Ventoline diskus

hengenahdistus

Olen menossa allergiakokeisiin ja teen parastaikaa PAF-mittausta, spirometriat edessä. Pahin oireeni on hengenahdistus, johon sain lääkäriltä ensiavuksi Ventoline diskus -kiekon 1-4 x päivässä tarvittaessa.

Voiko samana päivänä nauttia viiniä tai siideriä kun on ottanut Ventolinea? Ohjeessa ei ainakaan ole mitään varoitusta.

7

17676

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suzyanne

Hei! Ymmärtääkseni siitä ei ole haittaa, vaikka ottaisitkin hiukan viiniä tai siideriä, kun otat Ventolinea. Se tietty voi muodostaa poikkeuksen, että jos Sä saat viinistä / siideristä allergisia oireita (hengenahdistus, päänsärky). Tarkkailes niitä, mutta muuten ei tietääkseni ole estettä.

Mulla on käytössä Seretide, jossa on avaava & hoitava lääke samassa ja lääkärinkin sallimuksella otan tilkan konjakkia päivittäin eikä ole mitään haittoja ollut.

Eli mun ymmärtääkseni ei ole haittaa, kohtuudella nautittuna.

Hyvää syksyä & vointia, terveisin Suzyanne

• ha.

Näin arvelinkin, mutta ajattelin saada vähän varmistusta "kentältä". Ja kyllähän lääkkeessä varoitukset on, jos jotain vaaraa olisi. Kun sitä ei viitsisi elää niin, että kieltää itseltään kaikki pienet nautinnot.

Hyvää syksyä Suzyanne!

• Anonyymi

• Kokemusta on

Haeppa googlesta tietoa keuhkolamydiasta.
      Ilman loppuminen viittaa siihen.

Hoidetaan sopivilla penisiineillä, limaa irrottavalla lääkkeellä, yskänlääkkeellä, ensiapuna Ventolinea.

Maassamme vain valitettavasti kovin harva lääkäri on perehtynyt tai edes tuntee niin yleistä virustautia.Asiaan vihkiytyneille lääkäreille tavallinen sydänfilmi antaa jo paljon tietoa.

Sama tauti mihin taannoin niitä nuoria kovakuntoisia Norjalaisia suunnistajia kuoli.
      Maassammekin kovin yleinen vaikka lääkärikunta sen yleisesti kieltääkin ja oma lääkärisi voi sen kuitata maininnalla, jotta höpö höpöä.Omakohtainen kokemus auttaa asiaa ymmärtämään.

• astmakokemusta

Joopa joo - älä anna pelolle valtaaa vaikka sinua säikytelläänkin muilla sairauksilla kuten keuhkoklamydialla (ei keuhkolamydia) nyt kun sinulla on menossa astmatutkimus. Siitä selviää onko astmaa tai ei.
      Monilla sairauksilla on tietenkin samankaltaisia oireita.

• aks anssi

ventoline diskus on hyvä lääke hengen ahdistuukseen varsinkin jos polttaa tupakkaa

• Anonyymi

Minulla taustalla Astma ja COPD. En käytä Ventolinea "peruslääkkeenä" mutta se on ainoa joka auttaa voimakkaassa hengenahdistustilanteessa. => Life saver
      Nyt "korona-ahdistuus" on tyhjentänyt apteekin hyllyt ? Taidan olla hieman pulassa !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      147
      1180
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      119
      1038
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      214
      780
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      765
    5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      63
      725
    6. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      25
      716
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      696
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      622
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      41
      607
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      57
      551
    Aihe