osaako joku sanoa miten koiran kuivat ja kovat anturat saa "pehmenemään" eli hoidetuksi???
voiko niihin pistää jotakin rasvaa?
kuivat anturat
8
1060
Vastaukset
- heinih
talvella koirien polkuanturat kuivuu herkästi ja ite ostin omalleni löytöeläinkodin myymälästä tassu voidetta (siis siihen tarkotettua voidetta) ja kyllä autto... =) tuo rasia tota voidetta makso 5 euroa..luulen kuitenkin että muitaki rasvoja voi kokeilla..
- RexDog
Hei meillä on tepsinyt nämä!
Osta puhdasta vaseliinia joka on täysin vedetön,(saa miltei joka kaupasta)jos koirallasi on pitkät tassukarvat niin se estää lumen paakkuuntumasta varpaiden väliin.
Rasvaan aina talvikelillä oman Saksanpaimenpojan tassut ennen ulosmenoa Vaseliinilla ja iltaisin silloin tällöin n,kerran viikossa Tummelilla ja sukat päälle,kyllä pysyvät pehmeinä ja Koira on tyytyväinen. - Erika
Voit rasvata vaikka apteekin hajuttomalla perusvoiteella illalla viimeisen ulkoilun jälkeen. Älä rasvaa ennen ulosmenoa, muuten anturat jäätyvät. Toki voit käyttää vaseliinia tai koirien tassuvoidetta, mutta ei ennen ulkoilua vaan illalla viimeisen ulkoilun jälkeen.
- sheltti
käy myöskin.
- tuuve
Mulla on se käsitys, että vaseliinityyppiset rasvat (Meilläkin on sen nimistä kuin "tassuvoide") sopivat kyllä ennen ulkoiluakin laitettaviksi, suojaavat suolalta ja töhnöiltä ulkona, mutta jos pistää jotain ihmisten tavallista kosteusvoidetta, niin sitä ei ulos kannata laittaa, koska siinä on vettä ja se taas jäädyttää käpälät.
Meidän hurtta ei oikein anna rasvata tassujaan, mistähän se johtuu? Pari selvää halkeamaa sillä on anturoissa, varmasti kipeät. Ja pyrkii aina nuolemaan rasvat pois saman tien. Sukkien laittokin on yhtä sirkusta, kaulureineen päivineen :) - Eija
tuuve kirjoitti:
Mulla on se käsitys, että vaseliinityyppiset rasvat (Meilläkin on sen nimistä kuin "tassuvoide") sopivat kyllä ennen ulkoiluakin laitettaviksi, suojaavat suolalta ja töhnöiltä ulkona, mutta jos pistää jotain ihmisten tavallista kosteusvoidetta, niin sitä ei ulos kannata laittaa, koska siinä on vettä ja se taas jäädyttää käpälät.
Meidän hurtta ei oikein anna rasvata tassujaan, mistähän se johtuu? Pari selvää halkeamaa sillä on anturoissa, varmasti kipeät. Ja pyrkii aina nuolemaan rasvat pois saman tien. Sukkien laittokin on yhtä sirkusta, kaulureineen päivineen :)Olen kuullut, ettei voiteita kannata laittaa juuri ulkoilemaan mentäessä vaan vasta kotiin tultaessa. Vedettömätkin voiteet jäätyvät tassuihin kovilla pakkasilla. Bepanthen-voide apteekista on hyvää halkeileviin anturoihin. Kannattaa laittaa rasvauksen jälkeen puuvillasukat jalkaan muutamaksi tunniksi ja ne vaikka laastarilla kiinni tassuihin tai vaikka hiuslenkillä.
- Matte
tuuve kirjoitti:
Meidän hurtta ei oikein anna rasvata tassujaan, mistähän se johtuu? Pari selvää halkeamaa sillä on anturoissa, varmasti kipeät. Ja pyrkii aina nuolemaan rasvat pois saman tien. Sukkien laittokin on yhtä sirkusta, kaulureineen päivineen :)Specicare-tassuvahaa saa apteekista. Vahaa laitetaan ennen lenkille menoa tai pesujen jälkeen. Toimii hyvin, tuoksuu vähän mutta ei innosta ainakaan meitin koirulia nuolemaan tassujaan. Hinta n. 7 euroa, mutta varmaan se väärti.
- mämmi
Näin ensiksi..onko ne ympäri vuoden kuivat? Mun koiralla ne kuivuu talvella..enkä mä oo koskaan mitään rasvaa niihin laittanu..Mut tietenkin jos ne on kesälläkin kuivat niin tottakai niihin pitää jotain laittaa!! En kyllä ole perehtynyt mitä mut kai niihin voi laittaa ihan vaan vaseliinia tai muuta rasvaista rasvaa..?! (:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937968
- 403812
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281033Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10810Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749