mikä auttaa...

väsynyt tähän 86

migreeniin. mulle ei anneta migreeni lääkkeitä, kuulemma liian vahvoja. silmissä vilkkuu mustii hahmoja tms, pienikin ääni saa vedet silmiin ja pahinta on se kun migreeni menee niin pitkälle että tulee oksennus... ja siitähän se vielä pahenee. mikään burana ym. ei auta, ei pimeä tai rauhassa oleminen... ei siis yhtään mikää!!
jos joku viittis auttaa tän kans!! KIITOS!!!

13

1882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Migreenimummo

      Mulla on ollut migreeni 7-vuotiaasta, siis kymmeniä vuosia. Ja isälläni on ja kahdella sisaruksellani ja tyttärelläni.... eli ennusteet ei oo hyviä.
      Jos kohtaus pääsee päälle asti, on keinot vähissä - päättyy oksentamiseen ja täydelliseen voipumiseen sen jälkeen.
      Vähän auttaa täydellinen pimeys ja hiljaisuus, ja - yllätys - mulla ainakin villapipo päässä!! Siitä kulkee jo vitsejä suvussa.
      Mutta vakavasti - yritä oppia tuntemaan ennusmerkit ja vältä niitä, jotka aiheuttaa.
      Kylmä, hajut, jotkut ruokalajit, alkoholi, tupakka... eli paljon hauskojakin asioita voi saattaa sinut petin pohjalle.
      Ei kai ne lääkkeet liian vahvoja ole, annostus voidaan hoitaa sopivaksi. Ovat vain niin turkasen kalliita, useita euroja kertalaaki!
      Jos pääset ajoissa ottaan lääkkeen, niin reseptivalmiste Clotam voi estää suurimman kivun, ja Voltarenkin reseptivahvuisena on joskus auttanut...
      Lopussa paras:
      Jos olet naisihminen ja synnytysiässä, tee lapsi! Minulla loppuivat kohtaukset synnytyssairaalaan yli kymmeneksi vuodeksi. Samoin kävi sisarelleni. Ja nyt myöhemminkin ovat kohtaukset vain kalpeita haamuja pahimmista nuoruuden kohtauksista, jotka saattoivat kestää parikin päivää!
      Tsemppiä,
      Migreenimummo

    • tutulta

      Lääkärit eivät useinkaan ota (kipu)potilaita tosissaan, ikävä kyllä.
      Täytyy vain jaksaa juosta lääkäriltä toiselle, kyllä joku auttaa.
      Oletko käynyt neurologilla ? Heillä luulisi olevan hoidot kaikkiin "pää" vaivoihin.
      Pää tulisi kyllä tutkia tarkemminkin ettei siellä ole mitään vielä pahempaa.
      Pitkittyneisiin ja usein ilmaantuviin päänsärky kohtauksiin voi auttaa jokin verenpainelääke (kalsiumsalpaaja) ja joskus joitakin on auttanut jopa epilepsilääkkeet.
      Ehdottelehan näitä lääkäreille.
      Itselläni imigramista (migreenilääke) ei ollut mitään apua. Kalsiumsalpaaja kyllä auttoi.

    • Hansu

      Luepa noita aikaisempia kysymyksiä ja vastauksia. Niistä saat hyviä vinkkejä. Koska jokaisella on se "oma juttu" mikä aiheuttaa migreenin, sinun on vaan löydettävä se omasi. Esim. ruoka, hajut,mausteet, valot, stressi,melkein mikä vaan.
      Ja mene kohtauksen aikana lääkäriin. Ihmettelen kyllä miks lääkäri ei anna lääkettä.

    • Mikreeni.

      Tyttäreni käytti Herbalifen lisäravinteita ja hän säi mikreenin aisoihin , lukio aikana se mikreeni oli aika paha , mutta kyllä se siitä helpotti,.

    • kumma

      Miksi sinulle ei määrätä oikeita migreeni lääkkeitä.Mene ihmeessä neurologille joka määrää lääkkeet.Mulla itselläni on naramig 2 mg

    • s

      Akupunktiosta voi olla apua. Tiedän muutaman jolle ko hoidosta on ollut apua jopa siinä määrin että on voinut jättää lääkkeet kokonaan pois. Valitettavasti kaikki ihmiset eivät reagoi akupunktioon, mutta sehän selviää kokeilemalla.

    • liinu

      Itselläni on paha migreeni joka on viikottaista. Jos kärsit migreenistä viikottain sinun tulisi saada estolääkitys ja olitpa minkä ikäinen tahansa niin kehoittaisin sinua hakeutumaan neurologin vastaanotolle kyllä sinulle löytyy kohtauslääke joka vie kivun pois, lääkevalikoimaa löytyy runsaasti. Terveyskeskuksessa pitää vaatia että pääset jatkotutkimuksiin.Tsemppiä

    • migreeni apua

      mikä auttaa migreeniin siis ei lääke vaan vaikka tee tai jotain tämmöstä ku en oikeen tiiä vastaukset pikaisesti kiitos.

      • Kylmähoitoa

        Vanha hyvä keino migreeniin on ns. "kylmähautominen". Ota vaikka jääpaloja pakastimesta ja anna niitten sulaa vähän aikaa ja aseta kipeään kohtaan. Liian kylmät ei hyviä, voi tulla shokkireaktio. Voi kokeilla myös jääkylmällä vedellä valelemista. Talvella auttaa se jos menee pakkaseen ilman hattua, vaikka ei liian kylmään kannata mennä tietenkään. Ja huone pimeäksi tai riepu silmille, makuulle ja joka pään alueen systemaattinen rentouttaminen. Itse kuvittelen että pääni läpi kulkee rentouttavia aaltoja jotka jatkavat alas vartaloon. Ensin päälaen kautta niskaan, sitten "aivojen" läpi, sitten silmistä ja nenästä taaksepäin ja lopulta leuka rennoksi. Nämä ei tietenkään yksin auta vaan kannattaa hommata se lääke tai ainakin ottaa 2 kpl Burana 400:sta peräjälkeen, jos olet täysi-ikäinen. Ei kuitenkaa enempää.


    • Migreenin aiheuttaja

      on tiedetty jo vuosia! Mutta lääkärisi ei sitä näemmä tiedä!

      ............... Kahden tärkeimmän probiootti-bakteerin:
      1.(1.) Lactobacillus asidophilus ja
      2.(3.) Bifidobacterium luonnollisin saantilähde on lehmän raakamaito (=käsittelemätön maito).

      Mutta mihin ovat kadonneet hyvät/tarpeelliset Probiootti bakteerit vuosien saatossa:
      - Ennen vanhaan juotiin vasta lypsettyä lehmän raakamaitoa, jossa oli tärkeimmät Probiootti bakteerit Lactobacillus asidophilus ja Bifidobacterium. Eikä silloin sairasteltu niin valtavasti kuin nykyisin, ei ollut allergioita, eikä ollut vatsa, eli suolisto sekaisin, jne.
      - Olette varmaankin kuulleet tämän mystisen lauseen, jonka on esittänyt laktoosi-intoleranssia tai migreeniä sairastava henkilö:
      "Kun käyn hakemassa suoraan maatilalta lehmän raakamaitoa niin voin juoda sitä ongelmitta, mutta kun ostan kaupasta meijeriltä tullutta maitoa, niin laktoosi- ja migreeni-ongelmat alkavat heti".
      >>>>>>Eli syy mm laktoosi-intoleranssi- ja migreeni-ongelmiin on Probiootti bakteereiden puutteessa!

      • Wauwaupedaali

        Ainakin Imigran-täsmälääkkeestä on ns halpaversio olemassa.
        Pyydä geneerinen sumatriptaani, se maksaa noin 1/6 osa alkuperäisestä.(luokkaa 70 s/kpl)
        Voi tietysti olla, että sumatriptaani ei auta just sulle, mut kokeile.
        Mulla auttaa näistä kuudesta "täsmälääkkeestä" vain eletriptaani, kauppanimi Relert, se on noin 4 eukkaa kappale.
        Koita ulkoilla paljon(aurinkolasit ja lippa) ja hanki joku rentoutus cd,jätä pois suklaa ja alkoholi (pahimmat laukaisijat), syö terveellisesti. Ajattelen sinua lämmöllä.


    • m7802

      Kerron mikä minua auttoi. Minulla on ollut migreenikohtauksia n. 14-vuotiaasta. Tulevan kohtauksen pystyi tunnistamaan kun päätä alkoi särkymään tietyllä tavalla, mitä en oikein osaa kuvailla. No jokainen migreenistä kärsivä varmaan tunnistaa milloin kohtaus on alkamassa, kuka mistäkin. Aivot kuvattiin ettei siellä ollut vikaa (onpahan kuvatodiste siitä ettei päässä ole vikaa, jos joku syyttää), ja sain noita Naramig-lääkkeitä joista joku täällä jo mainitsikin.

      No, siitä ei ollut hyötyä ja viimein sain Bisoprolol-nimisen estolääkityksen. Ei sekään kohtauksia kokonaan pois vienyt mutta vähensi niitä kummasti. Lopetin tuon lääkityksen kaksi vuotta sitten kun lääkärin mielestä siitä olisi hyvä välillä pitää taukoa, ja kas kummaa, minulla ei ole vuoteen ollut kohtausta. Ennen niitä oli kerran kuukaudessa, joskus kaksikin kertaa. Toivottavasti kukaan ei käsitä tätä nyt väärin, mutta luin silloin että pienikin ylipaino altistaa migreenikohtaukselle, ja minulla kun tuolloin oli ylipainoa (167/75) niin laihdutin sen 10 kiloa pois. Huomasin myös että Panadol auttoi kipuun paremmin kuin Burana, ja että kohtauksen sai loppumaan esioireiden aikana sillä että otti kuuman suihkun ja piti erityisesti kasvoja/päälakea juoksena veden alle. Joskus kun oireet iskivät kaikesta poppaskonsteista huolimatta, huomasin että tuskaan auttoi se kun laski lavuaariin mahdollisimman kylmää vettä ja pisti pään sinne vähäksi aikaa :)

      Toivottavasti tästä on jollekin apua.

    • jäytää

      Selkä/hartiakivut voivat aiheuttaa myös. Kannattaa molemmat pitää vetreinä niin veri pääsee päähän ja pois hyvin. Joskus minulle auttaa kylmän ja kuuman laittaminen päähän peräkkäin (verenkiertoa lisää). Esim. suihkussa kylmää ja kuumaa vuorotellen tai pää hankeen ja sitten saunaan.

      Laitain myös usein samalla hernemaissipaprikat niskaan ja otsalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe