Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ISÄ POIKA PUUHAA YHDESSÄ?

isi72

Listatkaa MITÄ MIELEEN TULEE mitä isä ja poika voivat tehdä yhdessä. (Ja tiedän! riittää, että viettää aikaa yhdessä, mutta listatkaa vinkkejä. Ehkä tuleekin ehdotuksia, joista joku innostuu!)

Majan rakentaminen
Uiminen
Lintujen bongaaminen
Mikroautoilu
Leijan rakentaminen ja lennättäminen
Futiksen potkiminen
Lukeminen yhdessä, 50% miehillä ei kuulemma ole kirjastokorttia?? ohhoh.
Vaeltaminen / retkeily, tulen teko, lettujen paistaminen nuotiolla
Puutyöt / nikkarointi: aseiden, miekan, veistäminen
Luistelua kesät / talvet
Kalastus
Kaupassa asiointi, heh.

16

6882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pojan kanssa toimien

      Meillä käydään kalassa ja on käyty myös elokuvissa, monsterjam showssa, ravintolassa syömässä esim.kiinalainen (meillä kun naisväki ei syö erikoisia ruokia). Harrastan autohifiä ja sen rakenteluun olen ottanut myös pojan mukaan. Meille tulee erilaisia autolehtiä jotka luemme pojan kanssa molemmat, sitten riittää keskustelua lehtien aiheista moneksi päiväksi. ( Lehdethän voi lukea myös kirjastossa tai kuukauden vanhoja myös lainata.) Myös kalastusvälineistä on pidettävä huolta ja sen teemme yleensä myös yhdessä. Sellaista yhdessäoloa vaan, harrastusten ja mielenkiinnon kohteidemme parissa.

    • gazpacho
    • Faari

      ..ruuanlaitto.
      Mun poika soittaa kitaraa ja käy keikoilla, pojan poika yrittää myös soitella isän kanssa omalla kitarallaan ja vain rokkibiisit kelpaa :D

      • isi 38v + poika 3v

        -satujen luku
        -fillarilenkit
        -kaikenlaisten vempaimien korjaus kotona mökillä
        -kunnon pitkät saunomiset vesileikkien ja vilvoittelu mehujen kera
        -kaikenlainen pulikointi
        -ihan normi kotiaskareet: siivous,ruoanlaitto jne.
        -laulaminen (säestän koskettimilla ja yhdessä lauletaan)
        -x-box autopelit


    • isä myös

      Oltiin juuri viime viikonloppuna ajamassa cartingia 5-vuotiaan poikani kanssa. Hauskaa oli ja on hienoa huomata miten poikaani kiinnostaa poikien/miesten jutut. En ole painostanut häntä ollenkaan, vaan hän haluaa aivan oma-aloitteisesti lähteä kanssani tekemään harrastuksia, jotka luetellaan miesten kategoriaan. Tottakai olen isänä siitä erittäin ylpeä, että poikani on elementissään nimenomaan miesten harrastusten parissa.
      Tässä listaa siitä mitä yleensä teemme poikani kanssa kahdestaan:
      -minigolf
      -carting
      -sähly
      -futis
      -jääkiekko
      -yleisurheilu
      -metsästys (pojalla tietenkin leikkipyssy mukana)
      -pelataan kaksinpelejä pleikkarilla ja tietsikalla....sotapelit, taistelupelit ja urheilupelit
      -veneilyä
      -kanootti-retkeilyä
      -pilkkimistä/kalastusta
      -taloremonttia (iskän apulainen)
      -auton ja moottoripyörän fiksaamista,poika saa pestä ja vahata,sekä lisätä öljyä mottoriin.
      -poika saa ajaa nurmikon nelipyöräisellä ruohonleikkurillamme. Osaa jo hienosti,ei uskoisi 5-vuotiaaksi.
      -motocrossia,pojalla on 50 kuutioinen pieni crossi-mopo. Ajelee jo todella hyvin sillä.
      -käydään punttisalilla,en anna poikani nostella kuin ihan pienillä punteilla,ettei pituuskasvu lopu.Mutta hän antaa minulle pakkotoistoja tiukoissa sarjoissani, oikein hyvä apulainen myös punttisalilla
      -opettelemme muistamaan ulkoa sotilasarvoja, poika osaa jo kaikki natsat ulkoa!
      -keräilemme futiskortteja ja postimerkkejä
      -luen hänelle Suomen Presidenteistä ja Suomen historiasta, poika osaa jo presidentit ulkoa ja muistaa minä vuosina he ovat eläneet.
      -käymme leffassa kerran kuukaudessa
      -hese ja mäkki-safkaa syömme korkeintaan kerran kuukaudessa,olen opettanut pojalleni miten syödään terveellisesti. 30% proteiinia,60%hiilihydraatteja ja 10% rasvaa. Hän on omaksunut ruokavalion hyvin. Hän ei edes tykkää karkista, eikä sipseistä ja olen siitä todella ylpeä. Haluan, että lapseni eläisivät mahdollisimman terveinä. Se on yksi tärkeimmistä asioista, että voi antaa lapselleen onnellisen ja terveen elämän. Kun dokaan omien kavereideni kanssa, niin silloin ei kaljoitella kotona,vaan lähdetään rundille muualle. En henkilökohtaiseti pidä siitä, että lapset näkevät känniin asti juomista ja kuulevat mahdollisesti känni-riitoja tai muuta känni-sössötystä. Toivotan kaikille isukeille hyviä hetkiä poikiensa kanssa!!!

      • homo

        Olet armeijassa töissä.


      • isä myös
        homo kirjoitti:

        Olet armeijassa töissä.

        Armeijassa on huono palkka!!!!!!!!!!!!!!!
        Ei olisi varaa pojan harrastuksiin armeijan palkoilla!!!!!


    • Olli Hki

      Noilla aktiviteeteilla pojasta voi kasvaa melkoisen neitimäinen, pelokas pirpana!! I'm sorry!
      Laita kundi karate-seuraan, lätkä-jengiin, futisjengiin tai ylipäätänsä jengiin. Kuljeta häntä, ole tukemassa ja kannustamassa mukana. Näe miten poikasi pärjää toisten kanssa. Se tekee pojalle tosi hyvää, että faija on todistamassa miten hän pärjää muiden poikien joukossa. Pojille on tärkeää, että oma isä on todistamassa hyviä saavutksia paikan päällä. Kaikenalainen lintujen bongailu & majojen rakentaminen on keijujen hommaa!! Opeta hänelle sitä missä olet itse oikeasti hyvä, vaikka se olisi atk-alan asia tai vaikkapa lakaisukoneen kuljettaminen. Se kannattaa, lapset näkee aina sen mihin isi eläytyy aidosti täysillä. Laatuaikaa on tietenkin syytä viettää yhdessä pojan kanssa. Keskustella tulevaisuuden haaveista, keskustella paljon kaikenlaista. Puhuminen on tärkeää. On vähän sellainen fiilis, että faijat yleensä juttelee liian vähän lastensa kanssa ja se on pois monesta tärkeästä asiasta, kuten lapsen kehityksestä.
      Keskustelu, harrastuksiin vieminen, läsnäolo ja kannustaminen ovat varmasti niitä tärkeimpiä asioita mitä isä voi pojalleen antaa silloin kun poika on vielä sellaiset 3-12 vuotias.

    • Daddy-ukkeli

      Ostin auton 6-vuotiaalle pojalleni. Se on hänen ensimmäinen oikea auto. Teen siitä jokkis-auton. Laitan turvakaaret siihen. Hän ajaakin jo melko hyvin meidän BMW:tä pihalla. Lähdetään poitsun kanssa harrastamaan rallia. Poika on todella mielissään ja minä myös!!! Hän on haaveillut ralliautosta jo 2-vuotiaasta lähtien. Minulle on tärkeintä elämässä, että saisin tehdä lapseni haaveista totta. Ainakin joistakin haaveista. Se on aitoa välittämistä ja rakkautta.

    • qqqq1

      Näin se on mielestäni.

