Lasketteluloma keskieurooppaan!

make

Olen suunnitellut laskettelu lomaa keskieurooppaan. Onko kokemuksia eri paikoista, luultavasti lähes joka paikassa on enemmän laskettavaa kuin suomen rinteissä, mutta kun olisi kiva että olisi ok rinteet ja sit sitä offiakin kumminkin löytyis, niin ja kohtuu edullinenkin olis mukava... aika kovat vaatimuset :)

6

3969

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • head cyber

Jos Offarit erityisesti kiinnostaa, niin ainakin Ischglissä niille pääsee näppärästi ilman hirveitä haikkaamisia

• Suushi

Dolomiiteilla riittää laskettavaa, itse olen joidenkin harharetkien jälkeen palannut aina Dolomiti Superskin alueelle...

Kaikilla 12 hiihtoalueella on yhteenlaskettuna yli 1200 km rinteitä. Joillekin alueille tosin ei pääse kuin bussikuljetuksella, mutta Sellan vuoriryhmän ympärillä olevissa keskuksissa riittää laskettavaa pitkäksi aikaa ja niiden välillä pääsee liikkumaan suksilla. Alueella on mm. Val di Fassan, Val Gardenan ja Alta Badian alueet. Val Gardenan Sasslong-rinne ja Alta Badian Gran Risa -rinne kuuluvat tänäkin vuonna alppihiihdon maailmancupin kohteisiin.

Täällä on myös offareita, jos vain lunta riittää... Pari viimeistä vuotta ovat olleet hieman vähälumisempia. Rinteet kuitenkin ovat olleet hyvässä kunnossa. Kannattaa huomioida, että Italiassa offarilaskemisesta ilman opasta saa huimat sakot - jos siis jäät kiinni.

• tulis jo lumet!

oon itse halajanut ranskaan en nyt muista paikkaaa mutta alppeja kummiski. sielä on jossain kuulemma 11km pitkä rinne ja kun sen menee syöksyllä niin kestää 10-20min kun sen tulee alas. tosin jos aikoo mennä ylös montaki kertaa niin täytyy tullakki alas syöksyy ku hissimatka kestää tunnin! voih! ku pääsis sinne joskus.

• varmaan

kestäis tunti suomalaisilla ankkurihisseillä tai 1m/min menevillä tuoleilla mutta alpeilla on kyllä vähän eri meininki...

• ok70

Italiaa ja siellä sellainen paikka kuin Monte Rosa. Offarilaskijan unelma. Iltaelämää ei juurikaan ole, mutta kuka sitä kaipaa kun rinteet ovat aivan mielettömät!!

• haaveillut

Kuulostaa hyvältä! Kuinka Gressoney ja Alagna vertaa laskettelun kannalta? Vai puhuitko vain jälkimmäisestä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1016
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72