Vähän väliä joku kysyy metallimiehen palkkaa

16-17€ KTA

Työpaikka Porissa, jossa asuminenkin vielä kohtuu hintaista...

40

12400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipä

      kysy sulta,koska porissa ei ihmeitä tienaa,kuin matka töissä

      • Nimetön

        kyllä täällä tienaa ton verran (16-17€ tunnissa). ei tosin kaikki, mutta minä monet mun työkaverit joita on paljon...


    • sivullisia

      Ehkä joku tienaa, mutta se on sitten se vähemmistö.

    • dthjd

      mutta eihän kukaan halua asua jossain porissa.hyi saatana mikä paikka

      • Nimetön

        Taidat olla vaan kateellinen täkäläisten metallimiesten palkoista :)
        nimim. vajaat 50000€ vuodessa.


      • Hitsaaja
        Nimetön kirjoitti:

        Taidat olla vaan kateellinen täkäläisten metallimiesten palkoista :)
        nimim. vajaat 50000€ vuodessa.

        Joo kova on kyllä palkka ja ei mikään mahdoton! Mitä hommia teet siellä...putkiasentaja/-hitsaaja? Epäilen vahvasti että piena/levytason hitsaushommissa ei noita rahoja saa? Oletko jatkuvassa 3-vuorotyössä? Miten iso firma? Valaise vähän lisää! Itsellä jää KTA sinne 14 euron yläpuolelle ja tällä pohjosessa Oulun läänissä asustellaan!


      • Nimetön
        Hitsaaja kirjoitti:

        Joo kova on kyllä palkka ja ei mikään mahdoton! Mitä hommia teet siellä...putkiasentaja/-hitsaaja? Epäilen vahvasti että piena/levytason hitsaushommissa ei noita rahoja saa? Oletko jatkuvassa 3-vuorotyössä? Miten iso firma? Valaise vähän lisää! Itsellä jää KTA sinne 14 euron yläpuolelle ja tällä pohjosessa Oulun läänissä asustellaan!

        vaan olen metallin jalostaja :) ja teen keskeytyvää 3-vuoroa(viikonloput vapaat). Meillä ei palkka muodostu metallin tes:n mukaan vaan on omat sopimukset. Ihmettelen vaan minkä takia kannattaa kuulua edes liittoon kun ne vaan yrittää koko ajan huonontaa ehtoja. (kuulun itsekin liittoon)


    • Porilaiset

      Eihän tuohon tarvii edes vastata enempää.

      • Nimetön

        lähteä taas tästä iltavuoroon kun meikäläisellä on niin kova palkka ettei kaikki edes usko :)))
        t:ap


      • ap....
        Nimetön kirjoitti:

        lähteä taas tästä iltavuoroon kun meikäläisellä on niin kova palkka ettei kaikki edes usko :)))
        t:ap

        että olet apukoulun kasvatti ja unelmoit elintasosta porin yössä?


      • Nimetön
        ap.... kirjoitti:

        että olet apukoulun kasvatti ja unelmoit elintasosta porin yössä?

        hehee


      • Jyrsijä
        Nimetön kirjoitti:

        hehee

        Hitsaajaks ei kannata mennä, koneistajalla on paljon parempi palkka ja on parempaa hommaakin.
        Oon kesätöis ja tienaan 10.50 € hitsaajat korkeintaa 8 €.


      • hitsari
        Jyrsijä kirjoitti:

        Hitsaajaks ei kannata mennä, koneistajalla on paljon parempi palkka ja on parempaa hommaakin.
        Oon kesätöis ja tienaan 10.50 € hitsaajat korkeintaa 8 €.

        Kyllä jää koneistajien palkat hitsareille! Tietenkin hitsareitakin on moneenlähtöön mutta kunnon hitsari saa paremman palkan kuin hyvä koneistaja. Vaikka tässäkin paikkakohtaisia eroja on.


      • aarporaaja
        hitsari kirjoitti:

        Kyllä jää koneistajien palkat hitsareille! Tietenkin hitsareitakin on moneenlähtöön mutta kunnon hitsari saa paremman palkan kuin hyvä koneistaja. Vaikka tässäkin paikkakohtaisia eroja on.

        tosiasiahan on se että koneistajat saa rahan puol ilmaiseksi


      • Hitsari opiskelija
        aarporaaja kirjoitti:

        tosiasiahan on se että koneistajat saa rahan puol ilmaiseksi

        mitä levy ja hitsaus töist oikeesti saa keskimäärin heti opiskelun jälkee? eli ammattikoulun jälkee ku menee töihi?


      • vanha ammattimies
        Hitsari opiskelija kirjoitti:

        mitä levy ja hitsaus töist oikeesti saa keskimäärin heti opiskelun jälkee? eli ammattikoulun jälkee ku menee töihi?

        tulleet ja kaikki harjoittelijat saavat TESsin mukaisen alkupalkan kautta maan. mitään eroja ei alussa ole. Erot syntyy ,kun työnantaja huomaa, että olet hyvä työssäsi. Saattaa nousta nopeastikin, kun näytät kykysi.


      • Lehippi
        Hitsari opiskelija kirjoitti:

        mitä levy ja hitsaus töist oikeesti saa keskimäärin heti opiskelun jälkee? eli ammattikoulun jälkee ku menee töihi?

        Alle 1500 euroa kuussa.


      • Paja-temmeltäjä
        vanha ammattimies kirjoitti:

        tulleet ja kaikki harjoittelijat saavat TESsin mukaisen alkupalkan kautta maan. mitään eroja ei alussa ole. Erot syntyy ,kun työnantaja huomaa, että olet hyvä työssäsi. Saattaa nousta nopeastikin, kun näytät kykysi.

        Toivotaan näin.


      • Halooooo00
        vanha ammattimies kirjoitti:

        tulleet ja kaikki harjoittelijat saavat TESsin mukaisen alkupalkan kautta maan. mitään eroja ei alussa ole. Erot syntyy ,kun työnantaja huomaa, että olet hyvä työssäsi. Saattaa nousta nopeastikin, kun näytät kykysi.

        Ja paskanvitut!


    • Hehto-pora

      Kyyllä Itäisessä-Suomessa länsi-rannikolle pärjätään,keskeytyvässä 3-vuorossa.
      Nc-koneistusta isohkolla "aari-poralla",Porissa en oo asunu,joten paikkaa en kommentoi.

    • osakkeenomistaja

      nyt se nähdään miksi viimeisemmät laivatilaukset menivät saksan telakoille,hinta ero huhujen mukaan pari prosenttia.
      puottakaa palkkojanne jonkin verran niin ei rupea ruostumaan yksi suomen tukijaloista,metalliteollisuus.
      kyllä sitä vähemmälläkin tulee toimeen.parempi että mahdollisemman moni työllistyy kuin että pieni joukko ottaa hirmu liksat ja vienti kärsii.

      • Konemestaaja

        Jos se hintaero muodostuisi palkasta mikä duunarille maksetaan, maksaisi saksalainen laiva tuplaten sen mitä suomalainen.


    • osakkeenomistaja

      muistakaa 90 luvun alun lama aikaa,silloinhan palkka toiveet olivat HYVIN MALTILLISET joka auttoi suomen metalliteollisuuden hyvään menoon jota on kestänyt näihin vuosiin asti.
      joten nyt taaskaan ei saa antaa ahneydelle sijaa jos ei haluta menettää enempi työpaikkija ulkomaille.
      paljonko arvioisit olevan palkkaeron suomen ja saksan välillä ja mikä on lähde mihin perustat eron määrän.

      • Konemestaaja

        Sitä palkkamalttia on harrastettu yli 20 vuotta. Palkkaneuvottelujen avaajana ollut melkeinpä aina metalliliitto jota seuraten muut liitot ovat saaneet korkeampia korotuksia. Kyllähän toi näkyykin kun katsoo vaikka metallin tessiä ja väitän, että kukaan alalla yli vuotta ollut ei tee töitä tessipalkalla, poikkeuksia tietysti löytyy esim. syrjäseuduilta joissa on alan työantajia yksi tai kaksi kappaletta.

        Reilu kymmnene vuotta sitten ollessani pohjois-Saksassa telakalla töissä, maksettiin sakuille kahvipöytäkeskustelujen mukaan 17-22 euroa tunnilta, kun itse sain vajaa 12 euroa/tunti suomalaiselta työnantajalta joka sekin oli yli 20 prosenttia parempi mitä tes vaatii.


    • osakkeenomistaja

      saksassa on ollut monta monituista vuotta peräkkäin hyvin maltillinen linja ja tämähän on tepsinyt koska saksa on ollut kilpailukykyinen maa.(tämän vuoden vaatimukset kyllä romuttaa tilannetta)2000 luvun alussa puhuttiin euroopan sairaasta miehestä puhuttaessa saksasta koska talous ei tahtonut pärjätä.
      kyllä metalli on käyttäytynyt 20v huomattavasti siivommin kuin jos verrataan paperiliiton omaan jalkaan kusemista .onneksi nyt kun pistettiin muutamia tuhansia miehiä pihalle niin järkeä on ruvennut löytymään enempi paperiliiton puupäihinkin.
      tästä jääräpäisestä kiristämisestä on vaan moni paikkakunta joutunut maksamaan kalliin hinnan.

    • Lisää liksaa

      Teollisuus putkasentajana mulla KTA 17.99!

    • palkkapalkkajoojoo

      Minua myös ihmetyttää, miten ihmiset jaksavat aina vain puhua palkasta ja palkasta. Mielestäni työn tekeminen on tärkeämpää kuin jatkuva lisäliksan ahnehtiminen. Itse pärjään hyvin noin 500 euron harjoittelijan palkallani, koska en voi sietää ahneita ihmisiä. Olen työssäni vuoden harjoittelun aikana oppinut mm. vaativaa 5-akselista koneistamista masterCAM-ohjelmalla ja saan tehdä itse koneella töitä, joka on erittäin mielekästä ja haastavaa. Näen punaista joka kerta kun työntekijät rupeavat puhumaan palkka-asioista!

      • Vai ilmaistyövoimaa

        Taidat kuulua työnantajan puolelle. Olet varmaan jokin johtajan poika tai muu pikku hitlerin alku kun tuollaista soopaa kirjoitat.
        500 e on huonompi kuin siivojatanttojen palkat, että näin.


      • KJHKKJH

        Sinä se et vissiin syö mitään ja asutkin teltassa? Mulla asumiseen ja ruokaan reilut 700 euroa kuukaudessa ja yksin elelen. Toista se olisi, jos olisi vielä pari huollettavaa päälle.


      • palkkapalkkajoojoo
        KJHKKJH kirjoitti:

        Sinä se et vissiin syö mitään ja asutkin teltassa? Mulla asumiseen ja ruokaan reilut 700 euroa kuukaudessa ja yksin elelen. Toista se olisi, jos olisi vielä pari huollettavaa päälle.

        No ompas tänne ilmestynyt tulikiven katkuista kommenttia :D

        En asu teltassa vaan ihan omassa kämpässä, pieni yksiö, vuokra 400 euroa jonka maksan itse. Riittää mulle mainiosti! Sossusta saan tukea siltä osin kun 500 euron työttömyystuki ei riitä eli ruokaan tms.

        En ole myöskään minkään johtajan poika vaan aivan tavallisen työssäkäyvän perheen nuorin, jossa työntekoa arvostetaan enemmän kuin joutenoloa. Ihmisen moraali on minusta pitkälle määritettävissä sillä, mikä on hänen asenteensa työn tekemiseen. Jos kerran pärjää hyvin ilman huippupalkkoja, niin miten se kenenkään elämää voi haitata? Suomi on pitkälti lamassa juuri ammattiyhdistysten takia, jotka haluavat jatkuvasti lisää palkkaa työntekijöille, vaikka ennemmin palkkoja kuuluisi ALENTAA REIPPAASTI jotta yhä useampi pääsisi töihin.


      • EI jumalauta
        palkkapalkkajoojoo kirjoitti:

        No ompas tänne ilmestynyt tulikiven katkuista kommenttia :D

        En asu teltassa vaan ihan omassa kämpässä, pieni yksiö, vuokra 400 euroa jonka maksan itse. Riittää mulle mainiosti! Sossusta saan tukea siltä osin kun 500 euron työttömyystuki ei riitä eli ruokaan tms.

        En ole myöskään minkään johtajan poika vaan aivan tavallisen työssäkäyvän perheen nuorin, jossa työntekoa arvostetaan enemmän kuin joutenoloa. Ihmisen moraali on minusta pitkälle määritettävissä sillä, mikä on hänen asenteensa työn tekemiseen. Jos kerran pärjää hyvin ilman huippupalkkoja, niin miten se kenenkään elämää voi haitata? Suomi on pitkälti lamassa juuri ammattiyhdistysten takia, jotka haluavat jatkuvasti lisää palkkaa työntekijöille, vaikka ennemmin palkkoja kuuluisi ALENTAA REIPPAASTI jotta yhä useampi pääsisi töihin.

        Hmm, ymmärsinkö nyt aivan oikein? Käyt töissä ja silti joudut käymään sossussa normaalin elintason turvataksesi? Sinusta on siis oikein, että työssäkäyvä joutuu olemaan sossun asiakas eikä työnantajan tarvitse maksaa palkkaa jolla työntekijä pärjäisi omillaan? Arvostetaanko perheessäsi sitä, että annat työnantajalle persettäsi ilmaiseksi ja pummaat rahat yhteiskunnalta ja viet työpaikan joltain sellaiselta ihmiseltä, joka rahaa oikeasti tarvitsee?

        Kyllä on varsin terve näkemys työelämästä sinulla että onnea vain...


      • LJKHHHD
        palkkapalkkajoojoo kirjoitti:

        No ompas tänne ilmestynyt tulikiven katkuista kommenttia :D

        En asu teltassa vaan ihan omassa kämpässä, pieni yksiö, vuokra 400 euroa jonka maksan itse. Riittää mulle mainiosti! Sossusta saan tukea siltä osin kun 500 euron työttömyystuki ei riitä eli ruokaan tms.

        En ole myöskään minkään johtajan poika vaan aivan tavallisen työssäkäyvän perheen nuorin, jossa työntekoa arvostetaan enemmän kuin joutenoloa. Ihmisen moraali on minusta pitkälle määritettävissä sillä, mikä on hänen asenteensa työn tekemiseen. Jos kerran pärjää hyvin ilman huippupalkkoja, niin miten se kenenkään elämää voi haitata? Suomi on pitkälti lamassa juuri ammattiyhdistysten takia, jotka haluavat jatkuvasti lisää palkkaa työntekijöille, vaikka ennemmin palkkoja kuuluisi ALENTAA REIPPAASTI jotta yhä useampi pääsisi töihin.

        Luuletko, että tuo sinun esittämäsi palkanalennus näkyisi lopputuotteen hinnassa? Ettei vaan menisi nekin suuremmat voitot osakkeenomistajien taskuun? Alennetaanko pelkästään työntekijöiden palkkoja vai toimihenkilöiden ja johtoportaan myös, arvon toimitusjohtajalle riittäisi varmaan 700 ekua kuussa.


      • Lapsi vielä
        palkkapalkkajoojoo kirjoitti:

        No ompas tänne ilmestynyt tulikiven katkuista kommenttia :D

        En asu teltassa vaan ihan omassa kämpässä, pieni yksiö, vuokra 400 euroa jonka maksan itse. Riittää mulle mainiosti! Sossusta saan tukea siltä osin kun 500 euron työttömyystuki ei riitä eli ruokaan tms.

        En ole myöskään minkään johtajan poika vaan aivan tavallisen työssäkäyvän perheen nuorin, jossa työntekoa arvostetaan enemmän kuin joutenoloa. Ihmisen moraali on minusta pitkälle määritettävissä sillä, mikä on hänen asenteensa työn tekemiseen. Jos kerran pärjää hyvin ilman huippupalkkoja, niin miten se kenenkään elämää voi haitata? Suomi on pitkälti lamassa juuri ammattiyhdistysten takia, jotka haluavat jatkuvasti lisää palkkaa työntekijöille, vaikka ennemmin palkkoja kuuluisi ALENTAA REIPPAASTI jotta yhä useampi pääsisi töihin.

        taidat olla, kyllä se siperia tulee opettamaan. Luuletko että esim. vaikkapa vanhempasi ovat pyörittäneet perheenne taloutta tuollaisella budjetilla per pää.
        Jossain vaiheessa elämää saattaa alkaa harmittamaan työnteko ainoastaan sen vuoksi että se ehkä on kivaa, ja eikai ole yhteiskunnan asia tukea harrastustasi. Kyllä sillä työnteolla pitäisi pystyä kustantamaan olemisensa niin että vielä kohtuudella jäisi jotain ylikin perustarpeiden tyydyttämisen jälkeen.


      • oot--

        Urpo


    • peltiä vain 8vuotta

      jaa siis sotkun rahoilla eletää maksappa poika asuntovelat ja matkakulut 50km suuntaasa ja väännä peltiä n.500 ekee palkalla heh;)

    • realist1

      8-10e/h.

      • "hitsari"

        Juu, alapienaa magilla, vai mitä teet?


      • realist1
        "hitsari" kirjoitti:

        Juu, alapienaa magilla, vai mitä teet?

        Koneistan sarjaa kahdella pitkäsorvilla, palkka kymppi ja risat.


      • dfhdfhsgrs
        realist1 kirjoitti:

        Koneistan sarjaa kahdella pitkäsorvilla, palkka kymppi ja risat.

        Eli nappi-apina, nahkarobotti.


      • realist1
        dfhdfhsgrs kirjoitti:

        Eli nappi-apina, nahkarobotti.

        Olen yksin 100% vastuussa molemmista koneista ja samalla ohjaan amisharjoittelijaa josta toivottavasti saadaan ajaja toiseen vuoroon. Joten ihan turha tulla aukomaan joutavia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      336
      3173
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2325
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      89
      1705
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      201
      1662
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1456
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1323
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1083
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      164
      998
    Aihe