehä niiden, jotka on allergisia melkein kaikelle. Pakko niitä lääkkeitä on ottaa silloin aina.

    • olmen

      Ei niihin kuale (zyrtec, zyxal, kestine, yms.).
      Nimimerkillä: Vuodesta 1995 (-2007) ympärivuotinen
      antihistamiinien käyttäjä. Syynä krooninen
      urtikaria (nokkosrokko). Onneksi hinnat ovat
      tippuneet roimasti siitä kun oli vaihtoehtoina
      vain zyrtec...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe