koiran kirppuja ihmisessä??

pateeeeee

Voiko koiran kirppuja tarttua ihmiseen??
Mulla on tollasia pieniä punasia pisteitä, käsissä, ja joitain kutittaa. Ja tuntuu vähä väliä, että joku kävelee iholla, mut mitään ei näy.. HELP ME! millä ne lähtee?

7

7342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "tartu"

      koirasta ihmiseen, mutta saattavat käydä kuitenkin ihmisessäkin vierailemassa.

      Onko koirasi ulkomailta?
      Suomessa koirilla kirppuja hyvin vähän. Expottia niskaan, niin sillä lähtee.

      pese myös koiran peti sekä koko huusholli olisi hyvä pestä, vaikka mäntysuovalla.
      Siltikin niitä saattaa ilmentyä myöhemmin, ovat ryömineet lattiankoloihin ym... Mutta parhaiten pääset eroon kun koiralle expt. ja koti pesuun.

      • pateeeee

        Kiitos vastauksesta!


      • tillyh
        pateeeee kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!

        Kapi saattaa tarttua myös ihmiseen. Oireina kutina ja ihon punoitus. Ihmiseen tarttunut kapi hoidetaan salvalla ja joka paikka pestään ja kuurataan lattista kattoon.


      • se!!!!
        tillyh kirjoitti:

        Kapi saattaa tarttua myös ihmiseen. Oireina kutina ja ihon punoitus. Ihmiseen tarttunut kapi hoidetaan salvalla ja joka paikka pestään ja kuurataan lattista kattoon.

        kapi on oon kyllä nähny että ketulla on kapi mutta miten se tulee koiraan ja ihmiseen mikä sen kapin lähde miten se tarttuuu????????????????????????????????????????????????????


    • kutku

      vaikuttaa sille, että sinuun on tarttunut syyhypunkki. Ihan totta, se on nykyisin varsin yleinen ja tarttuu suhteellisen helposti vaatteista, pesu- ja wc-tiloista.

      • kutku

        apteekista saa lääkevoidetta ilman reseptiä, jolla se lähtee.Olikohan nix tai jotain sinnepäin. Vaatteet ja petivaatteet tulee pestä hoidon yhteydessä.Parissa vuorokaudessa punkit kuolevat esim.käyttämättömistä vaatteista, kun eivät saa ravintoa, joten kaikkia tekstiilejä, joita on käpälöinyt, ei tarvitse pestä.Pitemmälle ehtineessä syyhyssä ihoon ilmestyy ikäänkuin käytäviä, joita myöten punkit kulkevat.


      • hjelp
        kutku kirjoitti:

        apteekista saa lääkevoidetta ilman reseptiä, jolla se lähtee.Olikohan nix tai jotain sinnepäin. Vaatteet ja petivaatteet tulee pestä hoidon yhteydessä.Parissa vuorokaudessa punkit kuolevat esim.käyttämättömistä vaatteista, kun eivät saa ravintoa, joten kaikkia tekstiilejä, joita on käpälöinyt, ei tarvitse pestä.Pitemmälle ehtineessä syyhyssä ihoon ilmestyy ikäänkuin käytäviä, joita myöten punkit kulkevat.

        yök mua alko pelottaan kun kuvittelen ees tota


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe