Tutkija Tuomisen taktinen moka

oli valtava!

KRP:n rikosylikonstaapeli Markku Tuomista pidetään kuulusteluexperttinä, väitetään hänen olevan Suomen parhaita. Silti hän teki aivan käsittämättömän taktisen virheen Bodom-jutussa!

Tuominen oli viemässä Gustafssonia selliin kun tämä parahti "tehty mitä tehty, viisitoista vuotta tuli!" Jostain käsittämättömästä syystä Tuominen iski vain sellin oven kiinni ja jätti asian siihen?!

Kuulustelua olisi pitänyt välittömästi jatkaa. Gustafsson oli nyrkkeilytermejä käyttäen köysissä, hänelle laskettiin jo lukua. Silloin olisi pitäny painaa armotta päälle. Kuulustella kunnes totuus ja tunnustus olisi tullut.

Oikeusgansteri (oikeuskansleri) olisi voinut jälkikäteen jotain narista mutta ketään ei tuon rikollisten suojelian jorinat olisi kiinnostanut kun juttu olisi selvinnyt.

Muutenkin kuulustelut suoritettiin ammattitaidottamasti. Enemmän kovuutta ja painetta olisi laitettu niin kyllä totuus olisi ukosta puristettu, nyt vain jutusteltiin mukavia.

15

2326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MEG

Vaadit enemmän kovuutta ja painetta Gustafssonin kuulusteluun.
      Mielestäni olisi tällöin lopettanut vähänkin muistamisen ja mennyt mykäksi.

• Jokin huomautus olisi voinut

Tulla mutta kun Nisse olisi murtunut ja tunnustanut niin kaikki olisi anteeksi annettu. Pitää ottaa riskejä ja pistää kaikki peliin. Nyt kuulusteltiin puolella teholla ja tulos on kaikkien tiedossa, murhaaja pääsi kuin koira veräjästä vaikka totuuden avaimet oli Tuomisen kädessä!

• olisi pitänyt
        Jokin huomautus olisi voinut kirjoitti:

Tulla mutta kun Nisse olisi murtunut ja tunnustanut niin kaikki olisi anteeksi annettu. Pitää ottaa riskejä ja pistää kaikki peliin. Nyt kuulusteltiin puolella teholla ja tulos on kaikkien tiedossa, murhaaja pääsi kuin koira veräjästä vaikka totuuden avaimet oli Tuomisen kädessä!

Olisi pitänyt ja olisi pitänyt. Eikös sitä Estooniaakin olisi pitänyt ajaa eri lailla, niin olisi 850 ihmistä jäänyt henkiin.

• käymään

Oikeassa olet, mutta tehty mikä tehty.

Eihän Tuominen voinut arvata, että kun tunnustus oli jo huulilla, epäilty myöhemmin kiistääkin kaiken.

Jälkiviisaushan on sitä parasta viisautta.

• NG tunnusti?

Siitäkö, että Markku Tuominen väitti niin Espoon käräjäoikeudessa?

Markku Tuominen oli aivan viimeisimpiä todistajia, joita oikeudenkäynnissä kuultiin. Oli tullut jo täysin selväksi, ettei syyttäjien Tom Ifström ja Heli Haapalehdon höperö kudelma kestä miltään osin. Syyte oli aivan epätoivoisessa jamassa.

"Tunnustus", jonka Tuominen väitti kuulleensa, esitettynä tilanteessa jossa NG oli juuri vangittu ja palautettiin selliin oli: "Tehty mikä tehty, elinkautinen tuli".

Oikeudessa Tuominen väitti pitäneensä tätä tunnustuksena, mutta totesi että kun kuulusteluja myöhemmin samana päivänä jatkettiin, "NG palasi entiseen" vaikenemisen linjaan.

Tosiasiassa tuon "tunnustuksen" jälkeen Tuominen kuulusteli NG:tä seuraavan kerran vasta viisi (5) päivää myöhemmin. Se näkyy armotta esitutkintapöytäkirjasta. Tuominen siis valehteli.

• tietää

Tuulipukukansahan se tietää, vai kuulusteli Tuominen NG:tä vasta viisi päivää myöhemmin tunnustuksen jälkeen.

Miten monta pöytäkirjaa sinä oikein olet koonnut ?

Onhan niitä kuulusteluja voinut olla vaikka sata, mutta poliisilla on esiutkintalain perusteella oikeus jättää asiaan vaikuttamattomat kuulustelut pöytäkirjasta pois. Ne on kuitenkin arkistoitava.
        Perkele, että ottaa päähän nämä idiootit.

• sinä et ole
        tietää kirjoitti:

Tuulipukukansahan se tietää, vai kuulusteli Tuominen NG:tä vasta viisi päivää myöhemmin tunnustuksen jälkeen.

Onhan niitä kuulusteluja voinut olla vaikka sata, mutta poliisilla on esiutkintalain perusteella oikeus jättää asiaan vaikuttamattomat kuulustelut pöytäkirjasta pois. Ne on kuitenkin arkistoitava.

taatusti lulenut riviäkään Bodom-jutun tutkintapöytäkirjoista. Minä sen sijaan olen lukenut joka hemmetin sivun.

Poliisi voi jättää etpk:sta pois sellaista aineistoa, joka ei vaikuta asiaan, mutta väitätkö pokkana, ettei NG:n "tunnustus" vaikuttaisi asiaan?" Et kai sinäkään sentään ihan näin tyhmä ole?

NG:n poliisikuulusteluissa ei ole pienintäkään viittausta poliisi Markku Tuomisen väittämään tunnustukseen. Ergo: Tuominen valehteli.

• tiedä enemmän
        sinä et ole kirjoitti:

taatusti lulenut riviäkään Bodom-jutun tutkintapöytäkirjoista. Minä sen sijaan olen lukenut joka hemmetin sivun.

Poliisi voi jättää etpk:sta pois sellaista aineistoa, joka ei vaikuta asiaan, mutta väitätkö pokkana, ettei NG:n "tunnustus" vaikuttaisi asiaan?" Et kai sinäkään sentään ihan näin tyhmä ole?

NG:n poliisikuulusteluissa ei ole pienintäkään viittausta poliisi Markku Tuomisen väittämään tunnustukseen. Ergo: Tuominen valehteli.

Enköhän minä nyt sentään tiedä näistä asioista
        paljonkin enemmän, kuin sinä tuulipukujuntti.
        Olen lukenut niin monta pöytäkirjaa ja kantelua, että et edes arvaakaan.

• ...........
        tiedä enemmän kirjoitti:

Enköhän minä nyt sentään tiedä näistä asioista
        paljonkin enemmän, kuin sinä tuulipukujuntti.
        Olen lukenut niin monta pöytäkirjaa ja kantelua, että et edes arvaakaan.

Sinä et ole, mutta minä olen lukenut Bodom-etpk:t - ja satoja muita.

• Hyygo
        ........... kirjoitti:

Sinä et ole, mutta minä olen lukenut Bodom-etpk:t - ja satoja muita.

Kyllä kaikki järjellä ajattelevat tiesivät jo alusta alkaen, että jos ei tunnustusta tule, niin
        homma kaatuu ainakin murhatuomioiden osalta. Tutkijan heitto saattoi olla oikea, tai valheellinen, jolla yritettiin vielä kerran saada homma viedyksi kotio päin.

• tietää kirjoitti:

Oikein muuten, mutta tuossa tapauksessa näistä kuulusteluista olisi pitänyt laittaa merkintä esitutkintapöytäkirjaan.

• sillä sipuli
        mala_fide kirjoitti:

Oikein muuten, mutta tuossa tapauksessa näistä kuulusteluista olisi pitänyt laittaa merkintä esitutkintapöytäkirjaan.

Näköjään mala fide tietää asiat, mutta eihän niitä sataa kuulustelua, joita ei saada paperille mihinkään merkata. En ainakaan ole sellaista pöytäkirjaa nähnyt, missä lopussa kerrotaan, että NN kuulusteltiin 100 kertaa, mutta riviäkään ei saatu paperille.

Kun paperille saadaan vain, kiistän ja sillä sipuli, niin se rutataan ja heitetään roskikseen tai sitten paperille ei tule mitään ja kuulusteltava palautetaan kaappin.

• häntä ei syytetty väärästä

valasta?! Luulisi että ainakin esitutkintakynnys olisi ylittynyt mutta ei ylittynyt koska Tuominen puhui totta! Häntä ei kukaan ole edes epäillyt väärästä valasta. Siis kukaan vakavasti otettava taho. Netin puskasta ampujat, nimettömät kirjoittajat eivät niihin kuulu.

• sillä sipuli kirjoitti:

Näköjään mala fide tietää asiat, mutta eihän niitä sataa kuulustelua, joita ei saada paperille mihinkään merkata. En ainakaan ole sellaista pöytäkirjaa nähnyt, missä lopussa kerrotaan, että NN kuulusteltiin 100 kertaa, mutta riviäkään ei saatu paperille.

Kun paperille saadaan vain, kiistän ja sillä sipuli, niin se rutataan ja heitetään roskikseen tai sitten paperille ei tule mitään ja kuulusteltava palautetaan kaappin.

Itse olen kyllä nähnyt useita kuulusteluja joissa kuultava vastaa jokaiseen kysymykseen samalla tavalla tai kieltäytyy sanomasta mitään.

Jos joku niin tekee ettei niitä liitä niitä eikä merkitse niistä mitään pöytäkirjaan niin omapa on virheensä. Itse tekisin niin ehdottomasti, niitä voidaan käyttää näyttönä yhtä hyvin kuin pitkiä ja ympäripyöreitä selityksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2306
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      425
      2170
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1186
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      975
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      804
    6. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      800
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      776
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      774
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      699
    Aihe