Ruostevauriokorjaus

Vaijerimies

Tuumittiin tässä paikallisen autasentajan kansa että missäkö Suurhelsingissä voisi saade kotteronsa asianmukaisesti paikattu. asentaja kun ei oiken halua niitä ruostehommia tehdä. Sanoo liian aikaavieviksi ja ikäviksi. Saa kuulemma paremmin rahaa helpommalla kun vaihtaa osia...

Olisiko jossain sellainen paja joka tekee näitä hommia niin hyvin että uskaltavat antaa niille takuun? aattelen siis ruosteelle erikoistunutta?
En nyt puhu "takapihahitsareista" vaan ihan korjaamoista.
En kaipaa kotteroon museoautopintaa vaan ihan vaan tervettä peltiä ruostuneen tilalle ja ehkä 2-3 vuotta takuuta ettei sama paikka mene puhki.

9

3948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä paikka

Kyllähän se uusi paikka kestää, vanha ruosteinen kohta vaan pitää leikata niin laajalta alueelta että varmasti hitsataan kovalle pellille.
      Tai jos jossain palkissa on reikä, tehdään koko palkki uusiksi. Ja KAIKKI ruostekohdat uusiksi.
      Ei vaan niitä mitä "kastemmies" on määrännyt.
      Pitäisi tietää auton ikä ja merkki..
      Ja kestääkö "pokan" lompakko.
      Hitsaustyöt on melko arvokkaita. Meillä 50e.t alv.

• Mullaki hitsattavaa

Mistä kannattaa kysyä?

• Kirkkonummi

harvemmin menee heti uudestaan vaan menee hitsauksen vierestä.
      Vinkkini on seuraava:
      1.tapa
      vie auto hyvään ruostesuojafirmaan tutkittavaksi esim.Olarin ruostesuojaus tms. missä ei suostuta mätää suojaamaan.
      Sen jälkeen merkatut paikat asialliselle hitsaajalle ja tämän jälkeen ruostesuojaukseen.

2.tapa
      hiekkapuhallus, hitsaus ja maalaus ja ruostesuojaus.

KOSKA RUOSTUMINEN TAPAHTUU SISÄLTÄ PÄIN EIKÄ ULKOA. ESIM. PALKIT JA KOTELOT SISÄLTÄ, LATTIAT PIKIMATON JA PELLIN VÄLISTÄ PELTIHÄVITEN.
      JA HITSAAJA SITÄ EI PYSÄYTÄ.

Nyt sinua kiinnostaa tämän hinta.
      Arvioisin alk.1000e.

Paikan ruostuminen ei ole hitsaajan vika vaan sen jälkeisessä ruostesuojauksessa.

Paikan/hitsauksen vierestä ruostuminen johtuu hitsaamisesta(heikentää metallin ominaisuutta), autosta(jotkut ruostuvat herkemmin) ja hitsauksen jälkeisestä suojauksesta.

• Noista

Samoista asioista kertoa. Mutta hyvä että siellä toinen ammattilainen.

Jatkanpa vähän. Meillä jos tulee auto missä palkissa "pieni reikä" niin se palkki tehdään kokonaan uusiksi, tai käydään ostamassa se palkki. Entinen leikataan pois, monesti samasta kohdasta myös lattia on pehmeä. eli siitäkin kohtaa "rälläkällä" pehmeä pois. Sitten kun ne on hitsattu, niihin pohjamaali. Sitten palkin sisään koteloaineet. Lopuksi pohjamassa. Kiitosta on katsastus konttoreilta tullut. Hitsaus taito on semmoinen että saumoja ei tartte "rälläkällä" silotella.

Poka ei aina tahdo ymmärtää, "eihän siihen olisi tarvinnut kuin pienen lapun hitsata." Tai jos sopimuksiin ei päästä neuvotaan joku muu paikka.

Siitähän sitä hintaa tahtoo kertyä, ne on melko hitaita töitä. Useimmiten pitää ottaa penkit ja matot pois, ennen kuin päästään itse töihin.

• Vaijerimies

Tätä juuri haen. Ammattitaitoista väkeä joka osaa laitta minun noin 9000e kotteron kuntoon. kyseessä on Mersu 300td farmarimalli vm -92. Ei se kauhean pahasti ole ruostunut. Yksi varsinainen reikä mutta on siinä jokunen orastava josta on massan alle mennyt vettä. Ei kuitenkaan vielä pehmennyt. Lokkarin kaaret edessä on pintaruosteessa.

En minä ole ajatellut että se halpaa olisi, mutta auto on teknisesti vasta elämänsä puolessavälissä ja jos laitan siihen kiini 2000e ja saan 5 vuotta lisää ajoa sille se kannattaa.

• Käytettyjen
        Vaijerimies kirjoitti:

Tätä juuri haen. Ammattitaitoista väkeä joka osaa laitta minun noin 9000e kotteron kuntoon. kyseessä on Mersu 300td farmarimalli vm -92. Ei se kauhean pahasti ole ruostunut. Yksi varsinainen reikä mutta on siinä jokunen orastava josta on massan alle mennyt vettä. Ei kuitenkaan vielä pehmennyt. Lokkarin kaaret edessä on pintaruosteessa.

En minä ole ajatellut että se halpaa olisi, mutta auto on teknisesti vasta elämänsä puolessavälissä ja jos laitan siihen kiini 2000e ja saan 5 vuotta lisää ajoa sille se kannattaa.

autojen hintoja.
        Ostin tossa just Honda accordin joka on siisti kuin mikä. Vuosimallia -94, kolme viikkoa sitten katsastettu maksoin 1700 euroa käteen. Uudet talvirenkaat, kesärenkaat kyllä vaihdoin heti uusiksi. aluvanteet oli alla. Sillä ajaa vielä hyvin sen 5 vuotta:)
        kannattaa pistää se romu vaihtoon ja ottaa uudempi malli sinunkin.
        Saat vielä siitä vanhasta hyvitystä kun myyt sen

• Karpaasi
        Noista kirjoitti:

Samoista asioista kertoa. Mutta hyvä että siellä toinen ammattilainen.

Jatkanpa vähän. Meillä jos tulee auto missä palkissa "pieni reikä" niin se palkki tehdään kokonaan uusiksi, tai käydään ostamassa se palkki. Entinen leikataan pois, monesti samasta kohdasta myös lattia on pehmeä. eli siitäkin kohtaa "rälläkällä" pehmeä pois. Sitten kun ne on hitsattu, niihin pohjamaali. Sitten palkin sisään koteloaineet. Lopuksi pohjamassa. Kiitosta on katsastus konttoreilta tullut. Hitsaus taito on semmoinen että saumoja ei tartte "rälläkällä" silotella.

Poka ei aina tahdo ymmärtää, "eihän siihen olisi tarvinnut kuin pienen lapun hitsata." Tai jos sopimuksiin ei päästä neuvotaan joku muu paikka.

Siitähän sitä hintaa tahtoo kertyä, ne on melko hitaita töitä. Useimmiten pitää ottaa penkit ja matot pois, ennen kuin päästään itse töihin.

Kyllä auton vaihtoa kannattaa harkita pitkään, jos ajussa on ollut esim. tuo mersu. Kyllä sen pellit & palkit kestävät. Pidä vaan kaara, kun kerran muuten olet tyytyväinen. Muuten vaihdossa tulla tilalle auto, jossa sitten on joku muu vika. Itselläni oli eräs sakasalainen "laatutuote" runsas 15 vuotta uudesta saakka, ja kun sen arvo laski huimasti, kun sitä mallia roudattiin Saksasta tuhansia Suomeen. Kaara alkoi ruostua alhaalta käsin. Pitkän harkinnan, ja ammattilaisten neuvojen jälkeen, päätin vaihtaa auton, kun siitä vielä sai rahaakin.

Täällä Kuopion korkudella on eräs liike, joka tekee juuri niin, kuten tuossa aiemmin ammattilainen kertoi. Se vaan maksaa, mutta kannattaa maksaa, kun se hyvin tehdään.

• mätä päästä
        Vaijerimies kirjoitti:

juu saahan leimatun auton vaikka 300e mutta kysymys onki onx ajomukavuus vanhas ritsas yhtä tasokasta ku paremmas mallis.esim hondaa o vaikee kuvitella olevan yhtä hyvä ajaa ku tollaanen mese...

• Vaijerimies
        Käytettyjen kirjoitti:

autojen hintoja.
        Ostin tossa just Honda accordin joka on siisti kuin mikä. Vuosimallia -94, kolme viikkoa sitten katsastettu maksoin 1700 euroa käteen. Uudet talvirenkaat, kesärenkaat kyllä vaihdoin heti uusiksi. aluvanteet oli alla. Sillä ajaa vielä hyvin sen 5 vuotta:)
        kannattaa pistää se romu vaihtoon ja ottaa uudempi malli sinunkin.
        Saat vielä siitä vanhasta hyvitystä kun myyt sen

Minulla on ollu Mersuja monenlaisia 60 luvulta asti. Olen minä rimpuloitakin ajanut välillä. Mutta kun pitää päästä paikasta A paikkaam B ja saada tarpeellinen määrä tavaraa kulkemaan mukana, mikään ei voita farmari Mersua.
        Jos saan autoni paikattu parilla tonnilla ja voin sitten huolletta ajaa sillä 5 vuotta, miksi ostaisin halpiksen josta en tiedä mitään ja joka luultavasti ei kestä puoliakaan? Eihän mun Mersu ole vielä ajettu kun 580000km kyllä sillä voi vielä toisen mokoman ajaa ennenkun se on loppu. Taitaa sen tekniikka kestää pidempään kuin minä :>

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      3032
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1147
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1122
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1015
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      31
      974
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      837
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Oletko älykkäämpi kuin kaivattusi

Pitääkö kaivattusi sinua älykkäämpänä teistä? Mitä luulet?
      Ikävä
      71
      770
    Aihe