      Ensin ihmis-suhteet (eli lapsen kaverit) ja sitten koulu, on lapselle tärkeimpiä.

      Jos potkua riittää myös isälle niin sitten voi harrastaa isänkin kanssa.
      Se ei ole mitenkään kovin tärkeää.

      Jos vanhemmat liikaa vievät lasta OMISSA puuhissaan, siis aikuisen harrastuksissa ym.
      lapsi ei ehdi leikkimään kavereittensa kanssa.

      Siitä seuraa että lapsesta tulee,
      kaksi vaihtoehtoa.
      Yksinelävä sinkku, onnellinen tai onneton.
      Sosiaaliset taidot ovat joillain osa-alueella puutteelliset.


      Tai.
      Toinen vaihtoehto että hän irrottautuu kodista ja liittyy huonoon seuraan ja viihtyy siinä kaikki ajat.
      Tytöt usein raksatuvat itseään vanhempaan ja hakevat siitä turvaa.

      ELI jos SALAA johdattaa liikaa lasta aikuisen keksimiin asioihin,
      tuop kupla remeää jollain tavoilla.

      Toki asiasi oli hyviä,
      mutta parasta viedä muiden ikäistensä seuraan,
      eikös me kaikki eniten viihdytä ikäistemme seurass.?

      Eli 1v hiekkalaatikolle, 2v leikkipuistoon jne.

    • Raipe Y

      -pojalle voisi tehdä ritsan ja sitten voitaisiin ammuskella tarkkuusammuntaa, maalitauluina tyhjät tölkit
      -mattojen pesua
      -huoltoasemalle tankkamaan ja sitten huoltsikan kahvioon limulle&kahville
      -urheiluhalliin koko päiväksi kokeilemaan eri lajeja, sitten saunomaan
      -pojan voisi laittaa kitara tai pianotunneille tai poikakuoroon. Isi voi olla mukana harjoutuksissa katsomassa
      -painiminen kotona lattialla viikonloppuisin, sen jälkeen kun isi on ottanut pari olutta
      -kädenvääntöä, sormikoukkua
      -leffojen katselua ja karkin syömistä
      -jos isompi poika, niin läksyjen tenttaamista ja koulutarvikkeiden huoltoa

    • vm-63

      ..mitä oma isäni ei koskaan kanssani tehnyt,eli kaikkenlaista yhdessä oloa.Yksinhuoltajana kaikki kodin perusasiat sujuu mukavammin,kun 9v poikani on apuna,ja samalla saa oppia,molemmat ehkä.Pojalla käy paljon kavereita kyläilemässä,ja silloin he keskittyvät fillarien rakenteluun,pyssyjen ja majojen tekoon yms.Yhdessä me käydään uimassa,luistellaan,elokuvissa,pyöräilemässä,ja joskus vaan autolla sunnuntai ajelulla.Viikonloppuisin lämmitämme pihasaunan,ja siihen kuuluu makkaran paistoa ja talvisin lumikylpyjä.Kaikenlainen arkinenkin yhdessä tekeminen on lapselle elämys,jonka hän muistaa myöhemmin kun ikää karttuu,ja toivottavasti jakaa samankaltaisia yhdessä tekemisen/olemisen hetkiä myös omille lapsilleen sitten joskus.

    • IsiRules

      Isi voi opettaa poikaa miehen touhuihin. Mitä parempi isi, sitä parempi tulos. Poikien juttuja isin kans on parasta!

    • WizardBoy15

      Pukeutukaa mustiin kaapuihin ja menkään metsään viikatteet kädessä. Kun ihmisiä tulee läpi niin pelotelkaa heitä.

      • WizardBoy69

        Pukeutukaa mustiin kaapuihin ja menkään metsään viikatteet kädessä. Kun valehtelevia äitejä ja "lastensuojeluviranomaisia" tulee läpi niin pelotelkaa ne hengiltä:))


    • Teinitohtori

      Mun faijavainaa vei mut Reeperbahnille, kun olin 16-vuotias. Siitä olen hänelle ikuisesti kiitollinen, sillä se auttoi suhtautumaan naisiin oikealla tavalla myöhemminkin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe