Uskotko horoskooppeihin!

Järkevästi

Uskotko sinä horoskooppeihin ja seuraatko sinä niitä säännöllisesti? Monet ainakin ottavat vakavasti omat horoskooppinsa ja saattavat siksi hyvin huolella seurata, lupaavatko ne kenties jotain parempaa tai huonompaa tulevaisuuden varalle. Yleensä kuitenkin toive paremmasta, puolison löytäminen tai muu vastaava asia on voinut saada heidät kiinnostumaan tästä alueesta.

Seuraavilla riveillä aiotaankin käsitellä horoskooppien ja yleensä astrologian (eli astrologian tarkoituksena on ihmisluonteen ja kohtalon ennustaminen tähdistä ja niiden asennoista, koska on ajateltu, että tähdillä ja maanpäällisillä asioilla on selvä yhteys) luotettavuutta

28

3258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Without-Wings

      Minä en usko, mutta lueskelen omani melkein joka päivä kun nyt muistan :) Kiva lukea, mitä "pitäisi" tapahtua. Ihan hömppäähän ne on.

    • wanita

      ja se horoskooppi mitä luen päivittäin on iltasanomien horoskooppi,siksi että siinä on ihan oikeasti usein ollut ns.sattumia

      esim. viime perjantain h.kooppi pyysi pitämään suun supussa,ja toden totta perjantai-iltana taphtui sellaista että pidän kyllä suuni supussa...käsitin ettei saa kertoa eteenpäin asiaa

      nyt en muista ihan tarkkaan mitä muita juttuja on osuvasti sattunut, vaan huvittaahan tuo, kun lehti on sellainen hömppä ja horoskoopitkin useinmiten, mutta pitää lukea kuitenkin

      ai niin ja eeva lehden vuosihoroskoopin luen ja säästän koko lehden, vaan siinä ei niin osuvasti ole ollut sattumia

    • mutten ota

      niin tosissani.
      Säästin kyllä enteellisesti sen päivän horoskoopin jossa tapasin "elämi miehen", ollaan oltu yhdessä jo 17v, eli jo jonkinlaisen elämän..

    • vera :)

      Kyllä aika säännöllisesti käyn katsomasa horoskooppini ja uskon niihin myös aika vahvasti koska joskus ne ovat osuneet nappiin mitä niissä on sanottu

      • Törmäsin kerran paikkansa pitäneeseen horoskooppiin ja sen takia siis uskon horoskooppeihin


    • kyllä

      en usko päivä-, viikko-, kuukausi- tai vuosihoroskooppeihin... uskon kuitenkin tähtimerkkeihin. Uskon, että syntymäajalla on merkitystä ihmisen luonteeseen ja ominaisuuksiin. Itse ainakin olen aivan horoskooppimerkkini mukainen. Heikkouteni, vahvuuteni, luonteeni yleisestikin on juuri sellainen kuin kuvataan...

    • Miksu-

      Aurinko ei kierrä maata. Aurinko ja kuu eivät ole planeettoja. Jokainen merkki on ajan kuluessa siirtynyt alkuperäiseltä paikaltaan yhdellä eteenpäin. Taivaankappaleiden painovoimalla on ihmisiin pienempi vaikutus kuin maanpäällisillä esineillä. Miksi juuri ihmisen syntymähetki määrittäisi hänen tulevaisuutensa, kun kehitystä tapahtuu ennen sitä ja sen jälkeen. Ei ihminen ilmesty maailmaan tyhjästä juuri syntymähetkellä. Käsittämätöntä on se, että jotkut eivät ole valmiita näkemään näitä faktoja, vaan jopa elävät tämän (viihteeksi toki kelpaavan) hömpän mukaan.

    • Ja En

      Aloitin horoskooppien tutkinnalla ja eräs päivä kävin kirjastossa ja löysin kirjan kädestä ennustamisesta, sitä opiskelin tietyn ajan, sitten siirryin muihin aihealueisiin, kuten enkeleihin, henkiin, jälleensyntymisoppiin ja psykologiaan yleensäkin jne. En enää seuraa orjanomaisesti horoskooppeja kuten ennen oli tapana. Uskon että meillä jokaisella on jokin tarkoitus maailmankaikkeudessa, mutta uskon myös että kohtaloaan voi muovata haluamallaan tavalla, eli tähtiin on kyllä kirjoitettu matkamme mutta voimme siihen vaikuttaa suuresti erilaisilla valinnoillamme. Olemme vapaita vaikkakin meitä tähdet ohjaavat. Elämä on suuri mysteeri josta emme kaikkea tule tietämäänkään, muttei sen ole väliäkään, kunhan opimme Rakastamaan kaikkea ympärillämme olevaa, elämään sopusoinnussa ja jakamaan onneamme muille pyyteettömästi. Hyväksytään elämä sellaisenaan kuin se on, kaikki tunteet joita koemme ovat yhtä tärkeitä keskenään, ei vain ilo ja onnellisuus ole tunteita joita meidän täytyisi kokea, myös surun ja vihan tunnetta pitää kunnioittaa.

      Elämä on yhtä oppimista, sitähän me täällä olemme tekemässä.. oppimassa paremmiksi sieluiksi. Ja tässä elämässä oppimamme asiat viemme seuraavaan elämäämme, ja vaikkemme mitään olisi oppineetkaan voimme silti yrittää uudestaan. Lopullista kuolemaahan ei uskoakseni ole, elämää vain On..

      Elämä on kaunista! Ja te jotka ette sitä halua nähdä, häviätte siinä vain itse... miksi rankaista itseään tyhjästä kun sen kauneuden voi löytää jokainen? Toki ymmärrän ettei ihmisiä voi saada näkemään tätä jos ei ole itse Nähnyt ja kokenut asiaa. En tuputakaan mitään, annan tälläkin kertomallani mahdollisuuden vaikkakin vain yhdelle ihmiselle siellä tarkastella elämää uudesta näkökulmasta.

      Valoa!

    • go dragon

      kieltämättä hieman syö horoskooppien uskottavuutta se että on useita eri horoskooppeja, jotka sitten ovat ristiriidassa keskenään.

      Esim. itse olen horoskoopiltani neitsyt ja kiinalaisissa lohikäärme, lohikäärme nauttii siitä kun saa olla kaiken huomion keskipisteenä ja neitsyt taas kaikin tavoin välttää huomion keskipisteenä olemisen.

    • een usko

      En usko.
      Tiedän horoskoopeista sen että niissä olevat luonteen ominaisuudet koskevat noin 70% ihmisistä joka kertoo miski ne ovat usein oikeassa.

    • tavallaannn

      en usko päivä,viikko tai vuosi-horoskooppeihin,
      mutta luonnehoroskooppeihin kyllä.

    • jk

      ennusko

      • Jana84

        No, en voi sanoa että uskoisin. Tosin aika usein ne jotenkin kuvastaa sen hetkistä tilannetta ja päivää.. Aika usein luen iltapäivälehtien tai nettiin päivittyvät horoskoopit. Näistä mitä seuraan on mm. Elle ja cosmo ihan ok //www.horoskooppimerkit.info/horoskooppi-linkit/

        Noihin luonne ja elämähoroskooppeihin en usko yhtään. En usko, että elämä määrittyy niin paljon etukäteen..


    • Viljo Petäjä

      Ämmäin hommia nää horon-skoopit.

    • runningwhispers

      En usko todellakaan iltapäivälehtien ympäripyöreisiin "horoskooppeihin", tms muihinkaan, joissa käytetään perusteena vain aurinkomerkkiä. Mielestäni myös on naurettavaa uskoa johonkin vain siksi, että 'se sattumalta oli pari kertaa oikeassa'. Muistakaa, että lehtien horoskoopit tarkoituksella tehdään niin epäselkeiksi, että sopivat melkein kenen tahansa päivään. Silloin herkkäuskoiset voivat todella kuvitella höpönlöpö-horoskoopin ennustaneen tapahtumat...

      Oikeaan astrologiaan sensijaan kuuluu huoneita, planeettoja... Jokaisessa ihmisessä on piirteitä jokaisesta merkistä, eikä vahvin osasi välttämättä ole aurinkomerkkisi osoittama.
      Itse uskon, että horoskoopeilla pystytään kertomaan henkilön luonne, yhteensopivuus ja myös ennustamaan tulevia ajanjaksoja. Ei tarkkoja tapahtumia, mutta otollisia hetkiä tapahtumille. (Vaikkakaan itse en ole tästä niin kiinnostunut - päivä kerrallaan!)

      Aloittaessani asian tarkemman tutkiskelun, olin todella kriittinen, mutta nykyään olen kokeillut luonteiden tulkintaa useiden eri ihmisten kartoista, ja huomannut, että persoonasta tosiaan saa todenmukaisen kokonaiskuvan!

      Epäilijoitä suosittelen testaamaan oman kartan tekemistä syntymäajan perusteella ilmaiseksi astro.comissa (englanninkielinen sivusto, ei vaadi rekisteröitymistä), jossa tulkitseminenkin onnistuu helposti. ;) Kertokaa toki täälläkin, jos analyysit menevät aivan metsään!

      • Jinny_

        Mielenkiinnosta testasin. Tiedän syntymäaikani minuutin tarkkuudella ja rehellisesti syötin kaikki muutkin oikeat tiedot tietysti, joten oletettavasti tuloksen pitäisi pitää paikkansa. eikö niin.

        Teksti on niin pitkä etten käy tässä tarkemmin läpi kuin ekan kappaleen.

        Astro.com Personal Portrait
        for **** ******, born on ** ***** 198*

        "This astrological combination indicates a brisk, self-reliant individual who seems to always be in motion."
        - Yleispätevä, pätee varmaan yli puoleen ihmisistä. Ainakin kaikkiin muihin mutta ei minuun. Olen aina inhonnut urheilua ja liikuntaa, en juuri koskaan käy missään fyysisesti, en lenkkeile, en käy juhlimassa ja harvoin missään tapahtumissa, vietän tietokoneella istuen 10 tuntia päivässä sekä työn että harrastusteni puolesta. En oikeastaan liiku mihinkään ellei ole pakko, varsinkin kun olen onnekas enkä liho vaikka kuinka istun paikallani.

        "There is a paradoxical aspect to your nature. On the one hand you appear willful and assertive, yet you can easily be swayed by outside influences."
        - Yleispätevä, kuka tahansa voi olla joskus itsevarma. Ja jokainen ihminen ottaa joskus vaikutteita ympäristöstään.. Ei ole olemassa ihmistä joka ei olisi ikinä ottanut vaikutteita ympäristöstä. En näe tässä mitään paradoksia? Itse olen kuitenkin Itsevarma ja jääräpäinen ja perustan mielipiteeni faktoihin enkä muiden mielipiteisiin.

        "You are generous and kind-hearted, but because of your inner unease, you can be a difficult co-worker or associate."
        - En ole erityisen "generous", olen "kind-hearted" jos siltä tuntuu, mutta niin on jokainen joskus jollekkin. Yhteistyökykyni on suurimpia vahvuuksiani ja loistan yhteistyötä vaativissa tehtävissä yhdessä ryhmäni kanssa. Joten kummasti tämä menee näin metsään vaikka on jälleen minulle suunnattu henkilökohtainen "horoskooppi".

        "Being open to a variety of possibilities, you lose sight of a clear goal."
        - Minulla on läpi elämäni ollut aina selvät päämäärät siitä, mitä haluan.


        Jaksoin lukea puolet lopuista ja ainoat asiat jotka sopivat minuun, olivat asioita jotka sopivat 90 %:iin maailman väestöstä, tai jotka voi ymmärtää monella tavalla. "Olet helposti ystävällinen ja rakastava läheisillesi" "Arvostat usein kauniita asioita" "Saatat joskus aavistaa muiden ihmisten ajatuksia ja haluja"... ja niin edelleen.
        Ja ne ainoat asiat joita tekstissä ei oltu ylenpalttisesti generalisoitu, menivät sitten aivan metsään. "Kasvoit rauhallisessa ympäristössä" - Ympäristö oli kaikkea muuta kuin rauhallinen. "Itsetuntemukseesi vaikuttaa sen hetkinen mielialasi ja se on alati ja nopeasti muuttuva" - Olen hyvin vakaa persoona eikä luonteeni eikä mielialani ailahtele.

        Eipä mulla muuta. Pyysit kertomaan jos menee metsään niin tässä nyt tämmönen esimerkki.


    • 18+19

      no voihan ne joskus yhteen osua tai olla osumatta. en tiedä uskonko. ehkä enemmän en ja elän tätä päivää, päivän mukaan, lukematta mitään horoskooppia.

    • Väinämöinen ja vakaa

      Mitä ne sitten kertovatkaan, nämä tähtikuviot? Muistan yhden tyttöpuolisen vuosien takaa joka oli syntynyt 21.5. Elikkä eikös KAKSONEN ole hän? Mietin aina silloin tavatessani, että kylläpä ärsyttää hänen itsekeskeisyytensä ja" minä minä" juttelunsa. En ollut koskaan tavannut ihmistä joka olisi niin täynnä itseään ja kuitenkaan hän ei ollut saavuttanutkaan mitään sen erityisempää elämässään. Oli joku taiteilija mukamas, mutta herkkyyttä hänestä ei löytynyt pätkän vertaa. PINNALLISUUTTA ja ITSEKESKEISYYTTÄ kaiken edestä. Nykyään työskenteleekin jossain postin hommissa, olen kuullut. Siis, hän ei ole kuin tavan duunari mutta omasta mielestään oli aina jokin erityinen. Isokokoinenkin oli ja naama oli pyöreä kuin maapallo, mutta häntä sekään ei haitannut, muita joskus häiritsi:=) No, voinee ajatella että hyvä kun on itsetuntoa jollain junttisuomalaisella!

    • horosscope

      Syntymähoroskooppi on henkilökohtainen. Siinä on lähtötietoina mukana sekä syntymäaika että -paikka.

    • Härkä (n)

      Olen koukussa niiden luukemiseen. En nyt kuitenkaan ala sen mukaan kumppaniani valitsemaan, että käykö hänen horoskooppinsa mun merkkini kanssa. Mutta ajankuluksi usein lueskelen.

    • Jinny_

      Eiih hajoan. Miten suomessa voi olla näin paljon tyhmyyttä vielä tänäkin päivänä? Horoskooppeihin uskovat: menkää youtubeen ja hakekaa videota " Penn & Teller's Bullshit! Astrology experiment. ", viisastukaa ja lakatkaa olemasta ignorantteja. Kiitos. Teette palveluksen sekä itsellenne että erityisesti jälkikasvullenne. :)

    • pintaliitohoroskoopp

      Pelkästään aurinkomerkkiin perustuvat horoskoopit ovat viihdettä jolla ei astrologia edes väitä olevan mitään oikeaa merkitystä.

    • uskon 100%

      Horoskoopilla voi mielestäni tarkoittaa astrologista karttaa ja siihen kyllä uskon 100% jos se on oikein laadittu eli planeettojen suunnat ovat oikein suhteessa päiväykseen ja kellonaikaan sekä paikkaan.

      • uskon 100%

        Vielä lisäyksenä että eläinradan astrologisten merkkien rajat kuuluu tietenkin olla oikealle epookkille ja ekvinoktiumille. Eivätkä ne ole mitään tähdistöjen rajoja. Käärmeenkantajan voi lykätä hutslaariin sillä sellaista eläinradan merkkiä ei astrologiassa ole.


    • HuhHaaaaaaaaaaaa

      Tulkaa nyt vähä järkiinne!!!!

    • uskon 100%

      Jos astrologinen kartta on oikein laadittu niin se sisältää paljon kiistatonta totuutta. Mitä tulkintoja kukin haluaa sen pohjalta tehdä, se lie kunkin oma asia. Ja tietysti vain henkilökohtainen, tietylle päivälle ja kellonajalle sekä tietylle paikkakunnalle laadittu kartta on minkään arvoinen.

    • sunscorpio

      IHMISET ÄLKÄÄ SEKOITTAKO PÄIVÄ HOROSKOOPPEJA OIKEAAN ASTROLOGIAAN

    • Mielenkiintoinen keskustelu. Eri horoskoopeilla, kuten kiinalainen horoskooppi ja perinteinen viikkohoroskooppi on kuitenkin monelle ihmiselle erilainen tarkoitus. Kiinalaisesta horoskoopista ollaan kiinnostuneita, koska oma luonne tai läheisten luonne kiinnostaa, mutta viikkohoroskooppia luetaan usein vain huvikseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      195
      7687
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4412
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1726
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe