Millaiset sanktiot tulisi jos lapsensa koulukiusaajan pieksisi? Jos lapsi sen tekisi kouluaikana, niin se erotettaisi koulusta, mutta jos sen tekee huoltaja/vanhempi?
Olen edelleen sitä mieltä että vieraan lapsen leuka tai muutama kylkiluu pari viikkoa-kuukausi paketissa on pieni pikkujuttu verrattuna oman lapsen turvallisuuteen ja terveyteen.
Jospa se piesty lapsen vanhempi on saman koulun opettaja tai rehtori? Käsittääkseni peruskoulun rehtori päättää yksin täysin siitä kuka on koulussa oppilaana ja kuka ei.
Koulukiusaajan piekseminen
24
4316
Vastaukset
- ei aina riitä
on pieksettävä myös vanhemmat, tai joskus koko suku siasta lähtien.
- minä minä
kannattaako väkivalta pidemmän päälle? itselläni ei ole lapsia mutta olen koulukiusattu, ja pahalta se tuntuu. mutta se ei kuitenkaan kenellekkään anna oikeutta hakata, ei edes minulle! olis se niin helppo ladata nyrkki ja vetää turpaa, mutta kannattaako se? minä valitettavasti häpeäisin vanhempiani jos he kävisivät muitten kimppuun. eikö sitä vakivaltaa ole jo maailmassa tarpeeksi?!
- luo tuskaa
Väkivalta on ratkaissut ongelmia maailmassa enemmän kuin mikään "sivistynyt" keskustelu ja neuvottelu.
Ja on aina ihmisiä, joihin ei tehoa mikään järkipuhe.
Mutta ei ole sekään hyvä ratkaisu, varsinkaan jos aikuinen "pieksää" lapsen.
- isänä minäkin
väkivaltaan vastaus väkivallalla ,,hmmm ja aikuinen hakkaisi lapsen,,mitäköhän päässäsi liikkuu,,jos sinun lastasi kiusataan niin käänny koulusi rehtorin puoleen asiassa koska me kaikki maksamme verovaroilla hänen palkkansa...
koulu jossa lapsesi opiskelee,lapsesi on vastuussa koulutyöstänsä sinulle ja opettajille,opettajat ovat vastuussa oppilaiden vanhemmille niin henkisestä kuin ruumiillisesta opetuksesta kouluaikana ja opettajat ovat vastuussa rehtorille tekemisistään...ja rehtori on suoraan vastuussa SINULLE!
jos tämä lenkki pettää ja koulukiusaamista esiintyy niin opettaja joka on vastuussa oppilaidensa tekemisestä on heikoilla ja voidaan siirtää pois kyseisestä kolusta,,varsinkin jos hän itse käy syyttömästi käsiksi oppilaaseen..
älkää ihmeessä kylväkö väkivaltaa vaan käyttäkää koululakia joka antaa teille mahdollisuuden oikeaan ratkaisuun.- minä minä
ja jos ei koulu tee mitään niin rimpauta poliiseille. kaikilla on mahdollisuus käydä koulunsa rauhassa loppuun!
- myös..
Perheeni jäsentä kiusattiin monella tavalla koulussa. Lopulta heiteltiin koirankakkaa koulumatkalla päälle.
Äitini soitti rehtorille tapahtuneesta. Rehtori otti kuulusteluun kiusantekijät ja laittoi arestin. Loppui kiusaaminen.
Ei välttämättä toimi kaikissa kouluissa. Rehtorit ovat puolueellisia. - Ma-Baker
Minä kartan väkivaltaa enkä hyväksy sellaista,joten olen myös 2poikaanikin opettanut että ei saa lyödä.Nuorempaa kiusataan jälleen koulussa ja on jo saanut tällinkin palleaan,eikä lyönyt takaisin,EI PUOLUSTAUTUNUT ,ja nyt huomaan kasvattaneeni lapsiani väärin kun eivät osaa pitää puoliaan tässä maailmassa ja rökittää kiusaajiaan.Voimaa kyllä löytyisi.
Omalla kohdalla olen myös jo moisia ajatellut,että tekis mieli itse turpiin vetää sälliä kun hänen omat vanhemmat ja koulu eivät saa nuoreen mitään kuria.Koulun palaverissa kiusaaja vain naureskeli eikä ollut yhtään katuvainen käytökseensa.Ja edelleen kiusaaminen jatkuu.- myös..
"Koulun palaverissa kiusaaja vain naureskeli eikä ollut yhtään katuvainen käytökseensa"
Joo, ei tuollaista saa sallia!
Meidän koulussa hämeessä rehtori oli sen verran kova, ja on sitä vieläkin, että oli kyllä ankara kiusaajille. Siksi se loppuikin. - minä minä
jos ei koulu saa kiusaajia kuriin niin kyllä on pahasti jokin vialla. soita poliiseille jos ei muu auta! kyllä he asialle tekevät, varsinkin kun on toinen oppilas koskenut toiseen! marssi kyseisen kiusaajan kotiin ja sano jos tämä ei lopu niin sitten astuu kehiin poliisit! niin minä tekisin, ja puolustautua tottakait saa. eihän sitä tarvi teholle joutua kun on mukiloitu! rohkeasti yhteys kiusaajan kotiin mene vaikka sinne!
- vielä pienten äiti
...ei yhdestä murtuneesta kylkiluusta mihinkään linnaan joudu. Selviäisit sakoilla ja julkisella paheksunnalla. Näitä juttuja näkee lehdissä tuon tuostakin.
Itse olen uhkailun kannalla, jos tilanne tulevaisuudessa niin vaatisi. Muistan tilanteen, jossa erään kiusatun pojan isä kaartoi raivoissaan autolla koulun pihaan kesken välitunnin, etsi kiusaaja-ipanan käsiinsä ja sanoi sille, että jos kiusaaminen ei lopu niin turpiin tulee! Kyseisessä tapauksessa kiusaaminen loppui, kiusaaja-ipana nieleskeli itkua eikä mitään jälkiseuraamuksia tullut. Aikuisen on helppo järkyttää lasta, jos käyttäytyy uhkaavasti ja pelottavasti. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki tälle isälle, arjen sankarille.
Toinen henk. koht. tuntemani tapaus oli hyvin vihainen äiti, joka yritti viimeiseen asti olla mukava opettajia ja rehtoria kohtaan. Kiusaamista ei kuitenkaan saatu loppumaan. Äiti teki rikosilmoituksen. Asia saatiin soviteltua, kiusaajan vanhemmat korvasivat kadonneen takin ja repun. Vähän aikaa asiat olivat hyvin, mutta sitten kiusaaminen jatkui uudestaan. Äiti menetti itsehillintänsä ja soitti opettajalle sanoen: "Jos sä tuolla välinpitämättömyydelläs pakotat mut tulemaan sinne koululle paikan päälle, niin voi tulla aika pahaa jälkeä ja se on kaikki silloin sun syytä."
Opettaja säikähti ja kerrankin teki asialle jotain ja kiusaaminen loppui kokonaan.
Aika kummastuttavaa, että tuntemissani tapauksissa "viralliset tiet" eivät ole auttaneet vaan on pitänyt ottaa asiat omiin käsiinsä. Itseäni pelottaa jo valmiiksi lasteni siirtyminen koulumaailmaan. Olenkin harkinnut mahdollista kotiopetusta, sitten kun se on ajainkohtaista.- no huuh huh
Joskus todella tuntuu, että pitäisi olla joku tasokoe vanhemmille ennen kuin saavat hankkia lapsia. Vai vielä pitäis lähtee pieksee tai uhkailemaan toisten lapsia? Sääliksi käy tällaisten ihmisten lapsia. Sitten kun ne kasvaa aikuiseksi, niin kukas sitten tulee niitä puolustamaan kun niitä kiusataan. Usko pois aikuisiässä kiusaamista tapahtuu vielä enemmänkin, vaikka se onkin lähinnä henkistä silloin (työpaikalla tms). Ja varmasti sitä tapahtuu, jos ei lapsena ole itse opittu puolustamaan itseään. Paras keino on auttaa kiusattua on opettaa tämä pitämään itse puolensa ja sen lisäksi voi ottaa yhteyttä kouluun ja kiusaajan omiin vanhempiin. Mutta aikuisen (väkivallalla) uhkailu toiselle lapselle tai sen hakkaaminen on todella, todella huono ratkaisu ja esimerkki omalle lapselle. Ja sitten on vielä niin, että usein kiusaajan oma vanhempi ei edes tiedä että oma lapsi kiusaa. Jos minun kohdalle kävisi niin, että oma lapseni olisi kiusannut jotakuta, niin totta helvetissä minä tahdon siitä ensin tietää joko toisten vanhempien taholta tai koululta ennen kuin joku toinen vanhempi olisi käynyt ratkaisemassa asian hakkaamalla lapseni. Voin luvata, että silloin tälle "arjen sankarille" kävisi aika huonosti.
- vielä pienten äiti
no huuh huh kirjoitti:
Joskus todella tuntuu, että pitäisi olla joku tasokoe vanhemmille ennen kuin saavat hankkia lapsia. Vai vielä pitäis lähtee pieksee tai uhkailemaan toisten lapsia? Sääliksi käy tällaisten ihmisten lapsia. Sitten kun ne kasvaa aikuiseksi, niin kukas sitten tulee niitä puolustamaan kun niitä kiusataan. Usko pois aikuisiässä kiusaamista tapahtuu vielä enemmänkin, vaikka se onkin lähinnä henkistä silloin (työpaikalla tms). Ja varmasti sitä tapahtuu, jos ei lapsena ole itse opittu puolustamaan itseään. Paras keino on auttaa kiusattua on opettaa tämä pitämään itse puolensa ja sen lisäksi voi ottaa yhteyttä kouluun ja kiusaajan omiin vanhempiin. Mutta aikuisen (väkivallalla) uhkailu toiselle lapselle tai sen hakkaaminen on todella, todella huono ratkaisu ja esimerkki omalle lapselle. Ja sitten on vielä niin, että usein kiusaajan oma vanhempi ei edes tiedä että oma lapsi kiusaa. Jos minun kohdalle kävisi niin, että oma lapseni olisi kiusannut jotakuta, niin totta helvetissä minä tahdon siitä ensin tietää joko toisten vanhempien taholta tai koululta ennen kuin joku toinen vanhempi olisi käynyt ratkaisemassa asian hakkaamalla lapseni. Voin luvata, että silloin tälle "arjen sankarille" kävisi aika huonosti.
"Vai vielä pitäis lähtee pieksee tai uhkailemaan toisten lapsia?"
Piekseminen ja uhkailu ovat kaksi täysin eri asiaa. En ole kehoittanut ketään pieksemään ketään, enkä niin tekisi itsekään. Uhkailun hyväksyn, tosin sekin on eräänlainen viimeinen keino. Aina kannattaa ensin yrittää hoitaa koulukiusaamisasioita virallisia reittejä, mutta aina se ei auta. Kuten varmaan olet näistä teksteistä huomannut. Moni on yrittänyt parhaansa, tuloksetta.
"Sääliksi käy tällaisten ihmisten lapsia. Sitten kun ne kasvaa aikuiseksi, niin kukas sitten tulee niitä puolustamaan kun niitä kiusataan."
Minun käy sääliksi sellaisten ihmisten lapsia, jotka eivät ole missään vaiheessa puolustaneet lapsiaan vaan antaneet kiusaajien aiheuttaa heille elinikäiset traumat. Siinä sitä sitten napsitaan vuosikausia lääkkeitä ja käydään psykoterapiassa aikuisena. Eikä se tule järin halvaksi yhteiskunnallekaan. Suojelemalla lapsiasi pahalta, kasvatat heistä yhteiskuntakelpoisia, tasapainoisia ja työelämään kykeneviä ihmisiä.
"Paras keino on auttaa kiusattua on opettaa tämä pitämään itse puolensa ja sen lisäksi voi ottaa yhteyttä kouluun ja kiusaajan omiin vanhempiin."
Kyllä on paras keino, ehdottomasti. Mutta entä sitten jos tämä ei auta? Opettaja vain nyökyttelee, mutta ei tee asialle mitään. Kiusaajan vanhempia informoidaan, mutta hekään eivät tee asialle mitään. Lasta voi opettaa pitämään puoliaan, mutta kiusaajia voi olla useampi ja lapsi voi jäädä alakynteen. Lasta voi ohjeistaa kertomaan opettajalle, mutta todennäköisesti lapsi saa turpiinsa kiusaajiltaan kahta kovemmin, jos kertoo. Lasta voi opettaa antamaan verbaalisesti takaisin samalla mitalla. Tämä voi kuitenkin vain kasvattaa kiusaamista ja purkautua fyysisenä iskuna, koston hautomisena tai vahingontekona. Jossain vaiheessa vanhemman on pakko puuttua. Ei yhdenkään pienen lapsen tarvitse pelätä henkensä puolesta.
"Ja sitten on vielä niin, että usein kiusaajan oma vanhempi ei edes tiedä että oma lapsi kiusaa."
Ei välttämättä tiedäkään. Ei kiusaaja-ipana uskalla kertoa kotonaan kiusaavansa. Mutta siinä vaiheessa, jos koulua ja lapsen vanhempia on informoitu TULOKSETTA asiasta, hyväksyn kiusatun lapsen vanhemman taholta kiusaajan verbaalisen löylyttämisen.
Ensimmäisessä mainitsemassani tapauksessa kiusaajan isä oli vain nauranut päin naamaa ja vääntänyt asiasta jotain "pojat on poikia"-vitsiä.
Toisessa tuntemassani tapauksessa äiti oli ensin ottanut yhteyttä opettajaan. Ei tulosta. Sitten rehtoriin. Ei tulosta. Sitten äiti otti itse yhteyttä kiusaajan vanhempiin. Kiusaaja-ipanan äidin taholta tuli niskaan HUORITTELUA(!) ja valehtelusyytöksiä. Vasta sitten, kun tuli nootti rosiksesta, alkoi ääni muuttua kellossa. Sitten haluttiin pitkin hampain sovitella.
Eli siinä tapauksessa, jos vanhemmat tai opettajat eivät tee asioiden suhteen mitään, niin kiusaajan uhkailu on TÄYSIN hyväksyttävää! - isänä minäkin
vielä pienten äiti kirjoitti:
"Vai vielä pitäis lähtee pieksee tai uhkailemaan toisten lapsia?"
Piekseminen ja uhkailu ovat kaksi täysin eri asiaa. En ole kehoittanut ketään pieksemään ketään, enkä niin tekisi itsekään. Uhkailun hyväksyn, tosin sekin on eräänlainen viimeinen keino. Aina kannattaa ensin yrittää hoitaa koulukiusaamisasioita virallisia reittejä, mutta aina se ei auta. Kuten varmaan olet näistä teksteistä huomannut. Moni on yrittänyt parhaansa, tuloksetta.
"Sääliksi käy tällaisten ihmisten lapsia. Sitten kun ne kasvaa aikuiseksi, niin kukas sitten tulee niitä puolustamaan kun niitä kiusataan."
Minun käy sääliksi sellaisten ihmisten lapsia, jotka eivät ole missään vaiheessa puolustaneet lapsiaan vaan antaneet kiusaajien aiheuttaa heille elinikäiset traumat. Siinä sitä sitten napsitaan vuosikausia lääkkeitä ja käydään psykoterapiassa aikuisena. Eikä se tule järin halvaksi yhteiskunnallekaan. Suojelemalla lapsiasi pahalta, kasvatat heistä yhteiskuntakelpoisia, tasapainoisia ja työelämään kykeneviä ihmisiä.
"Paras keino on auttaa kiusattua on opettaa tämä pitämään itse puolensa ja sen lisäksi voi ottaa yhteyttä kouluun ja kiusaajan omiin vanhempiin."
Kyllä on paras keino, ehdottomasti. Mutta entä sitten jos tämä ei auta? Opettaja vain nyökyttelee, mutta ei tee asialle mitään. Kiusaajan vanhempia informoidaan, mutta hekään eivät tee asialle mitään. Lasta voi opettaa pitämään puoliaan, mutta kiusaajia voi olla useampi ja lapsi voi jäädä alakynteen. Lasta voi ohjeistaa kertomaan opettajalle, mutta todennäköisesti lapsi saa turpiinsa kiusaajiltaan kahta kovemmin, jos kertoo. Lasta voi opettaa antamaan verbaalisesti takaisin samalla mitalla. Tämä voi kuitenkin vain kasvattaa kiusaamista ja purkautua fyysisenä iskuna, koston hautomisena tai vahingontekona. Jossain vaiheessa vanhemman on pakko puuttua. Ei yhdenkään pienen lapsen tarvitse pelätä henkensä puolesta.
"Ja sitten on vielä niin, että usein kiusaajan oma vanhempi ei edes tiedä että oma lapsi kiusaa."
Ei välttämättä tiedäkään. Ei kiusaaja-ipana uskalla kertoa kotonaan kiusaavansa. Mutta siinä vaiheessa, jos koulua ja lapsen vanhempia on informoitu TULOKSETTA asiasta, hyväksyn kiusatun lapsen vanhemman taholta kiusaajan verbaalisen löylyttämisen.
Ensimmäisessä mainitsemassani tapauksessa kiusaajan isä oli vain nauranut päin naamaa ja vääntänyt asiasta jotain "pojat on poikia"-vitsiä.
Toisessa tuntemassani tapauksessa äiti oli ensin ottanut yhteyttä opettajaan. Ei tulosta. Sitten rehtoriin. Ei tulosta. Sitten äiti otti itse yhteyttä kiusaajan vanhempiin. Kiusaaja-ipanan äidin taholta tuli niskaan HUORITTELUA(!) ja valehtelusyytöksiä. Vasta sitten, kun tuli nootti rosiksesta, alkoi ääni muuttua kellossa. Sitten haluttiin pitkin hampain sovitella.
Eli siinä tapauksessa, jos vanhemmat tai opettajat eivät tee asioiden suhteen mitään, niin kiusaajan uhkailu on TÄYSIN hyväksyttävää!kiersit ja kaarsit juttua moninpuolin mutta jos asia on näin ettei kiusatun eduksi asia etene koulun eikä kiusaajan vanhempien takia mihinkään niin poliisi on olemassa ..laki on se joka toimii näissäkin asioissa.
muistakaa nyt hyvät vanhemmat ,älkää alistuko vaan pitäkää oikeuksistanne kiinni..ei se riitä että koulutatte omasta kiusatusta lapsestanne mahd, pulustautujan ja yleensä tuo ei toimikaan.
olkaa aktiivisia lapsenne puolesta ja lopettakaa hyssyttelyt pitäkää lapsen oikeuksista kiinni. - Rysty-Arska
isänä minäkin kirjoitti:
kiersit ja kaarsit juttua moninpuolin mutta jos asia on näin ettei kiusatun eduksi asia etene koulun eikä kiusaajan vanhempien takia mihinkään niin poliisi on olemassa ..laki on se joka toimii näissäkin asioissa.
muistakaa nyt hyvät vanhemmat ,älkää alistuko vaan pitäkää oikeuksistanne kiinni..ei se riitä että koulutatte omasta kiusatusta lapsestanne mahd, pulustautujan ja yleensä tuo ei toimikaan.
olkaa aktiivisia lapsenne puolesta ja lopettakaa hyssyttelyt pitäkää lapsen oikeuksista kiinni.Ennen kiusatut lapset vietiin nyrkkeilyseuraan. Loppui äkkiä se kiusaaminen kun mäjähti leukaan oikein kunnolla.
- tule tykö
Rysty-Arska kirjoitti:
Ennen kiusatut lapset vietiin nyrkkeilyseuraan. Loppui äkkiä se kiusaaminen kun mäjähti leukaan oikein kunnolla.
puhuit että mäjähti nyrkki leukaan että!!!!
vau kun tuntui hyvältä mielestäsi ,,ootas kun mäjähtää itsellesi ,ei enää tunnukkaan hyvältä,tai pojallesi...
voit aina uhoa ettei minulle tai pojalle kun ollaan näin vahvoja mutta ans olla kun poikas tulee verissä päin kotiin niin ääni muuttuu kellossa ja voit jopa tuntea heikomman osapulen fiiliksen. - vielä pienten äiti
isänä minäkin kirjoitti:
kiersit ja kaarsit juttua moninpuolin mutta jos asia on näin ettei kiusatun eduksi asia etene koulun eikä kiusaajan vanhempien takia mihinkään niin poliisi on olemassa ..laki on se joka toimii näissäkin asioissa.
olkaa aktiivisia lapsenne puolesta ja lopettakaa hyssyttelyt pitäkää lapsen oikeuksista kiinni.Hyvä pointti, mutta asian käsittely voi kestää. Menee kuitenkin johonkin käsittelyjonoon jne. Mieluummin sitä käy itse ensin koulimassa kiusaajaa. Tulee ainakin itselle (ja lapselle) helpottunut olo, kun tietää, että asialle on oikeasti nyt tehty jotain...
Olet kyllä oikeassa, että aktiivinen pitää olla. Turha sitä on hyssytellä, ettei vieras aikuinen saisi käydä antamassa opetusta oman lapsensa kiusaajalle. Se kuuluu hyvään vanhemmuuteen.
- nuori aikuinen
yhtäkään lasta ei itselläni ole, mutta tulee jotenkin väkisin mieleen nuo omat kouluajat..
Aika moni on hokenut täällä tuota "puhumalla ne asiat selvitetään".. Paskapuhetta!
En suinkaan yllytä minkäänlaiseen väkivaltaan, mutta todella lujasti voit sanoa joko itse kiusaajalle tai opettajalle tai kiusaajan vanhemmille!
Itse sanon todella helposti vastaan ja turhia kaunistelematta.. Ja siihen tulen omatkin lapseni opettamaan! Niitä ei ainakaan tulla ikinä kiusaamaan, eikä ne ikinä tule kiusaamaan ketään! Siitä voin olla ihan varma! Sen verran pitää ihmisellä, lapsellakin, olla selkärankaa, että ymmärtää oikean ja väärän!
Nuo kiusaajat on just niitä pumpulissa kasvatettuja pentuja, jotka aina saa tahtonsa periksi ja sitten aikuisena niistä tulee sossun elättejä! Että..- Kiusaaja ja Kiusattu
Minua alettiin kiusaamaan koulussa ja kiusaamista jatkui useita vuosia. Tämä johtui siitä, että olin hyvin herkkä lapsi ja isäni oli hyvin ankara kasvatuksessan. Isäni ei sallitut lapsiltaan minkäänlaisia tunteiden näyttämisiä kotona. En voi sanoa, että olisin pumpulissa kasvanut. Isäni vaati lapsiltaan huippusuorituksia kaikessa mahdollisessa ja vain suoritukset merkitsivät ei mikään muu. Jos et tehnyt huippusuorituksia isän haluamissa asioissa olit täysi nolla. Äitini aina myötäili ja pelkäsi isäni arvaamattomia kiukunpuuskia kuten kaikki perheen lapset, silti isäni oli ulospäin hyvin karismaattinen ja pidetty ihminen.
(En kuitenkaan syytä isääni enää vaikka elämäni on ollut vaikeata uskon, että kaikista vioistaan huolimatta isäni syvällä sisimmässään yritti olla lapsilleen hyvä isä ja kuitenkin vioistaan huolimatta hän on ainoa isäni joka minulla on ja siksi tietyllä tapaa erikoislaatuinen)
Jossakin vaiheessa ajauduin niin syrjityksi ja kiusatuksi, että minulla ei ollut oikeastaan yhtään ystävää tässä vaiheessa saavutin sellaisen pisteen, että millään ei ollut enää mitään väliä. Aloin tapella näitä kiusaajia vastaan ja lopulta aloin käyttää samoja keinoja, joita olin oppinut isältäni kotonani vuoden päivien kuluttua huomasin itse olevani kiusaaja ja arvostettu hahmo koulussa, joka sai kenet tähansa kiusatuksi pelkästään osoittamalla halveksuntaa tätä kohtaan. Herkkyyteni ei kuitenkaan täysin kadonnut toisaalta nautin muiden kiusaamisesta toisaalta koin suurta syyllisyyttä syvällä sisälläni. Syyllisyys oli niin voimakasta, että välillä haudoin jopa itsemurhaa. Toisaalta kiusaaminen ja siihen liittyvä valta oli huumaavaa siihen jäi ikään kuin koukkuun ja sitä oli vaikea lopettaa vaikka tiesi, että se on väärin. Mielestäni henkisesti, fyysisesti ja moraalisesti vahvempien ihmisten pitäisi ennemminkin suojella heikompiaan kuin rikkoa heita lisää.
- ...
Suosittelen turpaanvetoa. Kiusaaminen loppuu 100% varmuudella väkivallalla.
- 110%....
Varmuudella turpaanvetäjä ottaa turpaan....Luonnonlaki
- Parikymmentä
Vuotta sitten mutta nyt olen hoitanut nämä kiusaajani..
- mike hog
Nokialla tilattiin Pietarista tekijät hoitelemaan pullistelijat. Loppui kiusaaminen ja pahanteko siihen
- tunti turpaan
haluatko että lapsesi traumatisoituu 10v vuodeksi alkaen siitä kun peruskoulut loppuu? haluatko että hän istuu kotona seuraavat 10 vuotta ilman kavereita ja peläten kaikkia ihmisiä? haluatko että poikasi tuon 10v päästä vasta alkaa luottamaan pikkuhiljaa ihmisiin ja siihen menee toiset 5-10v?
halvemmaks tulee ku vedät sitä kiusaajaa ja kiusaajana vanhempia turpaan ja JOS asia menee oikeuteen niin maksat sen jonku 50 päiväsakkoa mitä tuosta edes tuoee - Itse koulukiusattu
Olin ite koko peruskoulun ajan koulukiusattu, ja yläasteella se muuttui fyysiseksi väkivallaksi. Kun meni yhtenä päivänä hermot lopullisesti, pahoinpitelin yhden kiusaajista. Olen kärsinyt siitä tuomion ja ulosotossa on korvaukset.
Jos joskus saan lapsen ja saan selville, että sitä kiusataan koulussa, olen siitä varma, että kiusaaja saa tuntea sen nahoissaan. Vaikka minun olisi pitänyt oppia jotain omasta teosta... mutta ku kyseessä on oma lapsi, en antaisi hänelle käydä samoin kun minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565