ostimme talon jonka pihassa oli aika iso n. 150cm korkea ruusu ja leveyttäkin sillä on aika runsaasti. Sitä on leikattu ja malliltaan se on sellainen että kaikki oksat/varret kasvaa pystyyn. Kukat olivat aika isoja valkoisia. Mikäköhän pensas on kyseessä ja miten sitä tulisi hoitaa? Voinko jättää sen leikkaamatta vai onko se pakko leikata? Tuntuu vaikealta saada se leikattua tohon malliin mihin se on aiemmin leikattu, sillä minulla ei ole aikaisempaa kokemusta ollenkaan.
neuvoja kaipailen ruusunhoidossa
4
571
Vastaukset
- ei tarvi
Luultavasti se on jokin pensasruusu.Siitä ei tarvi leikata muuta kuin huonot ja kuolleet oksat pois,vaikkapa keväällä.
Ei kannata leikata vain leikaamisen ilosta,pitää olla myös jokin tarve. - s.anneli
Onko ruusupensas runsaspiikkinen ja tuoksuvatko kukat voimakkaasti ? Epäilisin että kyseessä voisi olla nk. juhannusruusu.
Jos se on juhannusruusu, leikkaus on tarpeetonta. Itse ole välillä lannoittanut juhannusruusuja yleislannoksella ja katkonut kuivimpia oksia pois. - Kiulukat?
Mihin aikaan kesästä ruususi kukki? Kesäkuussa? Heinäkuussa? Elokuussa? Vielä syyskuussakin?
Miten pitkään se kukki? 2-3 viikkoa? Kuukauden? Lähes koko kesän, ja kukkii edelleen?
Minkä värisiä ovat ruususi kypsyneet kiulukat?- aloittelija puutarhassa
heinäkuussa jos nyt oikeen muistan ja ehkä n.kuukauden tai heiman kauemmin.
Ruusun kiilukat/marjat ovat tummanviininpunaisia vähän ehkä rusehtavan sävyisiä.
Piikkejä on paljon mutta ovat ohuita ja pieniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024507Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821274- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091042Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna85931Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64856
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11852Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826